Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 12:49 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 1:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
gezellig gezellig

alleen beetje jammer dat ze steeds deze olifant pakken
laat ze eens een lijstje maken van alle circussen waar 1 olifant is zou ik zeggen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 7:54 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Helaas was het echte verhaal niet op de buis. Alberto Althoff vertelde het me vandaag toen ik in Assen was voor een (wekelijkse) circusworkshop. Leonie Vestering heeft natuurlijk wel een punt. Olifant Betty is alleen en dat is ze al sinds 2006. Althoff heeft een half uur gesproken met de reporters van de televisie, er zijn slechts enkele seconden van uitgezonden. Hij had al een plan uitgewerkt om de eenzaamheid van Betty op te lossen, namelijk nog een tweede olifant aankopen. En die is er, maar dat kost heel veel geld. Alberto heeft nu een unieke inzamelingsactie verzonnen, waarbij iedereen aandeelhouder kan worden van een olifant voor Betty. Voor een tientje heb je recht op 3 keer een toegangskaartje in de toekomst, en kun je nu meedoen om te sparen voor die tweede olifant. Ook worden er grotere sponsors gezocht. Het liefst wil Althoff de actie vanaf nu starten. Er wordt deze week nog vergaderd over hoe dit allemaal het beste kan worden aangepakt. Zowel via Circusweb als de eigen website van Circus Renaissance zal het een en ander zo snel mogelijk worden bekend gemaakt. Houd circusweb dus in de gaten als je op de hoogte wil blijven van het nieuws.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 9:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Ik hoop dat de actie van Alberto succesvol zal zijn. Succesvol voor Betty en voor het circus.
Maar ik vraag mij wel af hoe lang olifant Betty in het programma van Alberto te zien zal zijn.
Ik weet niet beter dan dat de heer Masson eigenaar van deze olifant is. Is Alberto nu dan eigenaar?
Dat kan ik mij niet voorstellen. Ik heb de heer Masson en Betty regelmatig zien optreden in het circus van, de ons helaas ontvallen, Hans Martens. Diverse keren heb ik,onder het genot van een kopje koffie met de heer Masson gesproken en hem aan het werk gezien met Betty en natuurlijk zijn tijgers.
Ondanks deze vraag die in mij leeft, hoop ik op een succes voor dit idee van de al om gerespecteerde heer Alberto Althoff.
Naar ik begrepen heb heeft circusweb zeer veel bezoekers. Het zou prachtig zijn als deze bezoekers bereid zouden zijn een bijdrage te leveren aan deze actie.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 12:32 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Ook niet onbelangrijk: gaat het klikken tussen Betty en de andere olifant.....?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 5:22 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Olifanten kunnen niet zomaar bij elkaar worden gezet. Het is dus makkelijk gezegd om "een olifant er bij te kopen". Vrouwtjes blijven levenslang bij elkaar en vormen een kudde. Mannetjes moeten enkele jaren na hun geboorte de kudde verlaten. Deze leven grotendeels solitair zodra ze geslachtsrijp zijn. De samenstelling van de kudde is evident: allemaal familie.

Dierentuinen, waar met redelijk succes olifanten worden gefokt, kennen de problematiek van het overplaatsen van olifanten maar al te goed. Begin deze maand zijn twee olifantenkoeien, na 10 jaar, weer met elkaar herenigd. Het moederdier was 10 jaar geleden overgeplaatst naar een andere dierentuin. Haar dochter bleef in de groep achter. Ze bleek echter niet goed meer binnen die verkleinde groep te functioneren. Herenigen bleek de enige oplossing. Maar dat is bepaald niet zonder risico. Die hereniging heeft dan ook plaats gevonden in een stevige stal. En het was inderdaad spannend.

Diezelfde problemen zal Vestering ook ontmoeten als ze olifanten gaat opvangen in een (of haar "eigen") olifantenopvangpark.

