Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 11:30 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 9:53 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
sjonge, dus de belastingen hoeven alleen maar even circusweb te lezen en het zit helemaal goed.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 9:57 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De belastingdienst kan in ieder geval iets dat geen enkele circusfan kan: In de boekhouding kijken. Al moeten ze daar soms wel dwangmiddelen voor gebruiken.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 12:30 pm 
Ron_Mikkenie schreef:
heuvels schreef:
Zijn vrouw Sophia runt Circusschool Royal. Die doet ook klussen waaraan Joop meewerkt. Verder materiaalverhuur en wat er voor de rest nog omgezet kan worden. De school en het circus zullen wel dezelfde boekhouder hebben.

Het circus stond een paar jaar geleden voor een schappelijke prijs in een oude loods in Dordrecht opgeslagen. Daar moesten ze uit en betalen sindsdien de volle mep voor een andere locatie. Ook moesten ze zelf woonruimte zoeken want ze woonden ook in de loods. De financiële situatie is er dus niet op vooruit gegaan.
Daar spreekt een kenner die over de juiste informatie beschikt.


Alsof dat niemand wist.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 12:39 pm 
Ron_Mikkenie schreef:
De belastingdienst kan in ieder geval iets dat geen enkele circusfan kan: In de boekhouding kijken. Al moeten ze daar soms wel dwangmiddelen voor gebruiken.

Nogmaals, waar staat het dat ik in de boekhouding kan kijken? En ben je altijd zo vervelend tegen mensen die hier af en toe eens komen?
Je zou eens moeten leren dat een ander ook een mening heeft, en als je die niet aanstaat je dan niet zo minachtend moet doen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 10:21 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Met uw gebruikersnaam "circusfan" suggereert u heel duidelijk dat u een buitenstaander bent. Een circusliefhebber, circusvriend, circusfan of hoe dat ook moge heten.

Er is een duidelijk verschil tussen meningen en uitspraken die u doet. Als u dat verschil zelf niet ziet dan houdt elke discussie meteen op. Met alle respect. Mensen die zich op het forum voordoen als circusfan (lees: buitenstaander) maar zich wel inhoudelijk tegen de zakelijke kant van het circus aan bemoeien, dat komt bij mij wel erg vreemd over. Tenzij "circusfan" uw schuilnaam is en u toevallig bij Circus Royal werkt en daardoor precies kunt zien hoe de geldstromen bij dit circus verlopen. Wilt u dan maar zo vriendelijk zijn om uw gebruikersnaam te wijzigen in "Royalmedewerker"?

De reacties lijken heel veel op iets wat zich op het forum van Chapiteau.de afspeelt. Elke keer als de problematiek van "gestrande Bettelzirkusse" ter sprake komt (en dat is elk jaar in november) dan reageert één bepaald forumlid altijd uitermate emotioneel. Alsof hij of zij zelf bij zo'n klein circus heeft gewerkt dat elk jaar weer in November de eindjes niet meer aan elkaar kan knopen. Hij of zij trekt het zich zo persoonlijk aan dat elke reële discussie bij voorbaat uitgesloten is. Wat die persoon in Duitsland echter niet doorziet is dat zijn/haar reacties het imago van het circus alleen maar onderuit halen.

Op Circusweb lezen ook de media (radio, TV, landelijke kranten, regionale kranten, plaatselelijke kranten) mee. Dan staan bepaalde schijndiscussie toch wel heel erg raar. Zeker als het over de solvabiliteit van circussen gaat. Omdat alle belangrijke media hier meelezen is voor mij als moderator een belangrijke reden om de teugels strak te houden. Geen Ge-Oo-Haa, geen geruzie, geen gespeculeer en geen geroddel. Dat dit soms overkomt als vervelend? Dat is dan heel erg jammer voor u.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 10:53 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Ron_Mikkenie schreef:

De reacties lijken heel veel op iets wat zich op het forum van Chapiteau.de afspeelt. Elke keer als de problematiek van "gestrande Bettelzirkusse" ter sprake komt (en dat is elk jaar in november) dan reageert één bepaald forumlid altijd uitermate emotioneel. Alsof hij of zij zelf bij zo'n klein circus heeft gewerkt dat elk jaar weer in November de eindjes niet meer aan elkaar kan knopen. Hij of zij trekt het zich zo persoonlijk aan dat elke reële discussie bij voorbaat uitgesloten is. Wat die persoon in Duitsland echter niet doorziet is dat zijn/haar reacties het imago van het circus alleen maar onderuit halen.



mit solchen einschätzungen sollte man vorsichtig sein:a)der von dir angesprochene forums teilnehmer ist selbstständiger künstler.
b)das image des circus wird nicht durch diese diskussionen geprägt, sondern der circus ist durch sein verhalten selbst für sein image verantwortlich.
c)jedes fan forum lebt auch immer von gerüchten,hören-sagen,einzelmeinungen ect. dafür gibt es ja den "internen" bereich
georg


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 1:55 pm 
Ron_Mikkenie schreef:
Met uw gebruikersnaam "circusfan" suggereert u heel duidelijk dat u een buitenstaander bent. Een circusliefhebber, circusvriend, circusfan of hoe dat ook moge heten.

