Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 4:37 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2016 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste heb je zelf voor gekozen.
Ze hebben zelf overal en ook hierop het forum ruim voldoende reclame gemaakt voor de Kruidvatactie, en minder dan € 15,- voor een eersterangs plaats kan ik toch bepaald niet duur noemen!
Denk dat er zelfs geen goedkoper kerstcircus in ons land is!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2016 5:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Didier schreef:
Dat laatste heb je zelf voor gekozen.
Ze hebben zelf overal en ook hierop het forum ruim voldoende reclame gemaakt voor de Kruidvatactie, en minder dan € 15,- voor een eersterangs plaats kan ik toch bepaald niet duur noemen!
Denk dat er zelfs geen goedkoper kerstcircus in ons land is!


Voor 10 euro kan je al 1ste rang naar Hanson :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2016 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kun je ook uitleggen hoe en op welke manier?
In ieder geval niet op de normale manier in een Nederlands of Belgisch theater!
Ik zag de entreeprijzen van allemaal!

Kijk, het gaat hier niet over veilingen of doorverkoop op marktplaats.
Daar lees ik regelmatig dat ze zelfs de in het kerstpakket gekregen vrijkaarten voor een circusvoorstelling nog doorverkopen!

De actie in Ahoy werd mede georganiseerd en gepromoot door de organisatie zelf!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2016 7:28 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Didier schreef:
Kun je ook uitleggen hoe en op welke manier?
In ieder geval niet op de normale manier in een Nederlands of Belgisch theater!
Ik zag de entreeprijzen van allemaal!


Als je lid bent van de nieuwsbrief van Wintercircus Arlette Hanson(lijkt me eigenlijk wel als circusliefhebber) had je kunnen weten dat Hanson OOK naar Oosterhout komt op 21 januari in verband met het Bank Giro Loterij Theater Weekend. De kaartjes zijn gewoon openbaar in de verkoop voor maar 10 Euro via de site van theater "De Bussel" in Oosterhout NB.

Lijkt me trouwens aardig wat werk om van alle theaters op de tour de prijzen uit te zoeken....maar goed.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 11:41 am 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Didier schreef:
Dat laatste heb je zelf voor gekozen.
Ze hebben zelf overal en ook hierop het forum ruim voldoende reclame gemaakt voor de Kruidvatactie, en minder dan € 15,- voor een eersterangs plaats kan ik toch bepaald niet duur noemen!
Denk dat er zelfs geen goedkoper kerstcircus in ons land is!
niet iedereen houdt sociale media of dit forum als je niet van de korting acties weten en je wil met je gezin naar het circus ben je al meer dan 110 euro kwijt en dan komt er nog wat te snoepen en eten een parkeerkaart als je dan ziet dat je bij carre al een kaart voor 14 euro hebt kerstcircus den haag 15 euro herman renz al 12 euro dan is dat verschil toch wel erg groot (actie buiten gelaten)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 12:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
rene schreef:
Didier schreef:
Dat laatste heb je zelf voor gekozen.
Ze hebben zelf overal en ook hierop het forum ruim voldoende reclame gemaakt voor de Kruidvatactie, en minder dan € 15,- voor een eersterangs plaats kan ik toch bepaald niet duur noemen!
Denk dat er zelfs geen goedkoper kerstcircus in ons land is!
niet iedereen houdt sociale media of dit forum als je niet van de korting acties weten en je wil met je gezin naar het circus ben je al meer dan 110 euro kwijt en dan komt er nog wat te snoepen en eten een parkeerkaart als je dan ziet dat je bij carre al een kaart voor 14 euro hebt kerstcircus den haag 15 euro herman renz al 12 euro dan is dat verschil toch wel erg groot (actie buiten gelaten)


