Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:19 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 20, 2016 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De voorverkoop is "op veler vezoek" ondertussen al gestart! https://carre.nl/voorstelling/wereldkerstcircus2016

En van het programma is tot nu toe bekend;

Fredy Knie jr. - paardencarrousel
Troupe Peking - hoepelspringers
Rob Torres - clown
Merrylou & Jozef Richter - Pas de Deux te paard
Ives & Ambra - tissues
Troupe Peking - diabolo girls
Troupe Skokov - Russische Schommel
Troupe Jozef Richter jr. - jockeynummer (met ballet)
Noord Koreaans Staatscircus - Schommel met trapeze


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En de wervende tekst, zowel te vinden op de site van Carré als van organisator Stardust:

Afbeelding


Het Wereldkerstcircus

Het Grootste Programma ooit!

WERELDKERSTCIRCUS Carré

Wereldrecords! Wereldtop!

120 medewerkenden

De verkoop van het Wereldkerstcircus is zojuist gestart! Dit is vroeger dan ooit, op veler verzoek van ons publiek en zeker ook het bedrijfsleven voor wie een gezamenlijk bezoek met het personeel, of ter gelegenheid van een speciale gebeurtenis, een lange voorbereidingstijd noodzakelijk is. Het wereldprogramma van het Wereldkerstcircus is de ultieme gelegenheid voor dit soort evenementen.

Het 32e Wereldkerstcircus, dat van 22 december t/m 8 januari 2017 wordt gehouden in het Koninklijk Theater Carré, spant dit jaar qua aantal artiesten de kroon. Voor het eerst in 32 jaar werken er zo’n 120 personen mee aan deze megaproductie, die de slogan “Het Grootste Programma ooit” waarmaakt. Het Wereldkerstcircus dat volgens circuskenners al jaren tot de wereldtop behoort, presenteert dit jaar ook een wereldrecordshow met acts die nu in de piste hun recordstunts tonen. Daarbij viert het programma dit jaar met trots de terugkeer, de zeventigste verjaardag en zijn 65-jarig jubileum van circusicoon FREDY KNIE JR., directeur-eigenaar van het Nationaal Zwitserse Circus Gebrüder Knie. Ter gelegenheid van zijn zeventigste verjaardag maakt hij zijn rentree met zijn betoverende paardencarrousel met 28 paarden tegelijk in de manege met als slot een bijzondere kerstfinale. Deze act werd in Monte Carlo terecht bekroond met de Gouden Clown – de Oscar van de circuswereld.

Er blinkt meer Goud in de piste. Het Groot Chinees Staatscircus Peking presenteert met bijna 30 artiesten twee Gouden Clown winnaars: de beeldschone Diabolo-meisjes en een totaal vernieuwd hoepelnummer met een wereldrecordsprong van drie meter! Gouden Clown winnaar is ook de trapeze act Russische Schommel met vliegende artiesten en een wereldrecordsprong van twintig meter in de nok van Carré! Spanning, schoonheid en sensatie zijn de kernwoorden van deze voorstelling met het Carré-debuut van de bekroonde Skokov-groep: een Russische Schommel-act voor het eerst uitgevoerd door acht jonge vrouwen. Zij maken in hun lange, witte gewaden huizenhoge sprongen van de ene schommel naar de andere. In januari, na het Wereldkerstcircus, zal het ook de grote sensatie zijn van het circusfestival van Monte Carlo.

Het klassieke circus wordt verder geëerd met een ontroerend mooie Pas de Deux te paard van Joszef Richter en Merrylu Casselly en een temperamentvol groot jockeynummer met Hongaarse dansers! Dit zijn slechts enkele nummers van het programma dat uniek is in de wereld.

Het 32e Wereldkerstcircus wordt zeker een triomf van onvervalste circuskunst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2016 6:19 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Nik Boris schreef:
De voorverkoop is "op veler vezoek" ondertussen al gestart! https://carre.nl/voorstelling/wereldkerstcircus2016

En van het programma is tot nu toe bekend;

Fredy Knie jr. - paardencarrousel
Troupe Peking - hoepelspringers
Rob Torres - clown
Merrylou & Jozef Richter - Pas de Deux te paard
Ives & Ambra - tissues
Troupe Peking - diabolo girls
Troupe Skokov - Russische Schommel
Troupe Jozef Richter jr. - jockeynummer (met ballet)
Noord Koreaans Staatscircus - Schommel met trapeze


Nog een aantal topacts zijn bekend gemaakt in een video van Stardust https://www.youtube.com/watch?v=hhsHb4Lj-iU

Picasso jr. - tempojongleur
Troupe Kolykhalov - rekstok
Encho Keryazov - handstand


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 12:41 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Aan het al indrukwekkende programma kunnen ook nog worden toegevoegd:

Duo Miracle - parterre acrobatiek
Alexander Batuev - contorsionist
Patrick Brumbach - messenwerpen / vuurshow


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Een recensie volgt later, maar ik wil alvast tegen alle circusliefhebbers zeggen: "ga naar Carré!"

