Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:53 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2015 7:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Didier schreef:
De kennis daarvan is zelfs in België maar heel beperkt!


Hoezo de kennis van Sinterklaas is in België heel beperkt? :roll: Vertel mij dan eens wat wij wel niet weten dan?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2015 3:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Daarna kwam jij met frankrijk en dat ze daar geen kerstman kennen enz, en daar ging
het dan ook niet over.


Nergens schreef ik dat ze in Frankrijk geen Kerstman kennen!
Kijk, zo gaat het dan weer de mist in met een discussie. Jij borduurt voort op iets dat je denkt gelezen te hebben maar er echt niet staat.

Wat de Kerstcircussen daar betreft, soms heten ze Cirque de Noel -ik zag er één voorbijkomen van 11 - 18 december (en een streepje in het Frans betekent doorgaans altijd tot en met)- maar ook wel Cirque d'Hiver -Wintercircus-, net als hier.
Want hier zijn er ook meer dan die van Hillenaar.
Bekendste Cirque d'Hiver dat de Kerstdagen niet (nooit!) haalt is dat van Bouglione op Le Bourget. Vaak met artiesten die van daar doorreizen naar Carré, want dat sluit perfect aan.
Kon of mocht dit jaar niet plaatsvinden vanwege de Klimaattop in Parijs. Maar staat al weer gepland voor 2016.
Ha, laatst beweerde iemand dat Arlette Gruss het laatste grote Franse circus is. Misschien wel met de mooiste tent en het mooiste materiaal, maar het enige bepaald niet natuurlijk!
Dat doet een beetje tekort aan die anderen als Bouglione, Pinder, Amar en meer. Want er bestaan ook nog steeds grotere Zavatta's en dan ben ik nog lang niet compleet.

Apirama, de goedgelovige! Het spijt me je gekwetst te hebben, dat was niet de bedoeling.
Wat ik wel bedoelde was dat het vieren van Sinterklaas -overigens een dag later dan bij ons- een heel ander verhaal is dan in Nederland.
Het is uitsluitend een kinderfeest en alleen op 5 december mogen de kindertjes hun schoentje zetten. Met een worteltje er in.
Hoewel in Nederland er ook een afname in de massale vieringen voor het hele gezin -of de hele familie zelfs- bestaat en men dat meer en meer met de Kerst gaat doen, kent men dat eerste in België niet.
En dan heb ik het alleen nog maar over Vlaanderen, in Wallonië is het nog weer een ander verhaal.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2015 6:45 pm 
Didier schreef:
Citeer:
Daarna kwam jij met frankrijk en dat ze daar geen kerstman kennen enz, en daar ging
het dan ook niet over.


Nergens schreef ik dat ze in Frankrijk geen Kerstman kennen!
Kijk, zo gaat het dan weer de mist in met een discussie. Jij borduurt voort op iets dat je denkt gelezen te hebben maar er echt niet staat.


Vergissing van mijn kant, en bedoelde je de sint, maar je haalde wel frankrijk bij de discussie, en dat had dan niks met het circus in brecht te maken imo, that's all.


Citeer:
Wat de Kerstcircussen daar betreft, soms heten ze Cirque de Noel -ik zag er één voorbijkomen van 11 - 18 december (en een streepje in het Frans betekent doorgaans altijd tot en met)- maar ook wel Cirque d'Hiver -Wintercircus-, net als hier.
Want hier zijn er ook meer dan die van Hillenaar.
Bekendste Cirque d'Hiver dat de Kerstdagen niet (nooit!) haalt is dat van Bouglione op Le Bourget. Vaak met artiesten die van daar doorreizen naar Carré, want dat sluit perfect aan.
Kon of mocht dit jaar niet plaatsvinden vanwege de Klimaattop in Parijs. Maar staat al weer gepland voor 2016.
Ha, laatst beweerde iemand dat Arlette Gruss het laatste grote Franse circus is. Misschien wel met de mooiste tent en het mooiste materiaal, maar het enige bepaald niet natuurlijk!
Dat doet een beetje tekort aan die anderen als Bouglione, Pinder, Amar en meer. Want er bestaan ook nog steeds grotere Zavatta's en dan ben ik nog lang niet compleet.