Voor dergelijke bedragen zit je dan ook helemaal achterin tegen de ruggen van de artiesten aan te kijken, en zijn dat dan ook excuusplaatsen
om zo de indruk te wekken dat iedereen ook voor 3x niks een voorstelling kan bijwonen.
En ga eens met 10 tot 50 euro de kermis over. Dan ben je met een tientje na anderhalve attractie ook klaar en met 50 euro kun je na een uur ook
naar huis. En vanavond geeft half nederland weer dik 100 euro uit aan vuurwerk en nog eens dik 50 tot 100 euro aan drank en hapjes,
dus wat is dan gemiddeld 25 euro voor een kaartje voor een circusvoorstelling van 2,5 uur? Een enkel rondje in de kroeg kost al meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 2:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Guido schreef:

Citeer:
Als je lid bent van de nieuwsbrief van Wintercircus Arlette Hanson(lijkt me eigenlijk wel als circusliefhebber) had je kunnen weten dat Hanson OOK naar Oosterhout komt op 21 januari in verband met het Bank Giro Loterij Theater Weekend. De kaartjes zijn gewoon openbaar in de verkoop voor maar 10 Euro via de site van theater "De Bussel" in Oosterhout NB.

Lijkt me trouwens aardig wat werk om van alle theaters op de tour de prijzen uit te zoeken....maar goed.


Een reactie daarop is te vinden bij het juiste onderwerp:

viewtopic.php?f=85&t=7095&p=57223#p57223


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 2:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
René schreef:

Citeer:
niet iedereen houdt sociale media of dit forum als je niet van de korting acties weten en je wil met je gezin naar het circus ben je al meer dan 110 euro kwijt en dan komt er nog wat te snoepen en eten een parkeerkaart als je dan ziet dat je bij carre al een kaart voor 14 euro hebt kerstcircus den haag 15 euro herman renz al 12 euro dan is dat verschil toch wel erg groot (actie buiten gelaten)


Jammer, want daardoor doe je jezelf (en je familie) tekort! Deze actie was hier uitgebreid te vinden, vaste klanten van Ahoy (Kerstcircus) kregen een persoonlijke mail (meerdere zelfs...), mensen met geen Nee/Nee-sticker op de brievenbus zagen de actie prominent voorop de folder van het Kruidvat en op alle Kruidvatwinkels in heel Nederland hebben posters gehangen.
Zou niet weten wat ze nog meer zouden kunnen doen.....
Een parkeerkaart? Nooit van gehoord, vanaf metro- en busstation Zuidplein is het exact 3,5 minuut lopen. Mits de stoplichten een beetje meewerken....

Verder klopt er weinig tot niets van de door jou genoemde entreeprijzen van andere circussen.
Te beginnen met Carré. De allergoedkoopste kaarten daar kosten € 20,-, exclusief € 5,- kosten voor het versturen van een e-card.
Daar zit € 1,- stoelengeld bij in, een financieel trucje. Komt meer voor in theaters.....

Voor die prijs zijn overigens maar een heel klein aantal plaatsen op de allerachterste en -bovenste rij beschikbaar.
Daar vlak voor, een rang duurder, kost al € 30,-. In vier stappen lopen de prijzen vervolgens op tot € 60,-.
Dan zijn er nog twee duurdere logerangen. Alle laatstgenoemde prijzen zijn zonder de € 5,- verzendkosten en zonder toeslagen voor de feestdagen, want ook die kennen ze daar.

In Den Haag is het goedkoopste kaartje € 19,-, een rang beter al € 35,- Heb niet naar extra boekingskosten gekeken.

Goedkoopste kaartje in Haarlem kost € 17,-, een rang beter € 25,-. Ook hier niet gekeken naar reserveringskosten.

Heb ook niet naar de prijzen van kinderkaarten gezocht trouwens, zoals jij kennelijk wel deed.


