Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 16, 2024 6:29 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: herhaling Circus Waltz
BerichtGeplaatst: di jun 03, 2008 7:24 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
    Volgende week ma t/m vr zijn de herhalingen van Circus Waltz om 23.20 uur te zien bij Ned. 2


    Omhoog
       
     
     Berichtonderwerp: Re: herhaling Circus Waltz
    BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 2:17 am 
    Deze super productie zal nog wel diverse malen herhaald worden. Ik heb hem op DVD, met ook de making off en bloopers.


    Omhoog
       
     
     Berichtonderwerp: Re: herhaling Circus Waltz
    BerichtGeplaatst: ma jun 16, 2008 1:25 pm 
    Martinique schreef:
    Ik moet wel toegeven dat ik de serie zelf al drie of vier keer gezien heb en ze is wel goed! Alleen jammer dat ze naar de buitenwereld het beeld geven dat circusmensen niets anders doen als neuken, vreemdgaan, blowen, ruzie maken, vechten, ... :oops:


    Allereerst is en blijft het jammer maar uiteraard wel leuk dat kwaliteit goede series als Waltz op herhaling gaan, maar dat een serie Keijzer en de Boer van de buis verdwijnt is onbegrijpelijk. Dit vanwege dalende kijkcijfers en gegoochel van zender naar zender etc. Ook in deze verhaallijnen gebeurt alles wat je in het normale leven ook doet, van neuken tot ,.....vechten.


    Een balkje met de tekst zoiets als " deze serie geeft niet het werkelijke beeld weer van de werkelijkheid" werkt ook niet. Dat zag je bij de serie voetbalvrouwen. Daar kwam ook commentaar nadat ze 1 aflevering zo'n balkje continu in beeld hadden laten lopen met de tekst dat het niet werkelijkheid weer gaf. Er keken die aflevering minder mensen dus werd er vrij snel besloten dit de volgende afleveringen weer weg te laten. En omdat het tegenwoordig bijna alleen maar om de kijkcijfers gaan en niet meer om het product wat wordt neer gezet zullen dit soort series spaarzaam en hiermee een zeldzaamheid worden. Wat ik persoonlijk erg jammer ga vinden.

    Bovendien weten de meeste mensen hoe een tv werkt wanneer ze een programma niet leuk vinden of ze zich er aan storen. Je kunt de tv dan of uitzetten en of je schakelt over op een andere zender naar een programma wat je wel leuk vind. Ieder zijn ding toch? 8)


    Omhoog
       
     
     Berichtonderwerp: Re: herhaling Circus Waltz
    BerichtGeplaatst: di jun 17, 2008 4:06 pm 
    Offline
    Site Admin
    Gebruikersavatar

    Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
    Berichten: 7475
    Locatie: Maassluis
    A3ana schreef:
    Martinique schreef:
    Ik moet wel toegeven dat ik de serie zelf al drie of vier keer gezien heb en ze is wel goed! Alleen jammer dat ze naar de buitenwereld het beeld geven dat circusmensen niets anders doen als neuken, vreemdgaan, blowen, ruzie maken, vechten, ... :oops:


    Allereerst is en blijft het jammer maar uiteraard wel leuk dat kwaliteit goede series als Waltz op herhaling gaan, maar dat een serie Keijzer en de Boer van de buis verdwijnt is onbegrijpelijk. Dit vanwege dalende kijkcijfers en gegoochel van zender naar zender etc. Ook in deze verhaallijnen gebeurt alles wat je in het normale leven ook doet, van neuken tot ,.....vechten.


    Een balkje met de tekst zoiets als " deze serie geeft niet het werkelijke beeld weer van de werkelijkheid" werkt ook niet. Dat zag je bij de serie voetbalvrouwen. Daar kwam ook commentaar nadat ze 1 aflevering zo'n balkje continu in beeld hadden laten lopen met de tekst dat het niet werkelijkheid weer gaf. Er keken die aflevering minder mensen dus werd er vrij snel besloten dit de volgende afleveringen weer weg te laten. En omdat het tegenwoordig bijna alleen maar om de kijkcijfers gaan en niet meer om het product wat wordt neer gezet zullen dit soort series spaarzaam en hiermee een zeldzaamheid worden. Wat ik persoonlijk erg jammer ga vinden.

