Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 7:03 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 2:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
:D Nog even over de kosten: volgens Joop Teutenberg krijgen alle bezoekers een oliebol en Gluhwijn gratis!!! :roll:

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 3:41 pm 
Ron_Mikkenie schreef:
Zo te zien kan "circusfan" in de kassa en boekhouding van Circus Royal kijken.

De rekensom inkomen = 15000 x 20 = 300.000 mag dan wel kloppen.
Het circus heeft echter met allerlei kosten te maken:
  • staangeld + gemeentelijke vergunningen
  • kosten voor reclame
  • kosten om artiesten te boeken
  • loonkosten personeel en sociale verzekeringen
  • gage artiesten
  • kosten huur en gebruik verwarmingsapparatuur
  • kosten gebruik nutsvoorzieningen
  • verzekeringen
  • kosten van opslag materialen als het circusmateriaal 11 maanden niet wordt gebruikt (onroerend goed!)

Vooral reclame is duur. Al eens naar tarieven geïnformeerd van een advertentie in de krant of een 0900 telefoonnummer voor de reserveerlijn? Maar je moet dit geld helaas wel uitgeven anders dan heb je wel de mogelijkheid om 15000 kaarten te verkopen (aantal stoelen maal aantal voorstellingen) maar als er geen bezoeker komt dat komt in ieder geval nog het faillissement.


Ik zeg nergens dat ik in de kassa of boekhouding kan kijken, ik SCHAT ongeveer in wat er aan bezoekers komt, dit stond andere jaren gewoon op hun site, dus is het
niet eens uit de lucht gegrepen.
Er zijn 5 entreeprijzen, waarvan de 1e en 2e rang de meeste plaasten hebben, en die kosten 20 en 25 euro, dus een gemiddelde van 22,50 en dan heb ik niet eens de dure
plaasten als loge en skybox meegerekend omdat die in aantallen beperkt zijn, dus ben ik nog netjes met het gemiddelde van 20 euro, en heb ik niet eens het geld meegerekend
wat de bezoeker aan versnaperingen en souvenirs uitgeeft. Dus om op die SCHATTING van 3 ton te komen hoef je niet eens in hun boeken te kijken.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 3:51 pm 
Guido schreef:
circusfan schreef:
Guido schreef:
Volgend jaar weer een kerstcircus erbij zie ik wel................ :lol:


Vreemd, ik had een bericht getypt, en met het plaatsen is iets fout gegaan.
Anyway, Als jij 15000 kaarten á 20,- kunt verkopen, dan ben ik de volgende die een kerstcircus gaat beginnen. :D


Jij kan mij niet betalen :)

Ik denk dan ook dat jij niet in staat bent om 15000 kaarten te verkopen, dus heb je gelijk dat ik je dan niet kan betalen. :lol:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 5:28 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
wat ben ik blij dat dit geneuzel hier staat en niet 1 muisklik verwijderd van de bezoekers van ons KerstWinter overzicht... 8)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 7:31 pm 
heuvels schreef:
wat ben ik blij dat dit geneuzel hier staat en niet 1 muisklik verwijderd van de bezoekers van ons KerstWinter overzicht... 8)

Elk forum bestaat grotendeels uit geneuzel, dus niks nieuws onder de zon.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 8:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Sommige circusfans zijn ook echt niet te stoppen. Je kunt wel inschatten wat er theoretisch binnen zou kunnen komen. Maar je weet toch echt niet hoe snel dat geld aan de andere kant van het loketje weer er uit vliegt...

En ook ik ben niet te betalen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 8:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
circusfan schreef:
Elk forum bestaat grotendeels uit geneuzel, dus niks nieuws onder de zon.


Jij bedoelt elk forum waar jij actief bezig bent? :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 8:37 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Bij de opbrengst moet men natuurlijk ook rekening houden met vrijkaarten en kortingsactie's :lol: !!!
Blijft raar dat Joop er blijkbaar geen cent aan overhoud :mrgreen: !!!

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 8:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Van HEEL DICHTBIJ kan ik je vertellen dat je enerzijds goede artiesten hebt en anderzijds goede bedrijfsleiders. In 1954 is het ook al eens fout gegaan toen de vrouw van de directeur, actrice en artieste in hart en nieren, door omstandigheden het stokje moest overnemen van de zakelijk sterke circusdirecteur. Na drie maanden was het circus failliet.

