Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 1:54 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: vr mei 20, 2016 3:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, en wat schreef ik dus:
Citeer:
Mogelijk ten dele, alleen dat deel waarvan tickets ook geveild worden op https://www.ticketveiling.nl/dagje-uit/ ... ie1/a13221

Denk er wel aan wanneer je daar aan meedoet dat er altijd € 5,- kosten bijkomen!
Soms zal je dus gewoon aan de circuskassa zelfs goedkoper uit zijn!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2016 3:28 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
in rotterdam hebben ze iedere geval een mooie locatie in het zuiderpark naast ahoy waar in het verleden renz international heeft gedaan https://www.facebook.com/circusfotospag ... =3&theater


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2016 11:38 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 22, 2016 11:26 am
Berichten: 12
Locatie: Overal en nergens
coby schreef:
Eundelijk wer mooi circus na het geneuzel van bosle, sijm, barani etc. Eindelijk echt circus wer in Nederland.
Circus met gans en kip is voor kleine kindren. Nederland verdienen mer.


Persoonlijk vindt ik helemaal niet dat Nederland zulke mooie grote zaken verdiend. Ze gaan er immers toch niet heen! Bewijs is natuurlijk de ondergang van Herman Renz , maar ook Althoff etc.
Nu kun je natuurlijk discuseren over de gang van zaken betreft het management enz. Maar feit is dat als er maar genoeg bezoekers waren er natuurlijk niks aan de hand was geweest.

Verder laten de Nederlanders de wilde dieren gewoon uitdrijven zonder er iets aan te doen dus nogmaals; Nederland verdiend volgens mij die mooie grote zaken niet, amar dat geldt voor VEEL meer landen tegenwoordig.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2016 12:55 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
spanbandje schreef:
coby schreef:
Eundelijk wer mooi circus na het geneuzel van bosle, sijm, barani etc. Eindelijk echt circus wer in Nederland.
Circus met gans en kip is voor kleine kindren. Nederland verdienen mer.


Persoonlijk vindt ik helemaal niet dat Nederland zulke mooie grote zaken verdiend. Ze gaan er immers toch niet heen! Bewijs is natuurlijk de ondergang van Herman Renz , maar ook Althoff etc.
Nu kun je natuurlijk discuseren over de gang van zaken betreft het management enz. Maar feit is dat als er maar genoeg bezoekers waren er natuurlijk niks aan de hand was geweest.

Verder laten de Nederlanders de wilde dieren gewoon uitdrijven zonder er iets aan te doen dus nogmaals; Nederland verdiend volgens mij die mooie grote zaken niet, amar dat geldt voor VEEL meer landen tegenwoordig.
hillenaar en knie zijn gewoon slim in deze periode trekt een circus meer publiek van wegen het weer wat minder wordt en de herftvakantie op malieveld in den haag was ook altijd een groot succes voor CHR denk dat er nog wel wat datums bijkomen in november en begin december


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2016 2:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 22, 2016 11:26 am
Berichten: 12
Locatie: Overal en nergens
Citeer:
hillenaar en knie zijn gewoon slim in deze periode trekt een circus meer publiek van wegen het weer wat minder wordt en de herftvakantie op malieveld in den haag was ook altijd een groot succes voor CHR denk dat er nog wel wat datums bijkomen in november en begin december

