Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 11:32 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Guido schreef:
Zijn er nogwel 12 tijgers momenteel?


Betrekkelijk, de negen oudere tijgers van minstens een jaar zitten in de aanhanger met twee uitschuifpuitjes.
Ook al rijkelijk veel.
Drie dit jaar geboren tijgertjes worden apart gehouden. En terecht, want ze hebben last van een schimmelinfectie en zien er minder florissant uit.
Komt vermoedelijk door verkeerde voeding. Op zich wel goed te verhelpen.
Drie andere dit jaar geboren tijgertjes zijn (tijdelijk) elders ondergebracht, nee, niet in een caravan. Zelfs niet in Nederland.
Een fokstop zou inderdaad geen kwaad kunnen, zeker gezien de minimale ruimte.


Laatst gewijzigd door circusmeisje op vr okt 05, 2012 5:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 5:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ron_Mikkenie schreef:
Beste circusmeisje,

Dank u zeer voor uw zeer goed bedoelde kritiek. Maar wilt u eens DIRECT contact opnemen met mij in plaats van steeds weer al dat gesoebat waar niemand echt beter van wordt. En zet uw (welke kleur dan ook) bril eens af. Wellicht kunt u dan beter zien welke processen zich in ons land afspelen op diverse bestuurlijke niveau's.

Ik heb geen enkel belang. Bij geen enkel circus. Geen financieel belang. Geen samenwerkingsbelang en ook geen ander - al dan niet zakelijk - belang. Dat kunt u beamen als u zich in verbinding stelt met circussen in Nederland. Dan zult u ook ontdekken dat alle circussen baat hebben bij het werk van de Commissie Klassiek Circus. Ongeacht naam, herkomst of grootte. Als er maar dieren zijn.

Zolang u geen enkele moeite neemt om contact op te nemen is dit voor mij het einde van deze discussie. En o ja, ook andere personen hebben u verzocht om eens contact met ze op te nemen. Ja, mijn netwerk reikt verder dan alleen maar dit forum! Of wilt u echt alleen maar anoniem commentaar leveren in dit forum op anderen die - althans in uw ogen - vernietigend werk leveren voor de circussen in Nederland?


Tijd gevonden om even te reageren.
Fijn dat u zich realiseert dat mijn kritiek goed bedoeld is.
Snap niet waarom u hier vraagt DIRECT contact met u op te nemen, dat kon u immers ook via een andere weg vragen? Ik denk trouwens dat u rechtstreeks bedoelt met DIRECT, want zo dringend was het nu ook weer niet!
Over die bril zwijg ik maar, dat was een beetje flauw terugkaatsen.
Ik ben tamelijk goed op de hoogte wat voor processen zich afspelen op diverse bestuurlijke niveau's. Heb uw stemadvies dan ook niet opgevolgd! Wacht maar af wat er gebeurt wanneer de PvdA dierenwelzijn in de portefeuille krijgt! Kon nog wel eens een lastige(r) tijd worden!
En voor zover ik niet zelf op de hoogte ben heb ik altijd mijn broer nog. U weet best dat die links en rechts op diverse niveau's nogal eens reageert en daarbij heel sterk vóór het circusdier pleit. Daarnaast kent hij van het helaas vertrekkende kabinet twee staatssecretarissen persoonlijk, en dat lijkt me landelijk gezien bovengemiddeld!
Over uw belangen wil ik het ook al niet hebben, u heeft wel uw voorkeuren. Dat is te merken.

Uw opmerking dat andere personen mij verzocht hebben eens contact met hen op te nemen is onwaar. Ik heb al mijn tot nu toe ontvangen persoonlijjke berichten erop nagekeken: er ligt geen enkel verzoek.
Wel kreeg ik van de week een persoonlijk bericht van mevrouw De Leeuw waar ik inmiddels uitvoerig op heb gereageerd.
Dus u netwerkt zich nog maar even drie slagen in de rondte, uw opmerking raakt kant noch wal.
Ik heb niet de overtuiging dat u of door u bedoelde anderen vernietigend werk leveren voor de circussen en dat ook nooit geschreven. Anoniem al helemaal niet, dat kan niet op dit forum.
Wel ben ik het met sommige manieren waarop dit gebeurt niet eens. Dat is heel wat anders!

