Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 4:51 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 8:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
mooie toevoeging aan het programma zeker met z'n korte speeltijd


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2016 3:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Jammer dat die mooie foto's in een eerder bericht het niet meer doen. Terwijl ze nog wel op de oorspronkelijke bron staan.
Soms wisselt dat ook wel eens: als je ververst komen ze dan alsnog te voorschijn. In dit geval weet ik niet of dat werkt....
Maar op de site http://www.kerstcircus.nl zijn ze nog wel te vinden bij de acts!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2016 6:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een mail van dit kerstcircus meldt niemand minder dan Michael Zijlaard als gast in het Rad des Doods:

Afbeelding

en dit is ook wel interessant: http://www.kerstcircus.nl/christmas-fai ... override=1

Bezoekers aan het Kerstcircus mogen gratis naar de Christmas Fair. Maar let op: die kent afwijkende openingstijden.
Ha, de 2e voorstelling op de eerste dag is inmiddels uitverkocht.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 8:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Gisteren naar de eerste voorstelling geweest over het programma niet meer dan lof maar de sfeer er om heen is totaal weg alle horeca en kerstversiering is weg uit het ahoy theater (op de bomen bij de actiesten ingang na dan) alles is naar een van de andere zalen van ahoy verplaatst waar de Christmas fair is waar na het publiek totaal de weg niet wist te vinden


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 9:29 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5435
Locatie: Belgie
Dat is ook niet erg logisch, dat als je als circusbezoeker iets wenst te drinken, dat je dan naar een geheel ander event moet gaan.
En was er dan geen kerstversiering meer over? Dat ze die ook allemaal uit dat theater naar dat ander event moesten verhuizen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 11:41 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Circusboy schreef:
Dat is ook niet erg logisch, dat als je als circusbezoeker iets wenst te drinken, dat je dan naar een geheel ander event moet gaan.
En was er dan geen kerstversiering meer over? Dat ze die ook allemaal uit dat theater naar dat ander event moesten verhuizen...
in de zaal waar het ahoy theater is nog meer dan voldoende plaats voor de kerst fair dan had het een meerwaarde geweest


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2016 12:40 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Als ik het zo eens lees is het dus het woord KERSTcircus niet meer waardig en zou het dan ook gewoon wintercircus moeten heten,
en wel omdat er van kerst(aankleding/sfeer) geen sprake is. Ik heb toch al niks op met indoorcircussen want er gaat niks boven
een tentcircus waar de circusbeleving al vooraan bij de hekken en circuskassa begint en er dan ook wat te zien valt voordat
de voorstelling begint. Maar goed, dat is dan mijn persoonlijke smaak en schijnbaar niet die van de Rotterdammers, want de
bezoekersaantallen zullen ongetwijfeld nog van dergelijke proporties zijn waar een ander circus alleen maar van kan dromen,
dus wie zijn wij dan om te klagen over geen kerstsfeer in de tent....euh hal? Het is dus een beetje de aldi van de kerstcircussen
geworden, dus wel hele goede producten tegen schappelijke prijzen, maar dan wel in een winkel zonder (kerst)franjes en (kerst)sfeer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2016 8:29 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
stalknecht schreef:
Als ik het zo eens lees is het dus het woord KERSTcircus niet meer waardig en zou het dan ook gewoon wintercircus moeten heten,
en wel omdat er van kerst(aankleding/sfeer) geen sprake is. Ik heb toch al niks op met indoorcircussen want er gaat niks boven
een tentcircus waar de circusbeleving al vooraan bij de hekken en circuskassa begint en er dan ook wat te zien valt voordat
de voorstelling begint. Maar goed, dat is dan mijn persoonlijke smaak en schijnbaar niet die van de Rotterdammers, want de
bezoekersaantallen zullen ongetwijfeld nog van dergelijke proporties zijn waar een ander circus alleen maar van kan dromen,
dus wie zijn wij dan om te klagen over geen kerstsfeer in de tent....euh hal? Het is dus een beetje de aldi van de kerstcircussen
geworden, dus wel hele goede producten tegen schappelijke prijzen, maar dan wel in een winkel zonder (kerst)franjes en (kerst)sfeer.
de bezoekers aantallen lopen de laatste jaren al flink terug grootste reden is het ontbreken van roofdieren olifanten zeehonden wintercircus kan het ahoy overigens niet noemen met z'n korte speeltijd rond de kerst wat het naast de sfeer gewoon mis is is de hoge toegang's prijs goedkoopste kaartje kost gewoon al 27.75 ahoy moet gewoon terug naar de roets goedkopere kaarten kerst sfeer terug en langere speeltijd