Joop Teuteberg is een fantastische clown. Laat boekhouden maar aan iemand anders over. Dan komt het wel goed.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 10:24 pm 
Ron_Mikkenie schreef:
Sommige circusfans zijn ook echt niet te stoppen. Je kunt wel inschatten wat er theoretisch binnen zou kunnen komen. Maar je weet toch echt niet hoe snel dat geld aan de andere kant van het loketje weer er uit vliegt...

En ook ik ben niet te betalen.


Zo heb je ook circusfans die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben, en dan alles van iemand die ze niet aanstaat gaan zitten afkraken.
En wat er in en uit loketje gaat betreft, het zal wel geen liefdadigeheid of dure hobby zijn waar onderhand geld bij moet, want anders hou je dat geen 22 jaar vol, tenzij je gates of branson heet. :clown
Verder heb je nog de onbetaalbaren die circussen wat kunnen helpen door wat betaalbaarder aan de kassa te zijn, want daar worden de circussen pas betaalbaar van. 8)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 10:27 pm 
heuvels schreef:
circusfan schreef:
Elk forum bestaat grotendeels uit geneuzel, dus niks nieuws onder de zon.


Jij bedoelt elk forum waar jij actief bezig bent? :clown


zelfs forums waar ik niet actief bezig ben staan vol geneuzel, en dat bestaat vooral uit onbetaalbare lui.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 10:36 pm 
henk onstenk schreef:
Blijft raar dat Joop er blijkbaar geen cent aan overhoud :mrgreen: !!!


En dat dan al ruim 20 jaar vol kunnen houden. Echt onbetaalbaar hoe hij dat doet.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 10:49 pm 
Ron_Mikkenie schreef:
Van HEEL DICHTBIJ kan ik je vertellen dat je enerzijds goede artiesten hebt en anderzijds goede bedrijfsleiders. In 1954 is het ook al eens fout gegaan toen de vrouw van de directeur, actrice en artieste in hart en nieren, door omstandigheden het stokje moest overnemen van de zakelijk sterke circusdirecteur. Na drie maanden was het circus failliet.

Joop Teuteberg is een fantastische clown. Laat boekhouden maar aan iemand anders over. Dan komt het wel goed.


Tja, ik vindt het heel begrijpelijk dat mensen als joop geen types zijn die hun neus in boeken en over calculators willen hangen,
maar als je zo'n grote productie neerzet dat zoveel geld kost, dan zou er toch ook een part-time administratief medewerker van af kunnen?
Het is maar voor 1maand dat je zo'n persoon nodig hebt, want verder in het jaar doet joop toch geen circus, dus valt er voor de rest weinig
bij te houden.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 10:58 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Zijn vrouw Sophia runt Circusschool Royal. Die doet ook klussen waaraan Joop meewerkt. Verder materiaalverhuur en wat er voor de rest nog omgezet kan worden. De school en het circus zullen wel dezelfde boekhouder hebben.

Het circus stond een paar jaar geleden voor een schappelijke prijs in een oude loods in Dordrecht opgeslagen. Daar moesten ze uit en betalen sindsdien de volle mep voor een andere locatie. Ook moesten ze zelf woonruimte zoeken want ze woonden ook in de loods. De financiële situatie is er dus niet op vooruit gegaan.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 9:23 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
heuvels schreef:
Zijn vrouw Sophia runt Circusschool Royal. Die doet ook klussen waaraan Joop meewerkt. Verder materiaalverhuur en wat er voor de rest nog omgezet kan worden. De school en het circus zullen wel dezelfde boekhouder hebben.

Het circus stond een paar jaar geleden voor een schappelijke prijs in een oude loods in Dordrecht opgeslagen. Daar moesten ze uit en betalen sindsdien de volle mep voor een andere locatie. Ook moesten ze zelf woonruimte zoeken want ze woonden ook in de loods. De financiële situatie is er dus niet op vooruit gegaan.
Daar spreekt een kenner die over de juiste informatie beschikt.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.