Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 4:51 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Alberti in Schiedam
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2016 4:12 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Het circus staat aan de Maasboulevard, één van de mooiste locaties die ik ken. Op een zichtlocatie maar dan vanaf het water.
Het witte gebouwtje met die raampjes hoort niet bij het circus maar is een Berenrestaurant, beroemd om zijn flinke porties.

Afbeelding


Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alberti in Schiedam
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2016 4:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maak ons maar weer lekker!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alberti in Schiedam
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2016 4:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Natuurlijk moest ik dit circus gaan bekijken na de mooie recensies.

Afbeelding

De rest van mijn foto's op:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

Een verhaaltje volgt nog maar ik wil vast verklappen dat de thuisblijvers ongelijk hebben...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alberti in Schiedam
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2016 12:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Zoals gezegd was ik zaterdag j.l. op bezoek bij Alberti, waarover forumleden zich al eerder positief uitspraken.
In Schiedam stond het circus mooi ruim opgesteld met voldoende gras voor de dieren, die een mooie grote uitloop hadden. Alle dieren stonden er bijzonder tevreden bij in hun weilandje. De paarden stonden zo vlak voor de voorstelling in hun ruime staltent.

De tent is gezellig ingericht met smaakvolle aankleding. Bij de Einlass liepen paardjes rondjes in de piste met kindjes op hun rug, hetzelfde gebeurde in de pauze met een kameel er bij. Het Schiedamse publiek vulde de tent behoorlijk, ongeveer 2/3 bezet en voor de sfeer is dat wel bevorderlijk. Vlak voor de show probeerde de repriseclown met zijn fluitje de sfeer er helemaal in te brengen en wonderwel lukte dat ook, de kindjes vonden het prachtig.

De drummer had inmiddels plaats genomen achter zijn enorme drumstel en gaf een stel roffels weg. De drummer was enorm goed ingespeeld op de ingeblikte muziek, en ik vroeg me af waarom niet alle circussen minimaal een drumstel hebben. Het klonk fantastisch en de muziekkeuze was naar mijn smaak ook prima, niet te oubollig en ook niet te modern. Het licht vond ik ook ook heel goed geprogrammeerd.

En dan het programma. Veel dierennummers. Prachtige paardendressuur, leuke geitjes en gretige hondjes. Heel bijzonder vond ik de act met een soort winterfee met haar toverstaf, vergezeld van een levensgrote sneeuwpop en een stel minipony's met sneeuwpopjes op hun rug en opgetuigd met lichtjes. Ik denk dat dit een nummer is uit hun laatste winterprogramma en zo goed bevallen dat dit in de zomer geprolongeerd is. Ben benieuwd of dit nummer er komende winterperiode in blijft.

De acrobatiek is ook goed verzorgd, niet spectaculair maar vaak wel verrassend. Goede aankleding en mooie belichting. Zo ging een ogenschijnlijk eenvoudige stoelenbalans ineens over in een act met een rondcirkelend "vliegend tapijt".
De clownerie valt wat tegen, maar een kinderhand is gauw gevuld. Clown Antonio is wel verbonden aan dit circus maar trad zaterdag niet op.

Al met al is dit echt een circus om een stukje voor om te rijden. De koffie is ook nog eens goed, en het hele programma inclusief pauze duurt twee uur en een kwartier. Waar voor je geld dus. Laat je verrassen en ga ook eens naar Alberti.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alberti in Schiedam
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2016 3:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuk, en fijn dat je tevreden was.
Als ik lees wat je over sommige nummers en artiesten schreef zag je deels toch een ander programma dan ik een paar weken geleden in Zeist!
Niks zwevende tafel en een andere sterke man, de vorige ging echt spectaculair tot in de nok van de tent!. En alles ongezekerd, dus misschien heeft die wel een flinke smak gemaakt!
Clown Antonio is niet als clown verbonden aan dit circus en zal dan ook nergens optreden.
Persoonlijk vond ik de eigen repriseclown het leuk genoeg doen, zoals je zegt, zeker voor de kinderen. Blije kindertjes zijn blije ouders of opa's en oma's.
Verder zag ik andere kindertjes in de piste, en dan bedoel ik uiteraard niet die als gast optraden. De twee beeldige meisjes van voorgaande fotoreportages waren dit keer vervangen door een jongetje in lederhose en een ander meisje. Misschien is een deel van de familie wel op vakantie.
Dat je niet alle berichten leest is je niet kwalijk te nemen, maar wie die soort winterfee en de levensgrote sneeuwpop zijn was al in mijn 'verslag' van Zeist te lezen. Het nummer is nieuw en staat ook op de posters en bonnen. Dat jij ze niet onmiddellijk herkende kan ik me voorstellen (ook ik moest het opzoeken), maar voor de kinderen was het toen ik er was wel het Aha-moment van de voorstelling. De juffrouw is de IJskoningin uit Frozen met haar reuzensneeuwman Olaf en die kennen alle kindjes van haver tot gort.

Nu we er toch zijn nog wel een vriendelijk verzoek aan de directie van het circus. Dit naar aanleiding van de foto van de konijntjes in hun buitenverblijf. Er doet zich momenteel een nieuwe ernstige vorm van konijnenziekte voor die onvoorstelbaar eenvoudig is te verspreiden.
Er hoeft maar een besmet wild konijntje langs het gaas te lopen of een kind voert gras of blaadjes waar zo'n ziek dier langs heeft gelopen en ze krijgen het ook. Mede doordat ze rondreizen is het verspreidingsgevaar extra groot. Om problemen te voorkomen zouden ze echt preventief ingeënt moeten zijn. Dat kan iedere dierenarts doen. Want medicijnen tegen deze nieuwe vorm bestaan nog niet en genezen is dus niet mogelijk.
Voorkomen is in zo'n geval beter dan dat straks weer eens een hele dierensoort verboden of geruimd gaat worden!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Alberti in Schiedam
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2016 2:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja en onze Heuvels was uiteraard niet de enige die langskwam in Schiedam.
Het regionale tv-station Pop Up TV Nieuws was er, onder meer voor een interview met Wouter Zuidema, de gast-spreekstalmeester. Met mooie sfeervolle beelden van de directeur in training met die prachtige Fries en dat schattige hondje. In de regen, maar let goed op de dieren op de achtergrond, ze vinden snel een schuilplaats. Desgewenst, sommige deert een buitje niet. Voor ezels in het algemeen is een schuilgelegenheid zelfs verplicht, ze hebben in tegenstelling tot paarden geen waterdichte vacht. De toegankelijke trailer biedt uitkomst....

Hier de beelden: https://www.youtube.com/watch?v=iCR2vy12eyY

En dan was er nog de reportage die Vincent Wols maakte voor Circusweb. Het is niet echt mijn gewoonte daarnaar te verwijzen, maar hiervoor maak ik in dit geval graag een uitzondering: http://circusweb.nl/circus-alberti-doet ... -dat-zien/
Al was het maar vanwege deze schitterende foto van de terugkeer van 'het wilde dier' in de Nederlandse piste!
Was het maar waar.......

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.