Oja, over netwerken gesproken! Daar kunt u inderdaad toch wel iets van, zoals bijvoorbeeld uw actie "Help Circusmeisje om zeep"!
Jammer alleen dat u daarbij zoveel onware informatie heeft verspreid!

Want, ik herhaal het hier nog maar even: ik ben een groot circusfan en draag alle vormen van circus, vooral die met dieren, een heel warm hart toe!

En wat las ik nu weer, ik schrok er haast van, hebben we de dieren bij Renaissance door dezelfde bril bekeken?
Mag dat wel van uw overtuiging?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 5:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Maar even terug tot de kern.... misschien kunnen Moniek en Ron eens samen koffie gaan drinken? Als die twee aan synergie gaan doen is het een onverslaanbaar duo... Ja toch? Niet dan? Bovendien vrijgezellen (vermoedelijk) dus een extra reden. :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Terug tot de kern? Ik heb pas geleerd dat dit soort inbreng behoorlijk OT is!
Het is hier geen datingsite!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 6:26 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Even weer een paar woorden waar deze discusie voor geopend :clown
Ik heb het circus even gezien tijdens de opbouw. De tijgers kwamen aan en alles werd wel gelijk opgbouwd. De luiken gingen open e.c.t. Of de buiten kooi is opgebouwd weet ik niet. Ik snap ook niet dat Mario Masson geen buiten kooien aanschaft. Dat is toch ook voor de dieren fijner. En over die olifanten haak bij Het staatscircus van moskou had Mario bijna geen zweep in zijn handen en deed veel met zijn stem en bij Renaissance gebruikt hij wel de haak Waar dat aan ligt weet ik niet gelukkig heeft John Mansson het stookje over genomen. en gebeurt alles nu op stem comando. Ik ga zondag een voorstelling bezoeken in Deventer.

Hier een foto van toen de tijgers echt net aan kwamen van transport.

Afbeelding

Groeten Yoshi Berends


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 7:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Yoshi Berends schreef:
Even weer een paar woorden waar deze discusie voor geopend :clown
Ik heb het circus even gezien tijdens de opbouw. De tijgers kwamen aan en alles werd wel gelijk opgbouwd. De luiken gingen open e.c.t. Of de buiten kooi is opgebouwd weet ik niet. Ik snap ook niet dat Mario Masson geen buiten kooien aanschaft. Dat is toch ook voor de dieren fijner. En over die olifanten haak bij Het staatscircus van moskou had Mario bijna geen zweep in zijn handen en deed veel met zijn stem en bij Renaissance gebruikt hij wel de haak Waar dat aan ligt weet ik niet gelukkig heeft John Mansson het stookje over genomen. en gebeurt alles nu op stem comando. Ik ga zondag een voorstelling bezoeken in Deventer.

Hier een foto van toen de tijgers echt net aan kwamen van transport.

Afbeelding

Groeten Yoshi Berends

Buitenkooi is absoluut noodzakelijk. Ik weet dat de heer Masson de beschikking heeft/had over twee centraal kooien. Ik heb zijn tijgers in het verleden in deze op circusterrein opgebouwde centraal kooi lekker in een waterbak zien spelen.
Maar echte buitenkooien zoals b.v. bij de Fam.. Lacey of, dichter bij huis, Tom Dieck is natuurlijk aan te bevelen.
En hier zie je meteen het vakmanschap van bv Tom Dieck. Hij zal altijd zijn buitenkooi opbouwen zodra
zijn transport op de nieuwe speelplaats is aangekomen.
Hiermede laat hij ook zijn vakmanschap en liefde en zorg voor zijn dieren zien.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 10:08 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Mario Masson heeft de beschikking over twee centraalkooien. Een wordt gebruikt in de piste en de andere staat altijd buiten opgesteld. Helaas heeft Mario Masson maar een enkele looptunnel waardoor de buitenkooi heel vaak niet is verbonden met de wagen. De dieren verblijven dan min of meer noodgedwongen in de transportkooien.

