Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 7:36 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 2:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Belastingdienst legt beslag op tent wintercircus Royal

Wintercircus Royal in Dordrecht heeft een groot probleem. Volgende week woensdag is de eerste voorstelling, maar de belastingdienst heeft beslag gelegd op de tent. En zonder tent geen voorstelling.

Joop Teuteberg is directeur van het circus en clown in hart en nieren. Hij geeft toe dat de administratie van het circus een rommeltje was, waardoor problemen ontstonden met de fiscus. Maar de belastingdienst beloofde voor juli duidelijkheid te geven over de oplossing. Omdat Teuteberg niets hoorde heeft hij toch weer artiesten geboekt. Het circus is immers alles voor hem. Opeens kwam het beslag uit de lucht vallen. Eind november, dus te laat om de voorstelling te annuleren.
Voor ‘De Ombudsman’ wordt het een race tegen de klok. Lukt het om de belastingdienst tot inkeer te brengen, zodat circus Royal toch zijn tent kan opzetten en de voorstelling kan doorgaan?

http://showbizzkanaal.skynetblogs.be/ar ... ederl.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 3:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
De familie Teuteberg laat weten dat de voorstelling sowieso doorgaat. Mevrouw Teuteberg: "De masten staan al omhoog, het gaat sowieso door, hoewel het een en ander nog steeds niet is opgelost. De problemen spelen al van een periode voordat ik bij het circus betrokken was". Als we verder vragen zegt ze geheimzinnig: "Wacht maar af, morgen zie je alles in de uitzending". Typisch een circusreactie, de spanning opbouwen tot het juiste moment!

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 11:25 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Mag hopen dat het kerstcircus Royal gewoon doorgang zal hebben en dat de Joop en de fiscus daarna met elkaar een oplossing zullen vinden. Het zou ontzettend jammer zijn wanneer dit bijzonder sfeervolle kerstcircus geen doorgang zou kunnen vinden vanwege een financieel probleem. Vele toeschouwers uit het gehele land weten elke kerstperiode weer hun weg naar dit circus te vinden. Ik kom er de laatste jaren met regelmaat en het is voor mij één van de circussen die de juiste sfeer altijd weer weten te raken. Het publiek geniet en gaat zeer voldaan na de voorstelling naar huis. Joop en Toni kop op ik wens jullie een succesvol en uitverkochte voorstellingen in jullie Wintercircus ROYAL.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 11:35 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Frenk,
Theatergezelschappen, orkesten, maakt niet uit, die kregen altijd overal de subsidies, terwijl de circussen op een houtje moesten bijten bij gebrek aan wetenschap hoe je die subsidies moet aanvragen. Die belastingen moeten maar geschrapt worden, beschouwd worden als subsidie van het rijk, dat lijkt me een veel eerlijker zaak. Zo'n circus, het ziet er allemaal wel zo mooi uit, maar daar moet zo'n belastingambtenaar ook maar eens doorheen kijken. Maar ja, gewoon allemaal kijken vandaag, die ombudsman gaat echt geen uitzending wijden aan een zaak waar ze geen eer aan kunnen behalen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 11:11 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
gera schreef:
Beste Frenk,
Theatergezelschappen, orkesten, maakt niet uit, die kregen altijd overal de subsidies, terwijl de circussen op een houtje moesten bijten bij gebrek aan wetenschap hoe je die subsidies moet aanvragen. Die belastingen moeten maar geschrapt worden, beschouwd worden als subsidie van het rijk, dat lijkt me een veel eerlijker zaak. Zo'n circus, het ziet er allemaal wel zo mooi uit, maar daar moet zo'n belastingambtenaar ook maar eens doorheen kijken. Maar ja, gewoon allemaal kijken vandaag, die ombudsman gaat echt geen uitzending wijden aan een zaak waar ze geen eer aan kunnen behalen.


