Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 10:38 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2017 7:21 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
En dat allemaal op precies 30 km van De Vliert.........
En zo beconcurreerden zij zichzelf!

Ook in de circuswereld geldt dat overdaad schaadt.
Zeker wanneer het geen topprogramma's betreft.


Rotterdam en Dordrecht liggen hemelsbreed maar 20km uit elkaar en dat heeft nooit geen probleem opgeleverd
voor de kerstcircussen aldaar. Hetzelfde voor Haarlem en Amsterdam, Hilversum en Utrecht, Maastricht en Sittard en Roermond
en als laatste die iets verder uit elkaar liggen, Tilburg, Den Bosch en Eindhoven. Laat ergens een circus afvallen, en de anderen
gaan dan geen mens meer trekken, dus van overdaad zou ik nog niet willen spreken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2017 9:37 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
De meeste kerstcircussen zijn vooral georiënteerd op de stad waar ze spelen. Denk dat de doorsnee inwoner uit Den Bosch niet weet dat er in Best of in Eindhoven een kerstcircus speelt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 3:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
De meeste kerstcircussen zijn vooral georiënteerd op de stad waar ze spelen. Denk dat de doorsnee inwoner uit Den Bosch niet weet dat er in Best of in Eindhoven een kerstcircus speelt.


Dat is heel betrekkelijk en afhankelijk van waar er reclame wordt gemaakt.
Herinner me van niet eens zo lang geleden in het westen van Brabant twee kerstcircussen van nota bene familieleden die ijverig flyerden in elkaars standplaats!
En lees voor flyer gerust vrijkaart!

Citeer:
Rotterdam en Dordrecht liggen hemelsbreed maar 20km uit elkaar en dat heeft nooit geen probleem opgeleverd voor de kerstcircussen aldaar.


In de eerste plaats wonen in die regio aanzienlijk meer mensen dan in het betreffende deel van Brabant.
Hoezo, nooit problemen opgeleverd? Waar is Dordrecht gebleven dan? Aan het succes ten onder gegaan?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 5:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Als je alleen gericht bent op de speelplaats is het anders dan op de regio daar heb je wel gelijk in.
Het kerstcircus in Dordrecht is echter niet door de concurrentie met Ahoy ten onder gegaan. Royal heeft jarenlang succesvol gedraaid en was een vast uitje voor vele Dordtenaren. Financiële problemen van de familie Teuteberg, veroorzaakt door o, a, het reizende Royal aan het einde van de jaren negentig, minder goede standplaatsen, problemen met de fiscus, eigen beleid zijn m.i. van grotere invloed geweest dan de concurrentie met Ahoy.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 5:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat mag allemaal zo zijn, maar meerdere circussen dicht bij elkaar maakt de spoeling vast nooit dikker!
Niet voor niets is het Wintercircus in Amsterdam na een paar jaar weer verdwenen, net als Maastricht en Roermond.
Utrecht had een paar jaar geleden nog drie mogelijkheden en nu nog maar één.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 7:42 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Dat mag allemaal zo zijn, maar meerdere circussen dicht bij elkaar maakt de spoeling vast nooit dikker!
Niet voor niets is het Wintercircus in Amsterdam na een paar jaar weer verdwenen, net als Maastricht en Roermond.
Utrecht had een paar jaar geleden nog drie mogelijkheden en nu nog maar één.



Als je met 3 circussen een plaats gaat delen dan heb je gelijk, maar bv haarlem heeft geen last van amsterdam
en rotterdam geen last van dordrecht, en hilversum geen last van utrecht enzovoort. dus net wat Hugo zegt,
de mensen gaan echt geen 20/30km rijden als er een circus in hun eigen gemeente staat.
Als er dan weer 2 of 3 in hun stad staan, ja dan word de spoeling weer wel erg dun.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Geen enkele behoefte om hier heen en weer te gaan strijden, maar toe geven doe ik ook niet.
Het is onzin om te zeggen dat circussen elkaar uitsluitend beconcurreren wanneer ze in dezelfde plaats staan.
Ik noemde dacht ik al een voorbeeld van flyeren in de -andere- plaats van de 'concurrent', toen nota bene zelfs door familie!
En iedere plaats in de Randstad heeft last van Amsterdam, van Carré dan. De bezoekers daar komen uit het hele land. Dus zeker ook uit Haarlem, op tien minuten rijden!
Let wel: ik heb het bewust niet over circusliefhebbers of -ingewijden.
Het tegenovergestelde bestaat ook: Zanzara heeft absoluut geen last van Carré in dezelfde stad. Misschien zelfs wel voordeel door het enorme verschil in entreeprijzen!
Op het moment dat mensen al dan niet uit traditie EENMAAL in deze periode naar een Kerstcircus gaan heeft ieder ander circus -nadat de keuze is gemaakt- daar last van.
Dichtbij of verder weg......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 5:23 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Geen enkele behoefte om hier heen en weer te gaan strijden, maar toe geven doe ik ook niet.
Het is onzin om te zeggen dat circussen elkaar uitsluitend beconcurreren wanneer ze in dezelfde plaats staan.
Ik noemde dacht ik al een voorbeeld van flyeren in de -andere- plaats van de 'concurrent', toen nota bene zelfs door familie!
En iedere plaats in de Randstad heeft last van Amsterdam, van Carré dan. De bezoekers daar komen uit het hele land. Dus zeker ook uit Haarlem, op tien minuten rijden!
Let wel: ik heb het bewust niet over circusliefhebbers of -ingewijden.
Het tegenovergestelde bestaat ook: Zanzara heeft absoluut geen last van Carré in dezelfde stad. Misschien zelfs wel voordeel door het enorme verschil in entreeprijzen!
Op het moment dat mensen al dan niet uit traditie EENMAAL in deze periode naar een Kerstcircus gaan heeft ieder ander circus -nadat de keuze is gemaakt- daar last van.
Dichtbij of verder weg......


