Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:21 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2008 7:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Aanstaande Dondredag 15 mei is Lavinia Renz, dochter an Bernard Renz, van circus Renz Berlin te zien in het programma Puberruil


Gooische ruilt van leven met circusartieste
In de zesde aflevering ruilen Misha en Lavinia vijf dagen van lezen
Regular versie op donderdag 15 mei om 22.20 uur op Ned. 1
XL versie op dinsdag 20 mei, 20.30 uur op Ned. 3


Lavinia Renz behoort tot de achtste generatie van de bekendste circusfamilie van Europa: de familie Renz. Ze is 17 jaar en reist met haar familie door heel Nederland, alle gezinsleden helpen mee. Lavinia heeft een trapezeact en werkt aan een nummer met paarden. Omdat ze veel reist, heeft ze niet zoveel vriendinnen. Die zijn trouwens vaak op vrijkaartjes uit, vindt ze.

Lavinia duikt het Gooische wereldje in en gaat naar hockey en schoonheidssalons. Ze is gewend om de hele dag hard te werken; hoe lang houdt ze het uit op het Larense terras? En.. hoe erg zal ze haar dieren missen?

Misha uit Laren is een heel andere soort puber. Zij is scholiere maar werkt niet; haar moeder vindt dat ze van haar jeugd moet kunnen genieten. Onlangs kreeg ze een fonkelnieuwe ‘Aprillia’ scooter cadeau, zodat ze naar school kan gaan. Als het niet regent tenminste, want dan wordt ze gebracht met de auto. Op de fiets is het geen doen omdat ‘aan het eind van de route een berg ligt’. Misha houdt enorm van kleding en gaat voor de duurdere merken.

Misha, die dus een zeer relaxed leven leidt, moet vol aan de bak. Ze verhuist naar de harde circuswereld en moet bovendien een olifantennummer instuderen! Gaat de verwende Larense dit volhouden; eerder gaf ze al aan dat ze de meeste dieren vies vindt! En hoe bevalt haar eerste nacht ooit in een caravan?

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Puberruil
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2008 8:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Een berg in 't Gooi?
Utrechtse Heuvelrug zal ze bedoelen. Als fietsen van Laren naar school al te veel is dan zal de realiteit van het circusleven wel tegenvallen voor deze Misha. Nu maar hopen voor haar dat in die 5 dagen het circus op een plek blijft staan. Anders mag ze meehelpen met verhuizen.

Intussen verplaatst de rest van de Gooise scholieren zich gewoon per fiets van Laren naar "Laer en Berg" dat boven aan een klein hellinkje ligt bij het bekende Sint Janskerkhof...

(de kinderen uit Hilversum hebben een steilere helling als ze naar die school moeten :( )

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Puberruil
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2008 10:44 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
lees hier voor nog meer info (tip van Ricardo)

http://www.puberruil.kro.nl/2008/2008-0 ... 00806.aspx

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2008 1:53 am 
De redactie had ook wel twee uitersten bij elkaar gezocht zeg. Het leverde mooie televisie op.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2008 8:22 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Misha en Lavinia moesten voor 5 dagen elkaars taak overnemen. Ik zag gisteren in het programma dat Misha vroeg wakker werd gemaakt en dat ze de dieren moet verzorgen.

Volgens mij klopt dit niet! Volgens mij is het niet de taak van Lavinia om de stallen schoon te maken. Volgens mij heeft Renz Berlin hiervoor (Poolse) staljongens in dienst. De familie en artiesten hoeven volgens mij niet de stallen schoon te maken. Ik heb dit in ieder geval nog nooit gezien.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2008 10:32 pm 
Zo zal er bij het andere gezin ook wel iets uitgezonden zijn wat een klein beetje anders verloopt dan ze normaal zouden doen.
Het blijft tv!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2008 8:57 pm 
Ik zapte er vandaag toevallig langs. Wat een verwende over het paard getilde muts is die Misha zeg!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2008 11:01 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik zag ook een stukje, trok het niet langer dan 10 minuten. Echt typetje "als m'n haar maar goed zit". Zou mijn ideale schoondochter niet wezen, brrrr. Maar misschien ben ik ouderwets.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.