Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 8:37 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 7:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
In de VPRO Gids nr. 24 van 13.06 staat een interview met directeur Hans Martens (Staatscircus van Moskou-Holiday) over dieren in het circus en ook over de dierenactivisten onder de kop "Nergens worden dieren zo gekoesterd als bij het circus". A.s. zaterdag waarschijnlijk in het VPRO tv programma de NON of zeer binnenkort, hou het in de gaten. Degene die geabbonneerd is op de VPRO gids zal het waarschijnlijk al wel gelezen hebben en de niet leden kunnen de gids los kopen in de boekhandel of kiosk.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 10:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
vandaag dus!

Afbeelding

(met dank aan Secco)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 12:24 am 
2 minuut 58 en weg was die.

toch knap om je nek zo uit te steken.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 12:27 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
ik dacht even dat ik naar een verkeerd programma zat te kijken. volgens mij is dit programma op een te laat tijdstip, de meeste bellers zijn behoorlijk melig... :? Hans werd al ook al onrustig van.
misschien is het onderwerp ook wel niet geschikt voor dit programma.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 12:38 am 
volgens mij draait het om de bellers en SMS-ers en niet zo zeer om de kandidaten met een boodschap. Misschien toch een verkeerde keuze om aan deel te nemen???

Toch een aplausje mijnerzijds voor Hans Martens. Dit soort berichten kunnen niet vaak genoeg verkondigd worden voor tv kijkend nederland.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 11:51 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De enige twee bellers hadden bijzonder veel te melden. Beller nummer één leidde zeker 45 seconden af door vooral niets te zeggen en beller nummer twee vroeg alleen maar naar de presentator. Ook die beller snoepte dus van de spreektijd af. Verder was de presentator ook niet geheel onpartijdig getuige haar slotzin. Maar wat een kiloknallerbiefstukje nou met circusdieren te maken heeft? Gelukkig heeft Hans Martens zijn zegje al gedaan via het interview met Hugo Hoes dat is gepubliceerd in de VPRO gids. Die kans hebben de goochelaars en masseurs niet gehad. (dat daarmee mogelijk ook dieractivisten zijn getriggerd om vooral "nee" te es-em-essen moet je maar op de koop toe nemen)

Het is in ieder geval heel moedig van Hans Martens om het thema op TV te krijgen. Al waren het NOS-Jeugdjournaal of Klokhuis ongetwijfeld betere gelegenheden geweest. Overigens, Klokhuis heeft al meerdere malen aandacht besteed aan circusdieren...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 9:30 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Inderdaad jammer dat Hans Martens het maar een kleine drie minuten heeft kunnen volhouden. Dit onderwerp is al vaker behandeld in verschillende programma's op radio en TV, ik denk wanneer het rapport van de minister openbaar wordt gemaakt, dat de media er ongetwijfeld op terug zullen komen.
Het duurt overigens wel erg lang, dat het bekend wordt gemaakt, zal het nog voor de zomervakanties gebeuren of daarna, ik hoop ervoor nog.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.