De laatste keer dat de roofdieren (althans in Nederland) werden getraind was bij Circus Moskou-Holiday in 2009. Wim Vos (aka William Voss) was toen enige tijd aanwezig. Er staat zelfs een video van op YouTube. Zie http://www.youtube.com/watch?v=Z7ixCql3H9w

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 10:35 am 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Wanneer je er voor kiest zoveel dieren te houden, zorg dan dat je de ruimte en het materiaal hebt.
Er is al zoveel discussie over dieren in een circus en zo ben je voer voor kritiek.
Gaan deze dieren volgend jaar niet meer mee op toernee bij Renaissance?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 12:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Inderdaad heer Mikkenie in 2009 was de al om gerespecteerde Nederlandse (ex) dompteur William Voss met grote regelmaat de dieren van de heer Masson aan het trainen. Ik heb dit een aantal malen mogen aanschouwen en heb hier ontzettend van genoten.
De heer William Voss is dan een oud gediende in dit metier. Deze man is een professional en roofdierman in al zijn vezels.
Het spijt mij zeer te moeten constateren dat de heer Masson dit niveau nooit zal bereiken. Ondanks zijn enthousiastme en inzet.
En toch ben ik blij met mannen zoals de heer Masson. Zij houden de traditie van roofdieren in het circus in leven.
Zonder deze mensen waren zulke prachtige dieren niet meer in de ons geliefde circussen te aanschouwen.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 9:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Zo, Circusmeisje is tevens veearts en expert op het gebied van circusdieren. Best wel handig om te weten. Wat ik zo vreemd vind is dat je een hele middag rondstruint op het circusterrein, allerlei zaken constateert die volgens jou niet door de beugel kunnen, en er vervolgens vandoor gaat zonder de circusdirecteur aan te spreken op allerlei zaken die niet kloppen. Want dan waren meteen alle sprookjes de wereld uit. En dat was dan ook een teken geweest dat je had gegeven om dierenwelzijn. Ik denk nu dat het zwart maken wordt, met als winstoogmerk voor jou wellicht dat er straks toch meer mensen naar t Duitse circus zullen gaan, ipv naar Renaissance. Tel uit je winst. Dit forum wordt namelijk ook gebruikt door dierenactivisten, die een hartelijk dank je wel roepen voor jouw constateringen. En dat gaat ook ten koste van toekomstige plaatsen van andere circussen met wilde dieren =o=

Ik heb vandaag een gesprek gehad met Alberto Althoff die verbijsterd was over alle aantijgingen die op dit forum staan.
Om te beginnen
Citeer:
Drie dit jaar geboren tijgertjes worden apart gehouden. En terecht, want ze hebben last van een schimmelinfectie en zien er minder florissant uit. Komt vermoedelijk door verkeerde voeding. Op zich wel goed te verhelpen.
De drie tijgertjes die nu terecht apart zitten, zoals je kunt weten met jouw dierenkennis, hebben een tijdje geleden een vorm van eczeem gehad, waar een dierenarts is bijgehaald. Het is bijna over, maar er is nog wel wat van te zien. Alberto vertelt dat deze circusdieren heel goed in de gaten gehouden worden door hun verzorgers, en als er iets mis is, komt er een arts bij. En zoiets komt bij mens en dier voor, zonder dat er sprake is van verwaarlozing of wat anders.

