Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:53 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 9:23 pm 
kevin schreef:
isabella schreef:
Ik heb de film gekocht bij free record shop en eerlijk gezegt vind ik het zonde van mijn geld. Terwijl ik ook zoiets had he een circusfilm van eigen bodem dat is iets wat ik moet hebben Hij was niet bepaald goedkoop bij de free record schop en er zit geen verhaal in Of het nu komt dat je de familie zelf kent ik weet het niet maar ik vind het net zoals circus walz een afgang Als je dan al circus films wil maken probeer dan ook een beetje iets goed op te zetten wat mensen die niet uit het wereldje komen ook stimuleert om naar het circus te gaan Deze film trekt weer het circus in de aso hoek vind ik Dat vind ik best heel jammer Vooral omdat de spelers willy seourt en dicky kilian geen slechte artiesten zijn op het circus vlak en die zeer zeker in de film niet zichzelf speelde . Misschien als ze wat meer hun zelf gespeelt hadden en zich wat meer bij de waarheid gehouden hadden de film nog iets geweest was Ik vind hem ronduit slecht heb hem twee keer moeten kijken omdat ik de eerste keer in slaap viel.


Ok dat is dan jouw mening, ik was erbij bij de premiere en de filmmakers en spelers kregen een staande ovatie, de reacties waren erg goed. Het is maar net wat je wilt, wij als circusliefhebbers zouden natuurlijk het liefst een 2 uur durende docu hebben van Harlekino achter de schermen, maar of dit voor het gewone publiek nou ook zo boeiend is... De verhaallijn is inderdaad niet echt duidelijk naar voren gekomen in de film maar hij is wel te volgen, als je van te voren wel recensies etc. hebt gelezen zodat je weet wat er gaat gebeuren.


Ik heb de recenties niet gelezen en dat is idd fout. had ik dat wel gedaan had ik hem waarschijnlijk ook gekocht maar op een andere mannier bekeken nu was ik best wel teleurgesteld doordat ik andere verwachtingen had.
Je hebt wel gelijk als je dit zo zegt wat betreft het gewone publiek die kijken er heel anders tegen aan


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 10:14 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het is géén documentaire maar een verzonnen verhaal. Maar het speelt wel in een echt bestaand circus met de normale bewoners van dat circus als filmacteurs.

Wel eens een film gezien die een goede afspiegeling is van het normale leven? Lijkt me nogal saai. Wekker gaat. Acteur staat op. Plast, wast zich, scheert zich, smeert een paar boterhammen en werkt die naar binnen, kleedt zich aan, stapt in de auto, stapt uit en neemt plaats achter een bureau om 8 uur lang briefjes te tikken enz. enz tot het licht 's avonds uitgaat en de film afgelopen is... Er word opvallend veel geschoten, geracet, gevloekt, achtervolgd en meer van dat soort zaken die niets met het normale leven te maken hebben. Daarvoor is het dus fictie. Die helaas soms werkelijkheid wordt als een of andere idioot denkt dat ook eens te kunnen doen. Zoals nu in Duitsland én de VS nagenoeg gelijktijdig is gebeurd.

Een "circusfilm" die niet is geromantiseerd is saai. Tenzij je toevallig een circusvoorstelling wilt zien. Dan zou je elke uitzending van de Monte Carlo festivals opeens ook een film moeten noemen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 11:53 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
film draait donderdag 24 sept in Middelharnis
http://www.flakkeeweb.nl/component/opti ... /did,1586/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 3:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
De calimucho DVD die (volgens mij) eerst nog rond de 20 euro kostte, is nu bij Bol.com (red) verkrijgbaar voor 7,99. Heb je dus interesse en was de drempel om hem niet te kopen voorheen de prijs, dan is dit je kans!

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 5:04 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
ik wil hem eigenlijk nog steeds eens zien, dus zal hem maar eens dezer dagen bij bol.com aanschaffen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 11:49 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Eerlijk gezegd heb ik Calimucho gezien op Film 1, en ik heb echt met veel belangstelling in 1 keer de film uitgekeken. Echt gaaf, zoals alle details in beeld werden gebracht van het circusleven. Hartstikke leuk gespeeld, vooral door Dicky, die echt een natuurtalent is. Ik moest erg lachen toen ik Freddy Kenton zag, als schoonpa, die echt dezelfde argumenten gebruikte voor scholing van "zijn kleinzoon" als dat hij 4 jaar geleden gebruikte voor de kinderen van Alberto. Het is echt tot in de details een beeld van hoe de werkelijkheid zou zijn van het circusleven. Ik vind het een prachtig portret, bijna documentaire-achtig. Wie van het circusleven houdt is echt geboeid door deze film. In deze wereld van zaptelevisie, flitsende reportages snelsnelsnel is dit echt een rustig portret van t circusleven. Ik denk dat dit de charme is van Calimucho.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.