Alleen al om de SCHITTERENDE paardencarrousel van Fredy Knie jr. te zien. Hij is gewoon de allerbeste. Nee, officieel is dat geen feit. Maar het is toch echt wel een bijna algemeen erkende mening onder circusliefhebbers en ook ik ben het er helemaal mee eens.
Verder alleen maar schitterende nummers. Het jockeynummer van Jozef Richter jr. met z'n acrobatengroep en Hongaarse dansers is prachtig. De diabolo meisjes uit China zijn echt verrukkelijk en Encho Keryazov is gewoon s'werelds beste handstandacrobaat.

En ja, er zijn altijd enkele heel kleine dingetjes op sommige acts of de show aan te merken. Maar dit zijn echt geen superlatieven om bij wie dan ook in een goed straatje te komen (dat geldt voor al mijn stukjes trouwens), dit komt gewoon recht uit een wild enthousiast circushart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 2:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Aankondigingsvideo met veel van de artiesten: https://www.youtube.com/watch?v=0wVhsB4mn2k#t=

en nog een relaxed filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=akiCBlrzX-0

Inderdaad, wanneer je paarden wil zien kan dat nergens beter dan in Carré.
Een gestolen deel van hun slagzin, want het geldt ook voor de rest!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2017 7:47 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Na op tweede Kerstdag samen met een mede forumlid genoten te hebben van Zanzara, echt een jaarlijks bezoek waard, was het op Nieuwjaarsdag dat ik de tweede middagvoorstelling in Carré bezocht van het 32e Wereldkerstcircus.
Op mijn favoriete plaats, de eerste rij van de toneelloge, zag ik een circus spektakel waar ik erg van onder de indruk was. In de bijna drie uur heb ik mij geen minuut verveeld en kwam het ene na het andere topnummer voorbij.
Geopend werd door de rekstokgroep Kolykhalov. Fantastische prestaties van deze oud turners die om mij onverklaarbare redenen gekleed waren in piratenkledij. Hetzelfde gold voor de gecombineerde trapeze en Russische schommel act van de Noord Koreanen. De sprongen over meer dan 20 meter waren fantastisch. De astronauten kostuums deden het nummer geen goed. Daarentegen was de klassieke kleding van de Skokov groep, een act aan de Russische schommel van 7 vrouwen gekleed in lange jurken, net als het nummer fantastisch.
Uit Amerika kwam de reprise clown Rob Torres. Die beviel mij wel, al valt mij wel op dat alweer jaren geleden is dat klassieke muzikale clowns in het circustheater aan de Amstel optraden.
Encho is voor Carré niet nieuw en was in Nederland eerder ook te zien bij Herman Renz, het Deense Arena en Roncalli. Ik ben het Nik eens dat zijn prestaties ongeëvenaard zijn.
Uit China kwamen nog de verrukkelijke Diabolo Girls, zoals deze dames in het programmaboekje genoemd zijn, en de afvaardiging uit Peking met het hoepelnummer. De diabolo dames voerden hun act perfect uit en wel zo perfect dat ik mij afvraag of hier nog weleens wat fout gaat. Dat was wel het geval bij de mannen uit Peking. Dat gaf het nummer eigenlijk net iets extra's. Bijzonder was het gecombineerde messeneerp en vuurspuw nummer van de Brumbachs. Een nummer wat goed aankwam maar dat ik in Carré niet zo snel verwacht had.
Het live orkest stond onder leiding van Ruslan Fil maar zoals vaker werden niet alle nummers live begeleid. Nadeel van de toneelloge is dat je recht onder het orkest zit en de orkestleden dus niet ziet. Zwakke schakel in het programma is spreekstalmeester Tony Wilson. Hij spreekt correct maar ik vind hem soms te lang en storend als je iedere artiest met een clown uit Monte Carlo ook als zodanig aankondigt. Parterre acrobatiek bracht het Duo Miracle uit de Oekraïne. Aan de doeken de tango in de lucht van Yves en Ambra. Picasso jr. liet zien dat hij een topjongleur is en eveneens top is de contorsionisten act van Alexander Batuev. Tot slot de paarden. Fredy Knie maar ook Joszef Richter en Merruly Casselly brengen drie verschillende nummers die tot de wereldtop behoren maar vooral laten zien dat je met diverse paardennummers een modern circusprogramma kan maken. Le cirque commence a cheval zeggen de Fransen. Deze nummers maakten dit topprogramma ook nog een keer echt circus.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.