Circussen die zelf met olifanten fokken zullen prima aan hun eigen vraag naar olifanten kunnen voldoen. Maar voor circussen, die niet deelnemen in een fokprogramma, zal het olifantenbestand langzaam maar zeker krimpen. Tot er geen olifant meer over is. De dieren, die we nu in circussen zien, stammen nog uit de periode dat wildvang nog gewoon was toegestaan, of er nog makkelijk uitzonderingen werden gemaakt voor door stropers gedecimeerde kuddes. Wildvang van olifanten (en andere diersoorten) is tegenwoordig verboden. De fokprogramma's in circussen kunnen het wegvallen van olifanten door sterfte en ziekte niet compenseren. Waarmee het lot van circussen met olifanten in feite bezegeld is. Zelfs zonder ingrijpen van dierenrechtenactivisten als Vestering is er binnen nu en tien jaar geen olifant in het circus meer te zien. Behalve dan bij die grote enkeling die zelf in staat in om de populatie in stand te houden. Maar ook daar heeft de aanwezigheid van olifanten geen eeuwigheidswaarde. Na enkele generaties zal inteelt haar tol eisen. Tenzij er samenwerking en uitwisseling plaatsvindt tussen de circussen die met olifanten fokken en de dierentuinen die al hun eigen fokprogramma hebben. Alleen zitten dierentuinen niet te wachten op deze samenwerking. Niet omdat het circussen betreft, maar omdat het ontbreken van enige vorm van een stamboek(houding) wel eens kan leiden tot ongewenste inteelt en rasonzuiverheden.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 9:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik begreep van Alberto Althoff dat de bewuste olifant zeker geen mannetje zal zijn, een mannetjesolifant is niet te houden in een circus. Dus het zal een tweede vrijgezelle dame worden. Wellicht gaat bevruchting, als daar ooit sprake van zou zijn, via kunstmatige inseminatie.
Wat betreft eigendom, deze olifant zal onlosmakelijk verbonden worden met de eenzame Miss Betty. Wellicht betekent dit dat Masson een tijdje bij Circus Renaissance zal blijven? Tegen zoveel gratis publiciteit met dank aan WDDTU kan toch niets op? En dankzij WDDTU komen er nu nog meer wilde dieren in t circus als de geldinzamelingsactie slaagt. De redactie van Circusweb heeft Renaissance al een voorraad kerstballen beloofd voor t goede doel, 10 euro per stuk. te verkrijgen vanaf as zaterdag in Deventer bij Circus Renaissance, dus mensen die dit doel sponsoren, gaan niet met lege handen naar huis. Of met een kaartje voor drie komende voorstellingen, of met een leuke circuskerstbal. Kom dus naar t circus in Deventer en steun de actie. Afbeelding

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 11:43 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
En wat als de actie niet succesvol wordt en het geldbedrag niet gehaald wordt.... wat gebeurt er dan met je 10 euro?
Om welke olifantdame zou het gaan???


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 12:44 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Daar gaan we nu nog niet van uit. Mensen die 10 euro doneren zijn het geld nooit kwijt. Het is een voor-investering, ze kunnen voor hun ticket drie keer naar Circus Renaissance, dat is al winst, en als ze voor de door mij gesponsorde prachtige handbeschilderde kerstbal gaan, hebben ze ook waar voor hun geld. Alberto zo te kennen gaat er helemaal voor, hij is boven alles circusdierenliefhebber. Mensen die hem al langer kennen weten wat voor een prachtige circusdierentrainer hij altijd is geweest, met pure liefde voor al zijn dieren. Zou het niet ondenkbaar zijn dat hij weer net als vroeger zijn eigen wilde circusdieren om zich heen wil verzamelen? Je weet het met hem maar nooit. Ik zie hem nog wel eens eenzelfde markante figuur worden als zijn oom Tony Boltini. Hoe meer je hem tergt, hoe vindingrijker hij wordt.
Ik vind het in ieder geval geniaal wat hij nu doet. WDDTU probeert steeds meer circusdieren te onttrekken aan t circus, en het gevolg is dat er nog meer bij komen, echt je reinste antwoord op al die onzin die deze instelling al die tijd verkondigt. Zeg maar nee, dan krijg je er twee...

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 8:07 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Dit vind ik een hele mooie actie van u mevrouw de Leeuw. De kerstballenactie en de publiciteit voor de olifant in het circus van de heer Althoff. Ook zoals u over de heer Althoff schrijft geeft hem de eer die hij, naar mijn bescheiden mening, ook verdient.
Hulde voor uw inzet in deze!!

