Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 5:41 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 12:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di dec 29, 2009 1:37 pm
Berichten: 69
Locatie: Tiel
http://www.youtube.com/watch?v=SL446Dz0 ... AAAAAAAFAA

net gevonden echt prachtig!

onderandere

Martin Lacey - Jana Mandana - Les Rossyann - Glenn Nicolody - Garcia's Raket - The Salto Dancers en meer!

_________________
www.circushondjes.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 5:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zeer bedankt voor het vinden!! Anderhalf uur onder de pannen!

En de hoofdprijs? Voor de presentator! Wat een enthousiasme, formidabel!

Gezien de lengte is het (helaas) toch een samenvatting, weliswaar een flinke. Want (mijn) Colonel Joe niet gezien, bijvoorbeeld, en die stond wel op de titelrol!

Lacey met (praktisch) dezelfde leeuwen als in Carré. Alleen toen ik hem daar zag was er maar één 'omloopleeuw' (waar ze in de steile wand-act omheen moeten lopen) en hier twee. Bovendien rééd hij in Carré -maar ik zag slechts één voorstelling- (helaas....) geen leeuw....

Mooie paarden, maar een beetje overdosis. Twaalf is teveel, zeker als ze nog niet allemaal volleerd zijn, dat bewijst ze wel.
Want ze kreeg wel wat omhoog, maar niet alle twaalf en al helemaal niet tegelijk!
Ze liepen soms rommelig, botsten op elkaar, stootten benen tegen de pisterand en beten elkaar zelfs! Nee, dat moet nog flink verder trainen!
Dat spektakel niet in het aantal zit liet ze vervolgens in haar finale zien, met slechts één of twee paarden.
Ze onderkende het gevaar van de sprong vanuit stilstand op de achterbenen prima en ging een flink eind uit de buurt: voorspellen waar het paard neerkomt is ondoenlijk!

Hulde verder voor de levende kanonskogel (zelf althans lang niet meer gezien) en Garcia's Raket des Doods was ook oké. En we zagen nog wel even (maar dit past in een discussie elders) hoe razendsnel die kleine krokodokusjes wel kunnen zijn!

Toch wel blij dat ik het op het scherm kon zien en niet in levende lijve (ten dele waar, hoor!), want zag bij de openingsbeelden echt een zee aan (k..)kinderen met van die brandende en knipperende en vooral heen en weerzwaaiende (k..)lichtjes. Voor mij persoonlijk ergernis nummer één in het circus!! Gelukkig ken ik ook circussen waar die dingen altijd bijna onmiddellijk na aanschaf stuk gaan, de goedkopere versie (kwa inkoop) waarschijnlijk. Ook weer vervelend, een jenkend kind en omruilgezeur tijdens de pauze..... Afschaffen, die handel! Bedenk maar iets leukers, waar een kind echt iets aan heeft of iets van kan leren!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 5:51 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dat laatste bestaat sinds kort: Het ECA kleurboek. Onder andere te koop bij Wintercircus Martin Hanson. Met kleurplaten en informatie over circusdieren.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Oké, lijkt me prima! En ook pluchen dieren en schaalmodellen vinden kindjes altijd wel leuk. Laten we nog maar even doorfantaseren....
Ik ben toch niet de enige die die lichtjes verfoei...?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 4:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Ik ben toch niet de enige die die lichtjes verfoei...?

Ik vind die lichtjes best, als het maar niet vlak voor mijn neus is. Maar als je er over wilt praten? En hoe lang heb je dat al?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 5:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Beste Dokter Spock....
Natuurlijk wil ik dat!
Goed, ik kan me wat moeilijk concentreren en ben erg snel afgeleid. Raak helemaal gestoord als er achter me iemand met een zakje zit te knisperen. Word gelukkig steeds dover, maar die geluidjes hoor ik nog steeds als de beste....
Heb daarnaast ook nog een rijenfobie, maar dat behandelen we denk ik tijdens een ander consult...

