Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:23 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2016 8:37 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Aangezien er nog geen Kerstcircussforum 2016-2017 is.....


De smaak van het publiek verandert voortdurend. Voor Hillenaar Events is dit nu aanleiding om het karakter van Wintercircus Utrecht te veranderen. De klassieke zaagsel piste wordt vervangen door een modern theaterpodium. Onze artiesteningang bestaat niet langer uit rood fluweel, maar uit een immens – 180 m2 groot – videoscherm waarop de individuele acts effectief ondersteund worden. De nieuwe show is een 90 minuten durende productie zonder pauze, vol actie, spektakel en humor voor het hele gezin. Een voorstelling die in sneltreinvaart aan de ogen van het publiek voorbij schiet en aansluit bij de belevingswereld van een nieuwe generatie. Natuurlijk presenteren we klassieke circus acts. Echter verpakt in een moderne presentatie en geraffineerde choreografie. Zo wordt circus totaaltheater. Dieren zijn er niet meer. Het videoscherm is een gigantische eyecatcher die de beleving nog intenser maakt. Visuele effecten, op maat gemaakte muziek en de beste artiesten ter wereld maken van Wintercircus Utrecht een ‘must see’ show voor jong en oud.

Meer mogelijkheden

De technische set – een comfortabele theatertribune, podium en videoscherm – maken meer shows dan alleen circus mogelijk. Hillenaar Events is op dit moment met meerdere producenten in gesprek over extra shows in uiteenlopende genres die in de setting van Wintercircus Utrecht gepresenteerd worden. Van concert tot theater, alles is mogelijk door de techniek die nu wordt toegepast. Zodra concepten definitief zijn dan worden ze op deze site gepubliceerd. Kom dus regelmatig terug voor de meest recente stand van zaken. De voorverkoop voor zowel Wintercircus Utrecht als eventuele andere concepten, start medio september 2016.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2016 9:29 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Weet ik vooral waar ik níet naar toe wil komende kerstperiode: geen dieren en een led-scherm; nee dat is echt geen circus meer.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2016 12:11 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Geen dieren; een variété show dus i.p.v. circus....

Dat scherm lijkt me dan wel mooi, mits met goede vulling en passend bij de acts. Veel theatervoorstellingen hebben zo'n prachtig scherm en vullen dat dan met goedkope video's en lichteffectjes van windows 98. Dat is een valkuil, dan kun je beter gaan voor rood fluweel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2016 10:18 am 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Nou afgelopen jaar klaagde ik wegens het gebrek aan kerstsfeer, dit jaar maar overslaan wegens het gebrek aan circussfeer........
Wat een aanfluiting!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2016 11:41 am 
Zo denken circusvrienden. Logisch. Ik ok. Maar hoe denk het publiek. Deze wil steeds vernieuwing. Ok ik ga niet meer maar denk commerciële gezien niet verkeerd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2016 12:12 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
De geschiedenis leert dat geen enkel Variétécircus het heeft gered in Nederland.
Al in 1982 ging Circus Moskou-Holiday er (onder een andere naam) bijna aan ten onder.
Het enige concept wat overleeft is Cirque du Soleil, maar dat kon ook alleen maar door inkrimping, ontslagen, en de verkoop van CdS aan een puissant rijke Chinese zakenman.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2016 2:06 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
mogen gelijk de naam veranderen in winter variété utrecht dat zullen ze wel niet doen want circus in de kerst vakantie trekt veel publiek vind dit overigens een domme zet van hillenaar want het publiek wil gewoon dieren zien


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2016 5:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Het enige concept wat overleeft is Cirque du Soleil, maar dat kon ook alleen maar door inkrimping, ontslagen, en de verkoop van CdS aan een puissant rijke Chinese zakenman.



Niet helemaal mee eens, Cirque du Soleil kun je volgens mij met de beste wil van de wereld geen variété-circus noemen.
Daarvoor bevatten de voorstellingen teveel 'gewone' circusacts, zij het van hoog niveau.
Ingekrompen hebben ze inderdaad, nadat ook zij de gevolgen van de wereldwijde crisis begonnen te merken.
Niet overgenomen door een rijke Chinese zakenman, maar door een beleggingsmaatschappij die talloze bedrijven overal ter wereld bezit.
De combinatie met die andere bedrijven moet haast wel een sterk fundament vormen voor de toekomst.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2016 6:12 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Variété.... Zo ver zou ik ook weer niet gaan, circustheater misschien. Zo als ik al eerder zei: "de CIRCUSwereld is breedt", die bestaat uit circustheater en erg klassiek circus, maar wat mij betreft is het allemaal circus, alleen in een andere vorm. Maar helaas willen veel mensen - zowel uit de klassieke circuswereld (inclusief de fans) als de wereld van het 'nieuwe' circus - dat maar niet begrijpen.

