Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 8:09 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 1:05 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
gera schreef:
Overigens heeft de geruchtenmachine het nu voor elkaar dat er in Amsterdam West geen circussen met wilde dieren mogen optreden... er moet toch ergens al een hoop geld zitten bij de WDDTU, als ze zoveel invloed hebben op pers en politiek. http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3325961/2012/10/03/Geen-wilde-circusdieren-meer-in-Amsterdam-West.dhtml
Pff wat een lulverhaal

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 1:08 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Laat ze maar doen. Bevoegdheid om het te doen is een ander verhaal. Zo'n verbod heeft geen enkele waarde.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Kijk, objectiviteit is in een geval als dit een moeilijke zaak.
Gewoon omdat de meeste mensen die hier reageren bepaalde belangen hebben.
Dan zie je dingen natuurlijk door een andere bril. Maar weinig mensen kunnen dan echt onderscheid maken.

Ik ben zelf zaterdagmiddag naar een voorstelling van Renaissance geweest. Een erg leuke en sfeervolle voorstelling, laat dat voorop staan.
Compleet met een optreden van Betty. Die het, zeker tijdens haar optreden, meer dan uitstekend naar haar zin had. Ik weet hoe je dat kunt zien.
Ze werd gepresenteerd door de heer Masson jr., die dat in alle rust en met stemcommando's deed. Eén keer tikte hij met een dwarsgehouden stok onder een poot om die wat hoger opgetild te krijgen.
Zelden heb ik, als olifantenliefhebber, een relaxter en rustiger optreden van deze fraaie diersoort gezien. De moeite waard! Een olifant die zelf haar krukje na een act naar achteren brengt, schitterend!

Maar de beelden van de pokende meneer Masson sr. heb ik intusen ook al heel vaak gezien, en ik niet alleen.
Slimme handelwijze van WDdTU om die beschikbaar te stellen aan wie het maar wil hebben. Dat valt niet te ontkennen.
Mede daardoor is Masson sr. nu vervangen door Masson jr.. Dat hebben ze toch misschien wel terecht bereikt.
En de actie die nu gestart wordt 'Geef Betty een vriendin' (of hoe die ook maar gaat heten) is daar ook een gevolg van.
Een goed gevolg, hoeveel haken en ogen (en spoken op de weg) er ook aan zullen kleven.

De actie werd aan het eind van de voorstelling door een geëmotioneerde meneer Althoff aangekondigd.
Zoals al gemeld willen ze 'aandelen' gaan verkopen voor 10 euro. Dat is weinig geld als je rekent dat je daarmee 3 jaar entree bij Renaissance krijgt. Veel te goedkoop! Ik zou zeggen voor 10 euro 1 jaar entree (of 1 voorstelling), voor 15 euro 2 jaar en voor 20 euro 3 jaar.
Dan hebben ze het benodigde geld wat sneller bij elkaar. Dat moet wel, want een beetje geschikte olifant kost al gauw 100.000 euro!
En ze hebben er zelfs al een paar op het oog. De kennismaking zou buiten het seizoen elders dienen te gebeuren, lijkt mij.

Want, ook dat moet me van het hart, hoe geweldig Betty het naar haar zin had in de piste ook na afloop van de voorstelling met kinderen op haar rug, buiten stond ze zich moederziel alleen te pletter te vervelen.
Dat is op zich een groot verschil met olifanten die ik ken in andere circussen, waar bezoekend publiek en vooral kinderen 'gebruikt' worden als afleiding en vermaak voor de dieren.
Daar is hier geen sprake van, de olifant staat binnen een dubbele afzetting zo ver van bezoekers dat ieder contact onmogelijk is. Bijna ieder contact dan, ze reageert wel feilloos als je haar roept. Speciaal in het Frans! Maar heeft al evensnel door dat dat nergens toe leidt.
En ze staat vrijwel onafgebroken te weven, waarbij ze dan wat hooi van links naar rechts en terug gooit.
Ja hoor, meneer Mikkenie, de lekkere stofjes-productie staat amper stil!

Tussentijds voeren is ook niet toegestaan, ze heeft drie eetmomenten per dag. En heel weinig speelgoed. Wel zo nu en dan een verse tak om mee te spelen.
Ook in de piste wordt getracht ieder contact met bezoekers te vermijden, en ook dat maak ik wel eens anders mee.
Jammer, want (erg) nieuwgierig is ze wel, dat zijn alle meer-intelligente dieren trouwens, net als de mens!

