Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 5:18 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2016 6:56 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
De winnaar van de Talentenjacht is inmiddels bekend. Na een fantastische auditie won zangeres Linde Drost. Zij treedt op tijdens de
voorstellingen van het kerstcircus in Groningen. Ook de nummer 2, Marco Miraco, overtuigde als jongleur en mag zich ook verheugen op enkele gastoptredens.
Onder ruime belangstelling van de pers was het niveau van de deelnemers vrij hoog.

http://www.dvhn.nl/groningen/Zingend-op ... 26315.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2016 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En een eerdere oproep nadat het aantal spontane aanmeldingen nogal tegen viel: http://www.dvhn.nl/groningen/Waar-zijn- ... 22735.html

De eerste auditie werd dus afgelast, gisteren meldden zich elf kandidaten. Volgens een uitgebreid verslag in de gedrukte versie van Dagblad van het Noorden was de jury, bestaande uit twee leden van de familie Renz, spreekstalmeester Jan Hoekstra en clown Franky, onder de indruk van het hoge niveau.
Jammer dat dan uitgerekend het meisje met haar hondje gefilmd is: die act mislukte. Niet alleen doordat, zoals ze verklaarde, Captain Morgan -zo heet de wafblaf- nogal snel is afgeleid, ook al doordat hij kort voor het optreden door een loslopende herder op het circusterrein flink is gebeten. Tamelijk van slag dus..... Thuis schijnt hij ontzettend veel meer te kunnen, maar ja, daar zit het circus niet op te wachten.
Verder was er iemand die een combinatie bracht van oude Oosterse vechtkunst en een wat nieuwere vorm van bewegen. Het kwam niet over, want hij was vergeten er geschikte muziek bij te zoeken....

Over de in het internetverhaal omschreven Linde Drost (20) uit Boelenslaan was de jury unaniem lovend. Ze schijnt prima te kunnen zingen en mag de hele periode komen optreden. Wel zal ze nog flink moeten oefenen op de rug van een paard, want dat beïnvloedt nu eenmaal je ademhaling behoorlijk.
De artieste in de dop is zelf ook erg enthousiast, en gaat er zelfs haar Kerstvakantie in Zeeland voor afzeggen.
De Friezin volgt een opleiding tot lerares Nederlands en vindt dit een prachtige kans om voor een groot publiek op te treden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2016 3:39 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Tja.
Een dier ''van buiten het circus'', dat zich voor een eerste keer in de Piste begeeft .... weet zich nu eenmaal omringd met nieuwe indrukken.
Waaronder, en da's echt niet van een te onderschatten belang: nieuwe luchtjes van de voor zo'n huisdier vreemde dieren.

Dat maakt natuurlijk nieuwsgierig. Het zorgt voor afleiding en zoiets kan het baasje, op zo'n moment, even niet gebruiken :)
Bij een auditie is dat alles een tikkeltje onhandig.
En voor eventueel aanwezige mediacamera's is dat gesnuffel nu eenmaal ''bruikbaar'' materiaal - hoewel ik dat (als redacteur) persoonlijk nimmer zou tonen.

Van de fortuinlijke winnares zijn op YouTube de nodige video's beschikbaar.
Ik ben heel benieuwd naar haar optreden tijdens het aanstaande Kerstcircus!

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Laatst gewijzigd door FrankCirc op ma dec 05, 2016 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2016 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zoals deze al wat oudere: https://www.youtube.com/watch?v=gZN5_nOvpOE

en deze van vorig jaar: https://www.youtube.com/watch?v=9nS8FQjKaeA

Zangtechnisch geheel en al in orde, maar, zoals gezegd, nu nog maar even op een hobbelpaard!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2016 1:09 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
https://www.oogtv.nl/uitzending-gemist/tv/

En een stukkie in de krant:
Bijlage:
15350677_1188819837876933_7011650926991657265_n.jpg
15350677_1188819837876933_7011650926991657265_n.jpg [ 144.99 KiB | 5498 keer bekeken ]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2016 2:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuk filmpje (zie boven) van TV OOG.
Opnieuw met het onwillige hondje, maar ook met de andere kandidaten, waaronder de tv-presentatrice als spreekstalmeester.
Jammer dat de zangeres die won niet op haar paard in actie kwam.
Jongleur Marco eindigde als tweede, naar ik denk verdiend.
Het was koud in de tent, horen we zeggen. Tja, logisch maar niet aangenaam. Zeker niet als er spieren aan te pas komen.
Een volgende keer in een kleinere setting?

Nog een nieuwtje: het Groot Winter Kerstcircus van Groningen heeft samenwerking gezocht en gekregen met enkele populaire noordelijke radiostations.
En speciaal daarvoor een radioboodschap in reclamevorm het licht doen zien.
Ga naar de site van het circus http://www.circus-renz-berlin.nl/ en de spot verschijnt boven in beeld!
Duurt maar 22 seconden -wat kun je daar nog best veel in kwijt!- en opent automatisch!

