Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 8:37 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 5:51 pm 
Ook het duitse circus Alberti bereid momenteel een toernee voor door Nederland. Een heerlijk klein familiecircus met een zeer attractief programma en live muziek.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Oud nieuws, ik meldde dat al geruime tijd geleden onder de geruchten!
Dus alweer geen leuk berichtje waar we allemaal zo dringend op zitten te wachten!

----------------------------------------

The Bitch is Back!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 6:22 pm 
Een beetje met mijn nieuws aan de haal gaan he. Bah wat min.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 6:25 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Alfons Borm schreef:
Een beetje met mijn nieuws aan de haal gaan he. Bah wat min.



=o= :lol:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2016 1:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, en bovendien aardig uitgebreider, zelfs compleet met foto's -van hun leeuw, die gewoon meekomt, dat is pas ècht nieuws!-, overigens met dank aan http://www.circus-online.de!

De link: viewtopic.php?f=4&t=6159&p=49809&hilit=alberti#p49737, waar staat:

Tot zover het laatste nieuws van begin november....
Het verbaast me een beetje, links en rechts gonst het van de nieuwtjes, maar hier iets melden: ho maar!
Concurrentieoverwegingen spelen ongetwijfeld een rol!

Dan moet ik zelf maar weer. Een eerste onthulling om de spanning wat op te voeren.....
Ik schreef:


Citeer:
Een naar mijn idee tamelijk leuk Duits circus -met een naam die het hier wel zal gaan doen omdat die voor ons heel herkenbaar is- is een behoorlijk uitgebreide landelijke tournee aan het voorbereiden, die ze onder meer in Amstelveen en Nijmegen zal brengen. We zagen er van de zomer nog een leuke fotoreportage over....



Òf iedereen weet het al, òf het interesseert niemand een bal, maar de naam van dit circus kwam hier althans niet boven water.
Goed, het ging dus over Circus Alberti. Waarvan ik dacht toen ik de leuke foto's van Friedrich Klawiter zag: goh, daar zou ik best eens naar toe willen....!
Nou, en die kans krijg ik dan mogelijk volgend jaar niet al te ver van huis.....
Nogmaals de link naar de foto's: https://plus.google.com/photos/10185153 ... 4038809393

Afbeelding

Ik kan haast niet wachten: eindelijk weer eens een leeuw in de piste!!

Uiteraard clandestien de grens over.......

----------------------------------------------------

The Bitch is Back!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2016 1:53 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5437
Locatie: Belgie
Mooie circusreportage!
Laat ze maar komen zou ik zeggen :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2016 2:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad, daar verheug ik me dan ook echt op!
(En dit is geen grapje....)

--------------------------------------------

The Bitch is Back!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: di mar 08, 2016 3:37 pm 
Offline

Lid geworden op: di mar 08, 2016 3:33 pm
Berichten: 46
Traditioneel familiecircus Alberti: Almelo heeft de Nederlandse primeur!

ALMELO - Internationale artiesten, live muziek en héél veel dieren aan de Rembrandtlaan in Almelo. Vanaf woensdag 23 maart tot en met maandag 28 maart geeft het Duitse Circus Alberti maar liefst 9 voorstellingen op het Rembrandtveld. De inmiddels 7e generatie van de Duitse circusdynastie Frank reist al jaren succesvol met hun grote familiecircus Alberti door Duitsland. Nu komen ze voor het eerst naar Nederland en Almelo heeft de primeur!


INTERNATIONALE CIRCUSSTERREN - Wat het hooggeëerde publiek bij Circus Alberti te zien krijgt is nog echt en onvervalst circus zoals circus hoort te zijn. Circusdirecteur Stefan Frankordi brengt een keur aan Internationale circussterren naar Almelo die een dik twee uur durend spektakel presenteren voor alle leeftijden. Voor bloedstollende momenten hoog in de lucht zorgen Shirley en Lesley. In diverse trapezenummers spelen deze charmante ras-acrobates met de zwaartekracht. Shirley komt later in het programma terug met eveneens een act op hoge hoogte. Als koorddanseres laat ze diverse sprongen en manoeuvres zien met als hoogte punt een spagaat op een 16 millimeter dun draad! De Italiaanse clown Guiseppe Zalotti “onderbreekt” regelmatig de voorstelling met komische interacties tussen aangeefster Stefani Casselly én het publiek. Deze nog jonge clown is al vele jaren de absolute publiekslieveling bij Circus Alberti en staat garant voor bulderende lachsalvo’s. Marcel Frank stapelt een 8 meter hoge piramide van stoelen op elkaar om er vervolgens boven op te klimmen. Eenmaal boven maakt hij zonder vangnet of zekeringslijn kaarsrechte handstanden op de wankelende stellage. Pure lichaamsbeheersing!