Verder ben ik het (opnieuw) helemaal eens met onze geachte afgevaardigde Stalknecht.
Dit moet niet te vaak gaan gebeuren, straks wordt het hier nog gezellig.....
Mede daardoor wens ik ook hem een prettige jaarwisseling.
Evenals alle anderen overigens, een enkele uitzondering daargelaten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 4:22 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Citeer:
Voor dergelijke bedragen zit je dan ook helemaal achterin tegen de ruggen van de artiesten aan te kijken, en zijn dat dan ook excuusplaatsen
om zo de indruk te wekken dat iedereen ook voor 3x niks een voorstelling kan bijwonen.
En ga eens met 10 tot 50 euro de kermis over. Dan ben je met een tientje na anderhalve attractie ook klaar en met 50 euro kun je na een uur ook
naar huis. En vanavond geeft half nederland weer dik 100 euro uit aan vuurwerk en nog eens dik 50 tot 100 euro aan drank en hapjes,
dus wat is dan gemiddeld 25 euro voor een kaartje voor een circusvoorstelling van 2,5 uur? Een enkel rondje in de kroeg kost al meer.


Jawel, wij kunnen nu de wave wel aanvangen, dacht ik zo.
Een oprecht driewerf Hoera!

Waar de merkwaardige gedachte vandaan komt dat de ticketprijzen ''aan de hoge kant'' zijn weet ik niet.
Als mensen eens half kennis zouden hebben van de kosten waar het Circusbedrijf mee te kampen heeft ... dan is een entreeprijs van pak 'm beet 25 euro niets teveel.
Sterker nog, voor een flink uit de kluiten gewassen operatie, zoals de grotere reizende Circussen, zou 25 Euro de norm behoren te zijn. Op basis van zo een bedrag zijn veel meer mogelijkheden, en dat is direct in het voordeel van de Circusbezoekers.
Ik pleit daarom voor wat hogere tarieven, en een forse reductie op het aantal te verstrekken Vrijkaarten.

Hoe kun je in vredesnaam verwachten -laat staan willen- dat die mensen voor een appel en een ei aan de gang gaan?
Ik maak een diepe buiging voor eenieder die zich inspant om het publiek iets moois voor te schotelen, en de boel -jaar in, jaar uit- bijeen weet te houden.

Er is nogal wat aanbod, en dan heb ik het niet over uitsluitend 'het Circus', we barsten van de Theaters, Pretparken, Dierentuinen enz.
Kijk eens wat de entreeprijzen voor een Musical zijn - die liggen veel hoger dan een entreebewijs voor om het even welk Circus.
Voor dat geld kun je, met wat mazzel, wel drie of meer Circusvoorstellingen bezoeken.
En daar komt verdorie nog eens bij, dat al die vermaledijde theaters enorm profiteren van forse subsidiestromen (als je het over een beetje theater van omvang hebt, dan moet je denken aan meer dan 1 miljoen Euro op jaarbasis!).
En het Circus? Ach, dat kan, wat de overheden betreft, keihard verrekken.
De door ons zo geliefde Circusbranche moet derhalve haar eigen broek zien op te houden.

Alleen daarom al heb ik de pest aan theaters - mij zie je er niet.
Ik kom er nooit, maar betaal er via die vermaledijde subsidies wel aan mee. Verplicht, dus onvrijwillig.
Van dat laatste ben ik geen fan. Doe mij maar een Circusvoorstelling!

Terug naar het oorspronkelijke onderwerp, en dus terug naar AHOY, Rotterdam :clown

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2016 5:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:


Verder ben ik het (opnieuw) helemaal eens met onze geachte afgevaardigde Stalknecht.
Dit moet niet te vaak gaan gebeuren, straks wordt het hier nog gezellig.....
Mede daardoor wens ik ook hem een prettige jaarwisseling.
Evenals alle anderen overigens, een enkele uitzondering daargelaten.


Hahaha, dat wij het ooit nog met elkaar eens zouden worden had ik niet durven dromen, maar beter laat dan nooit.
Verder ben je echt wel een aanwinst voor dit forum, want je weet veel en komt overal en zou dit forum gewoon
zo saai en doods zijn geworden als een kerkhof op een regenachtige maandagochtend, maar je kon wel erg vervelend
worden als andermans mening je niet aanstond, maar ook daar ben je wat terughoudender in geworden, dus ga zo door
want wie weet word het dan idd eens een keer gezellig hier. Nou, ik wens je dan ook een hele fijne jaarwisseling en
heel veel circusplezier in 2017 toe. :wink:

En voor wie mee leest, ook allemaal een fijne jaarwisseling gewenst.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2017 4:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Erg aardig, maar persoonlijke berichten horen hier niet thuis........ Daar kun je een pb voor sturen......
Gekheid natuurlijk, ik, begon zelf.