Wat je nu beweert is niet waar Gera. De musicals van Joop van den Ende krijgen geen cent subsidie. En bij Royal was het financieel ook een rommeltje. Wel mooi dat het is opgelost.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 3:10 pm 
Ik snap niet dat ze er een rommeltje van gemaakt hebben, want ik ga er van uit dat er jaarlijks minimaal 15000 bezoekers komen als het niet meer is,
en dan reken ik maar een gemiddelde van 20 euro per bezoeker die ook wat te eten en drinken koopt, dus een omzet van ruim 3 ton, dus toen ze in betere tijden
ruim 20.000 bezoekers trokken, kwam daar gewoon nog een ton bij, dus geldproblemen kunnen ze niet hebben, en anders doen ze iets flink fout, of die bezoekeraantallen
worden flink overdreven.
Een tent, voortent, tribune, verlichting inhuren hoeven ze niet want dat hebben ze van hun eigen, dus moet er geld zat over blijven om een aardige boterham
over te houden voor de familie teuteberg. Het gaat mij dan ook verder geen donder aan hoe ze hun zaakjes regelen, maar ik zou dan eens een goede
boekhouder inhuren, want dat kan makkellijk van die omzet af, en dan hoeven ze dat probleem nooit meer te hebben, en kunnen ze zich bezig houden met waar ze goed in zijn,
en dat is het mooiste en gezelligste kerstcircus van nederland, belgië en duitsland neerzetten, want er is imo geen 2e zaak die het zo mooi voor elkaar heeft in de winter.
Anyway, als iemand mij 15000 bezoekers zou kunnen garanderen, dan laat ik alles vallen waar ik nu mee bezig ben en ga onmiddellijk een kerst/wintercircus
beginnen, en blijf dat voor de rest van m'n leven doen, want makkellijker zou ik m'n geld niet kunnen verdienen, en dan 9 maanden per jaar vakantie vieren.
Kosten: 1 ton, en dan 2 ton over of van mijn part 2 ton kosten en dan 1 ton over, wat niet het geval is, want de artiesten zijn geen popsterren die er een wereldsallaris uitslepen,
dus ga maar van die eerste berekening uit, en dan is dat nog ruim genomen, en dat voor 3 maanden werk. Nou, daar teken ik voor.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 3:42 pm 
gera schreef:
Beste Frenk,
Theatergezelschappen, orkesten, maakt niet uit, die kregen altijd overal de subsidies, terwijl de circussen op een houtje moesten bijten bij gebrek aan wetenschap hoe je die subsidies moet aanvragen. Die belastingen moeten maar geschrapt worden, beschouwd worden als subsidie van het rijk, dat lijkt me een veel eerlijker zaak. Zo'n circus, het ziet er allemaal wel zo mooi uit, maar daar moet zo'n belastingambtenaar ook maar eens doorheen kijken. Maar ja, gewoon allemaal kijken vandaag, die ombudsman gaat echt geen uitzending wijden aan een zaak waar ze geen eer aan kunnen behalen.


Circus valt volgens de regering onder volksvermaak, en daarom krijgen die geen steun van de overheid, en dat weet iedereen al eeuwen.
Bovendien hebben kerstcircussen geen steun nodig, want ze verdienen allemaal een dik belegde boterham, dus dat zielige gedoe over subsidie
is nergens voor nodig. De zomercirussen daarin tegen worden vaak slecht of matig bezocht, en verdienen sommige circussen het zout in de pap
niet meer, maar ik snap die zaken dan ook niet dat ze niet stoppen met reizen, en ze alleen in de winter kerstcircus draaien, want daar valt meer
mee te verdienen dan in een heel zomerseizoen. Verkoop het overtollige wagenmateriaal, en koop of huur een lapje grond met een loodsje erop
en trek het materiaal in de winter met een traktor van en naar het circusterrein. een goedkope verzekering voor de traktor, geen wegenbelasting,
geen apk, en geen onderhoud of slijtage voor de rest van je materiaal wat je dan nog nodig hebt. Je huurt dan alleen in de decembermaand wat goedkope arbeidskrachten in en uiteraard de artiesten en klaar ben je. Dus een beetje het idee zoals het bij royal gaat.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 5:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
circusfan schreef:
gera schreef:
Beste Frenk,
Theatergezelschappen, orkesten, maakt niet uit, die kregen altijd overal de subsidies, terwijl de circussen op een houtje moesten bijten bij gebrek aan wetenschap hoe je die subsidies moet aanvragen. Die belastingen moeten maar geschrapt worden, beschouwd worden als subsidie van het rijk, dat lijkt me een veel eerlijker zaak. Zo'n circus, het ziet er allemaal wel zo mooi uit, maar daar moet zo'n belastingambtenaar ook maar eens doorheen kijken. Maar ja, gewoon allemaal kijken vandaag, die ombudsman gaat echt geen uitzending wijden aan een zaak waar ze geen eer aan kunnen behalen.