ONDANKS VERBOD TOCH VEEL DIEREN - Ondanks het verbod op wilde circusdieren zijn er bij Circus Alberti nog genoeg dieren te bewonderen. De dieren bij Circus Alberti zijn op een humane manier en met veel liefde getraind door directeur en stalmeester Stefan Frankordi. Hij is een begaafd en ervaren paardenfluisteraar en zijn dressuur met 4 Noord-Amerikaanse Pinto paarden behoort zonder twijfel tot één der besten te zien in Nederland op dit moment. Zijn gecombineerde dressuur van Siberische steppekamelen en lama’s is bijzonder spectaculair omdat hij deze als een echte kozak presenteert vanaf de rug van een Arabische hengst. Voor vertedering en een glimlach rondom de piste zorgen de kleinere dieren zoals honden, geiten en pony’s. De dieren bij Circus Alberti zijn ruim gehuisvest en worden getraind op basis van liefde, geduld en beloning.

LIVE MUZIEK - Bij een echt circus hoort ook echte muziek. Daarvoor zorgt de live muzikale begeleiding van onze huisband onder de leiding van Martino Frank. Het circus kenmerkt zich tevens door veel aandacht te besteden aan het licht en geluid, aankleding en kostumering.

TIJDEN EN PRIJZEN - Het meest ideale familie uitje tijdens het paasweekend geeft voorstellingen op woensdag 16:30 uur, donderdag 16:30 uur, vrijdag 15:00 uur en 19:00 uur, zaterdag 15:00 uur en 19:00 uur, zondag 15:00 uur en 19:00 uur, maandag 15:00 uur. De prijzen variëren tussen de € 15,- en € 25 afhankelijk van zitplaats. Met een kortingsbon uit te printen via Facebook slechts tussen de € 10,- en € 20,-. Kortingsbonnen zijn ook verkrijgbaar bij lokale winkels en ondernemingen met een raamposter van het circus. Reserveren per e-mail of telefoon is niet mogelijk. Kaarten zijn uitsluitend te koop aan de circuskassa op locatie. De circuskassa is op voorstellingsdagen geopend van 10:30 uur tot 12:30 uur en 60 minuten voor aanvang van iedere voorstelling. Pinnen is bij het circus helaas niet mogelijk. Kom op tijd want VOL = VOL! Meer informatie kijk op www.facebook.com/circusalberti en www.twitter.com/circusalberti


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: wo mar 09, 2016 12:18 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5437
Locatie: Belgie
Dat klinkt alvast niet slecht!
En via de links zijn er foto's te zien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: wo mar 09, 2016 2:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zoals bij deze: viewtopic.php?f=3&t=6043&p=51309&hilit=circus+alberti#p47402
en daarop volgende berichten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: di mar 15, 2016 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En het gezeur is ook in Almelo alweer begonnen! Dit keer zo waar geen Partij voor de Dieren, maar de Partij Vrij Almelo.
Wat kennelijk zoveel betekent als 'Iedereen vrij in Almelo, behalve de circusmensen' of 'Vrij je te pletter als het maar in onze prachtige (?) stad gebeurt'.
Vrij eigenzinnig en vrij eigenwijs, dat zijn ze wel. Pas maar op, mogelijk zijn ze daar nog trots op ook!

De plaatselijke krant Tubantia: http://www.tubantia.nl/regio/almelo-en- ... U.facebook
Met gedateerde foto van een dromedaris, als ik me niet vergis gemaakt bij Circus Iarz Italiano/Moscow Star Circus.

Afbeelding

Gelukkig heeft de Dierenpolitie er meer verstand van......