Met FrankCirc ben ik het ten dele eens en ten dele dus helemaal niet!
Het genoemde bedrag vind ik (veel) te hoog, zeker uitgaande van een gezin of (bijstands-)moeder met drie kinderen. De meeste genoemde gelegenheden liggen onder die 'norm'.
Met belachelijke uitzonderingen, zoals de dierentuin in Emmen. Of in goed Nederlands de Wildlands Adventure Zoo. Maar die gaan het dan ook niet redden, m.m.w..
Dat de entreeprijzen van musicals doorgaans veel hoger liggen komt doordat dit ongesubsidieerde producties zijn.

Ik noemde al eerder een ander streefbedrag, namelijk € 15,-, ik denk dat dat passender is. Dan heb ik het wel over een doorsneecircus.
€ 15,- heette nog niet zo lang geleden 33 gulden, en dat is in mijn ogen een prima entreeprijs. Let wel, ik heb het over een doorsneeplaats in een doorsneecircus.
Uitzonderingen als bijvoorbeeld Cirque du Soleil of Carré vind ik gerechtvaardigd.
De scheefgroei tussen hele legers met vrijkaarten en dan anderen ter compensatie maar € 25,- laten betalen is ronduit belachelijk.

Diepe buigingen zijn helemaal terecht, dat zouden meer mensen moeten doen.
Maar er kan bij de circussen ook heel wat beter, waar ze maar matig voor openstaan.

Over theaters en subsidie hadden we het hier al eens eerder.
Daar ben ik het dus volledig niet met Frank eens. Tenslotte is het Wintercircus Arlette Hanson ook een echt circus. Dat uitsluitend in theaters te zien is.
Dat zou dus niemand mogen gaan zien? Onzin, ze verdienen volle zalen, met zo'n geweldige voorstelling!

Zonder subsidie zou onze samenleving er maar kaal en heel ongezellig uitzien. Want zonder subsidie wordt er dus zo goed als niets meer georganiseerd of geregeld.
Ik noemde toen al wat voorbeelden, het betaalde voetbal zou onder andere ophouden te bestaan.
Naast theaters -kunst is de basis van een intelligente samenleving- zijn er immers nog ontelbare zaken die afhankelijk zijn van subsidie.
Zo zit onze samenleving nu eenmaal in elkaar.
En ja Frank, ook jij betaalt dus (bijvoorbeeld) mee aan mijn treinkaartje. Of moeten we het openbaar vervoer ook maar gewoon afschaffen?
De reiziger zelf betaalt minder dan de helft!
Zo zijn er nog heel wat voorbeelden te noemen.

Zie het anders: theaters worden ondersteund, dus profiteer daarvan! Zo zie je tenminste nog iets van je eigen geld terug!

Net een kaartje geboekt in die prachtige schouwburg De Harmonie van Leeuwarden. Tijdens en in het kader van dat BankGiroLoterij Theaterweekend.
In dat weekend zes voorstellingen van een fameuze artiest met de voorstelling De Dwerg. Door de man van Circo Fiasco. Entreeprijs: ....... slechts € 2,50!!!
En dat allemaal in een heerlijk verwarmd theater!

Oh, en allemaal nog bedankt voor de ongewilde sponsoring!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2017 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Iemand schreef dat het in Rotterdam weer net zo moest worden als vroeger. Meer voorstellingen tegen lagere entreeprijzen bedoelde hij.
Nou is onze herinnering aan vroeger uiterst selectief.
Vroeger waren alle zomers mooi, vroor het´s winters dat het kraakte en lag er met de Kerst altijd sneeuw.
Nou, dat laatste gebeurde in de afgelopen 100 jaar dus precies 7 keer!