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 11:53 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ja, een warme kerstsfeer is voor mij toch wel een pré. Heerlijk als je bij binnenkomst wordt ondergedompeld in gezelligheid.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 1:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
heuvels schreef:
Ja, een warme kerstsfeer is voor mij toch wel een pré. Heerlijk als je bij binnenkomst wordt ondergedompeld in gezelligheid.


Ik was alweer bang dat ik een hoop commentaar zou krijgen op mijn vorige reactie, maar zie hier, alweer 2 meningen erbij die op een lijn zitten.
Nou nog even afwachten wat de grote almachtige alwetende baas van dit forum er van vind. ( niet jij dus) :mrgreen: :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 5:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ben er zaterdag geweest, de tweede voorstelling. Uitverkocht, niet door de dure kaarten maar vanwege de spotgoedkope Kruidvatactie!
Heb uiteraard ook wel iets te mekkeren, maar niet over de kerstsfeer. Die heb ik ruim voldoende waargenomen, misschien wel extra veel doordat er na afloop een grote bijeenkomst was van kerstmanachtigen!

De tijd tussen de twee voorstellingen is in feite te kort. Ook de eerste voorstelling was zo goed als vol en tussentijds moet de boel nog wel worden schoongemaakt.
Dat moet helaas nu eenmaal in Nederland, waar veel bezoekers de van thuis meegebrachte drinkpakjes gewoon laten staan!
Dus is het voor de bezoekers van de tweede show wachten geblazen, en wordt men verwezen naar de overigens erg leuke en volledig in Kerstsfeer gestoken Kerstfair. Met gratis entree voor circusbezoekers.
Ha, over blazen gesproken, dat doen ze in Ahoy heel handig, dat schoonmaken, alles wordt met bladblazers van de tribunes geblazen en op grote hopen verzameld. Werkte prima!

Dat de horeca verdwenen is uit het circusdeel zie ik alleen maar als positief. Herinner me uit een niet te lang verleden daar alleen maar hotdogstandjes van een bekend merk, dat nu kennelijk niet meer sponsort.
Betekende dat je tijdens de voorstelling daar haast boven kon komen te zitten en in de navenante geur. Bovendien na afloop van de tweede voorstelling -tegen etenstijd!- gesloten!
Nu alles schoon en alleen maar ruimte voor de duizenden bezoekers! Die heb je bij een uitverkochte show ook wel nodig!

Eten en drinken is volop verkrijgbaar in de lange inpandige straat van de hoofdingang tot de ingang van het circus.
In dat deel in het midden, na de garderobe, ook toiletten. Dat was pas een schande, duizenden bezoekers en dan twee herentoiletten waar de dames al dan niet met kinderen voor stonden te wachten!
Met vrij uitzicht op de urinerende heren, laat de Zwitserse politie het maar niet horen!
Kort voor en tijdens de voostelling overigens meer toiletten dichterbij, maar aanvankelijk dus niet bereikbaar.