ik spreek geen woord frans, maar ik weet wel dat cirque d'Hiver wintercircus, en cirque de noel, kerstcircus betekend, dus vind ik het wel stom om een circus dan
cirque de noel te noemen als het al voor de kerstvakantie is afgelopen. Dat zoiets wellicht in frankrijk maar normaal is zou best kunnen, maar hier in Nederland
zou dat hoogst ongewoon zijn, en toch ook in vlaanderen.

Verder is Arlette grusse zeker niet het enige grote circus in frankrijk, dus daar ben ik het helemaal mee eens, maar het is wel het circus
met de allermooiste tent imo, en noemen ze die dan ook niet voor niets de "kathedraal" want het is me nogal een lap zeil waar je u tegen zegt.
Verder wind ik het wagen materiaal wel wat minder mooi dan van andere franse circussen, en ik kan zo even niet op de namen komen,
maar er zijn er bij die wagens hebben, waarbij het kwijl uit je mondhoeken loopt, en heb ik dan ook altijd de algemene indruk,
dat de circussen in frankrijk vééél beter lopen dan waar dan ook in westeuropa, en schijnen de circussen in frankrijk
dan ook dik 14 miljoen bezoekers te trekken per jaar.
En heb ik ook altijd begrepen dat ruim voor de kerstvakantie een hoop circussen naast elkaar staan op een terrein aan de rand van Parijs,
en die gezamenlijk elke dag busladingen vol met schoolkinderen trekken, en er dan ook geen zitplaats meer vrij moet zijn,
dus lijkt het er wel op dat frankrijk the place to be is voor circussen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2015 3:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat maakt het nou helemaal uit hoe een circus zich 's winters noemt. Hier lopen de benamingen Kerst- en Wintercircus ook door elkaar.
Er is er nu zelfs een die zich Kerstwintercircus noemt!
Want of de mensen nu op 16 november of op 2e Kerstdag naar een voorstelling gaan, wat maakt het uit! Het gaat om de sfeer en niet om wanneer.
Of moet er een circuspolitie komen die gaat controleren dat uitsluitend een circus dat ook op beide kerstdagen voorstellingen geeft zo mag heten?
Connelli in Zürich draait al vanaf 20 november, het WeltWeihnachtsCircus in Stuttgart (ook Stardust) al vanaf vandaag.

Afbeelding

Frankrijk deed al een poosje mee in de discussie.

Mooi materiaal genoeg in Frankrijk, het komt hier regelmatig in beeld. Niet eens alleen bij de allergrootste circussen.
Soms zie je uitsluitend van die gigantisch Amerikaanse (import!) trucks en kollossale woonwagens. Vervolgens een wat armoedig tentje en ..... een doodgewone familievoorstelling zoals wij die hier ook kennen.
Dat mooi materiaal een prima visitekaartje is schreef ik al vaker.
Die cluster van Franse circussen in Parijs vind je bij het onderwerp over de afgelaste voorstellingen in Parijs. Twee clusters zelfs.....

Desondanks verbaas ik me vaak over de lage entreeprijzen, zoals op familiedagen, zelfs bij de grotere circussen. Kaarten voor minder dan 10 euro, soms zelfs wel voor € 5,-!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2015 6:24 pm 
Didier schreef:
Wat maakt het nou helemaal uit hoe een circus zich 's winters noemt. Hier lopen de benamingen Kerst- en Wintercircus ook door elkaar.
Er is er nu zelfs een die zich Kerstwintercircus noemt!
Want of de mensen nu op 16 november of op 2e Kerstdag naar een voorstelling gaan, wat maakt het uit! Het gaat om de sfeer en niet om wanneer.
Of moet er een circuspolitie komen die gaat controleren dat uitsluitend een circus dat ook op beide kerstdagen voorstellingen geeft zo mag heten?
Connelli in Zürich draait al vanaf 20 november, het WeltWeihnachtsCircus in Stuttgart (ook Stardust) al vanaf vandaag.