Wat is vroeger. Wat Ahoy betreft is dat afhankelijk van iemands leeftijd. Vroeger toen hij zelf klein was, of vroeger toen hij met zijn kinderen naar dit circus ging.
In dat laatste geval heb je al een aardige leeftijd bereikt.....

Geheel toevallig kreeg ik onlangs een paar oude edities van de Circus Gids Nederland, waarvoor dank!
In een daarvan een overzichtje van het succes van dit Kerstcircus in 1987. Met 29 jaar terug in de tijd dus redelijk een geval van ´vroeger´.
Ze bestaan 46 jaar, dus een aardig gemiddelde steekproef.
Om te beginnen het aantal voorstellingen. Dat waren er toen 11. Dit jaar 13, dus zeker niet minder dan toen.
Met die elf voorstellingen trokken ze om precies te zijn 37.722 bezoekers. Dat waren er ongeveer 6.000 meer dan een jaar eerder.
Per voorstelling waren dat dus gemiddeld 3.429 mensen.
Ik heb het kleine vermoeden dat ze daar de afgelopen periode flink overheen zijn gegaan!

Een vergelijking in entreeprijzen kan ik niet maken, want die ontbreken.
Maar nogmaals: de halve wereld laten weten dat je al voor € 15,- naar dit prachtige circus kunt (1e rangskaarten, vaste Kruidvatklanten zelfs al voor € 12,49) maakt een bezoek er bepaald niet duurder op.
Op de site van het circus was overigens ook een plattegrond van de fair te vinden, zodat verdwalen er niet bij was.
Voor popcorn en suikerspin hoefde je daar niet (helemaal) naar toe, die stonden pal aan de ingang, evenals een kinderdraaimolen.

Afbeelding

Afbeelding

Leuk was het zeker allemaal.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2017 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Maar nogmaals: de halve wereld laten weten dat je al voor € 15,- naar dit prachtige circus kunt (1e rangskaarten, vaste Kruidvatklanten zelfs al voor € 12,49) maakt een bezoek er bepaald niet duurder op.

....schreef ik, maar dat klopt niet helemaal. Zag ik bij thuiskomst op de poster die daar hangt.
De prijs voor vaste Kruidvatklanten was zelfs € 11,49! Plus 350 punten die je dan in moest leveren.
Voor de geïnteresseerden: je krijgt een spaarpunt bij iedere bestede euro.
Die spaar je ongemerkt, dus geen reactie dat je dan voor € 350,- had moeten kopen.
Zoals bij kortlopende acties bij supermarkten weleens het geval is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 5:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Van iemand die van de hoed en de rand weet kreeg ik een overzicht toegestuurd van het aantal voorstellingen en de bezoekcijfers van Ahoy over een langere periode.
Dat leert dat zowel het aantal shows als de bezoekersaantallen opvallend fluctueren.
Er waren inderdaad jaren met heel veel voorstellingen (maar liefst 26 in 1975!), maar dat betekende tevens zo ongeveer het laagste gemiddelde aantal zielen per voorstelling, niet meer dan 1.351!
Het eerste jaar, 1971, leverde direct het hoogste gemiddelde met 6.435 bezoekers. Maar er was in dat jaar dan ook maar één voorstelling!
Met een gemiddelde van 3.254 over 17 voorstellingen was 1974 een behoorlijk goed jaar.
Een jaar later werd ingezet op uitbreiding -26, zoals bovenvermeld- en donderde het gemiddelde weer genadeloos in elkaar.
Tja, het is natuurlijk geen eenvoudige zaak. Vergeet bijvoorbeeld niet hoeveel meer de artiesten en het verdere personeel kosten bij een dubbellange periode.
En dus was het steeds een kwestie van afwegen en afwachten.....
Nog een voorbeeldje? In 1981 trok het circus met 19 voorstellingen minder publiek dan een jaar later met 13!
In 1984 en 1985 kwamen er nog meer mensen dan in 1982, en dat met respectievelijk (maar) 11 en 10 voorstellingen!
Een recordjaar wat publieke belangstelling betreft -en ik heb het over de oudheid, de cijfers gaan maar tot en met 2001- is 1998, toen er voor het eerst meer dan 100.000 mensen kwamen kijken.
Daar waren dan wel weer 22 shows voor nodig, wat het gemiddelde op 4.642 bracht.