Nog een voordeel van de actie van WDdTU: Circus Renaisance kan zich plotseling in een grote belangstelling verheugen. Niet circuskenners hebben het ineens over dit circus. Helaas leidde dat in Assen nog niet tot overvolle tenten. Ook voorgaande circussen klaagden over die speelplaats, dus kan de gemeenteraad aanstaande donderdag misschien maar het beste besluiten nooit meer een circus toe te laten.
Wat er wel gaat gebeuren in die raadsvergadering is dat het voorstel van b en w, waarover elders werd geschreven, naar de prullenbak wordt verwezen omdat het niet ver genoeg gaat. En verwacht wordt dat b en w met een 'beter' voorstel komen, naar het Heemskerkse model, wat dat ook mag wezen. Want daar komen ook nog steeds circussen mèt dieren.

Zaterdagavond was er een vreedzame demonstratie van WDdTU en anderen, samen precies 11 mensen (en een bakfiets), op ruime afstand van de ingang. Geen geschreeuw en geen wanklank, van beide kanten.
Althoff bood zelfs koffie aan, maar daar trappen de actievoerders niet zo snel meer in na een eerdere olifantenpies-ervaring!
Daar hadden ze bij hem niet bang voor hoeven te zijn, maar weten zij veel....

En meneer Mik ken nie, zou u nu eens op willen houden met het wegpraten van olifanten uit het circus?
Ik kan het mis hebben, maar als verdediger van het Klassieke Circus dient u de overtuiging te hebben dat het optreden van met name deze dieren daar tot de basis behoort.
'Zelfs zonder ingrijpen..........is er binnen nu en 10 jaar geen olifant in het circus meer te zien'??????????
Lulkoek! Dat woord mag hier soms gebruikt worden.
Het is voor u te hopen dat u daar nog getuige van mag zijn, maar er zijn op dit moment circussen in ons land, om over het buitenland nog maar te zwijgen, waar de optredende olifanten over een uitstekende gezondheid beschikken en amper op de helft van hun verwachte levensduur zijn.
Dus die zijn vast nog wel langer dan 10 jaar te zien.
U moet er eens mee ophouden olifanten in te leveren in de hoop mogelijk iets anders te redden. Want zo voelt uw redenatie.
Wilt u nog een verrassing? Ik weet van olifanten van een bekende circusfamilie (nee, geen Renz, er zijn er echt meer...) die op dit moment drachtig zijn! Ja hoor, kunstmatig bevrucht, zoals zoveel dieren. Een dosis sperma kost ongeveer 4.500 euro. Veel geld, maar altijd nog aanzienlijk goedkoper dan een levende olifant.
En dat wordt het wel op den duur!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 6:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Beste circusmeisje,

Dank u zeer voor uw zeer goed bedoelde kritiek. Maar wilt u eens DIRECT contact opnemen met mij in plaats van steeds weer al dat gesoebat waar niemand echt beter van wordt. En zet uw (welke kleur dan ook) bril eens af. Wellicht kunt u dan beter zien welke processen zich in ons land afspelen op diverse bestuurlijke niveau's.

Ik heb geen enkel belang. Bij geen enkel circus. Geen financieel belang. Geen samenwerkingsbelang en ook geen ander - al dan niet zakelijk - belang. Dat kunt u beamen als u zich in verbinding stelt met circussen in Nederland. Dan zult u ook ontdekken dat alle circussen baat hebben bij het werk van de Commissie Klassiek Circus. Ongeacht naam, herkomst of grootte. Als er maar dieren zijn.

Zolang u geen enkele moeite neemt om contact op te nemen is dit voor mij het einde van deze discussie. En o ja, ook andere personen hebben u verzocht om eens contact met ze op te nemen. Ja, mijn netwerk reikt verder dan alleen maar dit forum! Of wilt u echt alleen maar anoniem commentaar leveren in dit forum op anderen die - althans in uw ogen - vernietigend werk leveren voor de circussen in Nederland?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 7:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
mmm soms verlang ik naar vroeger, toen ik het bezoek aan dit forum nog overliet aan Sjaak.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 8:58 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
... of had circusmeisje maar de goede raad van Didier opgevolgd...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 3:26 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
ben beniewd waar ze een vriendin voor betty denken te gaan vinden


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 3:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou dat wordt voor jou afwachten, want dat wordt momenteel nog niet bekend gemaakt. Er zijn zelfs meerdere opties. Neem maar aan dat Alberto hele goede contacten heeft op dit gebied. Doe mee met crowdfunding voor Olifant Betty van Circus Renaissance, zeg geen nee, dan krijg je er twee!

