Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 10:10 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2012 8:04 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Wanneer ik op mijn gemakje, want zo gaat dat inmiddels op mijn leeftijd, door verschillende topics op het forum struin dan kom ik regelmatig een stevige discussie tegen. Voorzien van allerlei aannames en veronderstellingen van zichzelf toebedichte kennis van zaken. Ik denk dan bij mezelf het zal wel.
Wat mij wel opvalt is dat een dame wel heel vaak betrokken is bij deze vaak scherpe en op de persoon gerichte discussies. Een periode was het wat rustiger omtrent deze dame omdat zij zelfstandig een weloverwogen besluit had genomen. Maar nu is de strijd weer in zijn volledigheid losgebarsten. En telkens wordt er door deze, zichzelf benoemde circusexpert, een schepje bovenop gendaan. Hierdoor wordt een karrevracht van negatieve aandacht aan de circussen schonken. Terwijl zij er van overtuigd is dat ze goed werk levert en een bijdrage aan een positief verhaal over deze circussen. Niets is minder waar dan dat.
En dan de neutrale lezer die de berichten van deze dame, gericht tegen diverse andere gebruikers van het forum, leest
zal al dit geneuzel niet echt snappen. En zal niet staan te trappelen om naar het circus van discussie te gaan.
Zelfs wanneer een circus heeft laten weten niets met deze dame te maken te willen hebben, dan krijgt zij het toch telkens weer voor elkaar om dit circus in welke discussie dan ook te betrekken.
Nee haar energie en aandacht heeft een averechtse werking op het geheel. Soms is het verstandiger om je bescheiden op te stellen. Circusmensen zijn niet gek en hebben een zeer grote mensenkennis. Deze dame wordt, op een kleine uitzondering na, niet serieus genomen in circusland.
Circusbezoeken zijn geen garantie voor het verwerven van kennis in de zin zoals deze door deze dame geataleerd wordt. Zij hoort veel maar weet niet alles. De neutrale bezoeker van het forum zou ik willen adviseren om de discussies te lezen en vervolgens weer te vergeten.
Ook de discussies waar ik aan deelneem. Poliantia is net zo onbelangrijk als deze dame!

Mocht iemand de persoon/personen uit dit stukje denken te kennen of te herkennen dan berust dit op uw eigen
fantasie en berust dit op louter toeval.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2012 9:35 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Daarom heb ik in de tijd dat ik nog moderator op dit forum was, samen van beheerder Sjaak, de BESLOTEN RUBRIEK in het leven geroepen. Discussies die schadelijk zijn voor de publieke opinie werden steeds daar naartoe verplaatst. Zodat schrijvend en uitzendend Nederland niet door een groepje over elkaar rollebollende circusfans steeds weer op het spoor werd gebracht van circussen waar heeeeeeeeeeel misschien waarschijnlijk vermoedelijk en mogelijk wel eens iets niet helemaal goed zou zijn.

Het Duitse forum (chapiteau.de) kwam om vergelijkbare redenen ook ooit met een besloten rubriek. Dat was het voorbeeld voor mij om ook in dit forum zo een afgesloten deel in te richten. Het Duitse forum is door de beheerders intussen opgeheven vanwege aanhoudende, op de persoon gespeelde, ruzies. Is het Duitse forum binnenkort alweer het voorbeeld voor dit forum???

Circusmensen lezen ook mee in het forum. Ze doen dit helaas niet altijd even secuur. Zo had ik in 2011 een korte tekst geschreven over het programma van een circus na mijn bezoek aan de voorstelling. Even later plaatste ik de foto's in het forum bij hetzelfde onderwerp. Alleen had intussen een ander forumlid een negatief stukje geplaatst dat door de timing tussen mijn tekstje en het bericht met mijn foto's terecht kwam. Bij mijn volgende bezoek aan dat circus werd ik in de voortent door de directeur zelf flink afgesnauwd omdat ik zo negatief had geschreven over zijn circus. Dat hij een bericht van iemand anders bedoelde was hem totaal ontgaan. Circusdirecteuren hebben dan ook iets anders te doen dan het forum uit te vlooien. Maar toch: veel ellende kan worden voorkomen door a) duidelijk te schrijven en b) goed te lezen en c) het niet op de persoon te spelen.