Circus valt volgens de regering onder volksvermaak, en daarom krijgen die geen steun van de overheid, en dat weet iedereen al eeuwen.
Bovendien hebben kerstcircussen geen steun nodig, want ze verdienen allemaal een dik belegde boterham, dus dat zielige gedoe over subsidie
is nergens voor nodig. De zomercirussen daarin tegen worden vaak slecht of matig bezocht, en verdienen sommige circussen het zout in de pap
niet meer, maar ik snap die zaken dan ook niet dat ze niet stoppen met reizen, en ze alleen in de winter kerstcircus draaien, want daar valt meer
mee te verdienen dan in een heel zomerseizoen. Verkoop het overtollige wagenmateriaal, en koop of huur een lapje grond met een loodsje erop
en trek het materiaal in de winter met een traktor van en naar het circusterrein. een goedkope verzekering voor de traktor, geen wegenbelasting,
geen apk, en geen onderhoud of slijtage voor de rest van je materiaal wat je dan nog nodig hebt. Je huurt dan alleen in de decembermaand wat goedkope arbeidskrachten in en uiteraard de artiesten en klaar ben je. Dus een beetje het idee zoals het bij royal gaat.


Volgend jaar weer een kerstcircus erbij zie ik wel................ :lol:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
circusfan schreef:
gera schreef:
Beste Frenk,
Theatergezelschappen, orkesten, maakt niet uit, die kregen altijd overal de subsidies, terwijl de circussen op een houtje moesten bijten bij gebrek aan wetenschap hoe je die subsidies moet aanvragen. Die belastingen moeten maar geschrapt worden, beschouwd worden als subsidie van het rijk, dat lijkt me een veel eerlijker zaak. Zo'n circus, het ziet er allemaal wel zo mooi uit, maar daar moet zo'n belastingambtenaar ook maar eens doorheen kijken. Maar ja, gewoon allemaal kijken vandaag, die ombudsman gaat echt geen uitzending wijden aan een zaak waar ze geen eer aan kunnen behalen.


Circus valt volgens de regering onder volksvermaak, en daarom krijgen die geen steun van de overheid, en dat weet iedereen al eeuwen.
Bovendien hebben kerstcircussen geen steun nodig, want ze verdienen allemaal een dik belegde boterham, dus dat zielige gedoe over subsidie
is nergens voor nodig. De zomercirussen daarin tegen worden vaak slecht of matig bezocht, en verdienen sommige circussen het zout in de pap
niet meer, maar ik snap die zaken dan ook niet dat ze niet stoppen met reizen, en ze alleen in de winter kerstcircus draaien, want daar valt meer
mee te verdienen dan in een heel zomerseizoen. Verkoop het overtollige wagenmateriaal, en koop of huur een lapje grond met een loodsje erop
en trek het materiaal in de winter met een traktor van en naar het circusterrein. een goedkope verzekering voor de traktor, geen wegenbelasting,
geen apk, en geen onderhoud of slijtage voor de rest van je materiaal wat je dan nog nodig hebt. Je huurt dan alleen in de decembermaand wat goedkope arbeidskrachten in en uiteraard de artiesten en klaar ben je. Dus een beetje het idee zoals het bij royal gaat.

Dit kun en wil jij als circusfan toch niet echt menen????????


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 6:10 pm 
Guido schreef:
Volgend jaar weer een kerstcircus erbij zie ik wel................ :lol:


Vreemd, ik had een bericht getypt, en met het plaatsen is iets fout gegaan.
Anyway, Als jij 15000 kaarten á 20,- kunt verkopen, dan ben ik de volgende die een kerstcircus gaat beginnen. :D


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 6:31 pm 
Frenk schreef:
Circus valt volgens de regering onder volksvermaak, en daarom krijgen die geen steun van de overheid, en dat weet iedereen al eeuwen.
Bovendien hebben kerstcircussen geen steun nodig, want ze verdienen allemaal een dik belegde boterham, dus dat zielige gedoe over subsidie
is nergens voor nodig. De zomercirussen daarin tegen worden vaak slecht of matig bezocht, en verdienen sommige circussen het zout in de pap
niet meer, maar ik snap die zaken dan ook niet dat ze niet stoppen met reizen, en ze alleen in de winter kerstcircus draaien, want daar valt meer
mee te verdienen dan in een heel zomerseizoen. Verkoop het overtollige wagenmateriaal, en koop of huur een lapje grond met een loodsje erop
en trek het materiaal in de winter met een traktor van en naar het circusterrein. een goedkope verzekering voor de traktor, geen wegenbelasting,
geen apk, en geen onderhoud of slijtage voor de rest van je materiaal wat je dan nog nodig hebt. Je huurt dan alleen in de decembermaand wat goedkope arbeidskrachten in en uiteraard de artiesten en klaar ben je. Dus een beetje het idee zoals het bij royal gaat.

