Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 11:53 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 22, 2008 6:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Calimuchu is uitgegaan met acht filmkopieën. Ofwel: de film draait op acht plekken in ons land. Je zult dus even moeite moeten doen of even moeten wachten om deze uitstekende film te kunnen zien.

De film speelt rondom Circus Harlekino. Het leuke is dat de circusmedewerkers (artiesten en tentbouwers) zichzelf spelen. Peter is dus gewoon Peter en dat geldt voor de rest ook. Je kijkt een campingtournee lang mee met Circus Harlekino! Voor circusvrienden zie je veel bekende en herkenbare zaken. Zoals opbouw en afbouw. Oók in de stromende regen. Proben, musiceren, optreden, publiciteit maken, transport en de papieren tijgers waar circussen mee te maken hebben...

Het (verzonnen) verhaal draait om de moeilijke keuze tussen liefde voor je "eigen" aan drank verslaafde man en Tarek, een tentbouwer die bij Harlekino is komen aanlopen. De keuze voor het kind van je "eigen man" of toch weer die aangelopen tentbouwer. De verboden liefde wordt van alle kanten belicht. Waarbij de beide Marokkaanse tentbouwers de Tunesische Tarek vanuit hun geloofsovertuiging op zijn escapades in de caravan van Dicky wijzen.

De film rekent voor eens en altijd af met de "valse" romantiek die er rond de circuswereld hangt. Het is hard werken en een hard leven. Elke week verhuizen en bij nacht en ontij werken voor een karig bestaan. Al eens midden in de nacht met een onwillig sandwichbord in de weer geweest terwijl er nog enkele tientallen in de achterbak liggen?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2008 6:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Op maandag 29 sept. a.s. zal de VPRO op Ned. 2 een reportage uitzenden over de totstandkoming van de circusfilm Calimucho, de uitzending begint om 13.50 uur, een ongelukkig tijdstip, dus de video inschakelen. In de VPRO gids nr. 39 staat een uitgebreid interview met direkteur Peter Verberk van Circus Harlekino.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 4:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Erg mooie repo geworden!

is terug te zien op uitzendinggemist

gr kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 7:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Ik heb de repo net op video gezien, ziet er leuk uit. Ben benieuwd naar de ''film''.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 10:23 am 
Even het volgende. Ik erger me in alle publiciteit, en ook Ron hierboven schrijft het, aan alle keren dat er staat dat de spelers van Calimucho de facto 'zichzelf' spelen. Dat is gewoon niet zo. Tja, Peter zal altijd Peter zijn, en als hij een circusdirecteur 'speelt'... Maar het 'documentaire' aspect van Calimucho wordt m.i. veel te veel benadrukt, en daarmee het idee dat men 'zichzelf' speelt. Dat is gewoon niet zo. Ik vond het een erg foute keuze van de regisseuse om de spelers hun eigen voornaam te laten 'houden' in de karakters (omdat er een klein kindje meespeelt, en er ook documentaire elementen gebruikt worden, maar achteraf was het niet nodig) die in het script oorspronkelijk anders heetten.

Want ze spelen niet zichzelf. Niet alleen IS hun situatie niet die van het verhaal (Dicky en Willy ZIJN geen met elkaar rommelende voormalig schoonzus en zwager, maar gewoon een stel, Willy is geen zuiplap, enz. enz. ) maar de suggestie van 'zichzelf' spelen doet mijns inziens ook af van de werkelijk fenomenale acteerprestaties die de spelers geleverd hebben.

Want die is werkelijk niet gering. Zelden heb ik een gewone acteur verstopte aangeschotenheid, bijvoorbeeld, zo subtiel en krachtig neer zien zetten als Willy.

Daarom erger ik me ook aan de typering 'amateurs' als in 'Eugenie Jansen werkte wederom met amateurs'.
Circusartiesten zijn als acteurs verre van amateurs. Ze zijn artiesten, gewend te acteren binnen het dagelijkse leven. Dat zien we in de z.g. 'documentaire' scene waar kleine Timo zich verslikt in een stuk snoep. Alleen het verslikken zelf is toevallig. Dat ouders het onmiddellijk aangrijpen om, terwijl ze hun zoontje op de rug kloppen en toespreken dat wél al helemaal (komisch) uit te buiten bewijst hun onmiddellijke improviserend vermogen. Een amateur zou onmiddellijk uit zijn rol vallen, zij niet. Want ze blijven boven het hoofd van het kind kibbelen.

Zo, dat wilde ik maar es gezegd hebben.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 10:43 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Wel even goed lezen: het is en blijft een verzonnen verhaal. Het is de artistieke vrijheid van de scenarioschrijver en de regisseur die ervoor zorgt dat het verzonnen verhaal als zodanig op het doek komt.

Verder mag je jezelf zo veel ergeren als je zelf wilt. Aan de film, aan de officiële recensies en aan de stukjes van circusliefhebbers...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2009 8:59 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Omroep Brabant heeft ruim aandacht geschonken aan Peter Verberk en Circus Harlekino

http://www.omroepbrabant.nl/?news/10518 ... rberk.aspx

met een herhaling van de TV uitzending.

