Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:50 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hooggeëerd bezoek, afgelopen zaterdag bij Circus Alberti op een steenworp afstand van het mooie Slot Zeist.
Niemand minder dan het team van de Duitse topfotograaf op circusgebied Friedrich Klawiter maakte er zijn opwachting voor het maken van de zoveelste zeer treffende reportage.
De fotobeelden zijn inmiddels te vinden op http://www.circus-online.de, het geschreven verslag volgt vast en zeker later deze week.
De rechtstreekse link naar de foto's: https://photos.google.com/share/AF1QipN ... ZJbFk2YlV3

Een mooie locatie daar in Zeist op de Brouwerij, het ook al historische parkeerterrein van het slot.
Wat blijft dit toch een leuk circus -maar dat schreef ik al eens- en wat hadden ze het weer prima voor elkaar.
Ondanks dat het terrein grotendeels bestraat is zagen ze kans de dieren toch vaak een weitje te bieden. Daarvoor moesten soms kleine kantjes gras en achtergelegen bermen het ontgelden. Helemaal grasland is natuurlijk het mooiste, maar je hebt het nu eenmaal niet altijd voor het kiezen.
Ze zijn nu een maand of vier in ons land en uitermate tevreden over de tournee tot dusver. Zoiets mag ook wel eens worden gemeld.
De speelplaatsen tot op heden vonden ze allemaal uitstekende locaties, wat los staat van de publieke belangstelling, die als wisselend werd ervaren.
Goede en schone locaties in mooie plaatsen. Over de Nederlandse tourmanager Anton Werkman dan ook niets als lof.
Ook over het Nederlandse publiek en de verdere contacten in ons land zijn ze lovend. Ze noemen Nederlanders heel vriendelijke en aardige mensen.
Mocht de rest van de huidige tournee op dezelfde voet voortgang vinden dan is de kans groot dat ze ook de komende jaren in ons land te vinden zullen zijn.
Volgens mij een prima idee, want ik noemde ze eerder al een aanwinst. En een voorbeeld op het gebied van het houden van dieren, ook nu zag het er allemaal weer pico bello uit.
Met Kerst hoeven we niet op ze te rekenen, daarvoor was de achterliggende jaren het succes in eigen land te groot.
Het programma is op onderdelen tijdens hun verblijf hier ook al gewijzigd. Niet ten nadele, want de onder meer toegevoegde IJskoningin compleet met Sneeuwman Olaf doet met name menig kinderhartje sneller kloppen! De opkomst was het grootste Aaaah-moment van de voorstelling!
Uniek zijn de pony´s van de koningin met prachtige ledverlichte dekjes en sneeuwpoppen op de rug!
Nieuwe posters attenderen aanstaande bezoekers op de aanwezigheid.

Genoeg geleuterd, we gingen plaatjes kijken.
Weer geen eenvoudige zaak om een beperkte keuze te maken, dus ga ze vooral ook allemaal bekijken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ha, nog wat nieuws: twee voordeuren in de tent! Die zelfs op slot kunnen.
Heerlijk, eindelijk verlost van dat onder dichtgeknoopte tentzeilen doorkruipen wanneer een kind halverwege de voorstelling naar het toilet moet!

Afbeelding

Nou, nog één mooi doorkijkje dan:

Afbeelding

En de absolute publiekslievelingen:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2016 4:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog twee dingetjes die voor mij bevestigden wat ik al dacht te weten: dat dit circus heel bewust en goed met zijn levende have omgaat.
In keurige ruimtes met optimale voorzieningen, ook al wilde een of andere dwarsligger ons een poosje geleden anders doen geloven. Die opmerkingen waren dan ook meer aan mijn adres dan aan dat van het circus gericht, en dat is behalve belachelijk ook nog eens triest voor de mensen daar die zich zo inspannen.
De twee dingen, eigenlijk zelfs drie. Voor de mensen van Alberti wellicht vanzelfsprekend, maar wat mij betreft een voorbeeld van hoe het overal zou moeten gaan.
Eerst een illustratie uit de collectie van meneer Klawiter.

Afbeelding

Zo op het oog een foto van diverse dieren in hun weitjes, vanaf de buitenkant vrij te bezichtigen ook door publiek dat nog niet naar de voorstelling gaat. Wat staat daar in het midden? Een reclamebord met de tijden in Zeist? Niks hoor, het is een oud-reclamebord dat hier bewust werd neergezet om de schors van de gemeentelijke boom te beschermen! Nou, dat heb ik in de loop der jaren toch wel anders meegemaakt!

Het tweede, en daar is dan helaas geen foto van. Want zelfs dit circus heeft wel degelijk dieren die te pas en te onpas het circusterrein verlaten: een kippenfamilie!
Nu bestaan er heel veel kippenrassen en veel verstand heb ik daar niet van. Dit was een bijzonder klein ras met uiteraard als bijkomstigheid maar hele kleine eitjes. Een prachtig gekleurd fel haantje en wat hennen. Maar het allerleukste, ook voor de bezoekende kinderen, was een flink aantal meehobbelende kuikens! Hoezo, altijd maar reizen en verplaatsen is zo bijzonder stressvol voor de dieren? Lariekoek dus, de mensen van dit circus zien zelfs kans ondanks de verplaatsingen een broedende hen haar eitjes uit te laten broeden! Driewerf Chapiteau!!!

Het derde punt kan ik weer wel met een foto ondersteunen. Ha, dat deed ik onbewust al, het is de tweede foto van de serie van gisteren.
Van al die pony's en een ezel die uit een ruif eten in plaats van dat hun voer maar op de grond wordt gegooid. Je wil niet weten hoeveel voer er dan verloren gaat! Het wordt vertrapt en ze piesen en poepen er op. Nee, dan lusten ze het niet meer..... Wegwaaien kan op deze manier niet eens!
Inderdaad: heel erg netjes. Ik zag nog wel een ander voorbeeld bij de geiten en de lama's. Samen eten ze uit een kruiwagen, en geen hap gaat verloren!
U ziet die kruiwagen staan op de achtergrond op bovenstaande foto.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2016 4:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En het geschreven verslag is inmiddels ook te vinden op http://www.circus-online.de.
Of rechtstreeks: http://www.circus-online.de/alberti_16.html
Knap hoor, iedere keer maar weer zo'n gedetailleerd verslag!

Alleen was het niet in Zeitz, maar in Zeist.
Maar mogelijk schrijf je dat zo in het Duits, al zag ik dat nog niet eerder.
Zeitz is een stad ten Zuiden van Leipzig, en daar waren ze zaterdagmiddag niet......
Gelukkig niet!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.