Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 9:03 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: do mar 31, 2016 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Teneinde verwarring te voorkomen: dit circus heeft niets, maar dan ook niets, uit te staan met het gelijknamige Vlooiencircus op onderstaande foto's!
Ik kan u verzekeren dat ik geheel zonder de minste jeukbult thuis ben gekomen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooie fotocollage -als filmpje- van de opbouw van Circus Alberti in Almelo.
Gemaakt door Martin Snuverink voor Kunstkijkeralmelo.nl
Inderdaad, kunst met een grote K! Daar hoort het circus onder thuis!
Let op: hier de eerste beelden van de eerder omschreven grote vierkante staltent in dezelfde kleuren al de grote tent.
En de reuzengeit, die u aanstaart!
Sorry dat de kamelen nog in de rui zijn, dat krijg je nu eenmaal in het voorjaar! Die zijn in het najaar op hun mooist, wanneer ze hun nieuwe wintervacht krijgen!
Leuke reportage!

https://www.youtube.com/watch?v=sQkzMS5-ItQ


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 12:03 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Mooie reportage inderdaad!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja hè, geeft een heel aardig beeld van dit circus. Zoals ik al schreef in mijn verslag, misschien niet alles gloednieuw, maar wel keurig verzorgd!

Het nieuws van vandaag: ze hebben ook de derde speelplaats, Dalfsen, gehaald!
Getuige de tekst en de foto's op de nieuwssite Dalfsen Net: http://www.dalfsennet.nl/nieuws/300030/ ... lfsen.html

Weer een keurige reportage, zoals we daar gewend zijn, en er komt vast nog wel meer!
Jammer dat niet iedere plaats een dergelijk medium kent!
De foto's, met als derde onze vriendelijke superbok en als laatste de eerder omschreven ......... staltent! Voordat je denkt dat dit de èchte tent is! Mooi hè?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Johan Bokma is de maker van deze leuke en sfeervolle foto's!

En de kortingsbon voor Dalfsen, maar die komt van de facebookpagina van het circus:

Afbeelding

Ha, en ik zie op de eerste foto dat de entree aan de kant van het gemeentehuis en dus ook het centrum komt te staan. Dat lijkt me ook logisch.
Vorig jaar stond hier een ander circus als het ware achterstevoren, geen idee waarom. Hoogstens staat de ingang dan dichter naar het aanpalende parkeerterrein toe.
Maar parkeren kun je ter plaatse overal in ruime mate. Aan de andere kant van het Gemeentehuis en bijvoorbeeld ook gratis onder de gigantische AH aan de overkant van de straat!
Maar let in dat geval wel op de openings- en sluitingstijden!

Afbeelding

En zo ziet het er aldaar (ongeveer) vanuit de lucht uit. Want dit is, geloof het of niet, een visualisatie. En dus zijn we enigszins afhankelijk van hoe snel er het afgelopen jaar gebouwd is.
Sommige gebouwen zijn wel echt, zoals het Gemeentehuis bovenaan. Met daarachter dus het circusterrein.
De inrit van de parkeergarage van AH bereikt u door vanaf de brug linksaf te slaan. U vindt die dat aan de rechterkant, ongeveer ter hoogte van de eerste grote boom op dit plaatje.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: di apr 05, 2016 4:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inmiddels staan er op de site van Dalfsen Net nog wat meer foto's van Johan Bokma die ik u niet wil onthouden.
Op de eerste ziet u de hydraulische middenpaal van de staltent, waar ik al over schreef. Je moet maar op het idee komen!

Afbeelding

In een vierkante tent is het vanuit het midden erg handig werken bovendien. Daar ligt het voer en het materiaal, de dieren staan om je heen. Met, zoals u ziet, uitlopen waardoor ze kunnen kiezen tussen binnen of buiten.
Links ziet u de beschreven constructie met de grote gegalvaniseerde in- en uitgangshekken. Zodat de stroom niet hoeft te worden onderbroken.
Ook allemaal ernstig over nagedacht.....

Afbeelding

Afbeelding

En de grote tent staat inmiddels ook!

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2016 10:22 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ook wat foto's van de show:
http://www.dalfsennet.nl/nieuws/300231/ ... lfsen.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2016 3:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Met onder andere het aaien van de leeuw! Echt levensgevaarlijk!
Hoop dat er nog wat meer foto's komen van de andere dierennummers, nu is het wel erg veel 'clown'!
Ook wel leuk, die sterrenhemel met bijna volledige maansverduistering......