Er is een duidelijk verschil tussen meningen en uitspraken die u doet. Als u dat verschil zelf niet ziet dan houdt elke discussie meteen op. Met alle respect. Mensen die zich op het forum voordoen als circusfan (lees: buitenstaander) maar zich wel inhoudelijk tegen de zakelijke kant van het circus aan bemoeien, dat komt bij mij wel erg vreemd over. Tenzij "circusfan" uw schuilnaam is en u toevallig bij Circus Royal werkt en daardoor precies kunt zien hoe de geldstromen bij dit circus verlopen. Wilt u dan maar zo vriendelijk zijn om uw gebruikersnaam te wijzigen in "Royalmedewerker"?

De reacties lijken heel veel op iets wat zich op het forum van Chapiteau.de afspeelt. Elke keer als de problematiek van "gestrande Bettelzirkusse" ter sprake komt (en dat is elk jaar in november) dan reageert één bepaald forumlid altijd uitermate emotioneel. Alsof hij of zij zelf bij zo'n klein circus heeft gewerkt dat elk jaar weer in November de eindjes niet meer aan elkaar kan knopen. Hij of zij trekt het zich zo persoonlijk aan dat elke reële discussie bij voorbaat uitgesloten is. Wat die persoon in Duitsland echter niet doorziet is dat zijn/haar reacties het imago van het circus alleen maar onderuit halen.

Op Circusweb lezen ook de media (radio, TV, landelijke kranten, regionale kranten, plaatselelijke kranten) mee. Dan staan bepaalde schijndiscussie toch wel heel erg raar. Zeker als het over de solvabiliteit van circussen gaat. Omdat alle belangrijke media hier meelezen is voor mij als moderator een belangrijke reden om de teugels strak te houden. Geen Ge-Oo-Haa, geen geruzie, geen gespeculeer en geen geroddel. Dat dit soms overkomt als vervelend? Dat is dan heel erg jammer voor u.


Geen geruzie en gespeculeer? Dat geld zeker niet voor jou, want je doet niks anders dan alles wat ik zeg de grond in boren, en loop je zelf te speculeren wie ik ben,
want ik ben een buitenstaander, en dan weer een vermoedelijk duits bedelcircus. Ja, het blijft gissen, net als wat er bij joop binnen komt.
Nou ron, ik hoef mijn commentaren toch niet eerst aan jou voor te leggen of ze wel je goedkeuring dragen om op dit forum te mogen plaatsen?
Of ben ik nou op het ron mikkenie forum terrecht gekomen? Ik zou zeggen, leer nou maar eens een ander z'n mening te respecteren, want we leven nog steeds in een vrij land waar eenieder een eigen mening mag hebben, en of je het er nou mee eens bent of niet, maakt geen donder uit, want jij bent niet degene die bepaald wat er wel en niet over een circus geschrevenen gezegd mag worden.
Bovendien zeg ik niks negatiefs over joop, en heb me alleen afgevraagd van waarom royal zo'n probleem met de boekhouding zou hebben, want er komt imo geld genoeg binnen om een administratief medewerker aan te nemen, en als ik zeg geld genoeg, dan baseer ik dat inderdaad op een gokje, en dan wel op de bezoekersaantallen die Royal zelf in de afgelopen jaren heeft aangegeven, en op de gemiddelde entreeprijs, en heb ik beide zo laag mogelijk gehouden, dus ipv 19000 bezoekers heb ik 15000 bezoekers genomen en
de gemiddelde entreeprijs op 20 euro gehouden, terwijl die gemiddeld veel hoger ligt, want ik het de loge en skyboxen niet eens meegerekend, en ook niet het verteer voor de voorstelling en in de pauze, dus ben ik nog bescheiden geweest. Dus wat is daar nou mis mee om dat te zeggen? Ik wil en ga me dus niet met hun zaken bemoeien, en alles wat ik zeg is alleen maar omdat ik het jammer vindt dat ze weer lopen te tobben met problemen, terwijl ze dat imo niet zouden hoeven hebben.
In elk geval hoop ik dat joop het op tijd red, en dat de problemen in de toekomst opgelost worden zodat ze vanaf volgend jaar weer gewoon op tijd hun mooie spul overeind
kunnen zetten, en ze de tijd kunnen nemen om alles mooi aan te kleden en op tijd kunnen repeteren, want het blijft imo het mooiste kerstcircus van nederland, en hoop ik
voor joop dat hij daar z'n dagen mag blijven slijten, want zijn circus is alles voor hem.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 11:01 am 
Offline