Wie weet wat wijsheid is op dit gebied leest hier allang niet meer mee, maar heeft zijn schaapjes al geruime tijd op het droge!
Ik ken wel iemand die dat inzicht kennelijk had en heeft, maar die noem ik niet want dan dwalen we af.
En dat mag niet van de kudde en/of de (goede) herder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 11:20 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Van iemand die van de hoed en de rand weet kreeg ik een overzicht toegestuurd van het aantal voorstellingen en de bezoekcijfers van Ahoy over een langere periode.
Dat leert dat zowel het aantal shows als de bezoekersaantallen opvallend fluctueren.
Er waren inderdaad jaren met heel veel voorstellingen (maar liefst 26 in 1975!), maar dat betekende tevens zo ongeveer het laagste gemiddelde aantal zielen per voorstelling, niet meer dan 1.351!
Het eerste jaar, 1971, leverde direct het hoogste gemiddelde met 6.435 bezoekers. Maar er was in dat jaar dan ook maar één voorstelling!
Met een gemiddelde van 3.254 over 17 voorstellingen was 1974 een behoorlijk goed jaar.
Een jaar later werd ingezet op uitbreiding -26, zoals bovenvermeld- en donderde het gemiddelde weer genadeloos in elkaar.
Tja, het is natuurlijk geen eenvoudige zaak. Vergeet bijvoorbeeld niet hoeveel meer de artiesten en het verdere personeel kosten bij een dubbellange periode.
En dus was het steeds een kwestie van afwegen en afwachten.....
Nog een voorbeeldje? In 1981 trok het circus met 19 voorstellingen minder publiek dan een jaar later met 13!
In 1984 en 1985 kwamen er nog meer mensen dan in 1982, en dat met respectievelijk (maar) 11 en 10 voorstellingen!
Een recordjaar wat publieke belangstelling betreft -en ik heb het over de oudheid, de cijfers gaan maar tot en met 2001- is 1998, toen er voor het eerst meer dan 100.000 mensen kwamen kijken.
Daar waren dan wel weer 22 shows voor nodig, wat het gemiddelde op 4.642 bracht.

Wie weet wat wijsheid is op dit gebied leest hier allang niet meer mee, maar heeft zijn schaapjes al geruime tijd op het droge!
Ik ken wel iemand die dat inzicht kennelijk had en heeft, maar die noem ik niet want dan dwalen we af.
En dat mag niet van de kudde en/of de (goede) herder!




Het is natuurlijk maar een greep van de jaartallen en cijfers die je noemt, maar als ik het zo bekijk dan zie ik dat
de mensen die naar het circus willen gaan dan ook komen of je nou, ik noem maar wat, 7 of 11 dagen draait.
Dat er dan op een gegeven moment toch weer 22 shows van gekomen zijn zal wel liggen aan de capaciteit
van het aantal zitplaatsen, want die zal dan wel bij 5000 aardig op z'n max hebben gezeten in die dagen,
tja en dan zit er niks anders op dan meer dagen te gaan draaien maar dat zullen ze dan ook niet betreurd hebben
met 4642 bezoekers per voorstelling, want dat is de natte droom van elk (kerst)circus want die zijn al blij als
er "maar" , ik noem maar wat, 800 man per voorstelling zouden komen.


Verder zie en lees ik hier en daar toch lege tenten tijdens deze, voor sommigen al afgelopen en voor sommigen nog lopende, kersteditie
en de meeste draaien dan ook heel de kerstvakantie, dus dik 10 tot 14 dagen en dat vind ik wel erg lang in sommige gemeentes,
en die zouden dan toch eens een paar dagen minder kunnen draaien, want artiesten krijgen per dag betaald en de kachels
en aggregaten zuipen elke dag dezelfde hoeveelheid, ongeacht de bezetting van die dag en dat geld voor alle overige dagelijkse kosten.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.