Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:26 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2009 8:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
tijgernummer ziet er op het eerste gezicht leuk uit, wie is de dompteur??

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2009 10:12 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
De tijgers worden gedresseerd en gepresenteerd door Rafael Markus.Ze zijn nog heel jong en traden voor het eerst op bij Renz Berlin in Elburg enkele weken terug.De vooruitgang is frapant en met het kerstcircus hopen we dat het nummer grotendeels klaar is.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 27, 2009 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
kevin schreef:
tijgernummer ziet er op het eerste gezicht leuk uit, wie is de dompteur??


Dit is inderdaad Rafael Markus, directeur van het Circus Rafael dat enige tijd in Vlaanderen heeft rondgereisd

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 27, 2009 9:16 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Zijn dit dan die jonge tijgers uit die vrachtwagen op een belgische camping?
Heeft ieman ook foto's van de roofdierenwagen of is die nog hetzelfde als bij circus rafael?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2009 8:55 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
MartijnH schreef:
Zijn dit dan die jonge tijgers uit die vrachtwagen op een belgische camping?
Heeft ieman ook foto's van de roofdierenwagen of is die nog hetzelfde als bij circus rafael?


Vol verwachting ging ik onlangs naar Renz Berlin om het roofdierentransport/ verblijf te zien. Ik was benieuwd hoe het er uit zag. Aangekomen bleek de door een hard blaffende hond bewaakte wagen (+kleine buitenkooi) bepaald geen lust voor het oog. Het is staal zonder kleur. Ik vond het geheel zelfs nog te onwaardig om op een foto te zetten. Dus heb ik dit niet gedaan. Een circusdirecteur als Louis Knie, met veel oog voor uiterlijk en verzorging, zou zo'n wagen richting schroothoop sturen.

Met zowel binnen als in de buitenkooi boomstammen als verrijkingsmateriaal is de inrichting voor de dieren zeker niet slecht te noemen! Het probleem is echter dat veel bezoekers toch kijken naar de algemene indruk die het geheel maakt. 'Toch wel zielig', hoorde ik bezoekers dan ook helaas oordelen.

Wie deze wagen vergelijkt met het prachtige materiaal bij de tijgers van Belly Wien ziet het verschil. Een leuk verfje doet wonderen!

Renz Berlin staat bekend om een goed uiterlijk van buiten. Het tijgertransport valt dan ook naar mijn idee nogal uit de toon in het verder verzorgde circuslandschap. Jammer!

Hetzelfde geldt voor de andere nieuwe aanwinst; de kleine wagen met 2 apen. (In dit geval viel ook de schaarse inrichting helaas op.) Wie dit vergelijkt met het prachtige apenverrblijf bij Belly ziet het verschil.

Hopelijk is dit een kwestie van tijd en wordt het nog verfraait.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 10:39 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
sylvio schreef:
MartijnH schreef:
Zijn dit dan die jonge tijgers uit die vrachtwagen op een belgische camping?
Heeft ieman ook foto's van de roofdierenwagen of is die nog hetzelfde als bij circus rafael?


Vol verwachting ging ik onlangs naar Renz Berlin om het roofdierentransport/ verblijf te zien. Ik was benieuwd hoe het er uit zag. Aangekomen bleek de door een hard blaffende hond bewaakte wagen (+kleine buitenkooi) bepaald geen lust voor het oog. Het is staal zonder kleur. Ik vond het geheel zelfs nog te onwaardig om op een foto te zetten. Dus heb ik dit niet gedaan. Een circusdirecteur als Louis Knie, met veel oog voor uiterlijk en verzorging, zou zo'n wagen richting schroothoop sturen.

Met zowel binnen als in de buitenkooi boomstammen als verrijkingsmateriaal is de inrichting voor de dieren zeker niet slecht te noemen! Het probleem is echter dat veel bezoekers toch kijken naar de algemene indruk die het geheel maakt. 'Toch wel zielig', hoorde ik bezoekers dan ook helaas oordelen.

Wie deze wagen vergelijkt met het prachtige materiaal bij de tijgers van Belly Wien ziet het verschil. Een leuk verfje doet wonderen!

Renz Berlin staat bekend om een goed uiterlijk van buiten. Het tijgertransport valt dan ook naar mijn idee nogal uit de toon in het verder verzorgde circuslandschap. Jammer!

Hetzelfde geldt voor de andere nieuwe aanwinst; de kleine wagen met 2 apen. (In dit geval viel ook de schaarse inrichting helaas op.) Wie dit vergelijkt met het prachtige apenverrblijf bij Belly ziet het verschil.

Hopelijk is dit een kwestie van tijd en wordt het nog verfraait.

Precies, de tijgers zijn sinds kort bij ons en eerst is er een nieuw buitenverblijf aangeschaft. In de winterpauze zullen de wagens/verblijven natuurlijk aangepakt worden.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 5:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
@Anton,
Misschien wil je even je donkere bril afzetten en nog eens lezen, de kritiek van Silvio is geenszins negatief. Hij prikt door het verveloze uiterlijk heen en verwacht terecht dat een verfje straks wonderen gaat doen.