Nog wel iets anders over die site. Het is wat verwarrend, maar wie gegevens zoekt over het komende kerstcircus moet dat doen op maar liefst vier verschillende plaatsen!
Het zou wat handiger zijn dat op één plek te concentreren. Of op vier plaatsen, dat mag ook, maar dan wel overal volledig.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2016 2:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Op een geheel onverwachte plaats troffen we het volledige programma van dit Kerstcircus aan.
Nou ja, bijna volledig dan, want de uitverkoren artiest (of artiesten) van de talentenjacht staan daar nog niet bij.
En daardoor wordt het dus nog completer......

Programma:

- Grootse opening in kerstsfeer
- Friese paardendressuur - Enrico Frank (Spanje)
- Jockeyrijderij - Madeleine & Shakira Renz (Duitsland)
- Strakke koord - Laila Virginia Renz (Duitland)
- Eccentric acrobatic - Waldek & Pavel (Polen)
- Ringtrapeze - Madeleine Renz (Duitsland
- Rola-rola - Konstantin Bessogonov (Tsjechië)
- Clownerie - Franky (Nederland)
- Hula hoop - Sarina Renz (Duitsland)
- Siberische kamelen - Enrico Frank (Spanje)
- Pauze
- Hondenrevue - Bernardo Armani (Italie)
- Clownerie - Franky (Nederland)
- Luchtacrobatiek in het net - Laila Virginia Renz (Duitsland)
- Quickchange - Konstantin Bessogonov (Tjechië)
- Spaanse Hogeschool - Madeleine Renz (Duitsland)
- Trampoline - Waldek & Pavel (Polen)
- Illusies - Trio Xylos (Roemenie/Duitsland)
- Arabische hengsten - Enrico Frank (Spanje)
- Spreekstalmeester - Jan Hoekstra (Nederland)/Sarina Renz (Duitsland)


Een mooi voorbeeldje van eccentric acrobatic in Kerstsfeer -maar niet van genoemde artiesten-:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 11:23 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Joop van der Lei maakte foto's van de voorstelling

Afbeelding

En de rest op http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 12:31 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Ziet er daar leuk en sfeervol uit!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 3:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, dat scheelt me een hele hoop uitleg! Gewoon de leuke foto´s van Joop bekijken en alles spreekt voor zich!
Ha, en als ik het goed heb begrepen mogen we ook nog bewegende beelden verwachten!

Inderdaad, heel sfeervol allemaal, maar daar hebben ze in de loop der jaren een aardige ervaring in opgebouwd.
Een extra leuk programma door de speciaal ingevlogen artiesten en de prijswinnaars van de eerder gehouden talentenjacht.
Op de foto´s een diabolist, die zag ik niet. In zijn plaats kregen we een onnavolgbare jongleur te zien. Niet één van drie balletjes in de lucht, maar grotere aantallen op heel veel manieren laten stuiteren met effect. Hij -Marco Miraco- werd tweede in de competitie.
Met de diabolojongen wisselt hij af.
De opening, zie de foto's, met een ballet van vrouwelijke Kerstmannen, werd gevolgd door het gloedvolle optreden van de zingende winnares, Linde Drost. En of ze kan zingen! Prachtig!
Niet gezeten op haar eigen paard, dat is zo'n omgeving uiteraard niet gewend. Maar op een bijzonder rustige Fries van het circus zelf. Komt goed uit: een mooi zingende Friese engel op de rug van een Friese hengst!
Het paard reageerde bijzonder braaf op haar subtiele aanwijzingen, want het was geen stilstaand optreden. Ook niet al te wild, maar een leuke dressuur, die door het publiek op juiste waarde werd geschat.

Afbeelding


De nummers van de Tsjechen waren in mijn geval precies andersom als eerder aangekondigd: de quickchange voor de pauze en de rola rola erna. Die laatste kreeg een extra dimensie doordat hij optrad op een zelf al wiebelende chopper-trike, zie de foto:

Afbeelding

Waldek en Pavel uit Polen zijn inderdaad zo goed als vooraf werd verteld.
Voor de pauze als cascadeurs (hetzelfde als eccentric acrobatic?) en na de pauze met het leukste trampolinenummer dat ik ooit zag!

Afbeelding

Nog een kleine anekdote ten bewijze dat echt circus (in een tent) zoveel leuker is dan een perfecte show elders.
Wanneer u de speellijst bekijkt ziet u daar ene Bernado Armani uit Italië staan met zijn honden- (en pony-) revue. Jaja.
Dat liep op een gegeven moment lekker uit de hand. Eerst piste er al een reu in de piste. Lekker, twee keer hetzelfde woord in een zin! Keurig tegen de pisterand hoor!
Ha, dacht een ander dier. Dat lijkt mij ook wel wat, maar dan lekker poepen! En goed voorbeeld deed goed volgen, daar ging er nog een door de hurken!
Tot grote hilariteit van het publiek overigens. Zo krijg je een act in een andere dimensie te zien dan de bedoeling was! Noem dat maar eens niet origineel!