    Bovendien weten de meeste mensen hoe een tv werkt wanneer ze een programma niet leuk vinden of ze zich er aan storen. Je kunt de tv dan of uitzetten en of je schakelt over op een andere zender naar een programma wat je wel leuk vind. Ieder zijn ding toch? 8)


    Ik denk dat gezien de ontwikkelingen van interactieve TV, het in de nabije toekomst mogelijk moet zijn te kiezen tussen een gekuiste of ongekuiste versie.
    Dus kiezen tussen een "circusversie" of een "bijverschijnselenversie". Lijkt me heerlijk....

    _________________
    Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


    Omhoog
       
     
     Berichtonderwerp: Re: herhaling Circus Waltz
    BerichtGeplaatst: wo jun 18, 2008 3:07 am 
    jammer dat men heeft gekozen om met deze productie {in het kader van het jaar van het circus} een zwarte kant te laten zien van het circusbedrijf. Tuurlijk zou het zo toe kunnen gaan in een familiebedrijf, maar dat is dan misschien 00,1 procent van het totaal.
    Lostaand van het echte circus, en de verhaallijn volgende is dit een productie die geen gelijke kent. Bekijk het eens uit het oogpunt van een niet circusliefhebber/kenner, maar puur uit je persoonlijke habitat. Ga ervoor zitten met het idee dat je geen circuskenner bent.


    Omhoog
       
     
     Berichtonderwerp: Re: herhaling Circus Waltz
    BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 9:03 pm 
    Offline
    Gebruikersavatar

    Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
    Berichten: 76
    Martinique schreef:
    CircusFreak schreef:
    Wie zegt dat het er zo in circuswereld niet aan toe gaat?.

    "wij'' zien alleen de buitenkant!.


    Ik ken de circuswereld zo stilletjes aan langs de binnenkant en het is een ander scenario dan Waltz maar een droomwereld ist niet hoor!


    Maakt u wel het onderscheid tussen werkelijkheid en fictie? Het gaat om een serie tegen de achtergrond van een circus, het gaat niet om het circus zelf. De serie is niet bedoelt om het circus 'zwart' te maken of anders te belichten maar is als frame gebruikt voor een drama serie. Ik vind het een prachtige serie overigens. Ik wil er ook aan toevoegen dat de serie moet overkomen als een overblijfsel uit de tijd van bijvoorbeeld Boltini. Waar u het over heeft komt meer in de hoek van documentaire. Circus Herman Renz heeft zo'n 9 á 8 jaar geleden zo'n 'real-life soap' gehad. "De mensen van het circus" heette dat geloof ik. Ook naar zoiets zie ik ten zeerste uit.
    Ik bedoel te zeggen dat sommige zaken nu eenmaal niet met elkaar te vergelijken zijn. Maar ik snap u goede intentie met het circus hoor.

    met vriendelijke groet,

    Arie


    Omhoog
       
     
     Berichtonderwerp: Re: herhaling Circus Waltz
    BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 10:04 pm 
    Offline
    Site Admin
    Gebruikersavatar

    Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
    Berichten: 7475
    Locatie: Maassluis
    kortom:
    kijkcijfers zijn belangrijker dan de realiteit... al die series zijn van te voren helemaal voorgekookt met afgepaste hoeveelheden aktie, romantiek, drama en erotiek. voor elk wat wils.

    _________________
    Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


    Omhoog
       
     
     Berichtonderwerp: Re: herhaling Circus Waltz
    BerichtGeplaatst: do jul 03, 2008 11:50 am 
    Offline
    Gebruikersavatar

    Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
    Berichten: 76
    heuvels schreef:
    kortom:
    kijkcijfers zijn belangrijker dan de realiteit... al die series zijn van te voren helemaal voorgekookt met afgepaste hoeveelheden aktie, romantiek, drama en erotiek. voor elk wat wils.


    Hopelijk bevredigd dit filmpje (naar mijn mening zeer leuk) meer de behoefte:

    http://clownalley.blogspot.com/2008/06/ ... -2008.html


    Omhoog
       
     
    Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
    Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 

    Alle tijden zijn UTC+02:00


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


    Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
    Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
    Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
    Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
    Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

    Zoek op:
    Ga naar:  
    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
    Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.