Afbeelding

Frankrijk deed al een poosje mee in de discussie.

Mooi materiaal genoeg in Frankrijk, het komt hier regelmatig in beeld. Niet eens alleen bij de allergrootste circussen.
Soms zie je uitsluitend van die gigantisch Amerikaanse (import!) trucks en kollossale woonwagens. Vervolgens een wat armoedig tentje en ..... een doodgewone familievoorstelling zoals wij die hier ook kennen.
Dat mooi materiaal een prima visitekaartje is schreef ik al vaker.
Die cluster van Franse circussen in Parijs vind je bij het onderwerp over de afgelaste voorstellingen in Parijs. Twee clusters zelfs.....

Desondanks verbaas ik me vaak over de lage entreeprijzen, zoals op familiedagen, zelfs bij de grotere circussen. Kaarten voor minder dan 10 euro, soms zelfs wel voor € 5,-!


Ik maakte een opmerking over dat het maar raar is dat er een kerstcircus in Vlaanderen komt dat niet met de kerstdagen draait,
en later kwam jij met voorbeelden uit Frankrijk aanzetten, dus ging het op voorhand helemaal niet over Frankrijk, maar dat maakt nu verder niet meer uit.
En mooi dat circus Connelli, zeker omdat het wel op een hele exclusieve plek staat opgebouwd, maar ik zie niet wat het met het magic circus in belgië
te maken heeft, dus word het een beetje onoverzichtelijk, vind je ook niet?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2015 6:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat ligt er een beetje aan hoeveel informatie je kunt verwerken.
Het was alleen maar een toelichting bij wat ik schreef: het gaat niet om wanneer, het gaat om de (Kerst-)sfeer!
En jouw betoog over die wagens waarbij het kwijl uit je mondhoeken loopt, wat had dat met het Magic Kerstcircus in Brecht te maken?
Denk niet dat die veel wagens hebben, als het al doorgaat.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2015 6:52 pm 
Didier schreef:
Dat ligt er een beetje aan hoeveel informatie je kunt verwerken.
Het was alleen maar een toelichting bij wat ik schreef: het gaat niet om wanneer, het gaat om de (Kerst-)sfeer!
En jouw betoog over die wagens waarbij het kwijl uit je mondhoeken loopt, wat had dat met het Magic Kerstcircus in Brecht te maken?
Denk niet dat die veel wagens hebben, als het al doorgaat.....


Mijn betoog over die mooie woonwagens was gewoon een antwoord op jou verhaal, that's all.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 11, 2015 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Antwoord geef je op een vraag imo.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 11, 2015 5:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Antwoord geef je op een vraag imo.
een reactie is ook een antwoord.... we gaan toch niet weer touwtrekken om komma's?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2015 2:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het gaat niet om komma´s, het gaat om het maken van een punt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 13, 2015 1:17 pm 
Didier schreef:
Het gaat niet om komma´s, het gaat om het maken van een punt!


Speciaal voor jou.... :clown

https://www.youtube.com/watch?v=xu9gjskm9XI


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 13, 2015 2:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
maar ik zie niet wat het met het magic circus in belgië te maken heeft, dus word het een beetje onoverzichtelijk, vind je ook niet?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 13, 2015 3:40 pm 
Didier schreef:
Citeer:
maar ik zie niet wat het met het magic circus in belgië te maken heeft, dus word het een beetje onoverzichtelijk, vind je ook niet?


ow mijn excuses hoogheid, ik wist niet dat u het alleenrecht had om off topic te mogen gaan. :clown

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.