Het circus reageert zeer uitgebreid:

Beste lezers,

Sinds de dag dat wij bekend hebben gemaakt voor het eerst met ons circus naar Nederland te komen worden onze mailbox en Social Media sites overspoeld met positieve reacties van circus- en dierenliefhebbers.
Wij zijn hier erg blij mee en hopen jullie dan ook binnenkort allen te mogen verwelkomen in onze circustent!

Helaas hebben wij naast jullie positieve reacties ook een aantal negatieve reacties ontvangen vanuit de kant van het dierenrechtenactivisme.
Dat de meningen over het houden van circusdieren enorm verdeeld zijn is ons bekend.
Wij gaan daarom ook graag de discussie aan over waarom wij vinden dat de dieren wél in ons circus en bij onze familie thuishoren.
Echter verwachten wij ook vanuit de kant van het dierenrechtenactivisme enig respect en bereidheid de discussie op een diplomatieke en nette manier te voeren zonder obsceen taalgebruik, scheldpartijen of zelfs bedreigingen.
Hier zijn wij niet van gediend en dergelijke reacties worden dan ook verwijderd!
Wij verzoeken dierenrechtenactivisten dan ook te komen met feiten in plaats van aannames of vermoedens.
Ook vragen wij dierenrechtenactivisten niet aan te komen met zaken die in het verleden bij andere circussen zijn voorgevallen.
Elke branche heeft zo zijn rotte appels en het ene circus is het andere niet.
Als bijvoorbeeld de melkboer in Hengelo zijn koeien mishandeld betekend dit niet automatisch dat de melkboer uit Almelo dit ook doet.

Circus Alberti wil voorop stellen dat wij geen gebruik maken van ‘’wilde’’ dieren zoals olifanten, tijgers en leeuwen.
Dit is sinds 15 september 2015 ook bij wet verboden in Nederland en wij houden ons aan dat verbod.
Wel hebben wij acts met dieren die volgens de Nederlandse wet- en regelgeving zijn toegestaan en ook gehouden mogen worden als huisdier.
Onder deze dieren behoren kamelen, lama’s, paarden, pony’s, geiten en honden.
Genoemde dieren zijn alle bij ons in het circus geboren, groot gebracht en met veel liefde, geduld en op basis van beloning getraind.
Ons circus werkt al voor de 7e generatie met dieren en onze dieren worden gezien en behandeld als deel van onze circusfamilie.

Een ieder die twijfelt aan onze omgang met dieren nodigen wij van harte uit een week of zelfs langer ons circus achterna te reizen en dagelijks achter de schermen te komen kijken om zelf een eerlijk oordeel over ons en onze dieren te kunnen vellen.
Wij garanderen dat de liefde tussen ons en onze dieren oneindig en van onschatbare waarde voor ons is en vinden het nogmaals jammer dat er mensen zijn die daaraan twijfelen.

Met vriendelijke groet,

De directie, artiesten én dieren van Circus Alberti


Compleet met foto van de directeur en zijn 'wilde' kamelen tijdens een knuffelsessie......!

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2016 10:42 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
En het gezeur is ook in Almelo alweer begonnen! Dit keer zo waar geen Partij voor de Dieren, maar de Partij Vrij Almelo.
Wat kennelijk zoveel betekent als 'Iedereen vrij in Almelo, behalve de circusmensen' of 'Vrij je te pletter als het maar in onze prachtige (?) stad gebeurt'.
Vrij eigenzinnig en vrij eigenwijs, dat zijn ze wel. Pas maar op, mogelijk zijn ze daar nog trots op ook!


Jaja, in Almelo is altijd wat te doen.....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2016 2:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Voor wie het niet kent de afmaker van Herman Finkers: Eén stoplicht springt op rood, een ander weer op groen, in Almelo is altijd wat te doen!
En dat gaat dus over het plaatselijke uitgaansleven....

http://humortv.vara.nl/fragment/in-alme ... t-te-doen/

Uiteraard geheel toevallig ook nog met een link naar het Paasgebeuren....!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: vr mar 25, 2016 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De eerste voorstellingen in ons land zijn inmiddels een feit.
Zie nog geen echte recensie, wel een beschrijving, gevolgd door de zoveelste dieren-discussie....

