Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 2:17 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 3:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De op en neer gaande lijn in aantallen voorstellingen zijn, als je de hele lijst overziet, inderdaad het gevolg van voorgaande successen of tegenvallers.
Grof gezegd kun je haast wel zeggen dat er kennelijk geen peil op te trekken is.
Na een paar succesvolle kortere speelperiodes werd het aantal shows vergroot, wat weer tot een aanzienlijke tegenvaller leidde.
Waarop weer werd ingekort.....
Dat gebeurde dus diverse malen.
De oorzaken zullen wel voor eeuwig in nevelen gehuld blijven.
Mede hierdoor is het juist Ahoy dat jaarlijks zo uitgebreid mogelijk onderzoek doet naar klanttevredenheid.
Al een paar dagen na je bezoek kun je een mail verwachten.
Dat geldt uiteraard uitsluitend voor bezoekers waarvan over mailadresgegevens wordt beschikt.

Op dit moment ken ik zelfs al de cijfers van het afgelopen Kerstcircus, al weet ik niet of die mogen worden gepubliceerd.
Wel kan ik vertellen dat de hal gedurende de 13 voorstellingen gemiddeld voor 5/6 gevuld was.
Bij een capaciteit van 3.075 mag u dan zelf een schatting maken.
Inderdaad een aantal waar menig ander circus terecht jaloers op kan zijn!

En zo heel veel kerstcircussen met een capaciteit van 800 zitplaatsen zijn er nu ok weer niet.
Dat aantal mag rustig behoorlijk naar beneden worden bijgesteld!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 6:25 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Twee opmerkingen: De capaciteit was tot begin deze eeuw het Ahoy theater in gebruik werd genomen groter. Volgens mij lag deze toen rond de 6000 toeschouwers.
Wat ik nog weet uit de jaren 70 en 80 is dat 1979 en 1981 slechte jaren waren ondanks topprogramma's. Beide jaren kwamen Fredy en Louis met paarden, olifanten en roofdieren. Onder andere de tijger op de neushoorn. Echter extra toeschouwers trokken deze voorstellingen niet.
Tot slot als derde opmerking heb ik vanuit de circuswereld weleens begrepen dat het nirt gunstig is voor de bezoekersaantallen als de Kerstdagen in het weekend vallen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 7:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
De op en neer gaande lijn in aantallen voorstellingen zijn, als je de hele lijst overziet, inderdaad het gevolg van voorgaande successen of tegenvallers.
Grof gezegd kun je haast wel zeggen dat er kennelijk geen peil op te trekken is.
Na een paar succesvolle kortere speelperiodes werd het aantal shows vergroot, wat weer tot een aanzienlijke tegenvaller leidde.
Waarop weer werd ingekort.....
Dat gebeurde dus diverse malen.
De oorzaken zullen wel voor eeuwig in nevelen gehuld blijven.
Mede hierdoor is het juist Ahoy dat jaarlijks zo uitgebreid mogelijk onderzoek doet naar klanttevredenheid.
Al een paar dagen na je bezoek kun je een mail verwachten.
Dat geldt uiteraard uitsluitend voor bezoekers waarvan over mailadresgegevens wordt beschikt.

Op dit moment ken ik zelfs al de cijfers van het afgelopen Kerstcircus, al weet ik niet of die mogen worden gepubliceerd.
Wel kan ik vertellen dat de hal gedurende de 13 voorstellingen gemiddeld voor 5/6 gevuld was.
Bij een capaciteit van 3.075 mag u dan zelf een schatting maken.
Inderdaad een aantal waar menig ander circus terecht jaloers op kan zijn!

En zo heel veel kerstcircussen met een capaciteit van 800 zitplaatsen zijn er nu ok weer niet.
Dat aantal mag rustig behoorlijk naar beneden worden bijgesteld!


Ik las ergens dat de capaciteit nu 4000 zitplaatsen is, dus goed voor 3333 bezoekers per voorstelling volgens jou
5/6 berekening en dat is gewoon de natte droom van elk kerstcircus, want er zijn er genoeg tijdens de
hele kerstvakantie niet eens 2x dat aantal haalt. Zelfs de zwaar tegenvallende jaren van ahoy zijn nu nog een droom
voor elk ander circus, want was was het laagste gemiddelde ook alweer? 2000/2500 bezoekers per voorstelling?

Je hebt al een aantal jaartallen met bezoekersaantallen genoemd, dus waarom zou het dan een bezwaar zijn als je alles
zou plaatsen? Ik neem aan dat je die cijfers uit een oud mediaberichtje hebt gehaald of wellicht een programmaboekje,
want je lijkt mij niet het type dat cijfers uit vertrouwelijke stukken op een forum als dit gaat plaatsen.
Toen wim zomer Apeldoorn nog deed, stond er een verhaaltje op de site met hoe het ooit met iets van
3500 bezoekers begon en uitgroeide tot wel iets van 16000 bezoekers, dus die maakte er ook geen geheim van.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 8:08 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Hugo schreef:
Twee opmerkingen: De capaciteit was tot begin deze eeuw het Ahoy theater in gebruik werd genomen groter. Volgens mij lag deze toen rond de 6000 toeschouwers.
Wat ik nog weet uit de jaren 70 en 80 is dat 1979 en 1981 slechte jaren waren ondanks topprogramma's. Beide jaren kwamen Fredy en Louis met paarden, olifanten en roofdieren. Onder andere de tijger op de neushoorn. Echter extra toeschouwers trokken deze voorstellingen niet.
Tot slot als derde opmerking heb ik vanuit de circuswereld weleens begrepen dat het nirt gunstig is voor de bezoekersaantallen als de Kerstdagen in het weekend vallen.