Hij memoreert ook dat enkele bezoekers er niet doorheen prikten en het maar een zielig zooitje vonden. En dat is kwalijker voor de reputatie van het circus.

Onzin om Silvio daarvoor op een soort van zwarte lijst te zetten. Of er mee te dreigen. En je bent niet een echte circusvriend door de zaken mooier voor te stellen dan ze zijn.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 5:51 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Anton schreef:
sylvio schreef:
MartijnH schreef:
Zijn dit dan die jonge tijgers uit die vrachtwagen op een belgische camping?
Heeft ieman ook foto's van de roofdierenwagen of is die nog hetzelfde als bij circus rafael?


Vol verwachting ging ik onlangs naar Renz Berlin om het roofdierentransport/ verblijf te zien. Ik was benieuwd hoe het er uit zag. Aangekomen bleek de door een hard blaffende hond bewaakte wagen (+kleine buitenkooi) bepaald geen lust voor het oog. Het is staal zonder kleur. Ik vond het geheel zelfs nog te onwaardig om op een foto te zetten. Dus heb ik dit niet gedaan. Een circusdirecteur als Louis Knie, met veel oog voor uiterlijk en verzorging, zou zo'n wagen richting schroothoop sturen.

Met zowel binnen als in de buitenkooi boomstammen als verrijkingsmateriaal is de inrichting voor de dieren zeker niet slecht te noemen! Het probleem is echter dat veel bezoekers toch kijken naar de algemene indruk die het geheel maakt. 'Toch wel zielig', hoorde ik bezoekers dan ook helaas oordelen.

Wie deze wagen vergelijkt met het prachtige materiaal bij de tijgers van Belly Wien ziet het verschil. Een leuk verfje doet wonderen!

Renz Berlin staat bekend om een goed uiterlijk van buiten. Het tijgertransport valt dan ook naar mijn idee nogal uit de toon in het verder verzorgde circuslandschap. Jammer!

Hetzelfde geldt voor de andere nieuwe aanwinst; de kleine wagen met 2 apen. (In dit geval viel ook de schaarse inrichting helaas op.) Wie dit vergelijkt met het prachtige apenverrblijf bij Belly ziet het verschil.

Hopelijk is dit een kwestie van tijd en wordt het nog verfraait.


Sylvio hartelijk dank voor je controle onlangs bij ons en dat jij je bevindingen hier op het circusweb forum beschrijft. Het was echter netter van je geweest als jij je bij een van ons had gemeld en jij je mening recht op de man af aan ons had mede gedeeld in plaats van hier op een forum. Dan hadden wij je een reactie terug kunnen geven van het ''hoe en waarom'' Zo zie je maar weer dat er nog steeds erg laffe ''circusvrienden'' zijn! Je bent niet de enige. Als jij je had gemeld en je bevindingen had mede gedeeld dan had je misschien nog wel een vrijkaartje en gratis koffie en koekjes gekregen. Onze lijst wordt immers steeds kleiner en steeds meer zogenaamde ''circusvrienden'' hebben al een terreinverbod van ons op gekregen. :lol: De beste stuurlui staan helaas nog steeds aan wal. Gelukkig zijn er ook nog een paar échte circusvrienden die ons steunen door mee te helpen, maar helaas zijn deze mensen zeldzaam.


Sylvio mag toch zijn mening geven over hetgeen hij heeft gezien...of mag dat niet op een forum......iemand inpakken met gratis kaartjes en een kop koffie.....en dan maar hopen dat ie niks negatiefs schrijft...... Sylvio geeft ook aan dat hij hoopt dat de boel nog verfraaid wordt en dat zal ook heuswel gebeuren als er tijd voor is. Het is opzich al geweldig dat jullie nu ook beschikken over roofdieren. Natuurlijk mag je je weerwoord geven over het hoe en waarom op het forum maar gelijk iemand weer aanvallen op zijn menig zegt meer over jezelf.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Heb jij dan foto's anton?
Ben wel benieuwd naar de wagens, en wordt de Roofdierenwagen in de Renz-berlin kleuren geschilderd of blijft hij niet bij Renz-Berlin?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Anton schreef:
In welke kleur de wagen geschilderd gaat worden weet ik niet, de tijgers en materialen zijn niet van Renz Berlin dus ik denk niet in de huiskleuren. Mischien wel rose, paars, groen of oranje.


Oke , Het had toch gekund dat de man v/d tijgers in contract blijft staan als vast roofdierennummer maar daarvan is dus geen sprake.
Ik hoop het snel eens te zien, ben wel benieuwd :) (zie dat het programma sowieso veel beter geworden is sinds de laatste keer dat ik het bezocht heb)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.