Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 2:25 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2016 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het Brabants Dagblad zojuist op de site:

Groot Tilburgs Kerstcircus gaat definitief niet door

TILBURG - Het Groot Tilburgs Kerstcircus gaat definitief niet door: het circus heeft de bij de rechter aangespannen procedure verloren.

„Vanuit alle uithoeken van Europa waren de artiesten al onderweg en we hebben zelfs een groep Russische artiesten op het vliegveld in Moskou tegen moeten houden", aldus de organisatie van het circus.

Het circus hoopt volgend jaar tóch weer op het Laarveld te mogen staan.
Volgens de wethouder is dat mogelijk, maar pas na een gesprek en het betalen van de rekeningen.




Alsmede een verklarende toelichting op de eigen site van het circus:

DANKZIJ GEMEENTE TILBURG DIT JAAR
GEEN GROOT TILBURGS KERSTCIRCUS


Door onenigheid over een openstaande nota voor precariorechten voor reclameborden van de 2e editie van het kerstcircus. Heeft de gemeente Tilburg besloten dit jaar geen vergunning te geven voor optredens van het Groot Tilburgs Kerstcircus.
Wij hebben nog geprobeerd om via de rechtbank de vergunning af te dwingen. Maar door een zinnetje in een e-mail van de gemeente stonden wij machteloos.
In de mail werd aangegeven dat het evenemententerrein Het Laar niet beschikbaar werd gesteld i.p.v. , wij verlenen u dit jaar geen vergunning.
Als dat er wel had gestaan dan hadden wij bij de rechtbank sterk gestaan en naar alle waarschijnlijkheid de procedure gewonnen.
Nu claimt de gemeente geen vergunningaanvraag van ons te hebben ontvangen.

Wij stonden volledig klaar om met onze opbouwwerkzaamheden te beginnen, het complete materiaal heeft op 5 km afstand van Tilburg staan wachten op groen licht maar helaas de gemeente bleef op hun standpunt.
Vanuit alle uithoeken van Europa waren de artiesten al onderweg en we hebben zelfs een groep Russische artiesten op het vliegveld in Moskou tegen moeten houden.
Het Groot Tilburgs Kerstcircus is in de afgelopen 3 jaar uitgegroeid tot een fantastisch evenement. Verleden jaar stonden we zelfs in de top 3 van Nederlandse Kerstcircussen.
Uit alle windstreken kwamen bezoekers naar Tilburg, speciaal voor het Kerstcircus.

Wij hebben Het Groot Tilburgs Kerstcircus zuiver uit Idealisme opgestart.
Iedere grote stad in Nederland heeft een eigen kerstcircus. En in Tilburg kwam af en toe een kwalitatief slecht circus na de kerst aan gefladderd.
En wij waren van mening dat Tilburg een echt Kerst Circus verdiende. Een kerstcircus dat als een sprookje moest zijn met alle toeters en bellen.
Mooi gedecoreerd, een fantastisch programma, een voorstelling waar de mensen lachend en dansend naar buiten gaan.
En we kunnen wel stellen dat dit de afgelopen 3 jaren gelukt is.

Er is er één rekening niet betaald van 5460 euro aan precario, de belasting die ondernemers betalen voor het gebruik van openbare grond.
Het gaat om de reclameborden die in de stad stonden tijdens de 2e editie van 2014/15.
Maar net zoals politieke partijen hoeven circussen in Tilburg geen precario voor reclame te betalen. Anders hadden we voor dat bedrag wel op een andere manier reclame gemaakt.
Tijdens de 1e editie en de 3e editie is geen precario gevraagd. Dus de gemeente is niet erg consequent in hun regels.

Juli vorig jaar hebben wij daarom bezwaar gemaakt tegen de precario-aanslag, daar hebben we niets meer van gehoord. In september stond er opeens een deurwaarder op de stoep.