http://www.tubantia.nl/regio/almelo-en- ... 8#comments


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberti
BerichtGeplaatst: do mar 31, 2016 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Op mijn paasbest afgelopen zondag (1e Paasdag) naar Almelo. Kon niet langer wachten, ook al wist ik dat ze later dit seizoen mogelijk dichter in de buurt zullen komen.
Bij het zien van met name de foto's van Friedrich Klawiter vorig jaar dacht ik al: dat is een circus dat ik graag eens zou zien.
Om vervolgens te hopen dat ze ooit niet al te ver over de grens te zien zouden zijn.....
Nou, mijn gebeden werden dus verhoord, ze staken die grens zelfs over! Om, zoals de planning nu is, dit jaar in Nederland te gaan reizen.
Na een generale repetitie in Bad Bentheim was het Twentse Almelo de eerste etappeplaats.
Het Rembrandtveld om precies te zijn. Twee jaar geleden het strijdtoneel van Belly Wien en vorig jaar van Herman Renz.
Een mooi en groot terrein, waar men wel eens andere plannen mee had. Midden in een grote woonwijk uiteraard zeer geschikt als bouwlocatie.....
Voorlopig in ieder geval afgeblazen, de bevolking wil dit circus- annex kermis- annex hondenpoepterrein niet missen!
Zeer terecht overigens, er zijn al genoeg geschikte standplaatsen verloren gegaan.
Want hoewel niet overal even egaal, geschikt voor een circus is het zeker, er bleef nog ruimte over!
Terwijl Alberti toch best aardig wat materiaal mee heeft gebracht.
Niet alles is al te nieuw, maar wel functioneel en daar gaat het om.

Afbeelding

Afbeelding

Een indrukwekkende façade, ook die kenden we al van de foto's. Drie trailers breed, met de kassa en de entree in het midden.
Nieuw is wel de grote tent in de niet al te gebruikelijke maar smaakvolle kleuren grijs en wit. Ook die kwam op foto's al voorbij.....
Leuk en grappig is de bijpassende staltent. Nog nieuwer en in dezelfde kleuren. Wat ik nog niet eerder zag -bij mijn weten- was de vierkante vorm daarvan.
Helaas, meten ben in vergeten (dit was een ultra kort paasgedichtje...) maar ik schat op 25 tot 30 meter in het vierkant.
Ook al opvallend en door mij nog niet eerder waargenomen: omhoog gehouden zonder palen! Maar door middel van een hydraulische hoogwerker in het midden!
Zo, dat scheelt heel wat mankracht bij op- en afbouw!
Haringen in de grond en klaar is Kees. Kees de hond in dit geval, je weet wel, die zich regelmatig verkleed als leeuw! Hij kon het opnieuw niet laten!
In die tent niet alle dieren, maar wel de paarden en kamelen. Ook al handig: binnen achter stroomdraad met grote verchroomde hekken als in- en uitgang.
Makkelijk, geen gedoe met de draad omlaag of stroom aan- en uitschakelen.
De overige dieren als pony's, lama's, ezel, geiten en honden in buitenverblijven gekoppeld aan hun trailers die tegelijk als stalruimte dienden en waar ze naar behoefte in en uit konden gaan.
Een ruime uitloopwei aan de staltent, zo kort rond een voorstelling niet meer in gebruik.

Aardige mensen, maar dat is bij een circus geen al te grote verrassing.
De tentindeling was ook al te zien, met mooie kleden overhangen logestoelen en twee rangen tribune, Blok 1 en 2.
De verkoopwagen (prima cappuccino!) stond in de tent, er was dus niet maximaal opgebouwd. Ook niet nodig, er had best nog wat publiek bij gekund.
Opvallend verzorgde kleding, mooi in stijl. Prima licht en geluid. Van het aardig verstopte orkest. Aangenaam niveau.

Afbeelding

En een programma dat mijn hoge verwachtingen volledig vervulde!
Ja hoor, ik weet het, ik ben een dierenmens. En dan ben je bij dit circus aan het juiste adres.
Het leuke en knappe vond ik dat ze de dieren nèt iets andere dingen laten doen dan standaard. Een eigen invulling en het persoonlijke stempel op de voorstelling is gedrukt!
Prima, want als ik me ergens aan erger -bij wijze van dan- is het volledig op routine dezelfde nummers uitvoeren die je bij tig andere familiecircussen ook te zien krijgt.
Dat maakt het verschil: want ook dit is een familiecircus, maar daar merk je in feite niets van.
Van indelingen houd ik eigenlijk niet. Maar als het dan toch moet (omdat wij Nederlanders dat zo graag willen) dan is Circus Albert een familiecircus in de Hors Categorie.
En hors is in dit geval geen paard en ook geen doping. Maar gewoon 'van de hoogste klasse'!
Ga maar kijken als ze in de buurt zijn en overtuig jezelf!