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 4:58 pm 
Offline

Lid geworden op: zo apr 11, 2010 11:13 am
Berichten: 54
Circus Renaissance schijnt bij gemeentes vergunningen aan te vragen voor een "circus zonder wilde dieren" in 2013. Masson, Betty en de 12 tijgers konden wel eens weg zijn voordat je het in de gaten hebt. Nog voordat mevrouw Vestering met haar vrachtwagen de olifant komt ophalen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
Fakir schreef:
Circus Renaissance schijnt bij gemeentes vergunningen aan te vragen voor een "circus zonder wilde dieren" in 2013. Masson, Betty en de 12 tijgers konden wel eens weg zijn voordat je het in de gaten hebt. Nog voordat mevrouw Vestering met haar vrachtwagen de olifant komt ophalen.

misschien nog niet eens zo slecht ideee om dt duidelijk aan te geven aangezien de comotie van de laatste tijd over wilde dieren
lijkt me ook dat het circus dus zijn programma al weet voor 2013
en een circus zonder wilde dieren is nog niet zo gek lijkt me
ik denk dat je momenteel in nederland onderscheidend bezig moet zijn met een circus vooral met de circussen die er momenteel zijn en nog schijnbaar bij gaan komen
bekijk maar eens hoeveel circussen er momenteel zijn met roofdieren en of olifanten bijvoorbeeld


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 8:13 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Vind de kooiwagen veel te klein voor 12 tijgers, dit vraagt om kritische opmerkingen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 9:47 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Zijn er nogwel 12 tijgers momenteel?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 11:00 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
voor mij een vraag Gera,ik denk dat ik iets meer weet over het aantal olifanten en wie er zoekende zijn waaronder partijen met geld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 10:55 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
stars schreef:
Vind de kooiwagen veel te klein voor 12 tijgers, dit vraagt om kritische opmerkingen
Een van de redenen waarom de Commissie Klassiek Circus zich op de vlakte houdt in de discussies die her en der gevoerd worden over Circus Renaissance. Of beter gezegd: De dierenacts die door Circus Renaissance worden ingehuurd. Het voldoet helaas niet meer aan de Richtlijnen of de Duitse Leitlinien. Het circus staat niet open voor adviezen. Er zijn hier twee keuzemogelijkheden: Nieuwe transportmiddelen en buitenkooien aanschaffen. Of de tijgers ergens anders onderbrengen zodat ze meer ruimte hebben. Dit laatste kan echter pas na ongeveer 18 maanden. Want zo lang zijn de jongen nog afhankelijk van hun moederdier. En voor die 18 maanden moeten dan toch tijdelijk meer transportmiddelen en buitenkooien beschikbaar zijn. Verder zal na een geboorte toch even aan geboortebeperking moeten worden gedaan. Anders blijf je wagens en buitenkooien erbij kopen of lenen. Al gaat het met tijgers nog niet zo snel als met huiskatten.

Het runnen van een circus met dieren is inderdaad veel moeilijker dan menigeen durft te vermoeden!

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 12:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Ik vind het zo jammer dat circus Renaissance al deze negatieve publiciteit in feite te danken heeft aan de slechte bedrijfsvoering van de familie Masson. Als voormalig circus directeur zou de heer Masson beter moeten weten en beter moeten doen. Zo graag wilde hij nog eens in zijn leven met roofdieren werken. In zijn periode bij het Staatscircus van Moskou/Holliday was de huisvesting van tijgers nog acceptabel. Nu echter niet meer. De heer Masson is eigenlijk geen echte roofdieren man. Dat kun je uit veel dingen opmaken. De mensen die hem hebben zien werken met zijn roofdieren, en er verstand van hebben, zullen dit beamen. De huisvesting van olifant Betty is natuurlijk ook gebonden aan het beschikbaar gestelde terrein door plaatselijke overheden. Ik heb het circus Moskou/Holiday een aantal jaren geleden bezocht in Deventer en daar stond Betty in een prachtig weiland absoluut niet ongelukkig te zijn. Een ander verhaal is het wanneer zij in de trailer staat. Maar zo vertelde de heer Masson mij eens,
Betty verkiest vaak het verblijf in de trailer boven een verblijf er buiten.

Maar goed de geachte heer A. Althoff zou er misschien beter aan doen uit te zien naar een ander roofdiernummer. Eentje met een echte dompteur die het vak van jongs af heeft geleerd. Die zijn roofdieren op een andere en betere wijze gehuisvest heeft. En wat betreft olifanten. Niet meer doen of de omstandigheden moeten optimaal zijn. Bovendien zijn de financiële lasten van een olifantenact bijzonder hoog en dat drukt enorm op de toch al niet geringe vaste lasten van de bedrijfsvoering van een circus.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.