Verder, de 6 volwassen tijgers zitten in een binnenkooi met uitloopmogelijkheid, drie tijgers van 1 jaar zijn nog erg speels en die zitten grotendeels van de tijd in een riante buitenkooi, dezelfde kooi die binnen opgesteld wordt tijdens de voorstelling. Behalve in Sneek, toen was er geen plek op het circusterrein voor die buitenkooi, dus wie daar is gaan kijken in Friesland kan even een paar dagen gelijk hebben gehad, het was daar wat krapjes.
Soms gaan de drie tijgers van 1 jaar in de binnenkooi, en de 6 grote tijgers in de buitenkooi, ook dat heb ik zelf al vaker kunnen constateren.
Volgend onderwerp, er zou een koe ziek zijn. In Assen werd geconstateerd dat er iets was met de knie van een van de koeien. Een arts constateerde dat er een klein scheurtje zat in een spier bij de knie. Kan opgehaald zijn aan een paaltje of wat dan ook. Alberto heeft besloten dat deze koe even twee dagen niet meer mee deed met de voorstelling om het dier rust te geven. Deze koeien worden al 18 jaar met heel veel liefde en toewijding verzorgd, en met veel geduld getraind. Die koeien betekenen heel veel voor Alberto. Er is geen sprake van dat die koeien artritis zouden hebben of wat anders.
En dan het volgende over de olifant. Iedereen is zo aan t schreeuwen over het opvolgen van de Leitlinien, want de voor Nederland opgestelde richtlijnen zijn nog steeds niet goedgekeurd. In die Leitlinien staat duidelijk beschreven dat een olifant kan worden getraind door middel van een olifantenhaak. Ook in de Franse richtlijnen staat dit omschreven, de gehele tekst zal deze week nog als pdf op de website van circus Renaissance worden gezet.
Dat de olifant solitair leeft zou een probleem moeten zijn, maar dat was jarenlang bij Adriana Folco van Circus Herman Renz ook geen probleem, en dat is bij olifant Buba ook geen probleem. Wat wel een probleem is, dat het heel moeilijk wordt gemaakt voor circussen, als er een olifant sterft en er 1 achterblijft, om weer aan een nieuw speelkameraadje te komen. De wet werkt hier niet aan mee.
Wie overigens nog problemen heeft met Alberto's werkwijze, alberto@circusrenaissance.nl is het juiste emailadres. Stuur daar maar even rechtstreeks je "goede adviezen naar toe, of je expertise", als je t niet recht in zijn gezicht durft te zeggen. Ik kan er niet bij dat dit soort dingen in dit forum moeten worden uitgespeeld, en ik vraag me af of www.circuswereld.nl nog wel past bij www.circusweb.nl
Ik kreeg vandaag pure hatemail in mijn mailbox, van iemand die zich ergerde aan de olifant en die helemaal opgestookt was door dit forum, en bovendien aan de modder, en bovendien aan het feit dat hij een tientje had moeten betalen voor zijn kind om op de olifant te zitten. Tja, op een olifant zitten is nu eenmaal een bijzondere belevenis, en daar moet je voor betalen. Ik kan er niks aan doen dat zo'n meneer toch al gefrustreerd was en zich dan gaat afreageren op mij. Daar pas ik voor.
Heren, dames doe dus niet zo laf, en vecht het even rechtstreeks op de email uit ipv in dit forum.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 10:08 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Gera, achternaam Renaissance?

Jij en iedereen weet dat er maar weinig circusmedewerkers zitten te wachten op de mening, kritiek, advies van een onbekende buitenstaander.
Het forum is toch gemaakt zodat iedereen zijn mening kan geven, in de wetenschap dat hij/zij daar weinig/niets mee zal veranderen
Heb al eerder gemerkt dat Gera kritiek over Renaissance nogal persoonlijk opvat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 11:42 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nee dat is het niet. Het gaat er mij om dat niemand gewoon in een gesprek gaat met de circusdirecteur. Wel midden in zijn gezicht slijmen, koffie gratis aannemen, en dan via een forum vuil spuien, terwijl het nog eens nergens op slaat ook. Iets opbouwen duurt jaren, afbreken is zo gebeurd. Als ze Herman Renz zo zouden neersabelen zou ik net zo reageren.
Wat betreft kritiek van een buitenstaander, op het moment dat iemand zou constateren dat er een koe of babytijger verwaarloosd wordt, zou je ook heel vriendelijk aan zo'n circusdirecteur kunnen vragen of het klopt dat.... en dan krijgt zo'n circusdirecteur de kans om 1 op 1 zijn kant van t verhaal te vertellen. Mensen die van circussen houden, en vooral circussen met dieren, die zouden zich ook moeten kunnen inzetten voor het geval er vermeend onrecht wordt aangedaan aan circusdieren. De tijd dat iedereen zomaar zijn gang kon gaan met circusdieren ligt ver achter ons, we moeten er met zijn allen voor waken dat de kwaliteit goed blijft, het welzijn prima, dan komen we ergens. Rollend over elkaar heen op een circusforum voeding leveren aan dierenactivisten die de meest belachelijke onzin in hun persberichten zetten en die ook dankbaar gebruik maken van allerlei ongecontroleerde insinuaties, daar schiet geen enkel circus mee op. Of wel, want als er geen circussen met wilde dieren meer in Nederland mogen komen, dan is het met alle Duitse circussen in Nederland snel gebeurd. Die hebben hier dan niets meer te zoeken.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 4:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Beste mevrouw De Leeuw,