Maar neem me niet dalijk, zo'n wijsneusje vlak voor je (of een paar), die dat knipperding permanent heen- en weerzwaait, lekker hooggehouden, zodat ze allemaal goed kunnen zien welk kunstje hij kan.... En maar knipperen....en maar zwaaien.... met van die knipperlichtjes er in...
Vlak voor je neus of lens (dit laatste geldt natuurlijk alleen voor doktoren...). En die hebben het dan weer makkelijk, want die sjouwen dan gewoon ergens anders heen!
(Ook al zo'n afleiding, die alsmaar rondlopende fotografen, moet je noodgedwongen steeds kijken wat ze nu weer doen... Bah....)

Nou, tot zover maar weer, je stuurt de rekening maar...




Ik houd van circus, maar ik moet wel lekker rustig kunnen kijken (en genieten...)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 5:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Mmmm volgens mij kan je hier gewoon 100 mee worden. Advies: pappen en nathouden.
Maar elk nadeel heb zijn voordeel: de kinderen zijn er zoet mee, anders gaan ze maar heen en weer rennen. Of jengelen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 6:57 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Maar soms zijn die dingen echt link hoor. Vooral die met die (nep)glasfiber sprieten. Zo'n ding het ik al eens bijna in mijn oog gehad. Gelukkig dat ik een bril draag die in dat geval meer een veiligheidsbril was. Te enthousiast zwaaien kan dus riskant zijn. Maar meestal valt het wel mee: niet alle kinderen gaan zo scheef op hun stoel zitten dat ze de ogen van andere bezoekers met die lampjes uitsteken.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 7:32 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ron_Mikkenie schreef:
Maar soms zijn die dingen echt link hoor. Vooral die met die (nep)glasfiber sprieten. Zo'n ding het ik al eens bijna in mijn oog gehad. Gelukkig dat ik een bril draag die in dat geval meer een veiligheidsbril was. Te enthousiast zwaaien kan dus riskant zijn. Maar meestal valt het wel mee: niet alle kinderen gaan zo scheef op hun stoel zitten dat ze de ogen van andere bezoekers met die lampjes uitsteken.


Als zo'n kind of lampje bij mij te dicht in de buurt komt duw ik ze gewoon weg. :clown
Maar het meest vervelende vind ik kinderen die op hun stoelen gaan staan omdat ze niks zien.

Vorige week bij royal een mevrouw die boos op mij werd want ze had wel 25 euro betaald voor een kaartje en haar kind zag niks, die mevrouw even duidelijk gemaakt dat ik 26,45 betaald had en net zoveel recht had om op die stoel te zitten.
Bij Royal hadden ze trouwens spidermanballonnen die net zo vervelend kunnen zijn als een lampje als een kind ermee begint te zwaaien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 1:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kijk, ik ben dus toch niet de enige patiënt......

Nog een ergernisje dan? Was onlangs bij het Kerstcircus in Den Haag (ja, daar moet ik nog steeds iets over schrijven, ik weet het...), zat heerlijk op een hoekstoeltje aan het pad, komt er een jong gezin met vier kleine kinderen voor mij zitten. De andere kinderen gedroegen zich, onder toezicht van pa, oké. De kleinste, een meisje van nog geen twee, zat voor me bij ma op schoot. Ging eerst op die schoot staan, waardoor ze hoger kwam dan een zittende volwassene (iets van gezegd...). Maar het hele circus interesseerde haar geen bal (ligt aan de mnoeder, als die er wat leuks over vertelt komt die interesse vanzelf...). Ze wilde maar één ding: op sjouw! En ma vond dat goed. Dus kroop en klauterde ze het tussenpad op en neer, waarbij ma haar niet eens in de gaten hield! Andere bezoekers mochten zich over haar ontfermen en zorgen dat ze niet naar beneden donderde, wat makkelijk had gekund....
Nou, dit hield ik dus zo ongeveer 20 minuten vol, kreeg nog een verwijtende blik dat ik haar niet eens veiligstelde, en heb mezelf vervolgens een paar rangen opgewaardeerd naar veel riantere stoelen waarvan ik zag dat er nog een paar (ook lekker aan het pad) vrijwaren! Zo had ook dit nadeeltje maar weer zijn voordeeltje...!