Wat Utrechf doet is experimenteren, net wat Cascade (dat overigens definitief geen vervolg krijgt) jaren geleden ook deed. Ze maken er meer circustheater van, en dat kan heel cool worden én succes hebben. Denk maar aan Cascade zelf, maar bij ook Cirque Eloize e.v.a. Het wordt dan geen (soms) slap en saai circusTHEATER maar een coole, moderne show. Dat is echt niet gelijk variété, maar ook circus, maar dan wel op een nieuwe manier.

Gelijk alle dieren erg doen hoeft dan denk ik niet, want een leuk hondennummer past denk prima is zo'n als luchtige afwisseling. En ook een mooi paardenmummer - een pas de deux te paard ofzo - kan heel mooi in zo'n show passen, als het mooi goed geregisseerd wordt en niet een doorsnee klassiek paardenmummer is. Maar ik begrijp dat het technisch misschien niet mogelijk is.

Ik ben nu vooral nieuwsgierig naar de acts, en hoe de hele show gemaakt en geregiseerd wordt. En als het mooi klinkt ga ik misschien ook wel een bezoekje brengen, want het klinkt wel cool...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2016 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Toepasselijke kop gevonden in een Duitse krant:

Die Zirkusbesucher wollen Tiere sehen und nicht nur eine Varietee Unterhaltung erleben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2016 8:31 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Nik Boris schreef:
Variété.... Zo ver zou ik ook weer niet gaan, circustheater misschien. Zo als ik al eerder zei: "de CIRCUSwereld is breedt", die bestaat uit circustheater en erg klassiek circus, maar wat mij betreft is het allemaal circus, alleen in een andere vorm. Maar helaas willen veel mensen - zowel uit de klassieke circuswereld (inclusief de fans) als de wereld van het 'nieuwe' circus - dat maar niet begrijpen.

circus ohne tiere ist KEIN circus :!: das ist und bleibt variete :!: :!:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2016 10:32 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
georg schreef:
Nik Boris schreef:
Variété.... Zo ver zou ik ook weer niet gaan, circustheater misschien. Zo als ik al eerder zei: "de CIRCUSwereld is breedt", die bestaat uit circustheater en erg klassiek circus, maar wat mij betreft is het allemaal circus, alleen in een andere vorm. Maar helaas willen veel mensen - zowel uit de klassieke circuswereld (inclusief de fans) als de wereld van het 'nieuwe' circus - dat maar niet begrijpen.

circus ohne tiere ist KEIN circus :!: das ist und bleibt variete :!: :!:


CHAPEAU, Georg!

Afbeelding

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2016 7:00 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Kijk, ik vind ook dat écht circus met dieren is, dat is de échte, klassieke vorm. En de mensen die vinden dat echt circus met dieren is begrijp ik ook goed. Maar je moet nou eenmaal luisteren naar het grote publiek. Ja, zij willen dieren, als ze naar een klassiek circus gaan. Maar zij beschouwen Flic Flac, CdS, Eloize, Plume e.v.a. ook als (een soort) circussen. Misschien niet echte circussen, maar wel vormen van circus.

Ik vind stunt-, show-, dans en theatercircussen ook vormen van de circuscultuur, van de circuskunst. Dat zegt nog niet dat het echte circussen zijn, maar het staat er nou eenmaal niet helemaal los van, het loopt in elkaar over als het ware. Het kan van het ene naar het andere veranderen. Dat is hoe het publiek het ziet, en dat telt. Zo zie ik het althans.



Ik zeg niet dat ik weet hoe het publiek het helemaal denkt, dat ik weet wat de beste vorm is om succes te hebben en dat ik De grote expert ben. Dit is gewoon hoe ik (het) circus/de circuskunst zie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 1:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Volhouden hoor!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 4:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circus is als melk.
Zelfs volle melk is al afgeroomd als het in de schappen ligt.
Om over halfvolle en magere melk maar niet te spreken!
Soms moeten we ons behelpen met karnemelk.
En zelfs is er nepmelk waar geen koe aan te pas komt.

Het publiek beslist. De circussen zijn volop aan het zoeken welke circusvorm het meeste publiek trekt. De kachel moet blijven branden. En daarnaast kijkt men met argusogen wat de concurrentie doet.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.