Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 12:25 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 2:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Nu nog anderhalve week kerstvakantie en we denken eraan om alsnog een traditioneel circus te bezoeken, dus tent en paarden, etcetera - iemand een goede tip? Niet te ver rijden van Utrecht (Nieuwegein)


Ja, en soms nog mogelijkheden tot en met het tweede weekend van januari!

Het is inderdaad geen eenvoudige zaak exact aan je verzoeken -tent en paarden- te voldoen.

Er kwamen al enkele reacties.
* Waaronder Den Haag. Dat voldoet inderdaad aan die twee eisen, maar Louis Knie jr. zagen jullie de afgelopen jaren al wel in Utrecht en mogelijk ook tijdens de nazomertournee dit jaar, waarbij ze die stad ook aandeden. Met dezelfde paarden en kamelen, bijvoorbeeld.

* Den Bosch werd genoemd. Daar zou ik niet zo snel iemand heen sturen. Een onbekende organisator met een paar minder bekende artiesten.

* Dan is Best zelfs nog dichterbij, maar dan weer niet in een tent. Je komt er Renz International tegen met hun dieren.

* Freiwald in Nijmegen is altijd een aanrader. Normaal al en met de Kerst zeker. Voldoet aan beide voorwaarden.

* Het advies over Carré ondersteun ik van harte: nergens krijg je meer en betere paarden te zien dan daar. Weliswaar niet in een tent, maar dan toch in een historisch circusgebouw!

* Kerstcircus Ahoy in Rotterdam. Niet in een tent, wel met behoorlijk veel dieren als paarden, schitterende ezels en grote en kleine boerderijdieren.

* Het Wintercircus van Arlette Hanson, indien in de buurt. Nooit in een tent, geen paarden, maar wel erg leuk en met dieren als ezels, geiten en honden.

* Apeldoorn werd ook nog niet genoemd. Heel aardig programma. In een fraaie tent. Geen paarden, wel boerderijdieren in vele soorten, honden en exoten als bijvoorbeeld dromedarissen en lama's.
Alleen nog deze week!

* Hilversum mistte ik ook. Echt vlakbij. In een tent, geen paarden, maar wel enge reptielen en veel andere leuke dieren, die van Renaldo Spindler, hier nog niet gemeld.

* Zanzara in Amsterdam werd genoemd. Een terechte aanrader, zeker voor iedereen die het nog nooit zag. Eén keer adviseren is genoeg, daarna ga je vanzelf jaarlijks!
Vorig jaar helaas dierloos, nu al weer iets beter met één echte en een aantal nagemaakte..... Maar leukt blijft het!

* En inderdaad Haarlem. In een fraaie tent, sfeervol als vanouds, met mooie Friezen -zie het filmpje van hun aankomst, waauw!- maar ook met alpaca's en kamelen.

Inderdaad, moeilijk kiezen! Maar gelukkig zijn er nog heel wat dagen tot 8 januari!
Maar let op: niet alle circussen draaien tot en met die datum!

Alle circussen in één oogopslag (waar las ik die uitdrukking toch meer?) vind je hier: http://www.circusagenda.info/Gsp/akt_03_t.php
Of hier indirect: http://circus-online.de/niederlande.html

Veel plezier gewenst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2016 3:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En dan toch weer niet compleet, want vergeten:

* Zoetermeer, Kerstcircus van Circus Bossle. Gelukkig al wel door een ander genoemd.
Klassiek circus in de traditionele zin met aardig veel dieren waaronder paarden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2016 6:10 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Didier schreef:
En dan toch weer niet compleet, want vergeten:

* Zoetermeer, Kerstcircus van Circus Bossle. Gelukkig al wel door een ander genoemd.
Klassiek circus in de traditionele zin met aardig veel dieren waaronder paarden.


Groningen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 8:13 am 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Mijn beste mede-forummers:
allemaal hartelijk dank voor de suggesties! Waarschijnlijk wordt het Den Haag want mijn vrouw wil dat combineren met een bezoek aan Scheveningen (Boulevard)
ik zal jullie uiteraard mijn bevindingen laten weten.
Voor vanavond wens ik eenieder een fijne jaarwisseling en uiteraard alle goeds voor 2017!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 1:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Groningen?


Je dacht toch niet echt dat ik dat vergeten was? Onmogelijk!
Maar de 'opdracht' was niet te ver van of in de buurt van Utrecht.
Vandaar......


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.