Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 2:42 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 08, 2008 7:18 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Op maandag 11/08/2008 zal bij de VPRO op Nederland 2 een reportage te zien zijn over een circusschool in China voor jong aanstormend talent.
Want acrobatiek vormt in China al duizenden jaren het zuiverste voorbeeld van de Chinese cultuur. In deze film over een circusschool worden kinderen geportretteerd die endeloos trainen o.a. in de trapeze.
De uitzending begint om plusminus 23.25 uur op Ned. 2 bij de VPRO.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 9:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
max schreef:
Op maandag 11/08/2008 zal bij de VPRO op Nederland 2 een reportage te zien zijn over een circusschool in China voor jong aanstormend talent.
Want acrobatiek vormt in China al duizenden jaren het zuiverste voorbeeld van de Chinese cultuur. In deze film over een circusschool worden kinderen geportretteerd die endeloos trainen o.a. in de trapeze.
De uitzending begint om plusminus 23.25 uur op Ned. 2 bij de VPRO.


vanavond dus!!!!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 12:46 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
mooie documentaire. Ik hoop dat Max niet te vroeg was met zijn posting. Gelukkig zag ik het vandaag in de gids staan... Het begin heb ik niet gezien.
Wat mij opviel dat er toch aardig wat westerse invloeden sluipen in het Chinese circus. Veel westerse muziek en ook nog eens Spidermanpakjes.
En de hamburger/cola verslaving van een Chinees jongetje vond ik ook frappant. Toch perste hij er met zijn extra kilo's een volwassen nummer uit op het eind.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 12:51 pm 
heuvels schreef:
mooie documentaire. Ik hoop dat Max niet te vroeg was met zijn posting. Gelukkig zag ik het vandaag in de gids staan... Het begin heb ik niet gezien.
Wat mij opviel dat er toch aardig wat westerse invloeden sluipen in het Chinese circus. Veel westerse muziek en ook nog eens Spidermanpakjes.
En de hamburger/cola verslaving van een Chinees jongetje vond ik ook frappant. Toch perste hij er met zijn extra kilo's een volwassen nummer uit op het eind.



Een mooie documentaire, denken deze kinderen daar zelf ook zo over wanneer ze voor de zoveelste keer afgesnauwd worden door de trainer. Vele zullen intussen zo een afgstompte emotie hebben ontwikkeld en zelfs zo gehersenspoeld zijn dat ze gaan zeggen dat ze de trainer liever zien dan hun eigen ouders. Heuvels, je zegt zelf al "Toch perste hij er met zijn extra kilo's een volwassen nummer uit op het eind." Je noemt dit frappant, in welke zin?
Wanneer je bedenkt dat een kind/mens wat zich ongelukkig voelt een uitweg zoekt om zijn gevoel te uiten anders gaat eten. Zou het dan ook bij dit kind niet zo kunnen zijn dat hij iets doet wat hij niet leuk vind of op zijn minst veel te zwaar is voor zijn leeftijd en lichaam.
Ik vind circus enig maar niet tegen elke prijs van welk mens of dier ook.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 9:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
A3ana schreef:
heuvels schreef:
mooie documentaire. Ik hoop dat Max niet te vroeg was met zijn posting. Gelukkig zag ik het vandaag in de gids staan... Het begin heb ik niet gezien.
Wat mij opviel dat er toch aardig wat westerse invloeden sluipen in het Chinese circus. Veel westerse muziek en ook nog eens Spidermanpakjes.
En de hamburger/cola verslaving van een Chinees jongetje vond ik ook frappant. Toch perste hij er met zijn extra kilo's een volwassen nummer uit op het eind.



Een mooie documentaire, denken deze kinderen daar zelf ook zo over wanneer ze voor de zoveelste keer afgesnauwd worden door de trainer. Vele zullen intussen zo een afgstompte emotie hebben ontwikkeld en zelfs zo gehersenspoeld zijn dat ze gaan zeggen dat ze de trainer liever zien dan hun eigen ouders. Heuvels, je zegt zelf al "Toch perste hij er met zijn extra kilo's een volwassen nummer uit op het eind." Je noemt dit frappant, in welke zin?
Wanneer je bedenkt dat een kind/mens wat zich ongelukkig voelt een uitweg zoekt om zijn gevoel te uiten anders gaat eten. Zou het dan ook bij dit kind niet zo kunnen zijn dat hij iets doet wat hij niet leuk vind of op zijn minst veel te zwaar is voor zijn leeftijd en lichaam.
Ik vind circus enig maar niet tegen elke prijs van welk mens of dier ook.


Het betrof duidelijk het meest getalenteerde jongetje van de klas. Een jaar of 12, 13 schat ik. Maar helaas ongedisciplineerd qua eetgedrag. Naast het normale verstrekte voedsel was hij erg creatief in het aanboren van andere voedselbronnen. Ook zijn ouders werkten daar aan mee door op verzoek snoep te sturen en hem vet te mesten bij vakanties. Dat vind ik allemaal frappant. Ik vraag me af hoe dit jongetje bij de circusschool is terecht gekomen en hoe zwaar hij en zijn ouders gemotiveerd waren. Ik heb het begin gemist, weet een ander het misschien?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 9:09 am 
Je kunt het ongedisciplineerd noemen hoe deze kinderen met hun gedrag omgaan, maar hoe noem je het gedrag van de trainer dan die geen goed woord tegen de kinderen zegt. Een kind groeit ook van te wijzen op zijn positieve kanten. Ik heb er in deze docu geen een gezien, de kinderen die ik gezien heb zagen er heel ongelukkig uit, getalenteerd of niet ook dit heeft zijn grenzen. De oefeningen die deze kinderen moesten doen waren te zwaar en duurden te lang een gezonde trainer zou ook dit inzien. En zou het kind op tijd laten stoppen, maar op de gezichten van de kinderen was de pijn te zien waar dan nog eens op werd gezegd huilen mag niet. Sorry, maar zo maak je een mens emotioneel kapot.
De motivatie van de ouders is niet zo heel moeilijk te raden, zij zien in door hun kind mee te laten trainen bij een circus of sportschool een betere toekomst voor hen als dat ze nu hebben.
Die maar voor weinigen is weggelegd en veelal niet haalbaar is,..
En deze kinderen dus het recht kind te zijn totaal is ontnomen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:22 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
ik heb me vooral verbaasd over die vreetbuien van die jongen. En ik vraag mij af of hij wel voldoende gemotiveerd is om de top te halen. Te meer omdat de ouders hem niet remmen en snoep blijven aandragen. Dus zou je zeggen dat zijn ouders het misschien niet zien zitten in de circusschool en hem bijvoorbeeld liever thuis op de boerderij zien werken. Allemaal vragen dus. Die misschien in het begin van de documentaire beantwoord zijn, maar dat heb ik niet gezien.
De andere kinderen liepen volgens mij netjes in het gareel en hebben volgens mij een vrij normale jeugd met voldoende vrijheden.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.