Op dat moment kon dat het bedrag niet meer betaald kon worden.
Tijdens de vorige editie zijn we negatief geëindigd door het mislukken van de kerstmarkt, die we dit jaar daarom ook niet meer wilde organiseren.
We hebben de gemeente gevraagd om de betaling na de aankomende editie te mogen voldoen, maar jammer genoeg hebben wij hierover geen akkoord kunnen bereiken.
Een aantal vrienden van het circus hadden aangeboden om dit bedrag alsnog te voldoen, maar ook dit is geweigerd.

Het is voor ons onbegrijpelijk dat de gemeente een fantastisch evenement als het onze op deze manier om zeep helpt.

Wij excuseren bij het publiek die ons de afgelopen 3 jaren zo trouw zijn geweest. Vele van u hebben een bezoek aan het kerstcircus onderdeel gemaakt van uw kerstbeleving en wij hopen u volgend jaar toch weer in Het Groot Tilburgs Kerstcircus te mogen ontvangen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2016 5:02 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Zeer triest is dat!
Als ik van het circus was, zou ik niet meer naar Tilburg wensen terug te keren volgend eindejaar.
Dan zullen ze het weten, dat het circus niet met zich laat sollen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2016 5:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar ja, wanneer je er woont wordt dat anders......
En dat terugkeren is maar zeer de vraag gezien de vele kosten die er nu nog bijkomen door het afgelasten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2016 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Indien men volgend eindejaar een kerstcircus zou doen, en men artiesten gaat boeken hiervoor.
Zullen de artiesten zich al gaan afvragen, daar is Iarz weer, zal het wel doorgaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2016 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Iarz tekende in dit geval niet voor de organisatie en was uitsluitend ingehuurd.
Opnieuw een vette strop dus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2016 8:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Circusboy schreef:
Zeer triest is dat!
Als ik van het circus was, zou ik niet meer naar Tilburg wensen terug te keren volgend eindejaar.
Dan zullen ze het weten, dat het circus niet met zich laat sollen!


Het verhaal rammelt langs alle kanten, want je gaat niet eerst een kerstcircus organiseren en contracten aangaan
met artiesten en toeleveranciers, en dan pas 2 weken op voorhand een vergunning aanvragen.
Verder geven ze zelf al aan dat dit al langer speelt en dat er zelfs een deurwaarder langs is geweest,
en waar ze naar hun eigen zeggen niks meer van gehoord hebben. Als ik dan m'n kerstcircus serieus neem
en er alles aan wil doen om het in goede banen te leiden, dan had ik zelf er achter aan gaan bellen,
want je wilt een goede relatie met een gemeente opbouwen, vooral als jij degene bent die elk jaar
de voorkeur krijgt om weer een kerstcircus te mogen neerzetten, dus ben je erg dom bezig als je dan
dit soort zaken van tafel gaat vegen en denkt dat je een loopje kunt nemen met een gemeente.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2016 9:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Maar ja, wanneer je er woont wordt dat anders......
En dat terugkeren is maar zeer de vraag gezien de vele kosten die er nu nog bijkomen door het afgelasten.


Als je met peanuts aan een kerstcircus begint, dan lopen de kosten zo op als het slecht loopt.
Fictief rekenvoorbeeld:
Stel je hebt 5000 bezoekers om gelijk te spelen.
Je trekt er maar 4000 het eerste jaar dus 1000 tekort.
Het 2e jaar heb je ook weer 5000 mensen nodig om ook dan gelijk te spelen, PLUS die 1000 van vorig jaar, dus 6000 mensen.
Loopt het weer niet en komen er nog steeds maar 4000 mensen? Dan word het 3e jaar 8000 mensen trekken.
En stel er komen dan 50% meer bezoekers! Onrealistisch maar goed, dan nog zijn dat er 2000 te weinig
dus het 4e jaar moeten er al 10.000 bezoekers komen, dus kun je nagaan hoe snel een beetje achterstand
kan oplopen als je over geen reserves beschikt, en het ene gat met het andere denkt te dichten,
maar de gaten groter worden dan jij kunt aanvullen met in dit geval meer bezoekers, want die komen
niet in die aantallen en dan houd het op.