Afbeelding

Afbeelding

Nou kijk. Dan mogen ze om principiële redenen ter plaatse al niet op zondag (geen versterkt geluid, terwijl vorig jaar het concours hippique één wei verderop dat op de dag des heeren gewoon wel mocht....) krijgen ze ook aanstaande zaterdag forse concurrentie van de plaatselijke Lentefair, waar van alles te doen en te zien is met name voor kinderen.
http://www.dalfsennet.nl/nieuws/300261/ ... efair.html
Ja, wat is dan wijsheid. En wanneer kun je eigenlijk nog wel met een toch niet kinderachtig circus naar een bepaalde niet eens zo heel grote plaats komen.....?
Want alle evenementen vooruit kennen is ook al onbegonnen werk.
Hopelijk werkt de mooie opbouw en de vele dieren in het voordeel van het circus!
En flink flyeren op die fair, dan komen ze mogelijk 's avonds nog naar de voorstelling!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2016 2:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuk verslag met idem foto's van het verblijf van dit circus in het Groningse Blijham: http://www.westerwoldeactueel.nl/2016/0 ... -genieten/

Familiecircus Alberti laat Blijhamster publiek genieten

Afbeelding

Afbeelding

Ook de overige foto's zijn erg leuk om te zien!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2016 2:13 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Een fijn verslag inderdaad!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2016 8:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Zaterdagavond een bezoek gebracht aan Circus Alberti in Noord-Scharwoude. Een flinke rit maar want een verrassend leuk circus is dit. Vooral de dierennummers bevielen mij uitstekend en werden met passie gepresenteerd waarbij je zag dat mensen en dieren er beiden plezier in hadden. Ondanks de ongeveer 60 bezoekers slaagde de familie Frank erin hun enthousiasme op het publiek over te brengen. Niet vaak vind ik de Duitse familiecircussen een verrijking voor de Nederlandse circuswereld, maar voor Alberti geldt dit wel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 3:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zoals ik eerder al schreef: een familiecircus in de hors categorie!
Fijn dat dit nu eens wordt bevestigd, jammer dat maar zo weinigen mij op mijn woord geloven.
Hopelijk hebben ze meer vertrouwen in Hugo, want dit circus verdient dat zeker!
Ze verdienen gewoon meer dan 60 bezoekers! Gelukkig trof ik het beide keren beter!
Dat beeld geven ze zelf ook: tamelijk sterk wisselende publiekscijfers.
Desondanks zijn ze tevreden over hun eerste Nederlandse tour -tot op heden-, die mogelijk zelfs een vervolg krijgt.
Zie ook: viewtopic.php?f=81&t=6885


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 6:16 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Didier schreef:
Zoals ik eerder al schreef: een familiecircus in de hors categorie!
Fijn dat dit nu eens wordt bevestigd, jammer dat maar zo weinigen mij op mijn woord geloven.
Hopelijk hebben ze meer vertrouwen in Hugo, want dit circus verdient dat zeker!
Ze verdienen gewoon meer dan 60 bezoekers! Gelukkig trof ik het beide keren beter!
Dat beeld geven ze zelf ook: tamelijk sterk wisselende publiekscijfers.
Desondanks zijn ze tevreden over hun eerste Nederlandse tour -tot op heden-, die mogelijk zelfs een vervolg krijgt.
Zie ook: viewtopic.php?f=81&t=6885


En inderdaad: Didier en Hugo hebben het grootste gelijk van de wereld om te stellen dat het hier om een top-Circus gaat.
Zelf bezocht ik dit fijne Circus een keer of tien. Let wel: tijdens deze Tour door ons land.
(Heerenveen, Lemmer, Hoogwoud, Noord Scharwoude, Wognum, Limmen en Aalsmeer)
Uiteraard zijn de dommige beweringen van ''activisten'' eenvoudig te weerleggen: de dieren ontvangen een uitmuntende behandeling.
Van de hierboven schamele zestig bezoekers vernam ook ik, tijdens diverse gesprekken, maar ik heb het zo bar niet getroffen hoor.
Het minimum lag zo rond de honderd bezoekers, maar ik heb de tent ook zo goed als vol getroffen. Dat laatste .... is natuurlijk bijzonder plezierig.

Het aanstaande Kerstcircus, de familie is nu al enige tijd druk doende met de voorbereidingen, is mij, qua afstand, te ver weg.
Derhalve haal ik mijn hart maar wat dichterbij huis op.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.