Lid geworden op: za aug 11, 2007 7:09 pm
Berichten: 1
wat een gekakel allemaal iedereen weet het het beste.
ga gewoon gezellig naar het kerstcircus royal en geniet.
laat zien dat je een echte circus liefhebber ben
wij gaan in ieder geval en ik weet zekewr het wordt weer gezellig op de laan van londen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 11:45 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Beste Manoe,

Royal is natuurlijk zelf naar de ombudsman gegaan, en natuurlijk willen circusvrienden of -fans hier op reageren en daar is dit forum voor, maar ik kan me voorstellen dat je aan circus alleen plezier wilt beleven. :D
Ik wens je dan ook veel plezier bij de voorstelling :lol:

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 9:11 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Ik ga er niet over maar de woorden van Henk lijken mij zeer geschikt om deze zinloze discussie te beëindigen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 3:25 pm 
Offline

Lid geworden op: di sep 20, 2011 10:45 am
Berichten: 70
Beste Betweters:)
Ik heb vandaag weer eens aanvaringen gehad met de gemeente dus was het allemaal even zat en ging even mijn vaders naam googlen en kwam uiteraard weer op deze site. vol verbazing lees ik dan ook hoe erover mijn vader en ons circus gesproken word. nog erger door mensen die het allemaal zo goed weten. voor alle goede orde ! A heeft wintercircus Royal NIET de zelfde boekhouder als de circus school van Sophia. B kan ik vol trots melden ( en ja ik weet het ! de belastingdienst leest mee! en dat mag) van de 3 punten die ze dachten ! te hebben. hebben we reeds twee punten gewonnen en het laatste punt is nog aan de gang na 3 jaar maar is wel mondeling reeds toegegeven. maar zoals met alles geldt! de belastingdienst is snel met in beslagname en geld bevriezen maar het ontdooien ervan en op schrift alles vrij geven duur uiteraard weer maaaaaaaaanden. de laatste correspondentie met de belastingdienst was een brief met de vraag of we even op konden zoeken op welke datum er beslag was gelegd. euhm volgens mij hebben ze dat toch gewoon in hun pc staan wanneer dat geweest moet zijn, toch ? maar op deze manier hebben we wel weer 6 weken uitstel zodat ze gewoon dwars kunnen liggen. dan even een ander feit uit de wereld helpen, namelijk dat wij zelf de ombudsman gebeld zouden hebben! dit is NIET waar!
die genen die denken met hun zeer simplistische en puberale rekensommen dat wij genoeg overhouden of dat we iets fout doen wil ik hierbij graag inviteren om eens inzage te nemen in onze boekhouding! en moest al helemaal lachen met de opmerking van iemand die zei dat artiesten geen popartiesten zijn ? m.a.w. ze kosten niets ? ik kan vertellen dat menig artiest per dag!!!! met een maandsalaris de piste uitlopen. zeker in de winterperiode! en over GOEDkoop personeel ? we leven in 2011 het enige waarom er nog met de beste polen en andere hardwerkende oostblokkers gewerkt word is hun motivatie en harde werken. wij hollanders zeggen gewoon ik heb er 8 uur op zitten dus je kan de pot op ! en deze mensen gaan gewoon maar door om het doel te bereiken. maar hun salaris ligt op geheel europees nivo en is alles behalve goedkoop te noemen.
ik snap nog steeds niet dat mensen zich mengen in andermans leven zonder van de hoed of de rand te weten. onze strop van vorig jaar was niet alleen maar de belastingdienst ! maar ook de gemeente! en onze wel geliefde Rebeca Simoneit. zij zou komen met maar liefst 6 nummers waarvan zowieso alle dierennummers. mensen wilden niet meer naar royal omdat we geen dieren in de show hadden. en terecht want dieren horen thuis in een circus. om een fout van ons toe tegeven is dat we nooit meer een groep zullen aannemen die de helft van de show voor haar of zijn rekening neemt. want dat heeft ons vorig jaar gewoon de kop gekost en daar helpt een brief met excuus van hare majesteit Simoneit echt niet mee ! deze brief is voor een ieder op te vragen via info@circusroyal.nl wij mailen hem graag door ! maar kan hier geen bijlage in kwijt ! om maar weer eens een heeeeeeel lang verhaal kort te houden. mochten jullie vragen hebben ! of wat willen weten doe het direct ! en niet via een forum want hoelaag ben je dan bezig ? vraag en je weet ! maar ga niet met nitwits lopen discuteren over dingen die, A jullie niets aangaan B je niet gewoon op de man af durft te vragen. we zijn bereikbaar voor een ieder! en hebben geen geheimen of dingen te verbergen. maar mensen zwart maken zoals sommigen doen met en over mijn vader ? sorry het zegt meer over die genen dan over mijn vader.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 15, 2011 4:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Laat ik dit onderwerp dan maar op slot doen. Het was toch al behoorlijk oude koek, die nu weer door Tonie wordt opgerakeld.

Afbeelding

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.