Het klopt als een zwerende vinger wanneer hier gesteld wordt dat u zaken verward. En bijzonder vooringenomen bent.
Dat bleek in het verleden al eerder, en is een van de redenen, mischien wel de belangrijkste, dat ik hier ooit ben gaan posten.
In mijn bericht van woensdag 3 oktober heb ik geen negatief beeld geschapen van de voorstelling van Renaissance, leest u nog maar even na. Ik schreef dat het een leuke en sfeervolle voorstelling was.
Wel noemde ik beperkt hoe ik de dieren in de voorstelling en op het terrein heb ervaren.
Daar wilde u wel eens wat meer van weten!!!!!!
En dus stuurde u mij een vriendelijke persoonlijke mail waarin u mij om nadere toelichting vroeg.
Die stuurde ik u vervolgens, met de mededeling dat ik dit aan u persoonlijk en vertrouwelijk deed.
Kennelijk begrijpt u na zoveel jaar de betekenis daar niet van, want u stuurde die mail onmiddellijk door naar de heer Althoff. Zonder overleg en toestemming is dit absoluut niet zoals het hoort!
Dat liet ik u vervolgens ook weten.
Waarop u weer reageerde met de volgende mail:

Hoi Circusmeisje, nou wees maar niet bang, ik heb hem alleen maar met de feiten die jij hebt geconstateerd geconfronteerd, zonder dat hij weet hoe of wat. Ik weet tenslotte ook niet wie je bent. Wat wel belangrijk is, is dat jij iets constateert waar wellicht nog iets aan te doen is, het gaat tenslotte om het dierenwelzijn, niet om onze ego's.
Ik maak me zorgen om de infectie van de tijgers, de ziekte van die ene koe. Hoe de olifant er bij staat is minder belangrijk, dat ie door twee touwtjes van publiek gescheiden is, is niet zo vreemd, weet jij wat voor idioten er over zo'n terrein lopen, en wat voor idiote ervaringen masson met Betty heeft, tenslotte heeft deze olifant 30 jaar geschiedenis, en heeft Masson hem slechts een jaar of drie, je weet niet welke afwijkingen zo'n olifant heeft gekregen in verband met behandelingen in t verleden.
Als het dierenwelzijn van dieren in t circus i t geding is, dan maak je tijd, zelfs prioriteit. Ik duld vooral geen gesol en laat meteen mijn support vallen als het echt ernstig is of als ik het gevoel krijg dat het ernstig is. Dieren kunnen zichzelf niet helpen, wij wel.


Nadat u hem naar ik aanneem persoonlijk gesproken heeft reageert u ineens wel heeeeel anders, zie uw bovenstaande bericht(en).
Het meest verwijtbaar daarbij is dat u persoonlijk toegestuurde informatie over zaken die ik hier nooit ter sprake bracht nu op het forum openbaar maakt en weerspreekt, kennelijk uit naam van de heer Althoff.
En ondertussen maar (weer) doorgaan met mij verwijten te maken!

Een vraagje en wat opmerkingen.
Waarom zou ik met mijn bevindingen naar de heer Althoff moeten stappen? Moet iedereen dat voortaan met wat voor privé-ervaringen dan ook?
Tenslotte vertegenwoordig ik geen enkele instantie of organisatie op dit gebied.
Ik heb niet in zijn gezicht staan slijmen, zoals u stelt, ik heb geen gratis koffie ontvangen en via dit forum geen vuil gespuid.

Over die koffie wil ik nog wel wat kwijt, nu u er toch over begint. Niet erg belangrijk, maar toch.
Ik kocht een kartonnen bekertje koffie (de verpakking hindert mij totaal niet) voor 2 euro. Goed, niet echt goedkoop, al kom ik regelmatig op evenementen waar de prijs voor iets soortgelijks nog steeds 1 euro of 1,50 is.
Maar ik vind ook dat een circus best iets mag verdienen, dus zal daar nooit moeilijk over doen.
Wel over het feit dat het bekertje tot net boven het midden gevuld was, een zogenaamd Haags bakkie. Vraag je 2 euro, geef dan ook een fatsoenlijke hoeveelheid.
Wat me wel verbaasde was dat de juffrouw die mij hielp niet terug had van 10 euro! Terwijl op dat moment zeker de helft van de bezoekers al binnen was en ik toch vast niet de eerste klant was.
Er moest een andere juffrouw aan te pas komen met een koektrommel klein geld. Uiteindelijk lukte het twee 2-euromunten te vinden, de rest kreeg ik in een handvol kleinere munten hoofdzakelijk van 20 cent.
Gezeur om iets heel onbelangrijks, hoor ik u zeggen. En u heeft gelijk! Maar wat ik mij afvraag is waarom het doorsnee circussen (dus echt niet alleen Renaissance!) nou nooit eens lukt om het de klant optimaal naar de zin te maken.