Had een automatisch toegewezen 'beste plaats', en dat klopte: in het middenvak de zesde rij achter de loge. Aan het gangpad, kon me niet beter wensen!
Prima programma, al helemaal voor de Kruidvatprijs van € 15,- (of nog goedkoper voor vaste klanten!).
Adembenemende opening, acht ezels die hun eigen weg mogen gaan, dus in het begin zonder dresseur. Daar is geen voorspelling voor nodig: die gaan dus lekker ontspannen liggen rollen!
Zodra de 'chef' de piste binnenkomt verandert hun gedrag op slag en lopen ze perfect in formatie hun vrijheidsdressuur in......
Mijn dag kon niet meer stuk.....
Nog steeds dezelfde spreekstalmeesteres, daar wil ik niet veel woorden aan vuil maken. In haar pakje deed ze eerder aan een SM-meesteres denken.....
Trieste wijze waarop ze weinig respectvol het overlijden van Popov ('Popov: dood!') gebruikte als ezelsbruggetje naar de Stoliarovs!
Die overigens de bekende nummers brachten. Geen enkel bezwaar, want ze blijven geweldig en het grote publiek in ons land zag ze al langere tijd niet.
Sacha Houcke viel me een beetje tegen, ik had meer van deze beroemdheid verwacht. Gaby Dew kwam niet verder dan de rol van assistente en deed zelf geen verrichtingen.
Ebba Frank was prima op dreef met haar boerderijdieren.
De Cretu Troupe was aangekondigd als een van de absolute hoogtepunten en dat waren ze niet. Geen idee waarom er zoveel mensen nodig zijn om steeds dezelfde kleine tuinkabouter door de lucht te laten vliegen. Ach ja, de hele familie moet eten, dat dan weer wel natuurlijk.
Kenneth Nilsson ziet er wel zo uit, maar is geen Hans Klok.

Het programma in zijn geheel mag evenwichtig genoemd worden en voor niet-circuskenners zeker geslaagd. Ook al missen die de dieren die niet meer mogen, ik hoorde het om me heen....
Een gelikte show, dat was het. Met perfect licht en geluid. Een superorkest onder leiding van een mevrouw die ook nog uitstekend kan zingen, al kwamen we daar eigenlijk niet voor.

Het spijt me van ganser harte dat ik hier nu iemand gelijk moet gaan geven.
Dit was dus een perfecte show, echt circus zag ik pas de volgende dag in de tent van het Groot Gronings WinterKerstcircus van Renz Berlin!
Vooral de geur, maar ook dat er weleens iets niet helemaal gaat zoals de bedoeling was. Op de plaats waar dat hoort zal ik dit mogelijk nader toelichten, teneinde doublures zoveel mogelijk te voorkomen!
Ha, en mijn Kerstdriedaagse werd gisteren voltooid in Amsterdam bij het nauwelijks te beschrijven Zanzara.
Maar daar komen jullie toch niet......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 6:33 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Ha, over blazen gesproken, dat doen ze in Ahoy heel handig, dat schoonmaken, alles wordt met bladblazers van de tribunes geblazen en op grote hopen verzameld. Werkte prima!

Scheelt ook een hoop hoofdpijn als je niet met een bezem onder de tribune hoeft te vegen en je kop de hele tijd stoot, en werkt het 10x sneller dan met de bezem.

Citeer:
Het spijt me van ganser harte dat ik hier nu iemand gelijk moet gaan geven.


Het is nooit te laat om spijt te betuigen m'n zoon, dus raak het scherm aan voel de energie en pak daarna je pinpas en doneer
op mijn rekening, en je zult je beter voelen. En je geld is goed besteed, want dat gaat helemaal besteed worden
aan hulpeloze alleenstaande vrouwen die erg veel aandacht nodig hebben, en ik mij daar dan ook persoonlijk mee bezig
ga houden. Amen. :mrgreen:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 7:57 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Didier schreef:
Ben er zaterdag geweest, de tweede voorstelling. Uitverkocht, niet door de dure kaarten maar vanwege de spotgoedkope Kruidvatactie!
de eerste voorstelling was overigens niet uitverkocht een bezetting van ongeveer 50% meer zat er niet alleen de middelste tribune zat voor 80% 90% vol en andere 2 nog meer dan 20%


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 3:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dacht nog even na over een advies wat ik las. De Fair in dezelfde ruimte als het circus!? Ik moet er niet aan denken, een complete kermis met alle lawaai en geuren en kleuren in dezelfde tent!
Dan kwam ik er vast en zeker nooit meer!
Zoiets is leuk tijdens een Zesdaagse, maar niet bij een circus. Rust in de tent, concentreren en genieten maar!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 6:41 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
van mij hoeft een kerst ook niet maar een normaal horeca aanbod in de speelzaal en wat kerstsfeer mag van mij wel je betaald als bezoeker al genoeg


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.