Dat ze geen reserves hebben maak ik uit op het feit dat ze een hele productie hebben laten
klappen voor een verschil van 5500 euro, en dat doe je niet als het een goedlopend kerstcircus is,
en ben je verkeerd bezig als je een dergelijk luttel bedrag niet anderhalve week op voorhand in kas hebt.
En dan nog de overige schuldeisers die niet in beeld komen, maar er wel zijn volgens de geruchten uit
betrouwbare bron, dus misselijk wat daar nog open staat.
Het lijkt dan ook gewoon een Royal 2.0 verhaal wat hier gaande is, dus alleen maar tegenvallende bezoekers
aantallen dat resulteerde in steeds meer schulden en afnemende tot 0 reserves, en dan houd
het gewoon een keer op. Vervelend voor de gecontracteerde artiesten die nu geen werk hebben, maar
beter geen werk dan voor niks staan te werken, toch?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2016 10:00 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Daarnaast zijn er nu natuurlijk ook al kosten gemaakt, of beter gezegd schuldeisers gecreëerd, waar geen Tilburgse bezoekers tegenover staan.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2016 11:05 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Als wij het nu hebben over het imago vsn het circus dan is dit dus een voorbeeld van hoe het niet moet en berokkend dit schade aan de hele circuswereld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 3:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
In de verschillende berekeningen -waar haal je de euvele moed vandaan om bij iemand in de portemonnee te kijken terwijl je er lustig op los fantaseert- zitten wel een paar flinke onwaarheden.
Die je geweten kon hebben door alleen hier al alles heel precies te lezen.
Maar dat is kennelijk teveel moeite of minder leuk dan de boel maar weer eens flink neersabelen....
Vraag me af wat de circuswereld de meeste schade toebrengt......

Zo staat ergens dat de gemeente een vergunning heeft verstrekt voor een periode van vijf jaar, en dit zou de vierde aflevering moeten gaan worden.
Dus hoezo, een vergunning te laat aangevraagd?

Verder vermeldt de organisator zelf dat niet de hoogte van het door de deurwaarder gevorderde bedrag de kwestie was, maar de onredelijkheid.
Toen ze, om verdere problemen te voorkomen, dat (geringe) bedrag alsnog dan maar wilden voldoen bleek dat niet meer te kunnen, het was intussen een gepasseerd station.

Hiermee wil ik niet zeggen dat alles in het verleden maar perfect is geregeld, daar heb ik (en velen met mij) geen kijk op.
Maar met een natte vinger maar wat in het wilde weg berekenen (alsof je dagelijks met dit bijltje hakt) is zeker buiten alle peil.
Dezelfde rekenmeester rekende de organisatie overigens vorig jaar voor aanvang van de kerstmarkt al helemaal rijk, terwijl dat juist de inleiding tot de (voorlopige) ondergang zou inhouden.
Pas toen die kerstmarkt de mist in was gegaan kwam de plaats van handeling en de aard van de Tilburgers ter sprake, en absoluut niet eerder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 5:13 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Moscow circus gaat in Belgie Aalst kerstcircus maken

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Goed nieuws, dan kunnen ze tenminste nog iets verdienen met de Kerst!

Voor meer informatie: http://www.persregiodender.be/index.php ... ra-hallen/

Waar staat:

Kerstcircus zakt af naar Aalst op parking Flora-hallen…

Afbeelding

Naast de Florahallen aan de Albrechtlaan komt een groot tentencomplex waar acrobaten, koorddansers, clowns en dieren uit alle continenten te bewonderen zijn.
In een bijna twee uur durende show reis je door het hele verhaal van de bonte circuswereld, om op een adembenemende wijze kennis te maken met de diverse manieren waarop mensen en dieren samen leven en werken.
Dit alles gebracht op een uiterst moderne en stijlvolle manier, waarbij alle registers van bühne en theatertechnieken worden aangewend.
Het kerstcircus vindt plaats in een reuze viermast pagodetent met uitstekende zichtbaarheid vanop alle plaatsen én verwarming.