De meeste kans dat mensen vrij zijn is in het weekend en tijdens de kerstdagen zelf, dus als die in het weekend vallen dan kom je 2 vrije dagen en dus
bezoekers te kort, dus dat is niet zo moeilijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 1:49 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5419
Locatie: Belgie
Aardig filmpje over deze voorstelling: https://www.youtube.com/watch?v=k0IGJqkkMhQ


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 2:15 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5419
Locatie: Belgie
Een wandeling over de Christmas Fair 2016: https://www.youtube.com/watch?v=Ycz4NMoWwTo


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 4:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Voor aardige filmpjes is er al een andere rubriek.

Hugo, de maximale capaciteit in de loop der jaren doet niet ter zake wanneer ik in eerdere berichten toeschouwersaantallen noem.
Dat laatste lijkt me zinvoller vergelijken, en dat deed ik dus al een paar keer.

En Stalknecht, wanneer ik schrijf dat de huidige capaciteit 3.075 bedraagt is dat geen 4.000.
Dus mag je even opnieuw rekenen, al is het verschil niet al te groot. Want 3.333 toeschouwers pasten er gewoon niet in!
Ik heb een aantal jaartallen en aantallen genoemd waarvan ik vond dat ze kenmerkend waren.
Wanneer ik alles plaats kun je nauwelijks tot een andere conclusie komen. Analyseren, heet dat trouwens.
En ja, ik kreeg de informatie inderdaad vertrouwelijk toegestuurd door iemand, zoals ik al schreef, die het kan weten.
Met toestemming om er uit te publiceren zoals ik deed.
De eerste keer dat ik er over schreef noemde ik de bron, zoals dat hoort.
De tweede keer was dus zeker niet gebaseerd op een mogelijk aangedikt persbericht of oud-programmaboekje.

Wat Wim Zomer allemaal deed doet al helemaal niet ter zake.
Ooit was dat zelfs mijn zakenpartner, al heeft dat totaal niets met circus te maken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 6:09 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Voor aardige filmpjes is er al een andere rubriek.

Hugo, de maximale capaciteit in de loop der jaren doet niet ter zake wanneer ik in eerdere berichten toeschouwersaantallen noem.
Dat laatste lijkt me zinvoller vergelijken, en dat deed ik dus al een paar keer.

En Stalknecht, wanneer ik schrijf dat de huidige capaciteit 3.075 bedraagt is dat geen 4.000.
Dus mag je even opnieuw rekenen, al is het verschil niet al te groot. Want 3.333 toeschouwers pasten er gewoon niet in!
Ik heb een aantal jaartallen en aantallen genoemd waarvan ik vond dat ze kenmerkend waren.
Wanneer ik alles plaats kun je nauwelijks tot een andere conclusie komen. Analyseren, heet dat trouwens.
En ja, ik kreeg de informatie inderdaad vertrouwelijk toegestuurd door iemand, zoals ik al schreef, die het kan weten.
Met toestemming om er uit te publiceren zoals ik deed.
De eerste keer dat ik er over schreef noemde ik de bron, zoals dat hoort.
De tweede keer was dus zeker niet gebaseerd op een mogelijk aangedikt persbericht of oud-programmaboekje.

Wat Wim Zomer allemaal deed doet al helemaal niet ter zake.
Ooit was dat zelfs mijn zakenpartner, al heeft dat totaal niets met circus te maken.



volgens deze site zijn er 4000 zitplaatsen.

http://www.events.nl/actueel/artikel-47 ... b8c9d.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 6:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Tussen de loge en de tribune is er een zee van ruimte waar je nog heel wat stoelen kwijt zou kunnen.
En intieme sfeer is er meestal ver te zoeken. Wel sfeer, daar zorgen de Rotterdammers wel voor maar intiem? Nee.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2017 3:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
volgens deze site zijn er 4000 zitplaatsen.


Ja hoor, volgens een bericht -niet eens officieel- uit 2007!
Inmiddels was het wellicht ongemerkt 2016 geworden, de laatste keer dat dit Kerstcircus plaats vond.
Zou er mogelijk in de loop der jaren iets veranderd kunnen zijn aan de opstelling?
Het getal dat ik noem is het officiële van de organisatie.
Maar wanneer je meer vertrouwen heb in een gedateerd bericht, doe dat vooral gerust!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2017 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Didier schreef:
Citeer:
volgens deze site zijn er 4000 zitplaatsen.


Ja hoor, volgens een bericht -niet eens officieel- uit 2007!
Inmiddels was het wellicht ongemerkt 2016 geworden, de laatste keer dat dit Kerstcircus plaats vond.
Zou er mogelijk in de loop der jaren iets veranderd kunnen zijn aan de opstelling?
Het getal dat ik noem is het officiële van de organisatie.
Maar wanneer je meer vertrouwen heb in een gedateerd bericht, doe dat vooral gerust!
sinds de hoek tribunes weg zijn en een deel van de middelste tribune goldenseats zijn is de capaciteit is nu rond de 3000


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2017 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad, zoals door mij werd geschreven, de huidige capaciteit bedraagt 3.075.
Maar gelukkig weet menigeen het beter.......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2017 10:59 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Inderdaad, zoals door mij werd geschreven, de huidige capaciteit bedraagt 3.075.
Maar gelukkig weet menigeen het beter.......


Was het al zo'n oud bericht? Nou foutje hoor, dus krijg je van mij een schouderklopje want die heb je verdient hoor.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2017 4:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat was geen klopje maar een dreun!
Volgende keer graag met iets meer gevoel......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2017 6:47 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Dat was geen klopje maar een dreun!
Volgende keer graag met iets meer gevoel......


Oké, de volgende keer zal ik dit gebruiken. :mrgreen:

Afbeelding

En dan deze sticker op je rug plakken. :clown

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.