Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 9:00 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 4:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat is er in hemelsnaam nu weer mis met karnemelk? Hartstikke gezond hoor!
Beetje vreemde vergelijking.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 5:18 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Wat is er in hemelsnaam nu weer mis met karnemelk? Hartstikke gezond hoor!
Beetje vreemde vergelijking.....

Niks mis met karnemelk hoor, maar smaken verschillen en ik ken veel mensen die er van gruwen. Ik zelf drink elke dag een glas.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 5:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar die vergelijking met melk ontgaat me verder volledig!
Op die manier kun je HET CIRCUS wel met van alles en nog wat gaan vergelijken, olie, stroop, vlees, worst of vis. En alle andere producten, appels en peren niet te vergeten. Knollen en citroenen, ook niet weg te vlakken....
Dit gaat haast nog verder dan het (onterechte) algemene gebruik om van alles en nog wat wat maar voor enige ophef zorgt EEN CIRCUS te noemen.
Maar wat maken we ons druk, het circus bestaat immers niet meer? Als we ons geachte lid Coby mogen geloven.....

Een beetje roeren in het verleden, dat is wat we hier doen......

Het wordt hoog tijd dat er eens een faebook-actie tegen georganiseerd gaat worden!
Want ongestraft moet dit eigenlijk niet kunnen. Of mogen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 9:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Ik trok een parallel tussen het afromen van goeie volle melk met het afromen van de circussen. Wellicht een beetje te vergezocht.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2016 12:40 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Didier schreef:
Maar die vergelijking met melk ontgaat me verder volledig! enz enz enz enz enz......

Het wordt hoog tijd dat er eens een faebook-actie tegen georganiseerd gaat worden!
Want ongestraft moet dit eigenlijk niet kunnen. Of mogen.


Ik dacht in een eerdere post van jouw te lezen [http://www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=44&t=6679] dat je niks met facebook hebt. CITAAT: Nee, dat heb ik niet en wil ik ook niet hebben. Enkele zeer slechte ervaringen in het verleden spelen daar een rol bij.
Niet alleen persoonlijk, maar ook bij een bedrijf van kennissen.

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 28, 2016 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De eerste paar acts zijn bekend gemaakt. Het 360 graden videoscherm was natuurlijk al bekend en klinkt nog steeds als een spectaculair concept.

Steve & Jones Caveagna - clownerie
Troupe Solcuba - Russische schommel
Globe of Speet
Troupe Solcuba - touwtjespringen


Ook de de speellijst is bekend:

Zondag 25 december 2016 13:30 uur 16:00 uur
Maandag 26 december 2016 13:30 uur 16:00 uur
Dinsdag 27 december 2016 13:30 uur 16:00 uur
Woensdag 28 december 2016 13:00 uur
Donderdag 29 december 2016 13:00 uur
Vrijdag 30 december 2016 13:00 uur
Zaterdag 31 december 2016 Geen
Zondag 1 januari 2017 Geen
Maandag 2 januari 2017 13:00 uur
Dinsdag 3 januari 2017 13:00 uur
Woensdag 4 januari 2017 13:00 uur
Donderdag 5 januari 2017 13:00 uur

https://www.wintercircusutrecht.nl/

Met dank aan http://www.news.chapiteau.de/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2016 4:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maanden later, en daar is maar bitter weinig bijgekomen! Wat artiesten betreft bedoel ik dan.

- Troupe Solcuba blijft voor twee nummers tekenen, naast de Russische schommel is het andere Cubaanse acrobaten. En dat is vast ietsje meer dan touwtjespringen....
- Steve & Jones wisten we ook al, nu uitgeroepen tot bekroonde clowns, afkomstig van het (Californische) Circus Vargas.
- Globe of Speed met Motoren
- Laser Man - Lichtshow
- Florin & Cato (D) - Honden Company

Afbeelding

En daar, geloof het of niet, is de kous mee af!
Toch ook met dieren, kennelijk zijn ze gezwicht.....
Nou ja, dieren: bij wat ik van ze kan vinden is er sprake van één hond, Felicitas.
Dus had de act wel in het enkelvoud gekund....
Oja, en het Videoscherm -Circus van de 21e Eeuw - wordt ook gemeld als programmaonderdeel.
In graden of meters, maakt ook al niet uit, nu is het weer 360 vierkante meter groot, waar dat eerst de graden betrof.

Afbeelding

Lang hoef je je niet verbijten: het hele programma duurt anderhalf uur zonder pauze.
Wel wordt het aangekondigd als zijnde 'Vol nieuwe stunts uit de hele wereld'.

Een groot deel van de links op de site werkt (nog) niet.
Maar gelukkig hebben ze ook nog facebook.
Goed voor misleiding, want met onlangs een prachtige foto van steigerende paarden.
Niet met de vermelding: 'Die hebben wij helaas niet....', maar met als onderschrift dat het eerste circus een paardenshow was.
Een soortement 'weetje' dus.
Maar wel keurig met het logo van Wintercircus Utrecht er op!

Afbeelding

Nog een weetje?

Wist je dat Nederland meer dan 40 circusscholen telt! De nieuwe generatie circusartiesten wordt hier getraind.
Misschien dat deze talenten in de toekomst wel bij Wintercircus Utrecht te zien zijn!