Door de prachtige choreografie van het evenement zal het publiek versteld staan voor het verbluffende meesterschap van de artiesten en betoverd worden door het majestueuze, de intelligentie en de schoonheid van o.a. paarden en papegaaien.
Voor de eerste keer zal men ook kunnen lachen in de moedertaal want de Vlaamse Totoff Clowns zullen met hun komische tussenkomsten het hele programma opluisteren.
Kortom een internationale cast van ruiters, dansers, acrobaten en clowns die het hart en ziel uitmaken van deze voorstelling.
KERSTCIRCUS AALST brengt spanning, durf, glamour, passie en comedie in een spektakel dat lang in de harten van al wie het gezien heeft zal gegrift blijven.

Tijdens de duur van de Kerstmarkt heeft het circus een stand op de Hopmarkt waar men dagelijks tickets kan kopen vanaf 11.00 uur.
De toegangsprijzen zijn voor de tribunes: Volwassenen: 15 euro – Kind (-12 jaar) betalen 10 euro, voor de loges: Volwassenen: 20 euro – Kind (-12jaar) betalen dan 15 euro.
Voorstellingen zijn elke dag tussen 28 december t.e.m. 4 januari om 14.00 & 17.00 uur.
Op 31/12 en 4/1 alleen voorstelling om 14.00 uur.
De tent is heerlijk verwarmd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 8:08 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
In de verschillende berekeningen -waar haal je de euvele moed vandaan om bij iemand in de portemonnee te kijken terwijl je er lustig op los fantaseert- zitten wel een paar flinke onwaarheden. Die je geweten kon hebben door alleen hier al alles heel precies te lezen.


Die berekening is een FICTIEF sommetje om gewoon te laten zien hoe snel een achterstand uit de klauwen kan lopen,
en dan niet eens in euro's maar simpel met bezoekersaantallen, dus als je over lezen begint, dan zou ik zelf maar eens
2x gaan lezen wat er staat, wellicht dat het de 2e keer wel tot je grijze hersencellen doordringt.

Citeer:
Maar dat is kennelijk teveel moeite of minder leuk dan de boel maar weer eens flink neersabelen....
Vraag me af wat de circuswereld de meeste schade toebrengt......


Ik stuur geen artiesten naar huis zonder werk en inkomen omdat ik uit principe een rekening weiger te betalen,
dus als je het over schadelijk wilt hebben, dan moet je dat niet met mij doen, want dat ga je niet winnen in dit verhaal.

Citeer:
Zo staat ergens dat de gemeente een vergunning heeft verstrekt voor een periode van vijf jaar, en dit zou de vierde aflevering moeten gaan worden.
Dus hoezo, een vergunning te laat aangevraagd?

Er staat ook dat de gemeente ze geen vergunning heeft gegeven voor dit jaar, en wel vanwege de openstaande rekening. Dus dat ook nog eens anderhalve week
op voorhand en niet eens weten of de vergunning wel in orde is. Zoiets belangrijks check je toch gewoon op voorhand en communiceer je verdomme
toch voldoende met een gemeente om alles ruimschoots dus máánden op op voorhand tip top in orde te hebben?
Niks! De deurwaarder is máánden geleden langs geweest en weer afgedropen, en onder het mom van, "we hebben er niks meer van gehoord"
zijn de dus gewoon verder gegaan met organiseren en daarbij de gemeente lekker links laten liggen en dan anderhalve week op voorhand gaan huilen
als blijkt dat die rekening TOCH ECHT betaald moet gaan worden, anders geen vergunning! Dus niet betalen is geen vergunning
en daar ging het de gemeente om. Het stond dus vrijdag in de krant, dus moeten ze op z'n laatst donderdag dat nieuws te horen
hebben gekregen, dus als ze dan even die zelfde dag of vrijdag hadden betaald, dan was er niks aan de hand geweest.
Maar nee, ze hebben principes, en daarvoor laten ze een heel circus met artiesten en al de kolere krijgen, want principes gaan voor alles, nietwaar didier? :lol:


Citeer:
Verder vermeldt de organisator zelf dat niet de hoogte van het door de deurwaarder gevorderde bedrag de kwestie was, maar de onredelijkheid.