En ben je het niet eens met de uitspraken van iemand? Vraag dan in een PB om nadere uitleg.

Slechts een enkeling heeft met fatsoen gereageerd op een bericht van de Commissie Klassiek Circus over het binnen een redelijke termijn verdwijnen van olifanten uit circussen. De personen die contact hebben opgenomen met de CKC begrijpen de gedane uitspraken. Een kleine moeite die voor een enkeling helaas toch te veel blijkt. Een enkeling die de voorzitter van de CKC, gezien het taalgebruik, op gelijke lijn plaatst als de directeur van "wilde dieren de tent uit". Terwijl het in het bericht geuite verdwijnen van olifanten uit circussen toch echt het resultaat is van teamwork en het spreken met meerdere deskundigen. Dat die ene deskundige daar niet bij zit heeft heus wel zijn redenen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 11:29 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
Nee dat niet maar mischien gaat voor sommigen op: spreken is zilver zwijgen is goud!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2012 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ron_Mikkenie schreef:
Zodat schrijvend en uitzendend Nederland niet door een groepje over elkaar rollebollende circusfans steeds weer op het spoor werd gebracht van circussen waar heeeeeeeeeeel misschien waarschijnlijk vermoedelijk en mogelijk wel eens iets niet helemaal goed zou zijn.



Een enkeling die de voorzitter van de CKC, gezien het taalgebruik, op gelijke lijn plaatst als de directeur van "wilde dieren de tent uit".




Discussie moet kunnen en mogen, zelfs in een democratisch Nederland en zelfs wanneer het over circussen en circusdieren gaat.
Door veel (of meer) te verbergen wek je terecht achterdocht.

Wat de eerste zin betreft, u schreef zelf: 'Het (= dit) circus staat niet open voor adviezen.'
Kennelijk uw conclusie, in dit verband.
Daarmee gaat u verder dan wat ik schreef.

En ja, als actievoerder plaats ik u op 1 lijn.
De een strijdt ervoor, de ander ertegen.
Ook dat kan en mag in een democratie.
Niet altijd wint de eerlijkste, vaak wel de slimste.
Dat de factor geld daar een rol in speelt is, in dit geval, helaas een waarheid. Maar ook dat schreef ik daarbij.

Respect is ook iets wat geen kwaad kan. Zonder respect is nog nooit een oorlog gewonnen! (alweer een herhaling).

Natuurlijk kunt u zich niet voorstellen dat wij aan dezelfde kant strijden.
Al helemaal niet omdat we wel eens van mening verschillen over de gevolgde methode(s).
Maar volgens mij hoort klapvee in een circustent en kan zelfs irritatie opwekkende tegenspraak nooit kwaad.
Al was het maar om scherp te blijven!!


En dat inbeslagnemen zal wel een beetje meevallen.
Tenslotte is een olifant die aan vaste begeleiders gewend is heel iets anders als een aapje. Daar loop je zo maar niet even mee weg....
Bovendien is er nog lang geen sprake van een olifantenopvang in Frankrijk. Er gaat nu geld ingezameld worden, want de grond is nog niet eens aangekocht. En ook nog geen vergunning verleend. Het moet dus allemaal nog....
Volgens de doelstelling zal het gaan om olifanten van circussen of dierentuinen DIE ER MEE OPHOUDEN.
En niet om links en rechts in beslag genomen dieren.
Wat me wel verbaasde is dat Coen Mul, het hoofd olifantenverzorging van Ouwehand's dierenpark een prominente rol speelt binnen de organisatie.
Dat de initiatiefnemers dierenverzorgers zijn in de Belgische dierentuinen van Antwerpen en de dependance Planckendael in Mechelen wijst ze wellicht dicht bij huis de weg naar de eerste op te vangen olifanten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 4:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
De actie om Betty een maatje te geven is officieel gestart!
Zie daarvoor de site van het circus: www.circusrenaissance.nl , klik op NIEUWS en u ziet de mededeling.
Niet volledig, daartoe moet u op het onderstaande Lees Meer klikken. Dan krijgt u het volledige bericht, compleet met de te volgen strategie en het bankrekeningnummer.

En nu allemaal laten zien dat je over het juiste circushart beschikt!
En uiteraard ontvangen ze liefst meer dan een tientje.....!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.