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 8:28 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Dank je Polianta, Alberto Althoff heeft 8 jaar geleden al mijn hart gestolen met zijn circus. En het blijft me boeien, jaar op jaar. Ik weet hoe zijn liefde voor dieren is en hoe hij er mee omgaat.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 11:08 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
gera schreef:
Daar gaan we nu nog niet van uit. Mensen die 10 euro doneren zijn het geld nooit kwijt. Het is een voor-investering, ze kunnen voor hun ticket drie keer naar Circus Renaissance, dat is al winst, en als ze voor de door mij gesponsorde prachtige handbeschilderde kerstbal gaan, hebben ze ook waar voor hun geld. Alberto zo te kennen gaat er helemaal voor, hij is boven alles circusdierenliefhebber. Mensen die hem al langer kennen weten wat voor een prachtige circusdierentrainer hij altijd is geweest, met pure liefde voor al zijn dieren. Zou het niet ondenkbaar zijn dat hij weer net als vroeger zijn eigen wilde circusdieren om zich heen wil verzamelen? Je weet het met hem maar nooit. Ik zie hem nog wel eens eenzelfde markante figuur worden als zijn oom Tony Boltini. Hoe meer je hem tergt, hoe vindingrijker hij wordt.
Ik vind het in ieder geval geniaal wat hij nu doet. WDDTU probeert steeds meer circusdieren te onttrekken aan t circus, en het gevolg is dat er nog meer bij komen, echt je reinste antwoord op al die onzin die deze instelling al die tijd verkondigt. Zeg maar nee, dan krijg je er twee...



Wij circusvrienden weten wat Alberto Althoff allemaal gedaan heeft ja, maar voor het gewone volk is hij gewoon die Circusdirecteur (van tv). Hoop natuurlijk dat de actie succesvol verloopt .... iets wat uniek is tegenwoordig in de tijd dat je steeds minder (wilde) dieren in het circus ziet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 11:36 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Zou het ook kunnen gebeuren dat Mario Masson, die toch de eigenaar van de olifant is, zeer snel vertrekt zodra Vestering met een olifantenwagen voor de poort van het circus verschijnt om Betty op te halen?

"wildvreemde" olifanten, ook dames, kun je niet zomaar bij elkaar zetten. Daar kan enorme ruzie tussen de dieren van komen. Kijk maar wat er (ik meen eind 2009) bij een wintercircus in NL is gebeurd toen men dacht wel eventjes twee groepen olifanten bij elkaar te kunnen zetten en samen op te laten treden.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 12:05 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nee inderdaad kun je niet elke olifant bij een ander zetten, dat is volgens mij ook de reden dat Buba nog geen maatje heeft. Maar het schijnt dat er verschillende opties zijn.
Leonie kan niet iets ophalen wat niet van haar is toch? O ze moet even een paar ton lenen van de miljoenenreserves van Stichting Aap...

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 12:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als Vestering (of de NVWA) constateert dat een van de geldende wetten wordt overtreden of Betty ziek is dan behoort inbeslagname echt wel tot de mogelijkheden. Kijk maar naar wat er met die "laatste circusaap" in Nederland is gebeurd. Een verklaring van een (NVWA)dierenarts is daarvoor reeds voldoende.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 12:59 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik zie Betty elke week, en ze heeft het prima naar haar zin, vooral als ze op een gras ondergrond staat. Ze wordt goed bezig gehouden en goed verzorgd door John Masson, en staat altijd gezellig in de buurt van de koeien.
Ik zie dat ze t ontzettend naar haar zin heeft op het moment dat ze optreedt.
Overigens heeft de geruchtenmachine het nu voor elkaar dat er in Amsterdam West geen circussen met wilde dieren mogen optreden... er moet toch ergens al een hoop geld zitten bij de WDDTU, als ze zoveel invloed hebben op pers en politiek. http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3325961/2012/10/03/Geen-wilde-circusdieren-meer-in-Amsterdam-West.dhtml

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.