En daarbij dan deze foto:

Afbeelding

Ja, wie weet, die Nederlandse talenten, maar dit keer in ieder geval niet!


Vergeleken met het voorgaande bericht is er één voorstelling toegevoegd:

zaterdag 23 december - 14.00 uur.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 01, 2016 9:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
23 dec. is een vrijdag....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 3:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Goed gezien, het moet dan ook zijn:

zaterdag 24 december - 14.00 uur.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
=o=

@Didier: ik heb enige tijd terug wel gereageerd op je PM maar komt volgens mij niet door....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 5:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Probeer nog maar eens, als je wilt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 3:04 am 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Pfffffff, dit wordt een moeilijke: ik ben enthousiast, maar toch ook weer niet! Traditioneel met de kerst naar kerstcircus Utrecht geweest, hoewel? Circus?? Het blijft vreemd, een enorme hal (bijna fabriekshal) zonder de 'geur van zand en zaagsel', dan een rechte tribune en een platte vloer in plaats van een piste dus niet eens een podium. Als achtergrond géén 360gr. scherm maar drie grote doeken (de show begint overigens met een oude bekende van circus Herman Renz) en dan barst het los: een soort combinatie van circus en bioscoop, eerlijk gezegd best een onderhoudende show maar niet het circus wat je gewend bent. Van de twee dochters vond de één het geweldig, de ander afschuwelijk! Ikzelf miste de dieren (1 hond, wél erg grappig) en eigenlijk vooral het over-all circus gevoel. Ook jammer dat er geen pauze is, met kinderen niet echt fijn die moeten er eigenlijk even tussenuit kunnen om even toilet te bezoeken en wat lekkers te halen > dat kan op zich wel maar je mist dan wat en je stoort anderen door op te staan en weg te lopen - plus daarbij zie je niet veel dus oppassen geblazen!
Eigenlijk is het een bioscoopfilm met daaromheen levende acteurs, het is bijna niet uit te leggen.
Conclusie: heus niet zonde van het geld, maar niet waar je aan denkt bij 'circus'.
Nu nog anderhalve week kerstvakantie en we denken eraan om alsnog een traditioneel circus te bezoeken, dus tent en paarden, etcetera - iemand een goede tip? Niet te ver rijden van Utrecht (Nieuwegein)
Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen van aderen die hier geweest zijn! Vrolijk kerstfeest allemaal!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 12:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Hmmm... Paarden en tent? Nijmegen en Den Bosch zijn kandidaten. En Den Haag natuurlijk. Niet te ver van Nieuwegein allemaal.
Met kinderen? Ooit bij Zanzara geweest? Super gezellig en pijn in je buik van het lachen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 12:30 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Misschien is Haarlem (Herman Renz) ook een optie? Ook wat vernieuwender maar wel paarden, kamelen en honden. En als je wat kleiners (maar wel gezelligs) wil is Bossle in Zoetermeer leuk. En Etten-Leur is ook niet belachelijk ver, ook een mooi klassiek programma.

Je vroeg natuurlijk om tentcircussen maar als je kijkt naar (circus)sfeer is Carré voor mij ook altijd een hoogtepunt! Maar daar zijn de meningen over verdeelt. Er zijn drie paardennummers en heel veel grote topacts, maar de prijs is er ook wel naar...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 1:50 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Nik Boris schreef:
Misschien is Haarlem (Herman Renz) ook een optie? Ook wat vernieuwender maar wel paarden, kamelen en honden. En als je wat kleiners (maar wel gezelligs) wil is Bossle in Zoetermeer leuk. En Etten-Leur is ook niet belachelijk ver, ook een mooi klassiek programma.

Je vroeg natuurlijk om tentcircussen maar als je kijkt naar (circus)sfeer is Carré voor mij ook altijd een hoogtepunt! Maar daar zijn de meningen over verdeelt. Er zijn drie paardennummers en heel veel grote topacts, maar de prijs is er ook wel naar...


Je moet maar zo denken dat kwaliteit z'n prijs heeft. Pay peanuts and you get monkey's zeggen ze wel eens, en dat zelfs niet eens meer, want monkey's zijn
hier ook al verboten.
Hoe dan ook, er gaat niks boven een echt circus in tenten. En dan die videoschermen en vierkante vlakke vloer die als piste moet fungeren.
Nee, dat heeft niks met klassiek circus te maken, en ben ik dan ook benieuwd hoe goed dit circus gelopen heeft als het straks voorbij is.
Als ik van gekkigheid niet zou weten hoe ik meer mensen moest trekken, dan zou ik eerst eens een vette lichtshow aanschaffen/inhuren
want op dat vlak zijn er nog tal van mogelijkheden alsook sneeuweffecten zodat heel het publiek wit ziet en thuis wekenlang nog restjes vind
dat ze aan het circus herinnert. En ook projection mapping zou z'n intrede in het circus kunnen doen want dat is niet langer voorbehouden
aan grote gebouwen en zelfs betaalbaar zelf te doen met iets minder krachtige en dus minder peperdure projectors.

Dit onderstaande en dan met een winters thema, dat zou pas een blikvanger zijn voor een (kerst)circus!
en ook voor een artiesteningang zou dit een waanzinnig mooi effect kunnen zijn.

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.