Dit kun en wil jij als circusfan toch niet echt menen????????[/quote]

Ik zeg niet dat ze allemaal moeten stoppen, maar er zijn er wel bij die het zout in de pap niet kunnen verdienen in de zomer, en zeg ik niet dat dat komt door de kwaliteit,
want dat heeft er niks mee te maken als mensen gewoon wegblijven, en tegen die zou ik zeggen, stop ermee, en doe nog alleen wintercircus. Joop heeft ook gereist en is er aan kapot gegaan, en nu doet hij alweer jaren alleen kerstcircus, en met succes ( op de administratie na) want het kerstcircus bestaat alweer bijna 20 jaar, en dat ga je niet elk jaar weer doen als je er niks aan overhoud of zelfs geld bij moet leggen.
Ik snap jou standpunt wel, want je bent een circusliefhebber, dus wil je zo veel en vaak mogelijk circus zien, maar ik bekijk het even van de zakelijke kant,
en dan is mijn oplossing een stuk realistischer.
Die oplossing gaat natuurlijk niet op voor alle circussen, want sommigen hebben een grote familie die ook allemaal hun boterham in zelfde zaak moeten verdienen, en hebben ze vaak ook veel eigen dieren, en dat alles kun je niet draaiende houden met alleen een kerstcircus, maar er zijn er ook die geen hele families en dieren hebben die er
van moeten eten, en die zijn dan beter af door hun eigen zaak 1x per jaar op te bouwen met tijdelijke krachten, en dan gewoon alle nummers inhuren.
En kijk maar eens hoeveel kerstcircussen er zijn die in de zomer niet reizen. M.a.w. met kerstcircussen valt ook een goede boterham te verdienen waardoor je de rest van het jaar genoeg overhoud om goed van te leven.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 6:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Bij Frenk schreef staat iets wat ik niet geschreven heb. Iets mis met knippen en plakken denk ik.
Maar goed, eind goed al goed het Wintercircus Royal gaat gelukkig gewoon door. Hoop voor Joop en Toni dat de tent elke voorstelling vol zal zitten. Ik ga zeker kijken en genieten en misschien wel weer net als vorig jaar een lekker biertje met Joop drinken.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 7:08 pm 
Frenk schreef:
Bij Frenk schreef staat iets wat ik niet geschreven heb. Iets mis met knippen en plakken denk ik.
Maar goed, eind goed al goed het Wintercircus Royal gaat gelukkig gewoon door. Hoop voor Joop en Toni dat de tent elke voorstelling vol zal zitten. Ik ga zeker kijken en genieten en misschien wel weer net als vorig jaar een lekker biertje met Joop drinken.


tja, er is inderdaad iets fout gegaan, maar goed. In elk geval las ik net het goede bericht dat het wel door gaat,
en nou maar hopen dat ze er uit komen met de belastingdienst in het nieuwe jaar, want dat is nog niet over.
Ik hoop dan ook dat ze erg veel publiek trekken zodat ze alles kunnen betalen en het circus voor de toekomst
gered is.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 9:13 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Zo te zien kan "circusfan" in de kassa en boekhouding van Circus Royal kijken.

De rekensom inkomen = 15000 x 20 = 300.000 mag dan wel kloppen.
Het circus heeft echter met allerlei kosten te maken:
  • staangeld + gemeentelijke vergunningen
  • kosten voor reclame
  • kosten om artiesten te boeken
  • loonkosten personeel en sociale verzekeringen
  • gage artiesten
  • kosten huur en gebruik verwarmingsapparatuur
  • kosten gebruik nutsvoorzieningen
  • verzekeringen
  • kosten van opslag materialen als het circusmateriaal 11 maanden niet wordt gebruikt (onroerend goed!)

Vooral reclame is duur. Al eens naar tarieven geïnformeerd van een advertentie in de krant of een 0900 telefoonnummer voor de reserveerlijn? Maar je moet dit geld helaas wel uitgeven anders dan heb je wel de mogelijkheid om 15000 kaarten te verkopen (aantal stoelen maal aantal voorstellingen) maar als er geen bezoeker komt dat komt in ieder geval nog het faillissement.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 12:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
circusfan schreef:
Guido schreef:
Volgend jaar weer een kerstcircus erbij zie ik wel................ :lol:


Vreemd, ik had een bericht getypt, en met het plaatsen is iets fout gegaan.
Anyway, Als jij 15000 kaarten á 20,- kunt verkopen, dan ben ik de volgende die een kerstcircus gaat beginnen. :D


Jij kan mij niet betalen :)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.