Het is geen strijd maar een doodgewone discussie voeren waarin eenieder zijn eigen mening en kijk op de dingen des levens heeft,
dus daar is niks mis mee.
Verder vertel je dat elk circus in de randstad last heeft van Carré, maar dat is onzin want Kerstcirus carré bestaat alweer 32 jaar
en is na ahoy het oudste en langstlopende kerstcircus van nederland, en zijn alle andere kerstcircussen daar gewoon later bij gekomen
dus als die daar last van hadden gehad, dan zouden ze allang weer verdwenen zijn, maar het tegendeel is waar, want ook kerstcircus
den Haag bestaat al enkele decennia en zo ook Herman Renz in Haarlem. Als er dan ook een circus in de stad staat waar je woont,
dan gaan de gewone bezoekers dan ook niet naar een andere stad rijden. Ja, wellicht een paar uitzonderingen daargelaten,
maar heb ik nog nooit ergens gehoord dat mensen massaal vanuit een andere plaats waar al een circus is, naar een andere circus gaan
in een andere stad.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 11:03 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
appels met peren vergelijken valt niet altijd mee.... :|

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 1:54 am 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
heuvels schreef:
appels met peren vergelijken valt niet altijd mee.... :|


vertel eens wie de appels en peren zijn, want ik zie ze niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 4:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Veel circussen zijn niet met elkaar te vergelijken. Ieder hun charmes en ieder hun vaste klantenkring. Ik denk dat veel mensen tamelijk trouw zijn aan "hun" kerstcircus, net zoals bij kappers het geval is. Daarnaast natuurlijk "zwevende" bezoekers en ook circusgekken die meerdere circussen bezoeken. Allemaal onvergelijkbaar en ook onvoorspelbaar. En een aantal circussen zijn ook nog steeds zoekende naar een mooie locatie met potentie, zodat er soms een paar te dichtbij elkaar zitten voor het mooie. De marktwerking bepaalt het succes.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 6:05 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
heuvels schreef:
Veel circussen zijn niet met elkaar te vergelijken. Ieder hun charmes en ieder hun vaste klantenkring. Ik denk dat veel mensen tamelijk trouw zijn aan "hun" kerstcircus, net zoals bij kappers het geval is. Daarnaast natuurlijk "zwevende" bezoekers en ook circusgekken die meerdere circussen bezoeken. Allemaal onvergelijkbaar en ook onvoorspelbaar. En een aantal circussen zijn ook nog steeds zoekende naar een mooie locatie met potentie, zodat er soms een paar te dichtbij elkaar zitten voor het mooie. De marktwerking bepaalt het succes.


Het is geen vergelijking van circussen, maar de stelling dat circussen last van elkaar zouden hebben, en vooral de circussen in de randstad
van Carré, en dat vind ik gewoon onzin want waar ahoy en carré vroeger het rijk zo'n beetje alleen hadden, moeten ze nu delen met
de vele circussen die er bij zijn gekomen en zie ik geen terugloop bij carré en ahoy. En zelfs toen ahoy begin jaren 80 het rijk alleen had in de
eigen regio, heeft het ook een paar keer met tegenvallende resultaten gedraaid en dat zonder concurrentie in die tijd, dus kun je nu in deze
tijd niet zeggen dat als een circus minder goed gelopen heeft, dat dan aan de vele concurrenten ligt.
Ahoy en carré maken landelijk reclame, maar dat weerhoud het publiek er dan toch niet van om de tenten in den haag en Haarlem te vullen.
En ja, Carré en ahoy zullen zo hun eigen bezoekers hebben, maar je ziet dus dat er dan ook nog genoeg publiek is dat naar Haarlem
en den haag gaat.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2017 3:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dus wat is het probleem? Geen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2017 10:54 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Dus wat is het probleem? Geen!


Klopt, maar jij zag het wel als een probleem en kwam je met een voorbeeltje en dat is dan een gevalletje op zich
wat dan eens een keer voorkomt, maar toch niet met regelmaat.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Den Bosch
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2017 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat ik deed was alleen iets constateren. Ik schreef namelijk (voor wie het spoor inmiddels bijster is), en het ging over het matig bezochte Kerstcircus in Den Bosch:

Citeer:
Daarnaast was de familie Renz te vinden in Best waar ze de Magic Christmas Show vulden.
En dat allemaal op precies 30 km van De Vliert.........
En zo beconcurreerden zij zichzelf!

Ook in de circuswereld geldt dat overdaad schaadt.
Zeker wanneer het geen topprogramma's betreft.


Fijn dat je me nu alsnog gelijk geeft. Had je dat eerder gedaan dan was de hele discussie niet nodig geweest.
Maar misschien was dat wel een doel op zich...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.