Artiesten op het allerlaatste moment afzeggen vanwege principes is pas onredelijkheid.
Er was geld zat hoor, maar die principes, daar ging het om. Echt waar! :lol:


Citeer:
Toen ze, om verdere problemen te voorkomen, dat (geringe) bedrag alsnog dan maar wilden voldoen bleek dat niet meer te kunnen, het was intussen een gepasseerd station.


Als je gewoon nog op het laatste moment met geld over de brug komt, dan gaat een gemeente echt niet flauw doen en je nek in een strop hangen
en op het laatste moment de stoel er onder vandaan trappen, dus zal er wel meer aan de hand zijn geweest en daar heb ik wel een vermoeden van,
maar dat zal ik hier maar niet hardop zeggen, want dan is het nog meer janken geblazen. :( :o


Citeer:
Hiermee wil ik niet zeggen dat alles in het verleden maar perfect is geregeld, daar heb ik (en velen met mij) geen kijk op.
Maar met een natte vinger maar wat in het wilde weg berekenen
ik gebruik altijd pen en papier of wordpad en zijn de wegen hier alles
behalve wild te noemen.
Citeer:
(alsof je dagelijks met dit bijltje hakt)


Ik heb wel degelijk met circusbijltjes gehakt en weet dan ook van de hoed en de rand, en dus ook wat het kost
en daarom zal ik nooit geen (kerst)circus uit idealisme neerzetten, want realisme is aan het eind hetgeen dat de
rekeningen moet betalen. En dat jij circus als je ideaal ziet, wil nog niet zeggen dat het grote publiek jou
ideaal deelt, en daar moet wel de poen vandaan komen, en als die het niet komen brengen, dan moet je op voorhand zorgen
dat je in elke geval genoeg gespaard hebt om de rekeningen te kunnen betalen. Kun je dat niet? Dan loop je gewoon
te gokken met andermans inkomen ( artiesten, medewerkers en toeleveranciers) en dat is not done!

Citeer:
is zeker buiten alle peil.

inderdaad!


Citeer:
Dezelfde rekenmeester rekende de organisatie overigens vorig jaar voor aanvang van de kerstmarkt al helemaal rijk, terwijl dat juist de inleiding tot de
(voorlopige) ondergang zou inhouden. Pas toen die kerstmarkt de mist in was gegaan kwam de plaats van handeling en de aard van de Tilburgers ter sprake,
en absoluut niet eerder!


Ik heb gezegd dat die kerstmarkt wel een goed idee was, want dan trek je meer mensen naar het laar en dus ook naar het circus.
En als je dan even terug gaat naar het eerste jaar, dan kun je lezen dat ik het toen al weinig kans van slagen gaf, want Tilburg is nooit wat
geweest voor geen een kerstcircus, en zie hier hoe ik dan uiteindelijk TOCH WEER gelijk heb gekregen!
Ja het 2e jaar hebben ze wel een beetje met succes gedraaid, maar dan alweer naar hun eigen zeggen, en daar heb ik toen zelfs m'n excuus
voor aangeboden, maar nu blijkt het dus allemaal niet zo'n rozegeur en maneschijn te zijn geweest, dus mijn excuus was onterecht en bij deze
weer ingetrokken en zie je maar weer dat je ook hun kant van het verhaal met een dikke korrel zout moet nemen, want die gaan hier echt niet het
achterste van hun tong laten zien, en dat doet geen een circus en waarom zouden ze ook?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 9:50 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Conclusie een voorbeeld van een circus dat negstieve publiciteit genereerd en de naam vsn het circus in het algemeen schsde berokkend


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.