(tip henknel)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 13, 2009 3:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Sjaak, dat bericht stond er al eerder in deze reeks met reacties, maar maakt niet uit
trouwens, 26 Februari komt calimucho uit op DVD, bestellen kan oa via bol.com en hij kost ongeveer 20 euro.

echte aanrader ik heb m twee keer in de bios gezien

gr Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 13, 2009 6:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik neem aan dat de DVD van Calimucho, ook wel te koop zal zijn in de c.d. shops zoals Free Record etc. vanaf 26 febr. a.s.
De film is in het noorden nergens in de bioscoop of filmhuis te zien geweest, wellicht vreesde men dat de publiek opkomst tegen zou vallen. Maar goed ik schaf mij de DVD wel aan.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 14, 2009 8:14 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De roulatietijd van een arthousefilm is over het algemeen langer dan die van een commerciële ("mainstream" ofwel Hollywood) film. De film kan dus nog steeds ergens in een filmhuis vertoond worden. Zelfs als de DVD al in de winkels ligt.

Free Record Shop verkoopt over het algemeen alleen "mainstream" ofwel commerciële ***** Je zult toch echt naar een meer traditionele speciaalzaak voor liefhebbers van non-Hollywood moeten gaan. Of bol.com ....

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 7:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Even voor de mensen die niet op de kalender leven: Calimucho is verkrijgbaar op DVD vanaf gisteren. Dus snel naar bol.com :P Ik heb m zelf al in de bus gekregen en 2 x afgespeeld nadat ik hem al twee keer in de bios heb gezien :oops: :lol: Er zit trouwens nog de uitzending van Vergezichten, de making-off en de trailer extra bij.

Gr Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 07, 2009 11:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik heb vandaag de DVD voor 15,00 euro aangeschaft bij Music-Store, dus Calimucho is ook te verkrijgen in de CD/DVD winkels, wel zo gemakkelijk, deze dvd is een must voor elke circusliefhebber en bovendien met vele extra's zoals een kijkje achter de schermen en een portret van Peter Verberk (directeur Circus Harlekino).

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo mar 11, 2009 12:42 am 
Ik heb de film gekocht bij free record shop en eerlijk gezegt vind ik het zonde van mijn geld. Terwijl ik ook zoiets had he een circusfilm van eigen bodem dat is iets wat ik moet hebben Hij was niet bepaald goedkoop bij de free record schop en er zit geen verhaal in Of het nu komt dat je de familie zelf kent ik weet het niet maar ik vind het net zoals circus walz een afgang Als je dan al circus films wil maken probeer dan ook een beetje iets goed op te zetten wat mensen die niet uit het wereldje komen ook stimuleert om naar het circus te gaan Deze film trekt weer het circus in de aso hoek vind ik Dat vind ik best heel jammer Vooral omdat de spelers willy seourt en dicky kilian geen slechte artiesten zijn op het circus vlak en die zeer zeker in de film niet zichzelf speelde . Misschien als ze wat meer hun zelf gespeelt hadden en zich wat meer bij de waarheid gehouden hadden de film nog iets geweest was Ik vind hem ronduit slecht heb hem twee keer moeten kijken omdat ik de eerste keer in slaap viel.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo mar 11, 2009 8:46 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
isabella schreef:
Ik heb de film gekocht bij free record shop en eerlijk gezegt vind ik het zonde van mijn geld. Terwijl ik ook zoiets had he een circusfilm van eigen bodem dat is iets wat ik moet hebben Hij was niet bepaald goedkoop bij de free record schop en er zit geen verhaal in Of het nu komt dat je de familie zelf kent ik weet het niet maar ik vind het net zoals circus walz een afgang Als je dan al circus films wil maken probeer dan ook een beetje iets goed op te zetten wat mensen die niet uit het wereldje komen ook stimuleert om naar het circus te gaan Deze film trekt weer het circus in de aso hoek vind ik Dat vind ik best heel jammer Vooral omdat de spelers willy seourt en dicky kilian geen slechte artiesten zijn op het circus vlak en die zeer zeker in de film niet zichzelf speelde . Misschien als ze wat meer hun zelf gespeelt hadden en zich wat meer bij de waarheid gehouden hadden de film nog iets geweest was Ik vind hem ronduit slecht heb hem twee keer moeten kijken omdat ik de eerste keer in slaap viel.


Ok dat is dan jouw mening, ik was erbij bij de premiere en de filmmakers en spelers kregen een staande ovatie, de reacties waren erg goed. Het is maar net wat je wilt, wij als circusliefhebbers zouden natuurlijk het liefst een 2 uur durende docu hebben van Harlekino achter de schermen, maar of dit voor het gewone publiek nou ook zo boeiend is... De verhaallijn is inderdaad niet echt duidelijk naar voren gekomen in de film maar hij is wel te volgen, als je van te voren wel recensies etc. hebt gelezen zodat je weet wat er gaat gebeuren.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo mar 11, 2009 11:17 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Als je een andere verwachting hebt van een film dan valt hij nu eenmaal tegen...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.