In gesprek met het publiek, ik kan het niet laten.
Naast me op de achterste rij van de tribune (wegens mijn betrekkingsangst....) een oma en kleindochter van een jaar of 11.
Uit Enschede, en dus een ander circus voorbij gereden om hier te komen.
Oma had over het circus in de krant gelezen en de plaatselijke VVV (of hoe dat tegenwoordig soms ook mag heten) gebeld over aanvangstijden, want geen internet.
Kleindochter, die met Pasen bij Oma logeerde, mocht kiezen: naar de dierentuin of naar het circus.
Nou, dat werd dus het circus, want daar was ze nog helemaal nooit geweest!
En de dierentuin was er het hele jaar nog wel.
De avond tevoren waren ze op de tv al warm gedraaid doordat WDR nu ook al op Paasavond Monte Carlo uitzendt. Anderhalf uur van vorig jaar, dus zeker niet compleet.
Oma had nog gezegd dat je zoiets in Almelo niet hoefde te verwachten, maar dat viel hen tijdens de voorstelling alleszins mee!
Kleindochter kwam direct al in de juiste sfeer. Ze reed paard en mocht voor de voorstelling voor € 2,- een paar rondjes op zo'n prachtige Pinto rijden. Zelf!
Ze koos het paard met de mooiste houding maar wilde toch ook het andere nog even proberen....
Voor de kleineren bestond dezelfde mogelijkheid op Shetjes.
In de pauze kon je op de foto op een liggende kameel met palmen op de achtergrond.

Afbeelding

Veel dieren, schreef ik al, en dus ook veel dierennummers.
Diverse nummers met paarden en pony's. Geiten -de grootste reuzengeit die ik ooit zag en die ook nog op zijn achterpoten kan staan!- en geiten op paarden.
Niet als berijder maar tijdens een evenwichtsoefening op een plank. Apart, maar erg leuk en spannend bovendien.
Mooie kamelen waar liggend een lama geen enkele moeite mee heeft. Brave ezel met spectaculaire berijder.
Prachtige Fries (er bestaat echt verschil en daar weet ik wel iets van) die bovendien meer dan uitstekend beleerd is!
Een repriseclown die niet angstaanjagend maar uitsluitend grappig is.
Niet alleen maar dieren, al vormen ze wel een belangrijk onderdeel. Mooie dames aan ringtrapeze, doeken en hoelahoep.
Prima equilibrist hoog ik de nok tijdens een stoelenact.
En dan vergeet ik vast nog wel het een en ander, ik schreef niet mee......

Afbeelding

Zeker de moeite waard dus, ik hoop dat ze succes hebben in ons land. Want ik vind Circus Alberti een aanwinst op het toch al sterk uitgedunde vaderlandse circustoneel.

Waarbij ik niet de enige was.
Na afloop liep ik tussen het publiek richting uitgang terrein. Schuin achter me ouders met kinderen, waarvan er één opmerkte: 'Ik wil nog een keer!'.
Kijk, daar gaat het dus om. Wanneer je dat gevoel hebt gekregen is dat het grootste compliment dat je een circus kunt geven.
Dan draagt dit circus bij aan het voortbestaan van de circuswereld.
Want die ouders zullen opnieuw naar het circus gaan wanneer dat in de buurt komt. Dit of een ander.
En zo'n kind zal wat hij vandaag in Almelo beleefde wellicht nooit meer vergeten.....
Weer een circuszieltje gewonnen......

Zo werkt dat.
Hoezo 'Circusagenda 2020'?
Allemaal leuk en aardig om over te filosoferen, dit is wat echt telt!

'Ik wil nog een keer!' dacht ik zelf trouwens ook.
Ach ja, het kind in de mens.
Daar kun je maar beter aan toegeven......

(Archieffoto's)


Laatst gewijzigd door Didier op do mar 31, 2016 6:25 pm, 14 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.