Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 3:37 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2016 8:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5433
Locatie: Belgie
Een reporter van Kermisland.be ging er langs,
hij kwam terug met volgende foto's:

http://kermisland.be/2016/01/oostende-k ... ef=Default


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 3:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Programma ziet er goed uit!
En zowaar ontwaarde ik wat kersttakjes op sommige foto's!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 07, 2016 1:07 pm 
Ik zie één kerstslinger om een paal in de veel te kleine en ook ongezellige voortent,
en een slingertje aan de leuningen vd tribune en een slingertje boven de artiesteningang
in de hoofdtent, dus dat is dan de hele kerst aankleding van het kerstcircus.
Verder is het dat de gemeente nog wat kerstbomen op en rond het plein heeft geplaatst,
en het plein nog een beetje verlicht word door lantaarnpalen en de winkels rondom,
want ook op de tent zelf zie ik geen lampje en ook geen lampje aan het front en of
aan de hekken of zo, dus erg ongezellig.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 07, 2016 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5433
Locatie: Belgie
Zij kunnen een 'verzachtende' reden inroepen: Het circus heeft lange tijd uit roulatie gelegen.
En het is blijkbaar ook bij de jaarlijkse kerstcircussen ondermaats qua kerstversiering geweest.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2016 6:38 pm 
Circusboy schreef:
Zij kunnen een 'verzachtende' reden inroepen: Het circus heeft lange tijd uit roulatie gelegen.
En het is blijkbaar ook bij de jaarlijkse kerstcircussen ondermaats qua kerstversiering geweest.


Een tijdje uit de roulatie liggen, vind ik geen excuus om geen kerstversieringen op te hangen,
en voor een paar honderd euro extra had het er dan ook een stuk leuker uit kunnen zien.
2 kerstbomen links en rechts vd artiesteningang wat ballen en lampjes erin,
een paar guirlande kabels over de nu onverlichte tent, en je hebt al een heel andere sfeer.
En verder las ik ook dat er een paar nederlandse circussen nauwelijks of niks aan (kerst) aankleding
hebben gedaan, maar dat zal ze dan toch klanten gaan kosten, want je hoeft je arm maar uit te steken
en je raakt ergens wel een circus aan, dus gaan mensen die de troosteloze hap hebben gezien, de volgende
keer wel eens op een ander kijken, en als het daar dan wel gezellig is aangekleed, zullen ze niet snel
meer terug naar de vorige gaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2016 11:17 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5433
Locatie: Belgie
Het publiek maakt zijn keuze toch niet op basis van kerstversiering....
Maar op het programma, de aangeboden acts die tellen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2016 9:45 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Circusboy schreef:
Het publiek maakt zijn keuze toch niet op basis van kerstversiering....
Maar op het programma, de aangeboden acts die tellen!

Ik wel! En met mij vele anderen, zeker als je keuze hebt.
Mijn referentiekader is wat dat betreft Circus Royal uit Dordrecht, helaas failliet maar niet van de uitgaven aan de kerstversiering. Maar laten we het daar maar niet verder over hebben hier..

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2016 12:48 pm 
Circusboy schreef:
Het publiek maakt zijn keuze toch niet op basis van kerstversiering....
Maar op het programma, de aangeboden acts die tellen!


Als ik bv zeg van "trio smirnov aan de russische stang" of "clown latka" dan zegt dat het publiek
helemaal niks, want het publiek kent geen artiesten of wat ze doen, dus moeten ze maar afwachten
wat ze voorgeschoteld krijgen, en dan gaan ze wel degelijk kijken naar het circus dat er komt te staan,
en dan is de verpakking wel zo belangrijk. Al je dan een klein kindertentje hebt wat amateuristisch
is aangekleed, dan zullen mensen er minder vertrouwen in hebben dan een groots circus
dat flink heeft uitgepakt met extra tenten en aankleding.
Het is dan ook net als met een filmpje huren bij een videotheek. Je weet heel niet waar de film over gaat,
dus maak je een keuze op basis van de hoes en het verhaal dat er achter op staat,
en of de film dan goed is geweest, kom je pas achter als je heb gezien hebt, maar de hoes, dus de verpakking
is dus het belangrijkste, want op die basis huur jij dan die film, en zo zie ik het ook met circus,
want het doorsnee publiek zegt al die namen helemaal niks, dus gaan ze wel degelijk op de verpakking af,
want mensen redeneren wel zo van dat als het er van buiten goed uit ziet, het programma dan ook
wel oke moet zijn. Voor circusliefhebbers is dat weer anders, maar daar moet een circus het dus niet van hebben,
dus uitstraling is wel degelijk belangrijk.
En kijk ook eens naar kermis attracties en neem bv een spookhuis. Dat ziet er aan de buitenkant heel indrukwekkend
uit, maar van binnen is het nog steeds de oud bollige meuk als 50 jaar geleden. Nou zeg ik dus niet dat circus
van binnen ook dezelfde meuk is as 50 jaar geleden, maar als je een lelijk circus hebt staan zonder lampjes
en aankleding, dan kun je een duur programma hebben wat je wilt, maar storm lopen zal het dan niet,
want als het er van buiten al triest uitziet, dan zullen de mensen ook denken dat het van binnen dus ook
niet veel voorstelt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2016 1:09 pm 
heuvels schreef:
Circusboy schreef:
Het publiek maakt zijn keuze toch niet op basis van kerstversiering....
Maar op het programma, de aangeboden acts die tellen!

Ik wel! En met mij vele anderen, zeker als je keuze hebt.
Mijn referentiekader is wat dat betreft Circus Royal uit Dordrecht, helaas failliet maar niet van de uitgaven aan de kerstversiering. Maar laten we het daar maar niet verder over hebben hier..



Zo is dat. Mensen gaan dus wel degelijk op de verpakking af, want wie trio smirnov is en clown latka, weten ze niet
dus wat hebben ze dan om een keus te maken? Juist, de verpakking.
en wat royal betreft, als die nog bestaan had, dan was de strandtent vandaag of morgen in elkaar gewaaid,
want er zat meer houtworm in dan hout, en dat hebben we dan ook mogen zien in een vd docusoaps van enkele jaren geleden,
en hebben ze nog het lef gehad om die bak houtworm nog te koop aan te bieden ook! :lol:
Als ze nou van elke houtworm een tientje kregen, dan waren ze nu schathemelrijk geweest. :clown


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.