Na afloop realiseerde ik me de oorzaak van dit 'wangedrag'. Het is veel eenvoudiger dan het lijkt.
Sinds deze trouwe viervoeters hun commando's in het Italiaans krijgen zijn ze La Strada gewoon een beetje kwijt.....!

Nog meer na afloop: in het donker de kamelen en Carla (de olifant) verwend. De eerste met stukken wortel, de laatste met bananen. Niet zo maar, maar na het keurig (in het Italiaans) gevraagd te hebben.
Daarbij zette ik mijn rugtas een paar keer gewoon op de grond. Nou, die ruikt nu dus nog naar olifanten- en/of kamelenpis! Heerlijk, en dat meen ik ook nog!
Carla, er werd wel eens eerder door duistere figuren getwijfeld aan haar gezichtsvermogen. Nou, m'n hoela! Ze zag me binnenkomen met een tros (of kam) bananen, en wist precies hoeveel dat er waren. Want ik gaf ze één voor één, maar ze gingen niet haar bekje in voordat ze ze allemaal in haar slurf had gevouwen!
Zo dat was m´n grote goede kerstdaad, een brave noodgedwongen afgedankte olifant toch nog een leuk kunstje laten doen!

O, en een echt circus willen zien met paarden en in een tent?
Nee, bij mijn opsomming aan Liefhebber heb ik dit niet genoemd. Terwijl het toch echt aan alle voorwaarden voldoet. Maar dicht bij Utrecht kun je Groningen nu eenmaal ook weer niet noemen......
Gelukkig zijn er ook liefhebbers die niet op een paar kilometer kijken......
Maar inderdaad, om de hoek wonen heeft ook wel zijn voordelen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 11:48 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Het is exact als hierboven beschreven. Fris, fruitig, geweldig verrassend.
Ook ik ben van mening dat het Trampolinenummer werkelijk van een grote klasse is.

''In de buurt wonen'' of niet ... een ritje naar Groningen is zeer aan te bevelen want Circus Renz Berlin heeft een keurig programma neergezet. =o=

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2016 3:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kwam een uurtje geleden de bemanning van het circus tegen in de stad Groningen. Na te hebben geflyerd sloegen ze groente en ander proviand in op de weekmarkt.
Kregen daarbij een gigadoos mango's cadeau voor Carla! Vraag me alleen nu pas af of dat wel goed voor haar is. Ik weet dat apen die vruchten absoluut niet mogen eten vanwege een bepaald gif.
Hoop dat ze hier meelezen, wat ze soms doen.
Ze moesten erg lachen om wat ik schreef over de hondjes, meneer Armani met zijn nieuwe (dus echt wel Italiaanse!) vriendin was er ook bij.
Lopend terug naar de basis, met alle zware dozen......... Niks palletwagentje lenen, daar train je geen spieren mee!

Ze zijn er nog tot en met 8 januari te zien!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2017 11:32 am 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Verrassend. Anders.
Slechts twee woorden, maar niet zomaar twee woorden.
En zeker niet zonder aanleiding of betekenis.

Waar we het over hebben? Nu ja, we bevinden ons in een topic over Circus Renz Berlin. Dus eh, duh.
Ik beleefde een geweldig verrassende Circusmiddag, met een fijne opkomst (goed gevulde tribune), een enthousiast publiek en als klap op de toch al feestelijke vuurpijl Bernhard senior met het paardenspul.
We zien de heer Renz niet meer zo vaak in de Piste, het is echter een waar genoegen om senior samen met zijn dochter en kleindochter aan het werk te zien.
Daarnaast presenteerde Bernhard junior de Kamelen, en hij bracht het spul op voortreffelijke wijze.
Last but not least was Lauli met ''groot en klein'' te zien - mooi gedaan.
Tot hier de bijzonderheden zoals die afwijken van de standaard opstelling.
De kenner zal inmiddels na al het voorgaande ongetwijfeld wel begrijpen dat Enrico ontbrak, dit vanwege een tijdelijk ongemak.
Uiteraard ga ik hier niet het volledige programma bespreken, Didier verwoordde het immers al op uitmuntende wijze.

Als de mensen op weg naar de uitgang met elkaar in gesprek zijn, en stellen dat je ''waar voor je geld hebt'' dan zit het wel snor.
Mocht je Groningen om wat voor reden nog niet bezocht hebben, het kan nog twee dagen, aarzel niet, gewoon gaan.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2017 1:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Filmpje van de Groninger Krant, hadden we denk ik nog niet gezien: https://www.youtube.com/watch?v=F77JUK9i0e4


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2017 12:41 am 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Compilatie van de Voorstelling van het Groot Winter KerstCircus Groningen, 2016 - RENZ Berlin.

https://www.youtube.com/watch?v=ZGDJOC_nvMg

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.