Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:39 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bello Nock op AT5 - De Toegift
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 4:39 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De Toegift : Bello Nock

Bello Nock treedt dit jaar weer op in Carré tijdens het Wereldkerstcircus. Dit jaar werd Bello op het Internationale Circusfestival van Monte Carlo bekroond met de Oscar van de circuswereld: De Gouden Clown. Hij noemt zichzelf een komische waaghals. Hij zal zich dan ook wagen in het 'rad des doods?. In de Toegift vertelt Bello over de enige echte reality show die er is, het circus. En, wat is toch het geheim van Bello's haar?

http://www.at5.nl/tv/de-toegift/aflevering/8956


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 1:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Geen enkele reactie? Belachelijk! Namelijk verplicht om naar te kijken voor iedere ware circusliefhebber!
Niet alleen vanwege die uiterst sympathieke Bello Knock, ook al door de omlijstende beelden van diverse andere optredens van dit keer in Carrê. (Een kroontje ontbreekt op mijn toetsenbord, vandaar het chapiteautje op de e!).

(En deze verplichting geldt zelfs voor mensen die nooit tv kijken, want daar valt je computer niet onder.....).









Ik houd van circus, zelfs al is het op een beeldscherm....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 3:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog steeds (helaas) maar (erg) weinig kijkers! Heel jammer, want Bello en Carré verdienen beter!
Een èchte toegift -wel eerst even door de reclame heenworstelen- in welk circus krijg je dat? Anders dan de gebuikelijke finale, bedoel ik dan....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 4:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Bello Nock heeft het op dit moment heel wat warmer dan wij. Niet alleen zit hij er warmer bij door wat hij in Carré verdiende. Maar daarvoor moest hij wel de Kerstdagen en Oud en Nieuw met vrouw en kinderen in een Amsterdams 5-sterrenhotel doorbrengen.
Nu is hij weer thuis in zijn woonplaats Sarasota in Florida, en daar is het bijna altijd warmer dan hier.
Afgelopen vrijdag 2 februari zorgde hij weer eens voor een stuntje door onderaan een helicopter zijn trapezeact te doen. Boven de grote tent van Circus Sarasota waar hij van 10 tot 25 februari de belangrijkste ster is in de voorstellingen. De show heet dan ook Bello Mania. Maar dat hebben we meer gehoord. Catch It, heet die ook nog.
Hierbij de poster van de voorstelling.

Afbeelding

De Amerikanen beschouwen Sarasota als de circushoofdstad van de wereld. Dat is natuurlijk betrekkelijk want vaak denken ze ook dat de wereld bij Amerika ophoudt. Maar daar is wel heel veel circus en ook een groot circusmuseum. Van Barnum en Bailey.
Dat Circus Sarasota is wel o.k., kijk maar eens op hun site http://www.circussarasota.org. Ik vond daar leuke filmpjes en ergens ook net zo een intervieuw met Bello als in Amsterdam. Ook vragen over zijn haar natuurlijk. Wel lachen, want de man die de vragen stelde was een oudere bijna kale man. Dat was dus een inkoppertje voor Bello!
Ook zag ik foto's van zijn vrouw en kinderen voorbij komen. En van hem met plat haar! Dus leuk voor de nieuwsgierigen.
En ook veel gevaarlijkere stunts, je houd je hart vast.
Maar wat ik verder op de poster las is dat dit circus een stichting is die geen winst maakt. Dat heb ik nou nog nooit gehoord bij een circus. Maar misschien is dat alleen wel in Amerika om geen of weinig belasting te hoeven betalen. Misschien kan dat hier ook wel, zoveel winst maken de circussen tegenwoordig denk ik toch al niet meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 8:42 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik zie Encho daar op de poster, is die ook definitief weg bij Roncalli of alleen gedurende die periode daar te zien?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 3:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou aan jouw oogjes mankeert weinig Martijn! Het antwoord op je vraag kan ik nog niet geven ondanks behoorlijk zoeken. Maar Roncalli begint pas weer op 15 maart, dus tot die tijd kan hij tussen de voorstellingen daar in ieder geval lekker in de zon liggen.

De einddatum in Sarasota moet natuurlijk 26 februari zijn, dat staat op de poster.
Andere artiesten daar zijn naast Bello Nock en Encho Keryazov onder meer de Shandong Troupe uit China, een paardennummer van Heidi Herriott, The Muttville Comics dat zullen denk ik clowns zijn en luchtacrobatiek van medeoprichtster Dolly Jacobs met Yuri Rijkov.
Wat nog wel heel mooi was op het filmpje op hun site zijn die koorddansers met meerderen tegelijk. Echt heel mooi, zoals haasje over en drie hoog. En een gave evenwichtskunstenaar die koffiekopjes op zijn hoofd stapelt en de pot er dan bovenop.

Dat circusmuseum heet geen Barnum en Bailey maar het Ringling Museum of Art. Behalve circusdingen hebben ze daar ook veel gewone kunst zoals op dit moment zelfs oude meesters als Rubens en Van Dyck geleend uit Antwerpen. Ja de wereld is kleiner dan je zou denken.

Over Roncalli naar aanleiding ook van Martijn. Hun nieuwe programma wordt niet eerder bekend gemaakt dan eind februari. Niet zo netjes als je bedenkt dat al van voor de Kerst kaarten voor dit seizoen verkocht worden, als het ideale kerstcadeau.
Nou hoef je bij dit circus niet zo gauw bang te zijn dat je in de maling wordt genomen maar toch zou ik het liever weten voor ik een kaartje kocht.
Ze beginnen in eigen stad Keulen op de Neumarkt van 15 maart t/m 22 april. Dan naar Braunschweig op de Schützenplatz aan de Hamburgerstrasse van 28 april t/m 20 mei. En daarna naar Frankfurt op de Festplatz aan de Ratsweg van 25 mei t/m 17 juni. En tegen die tijd is het hier ook allang weer warmer dan nu. Fokke en Sukke melden vandaag in de krant dat we een horrorvoorjaar krijgen van wekenlang 25 graden. Kom maar op!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 3:06 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Voor de Larible fans, wacht even tot na keulen want daar is David (nog) niet te zien.
verschillende geruchten gaan rond, de een zegt dat hij nog bij Roncalli blijft terwijl ook geruchten rondgaan dat David Larible daar gaat vertrekken.

Ik ben benieuwd, Karl trunk zou weer terugkomen met zijn ponyparade en zou een nieuw prachtig paard in zijn bezit hebben


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.