En doc, soms eet ik wel eens een héle komkommer zonder een boertje te laten, kan dat ook kwaad?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar even terug naar waar het om ging: die schitterende tv-registratie van het Wintercircus van Bouglione in de Expohallen (Exhibition Centre) van Le Bourget. Allemaal kijken hoor, dit mag niemand missen!!

De poster, sorry, we zijn in Frankrijk, de affiche gevonden van de voorstelling, getiteld 'De Bengaalse Parel'. Affiche en titel alsof de tijd heeft stilgestaan... Lekker traditioneel, lekker veel dieren! Daar draait het om bij Bouglione!
Met centraal op de affiche wat men gehoopt had -en ik ook in Carré!- King Tonga! Nou, vette pech, die was op wintersportvakantie!
De voorstelling aangekondigd als 'Het Grote Spektakelstuk van Kerst 2011', maar plaatsvindend van 26 november t/m 11 december, keurig rekening houdend met ons in Nederland, het Kerst- en Wintercircusparadijs!
De muzikale clown op de affiche is duidelijk herkenbaar als de (witte) helft van Les Rossyanns, van Le Bourget (of een ander vliegveld rond Parijs) direct doorvliegend naar Roncalli in Bremen.
En de enige die bij naam op de poster aangekondigd wordt is ....... Colonel Joe, als 'de grootste olifant ter wereld'. Ja, en die zien we dan vervolgens niet terug op tv...

Afbeelding

Vond nog een andere aankondiging van het Kerstcircus, wederom dieren, dieren, dieren (en twee mensjes). Prachtig!

Afbeelding

Dan de affiche van de nieuwe voorstelling Virtuose, de titel van het Wintercircus (ja, ook al van Bouglione) in het Circustheater aan de Rue Amelot in Parijs.

Afbeelding

En tot slot nog een fraaie affiche uit een grijs verleden. Toen de mens nog dacht te kunnen vliegen.....
En dat laatste denken we nog steeds......
Er verandert soms maar weinig....! Houden zo!!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 9:37 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Didier schreef:
En doc, soms eet ik wel eens een héle komkommer zonder een boertje te laten, kan dat ook kwaad?
In komkommers zit een giftige stof. Om daar aan dood te gaan moet je elke dag minimaal 28 grote komkommers eten. :clown

La Perle du Bengale verwijst naar een eerdere show van de gebroeders Bouglione met circus, "opera" en watershow uit de dertiger jaren van de vorige eeuw. (lees decembernummer van De Piste maar...) De huidige show heeft daar helaas niet veel mee te maken. Dat is meer het programma van Circus Krone, maar dan ergens in Parijs, overgoten met een Frans sausje. En dat de TV sommige dieren niet laat zien? Ach ze zijn daar blijkbaar bang voor een molotofje (of is het een molotovje?) of rechtszaak van een of andere dieractivist.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 2:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Naar aanleiding van Ron's reactie maar liefst drie dingen.

1 - Het onverwachte verschijnen van een komkommer in Circuswereld is veroorzaakt door een discussie buiten het Forum.
Aanvulling op je opmerking: het gif zit uitsluitend in de schil, het is dan ook niet raadzaam komkommerschil te eten. Nooit. Ook niet in kleine dosis. Heb zelf het voordeel dat ik die schil bitter vind smaken, dus daarom al nooit at. Maar niet ieder proeft even fijn....

2 - Het lijkt me leuker op het Forum niet naar een tijdschrift te verwijzen, maar zelf zaken te ontdekken.
Beschuldig me maar van plagiaat: ik heb van mijn leven nog nooit een nummer van De Piste in handen gehad, laat staan gelezen!
(Vraagt men zich alom af: Hoe ken dat nou weer? Het is echt waar!).

3 - Je laatste opmerking over het niet laten zien van een olifant in een programma verder vol dieren snap ik niet. Het zou wel kloppen wanneer ze helemaal geen dieren zouden hebben laten zien. Nou, dan heb je het programma nog niet bekeken!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 8:34 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dat laatste klopt. Ik heb geen tijd om TV te kijken. En doe dat dus al zeker 8 jaar niet meer.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.