Het begint vaak al bij het gezeur aan de kassa, al dan niet over kortingsbonnen of vrijkaarten die wel of niet voor wie dan ook (of niet) geldig zijn.
Nogmaals, het gaat hier niet alleen over Renaissance, hoewel die ook diverse soorten korting hanteert.
25% korting bij boeking via de site of met de uitgeprinte kortingsbon. Terwijl als je goed zoekt in Assen ook kortingsbonnen van 50% te vinden zijn.
Op de voorverkoopadressen bestaat bovendien seniorenkorting (gelukkig nog niet nodig) terwijl dat op de site niet voorkomt.
Waardoor je zogenaamde vliegprijsvergelijkingen in de hand werkt: in gesprek met een buurman ontdek je dat die minder dan de helft betaald heeft voor precies dezelfde plaats! Ik hoef niet uit te leggen wat voor gevoel dit oplevert.
Misschien meldde ik het al eerder: het komt zelfs voor bij een circus dat op de dag van een voorsteliing de kassaprijzen worden aangepast (verhoogd in dit geval!) omdat het onverwacht druk is!
Het zou de circuswereld in zijn totaliteit sieren en ten goede komen wanneer er meer circussen de bezoekers hoe en waar dan ook het gevoel zullen geven dat ze als gast heerlijk uit zijn in plaats van (te beginnen bij de kassa) irritaties op te wekken.

Tot slot nog enkele opmerkingen vanuit de medische dierenwereld.
Artritis (wat u stelt) is iets anders dan artrose.
Exzeem (wat u stelt) is iets anders dan een schimmelinfectie.
Verder heb ik er nooit aan getwijfeld dat de betreffende dieren goed geneeskundig behandeld worden.
Daar ga ik zelfs gewoon van uit!
Met de laatste zin van uw mail ben ik het dan ook volledig eens!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 9:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
Beste Gera,

Of het nou gaat over de koffieprijzen bij renaissance of een olifant of een tijger je weet er alles van maar als je een echte circusvriendin bent lijkt het me beter dat je in het vervolg jezelf daar buiten houdt en dit over laat aan iemand met kennis van zaken,je zult het vast goed bedoelen maar je maakt meer kapot dan goed.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 11:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ach, er moet eens nodig iemand op een assertiviteitscursus, dan kan ie zeggen wat ie te zeggen heeft op de plekken waar dat effect heeft. Gewoon zielig toch?
Iedereen die circusfan is en regelmatig bij circussen komt, die houdt er al rekening mee, neem maar voldoende kleingeld mee, want iedereen die geen verstand heeft van circussen gaat even voordat het circus begint groot geld pinnen, en als je dan koffieklant nummer 80 bent, omdat je eerst overal rond moet struinen op het circusterrein om vast te gaan stellen wat niet klopt, ja, dan zijn al die grootgeldbezitters je voorgegaan.
Ik ben bijzonder vereerd dat Circusmeisje speciaal voor mij in t leven is geroepen. Haha, natuurlijk om mij af en toe een corrigerende tik te geven, een typisch gefrustreerde mannelijke eigenschap die je ook overal in t verkeer tegenkomt.
Ik heb geen persoonlijke en vertrouwelijke emails doorgestuurd. laten we dat voorop stellen. Maar wel een noodkreet richting mij over vermeend circusdierenleed direct doorgestuurd nadat ik alle persoonlijke informatie eruit had gezeefd, en het vermeende dierenleed had overgehouden als informatie. Als Circusmeisje enigzins de moed had gevat had ze zelf voor de dieren op kunnen komen. Ik vond het nogal ernstig, en was meteen ongerust, zoals ik ook aan circusmeisje had laten weten. Gelukkig bleek het vals alarm.
De ware aard komt uit de mouw met het gezemel over koffie, euro's, en laat me raden, toen ie eenmaal in het circus ging zitten, heeft ie vast ontzettend achter een paal gezeten, en maar de helft van de show gezien. Dames heren... hoe triest is het met sommige circusfans gesteld. Get a live. Ga wat doen met je leven dus.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.