Daar heb ik het toch niet over .. ? ik heb het erover dat ik vidnt dat Nederland geen grote zaken verdiend. Ik zeg niet dat het dom is dat ze komen in die periode. Dat is waarschijnlijk ook het slimste om te doen. Ik hoop natuurlijk dat ze heel goed draaien en vaker terug komen. Maar verdiend Nederland zo'n zaak? nee vindt ik niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 4:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Beetje vreemde redenering, dat voor straf alle circussen van formaat maar bij voorbaat weg moeten blijven.
Zo kun je nog een poosje doorredeneren: er zijn de laatste jaren ook winter- of kerstcircussen die minder goed draaien dan in het verleden, en daardoor minder goed dan gewenst.
Dus moeten we nu maar bij voorbaat die ook allemaal maar opdoeken?
Nou, dan mogen we nog blij zijn dat er van die geneuzelcircusjes bereid zijn hier op tournee te gaan!
Emigreren is misschien een oplossing. Voorlopig naar Oost-Europa.
Dat lijkt nog het enige gebied dat veilig is. Geen idee over toeschouwerscijfers daar.
Maar in veel landen daar is Het Circus nog wel een jaarlijks hoogtepunt, zoals hier vroeger.
Zo lang als het duurt......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2016 10:31 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 22, 2016 11:26 am
Berichten: 12
Locatie: Overal en nergens
Didier schreef:
Beetje vreemde redenering, dat voor straf alle circussen van formaat maar bij voorbaat weg moeten blijven.
Zo kun je nog een poosje doorredeneren: er zijn de laatste jaren ook winter- of kerstcircussen die minder goed draaien dan in het verleden, en daardoor minder goed dan gewenst.
Dus moeten we nu maar bij voorbaat die ook allemaal maar opdoeken?
Nou, dan mogen we nog blij zijn dat er van die geneuzelcircusjes bereid zijn hier op tournee te gaan!
Emigreren is misschien een oplossing. Voorlopig naar Oost-Europa.
Dat lijkt nog het enige gebied dat veilig is. Geen idee over toeschouwerscijfers daar.
Maar in veel landen daar is Het Circus nog wel een jaarlijks hoogtepunt, zoals hier vroeger.
Zo lang als het duurt......


Voor je reageert misschien even beter lezen? ik zeg niet dat ze moeten komen en ook niet dat ze maar moeten opdoeken. Ik zeg dat ik de stelling "Nederland VERDIENT beter dan de kleine circussjes (beter / groter om het even) niet kloppen want ze laten de groten toch zelf doodbloeden door weg te blijven.
Als je iets niet waardeert vindt ik dat je het niet verdiend. nogmaals persoonlijke mening,


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2016 9:50 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 22, 2016 11:26 am
Berichten: 12
Locatie: Overal en nergens
Didier schreef:

Ik bedoelde maar te zeggen: wanneer CdS hier 7 miljoen (meer, want dit betreft uitsluitend de bruto entreegelden) bij elkaar kan sprokkelen valt het allemaal nog wel een beetje mee wat de offerbereidheid van het Nederlandse volk betreft.


Cirque du Soleil doet het inderdaad heel goed, en ik denk dat het behalve de onbetwistbare kwaliteit ook komt omdat het een soort van "hot item" is. Mensen gaan er heen met hele bedrijven krijgen het cadeau bij bruiloften enz. Het is echt een uitje zoals een musical of dinnershow en dát imago zouden de circussen ook weer moeten krijgen, maar hoe we dat moeten doen.... geen idee.

ooh en nog even over mijn duitse stukken taart, ik zal terug nemen dat Nederlanders niet gezellig zijn, al heb ik dat niet letterlijk gezegt. Maar wat ik en Coby (al dan niet echt coby?!?) bedoelden was dat de Nederlandse gastvrijheid net als veel andere landen toch anders is als wat wij misschien gewend zijn. Dat wil niet zeggen slechter uiteraard |o|


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2016 1:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Daar sluit ik me graag bij aan, helemaal mee eens! Het imago is inderdaad de makke in de circuswereld van vandaag de dag. Naast de veranderde omstandigheden uiteraard.
Want vroeger is in het geheel niet met nu te vergelijken.
Plus de negatieve dreun die die antidierenlobbyisten het circus (als begrip) hebben uitgedeeld.
Om nog te redden wat er te redden is -nooit is het daar te laat voor- zou het mooi zijn wanneer ALLE circussen het eindelijk eens met elkaar eens werden en er samen de schouders onder zetten.
In plaats van elkaar de vliegen af te vangen.
Maar dit zal wel een onvervulde droom blijven......

Ja, en dan die vergelijking tussen die taart en dat eeuwige koekje. Natuurlijk een kern van waarheid, het gevolg van de (zuinige) Nederlandse volksaard.
Aan de andere zijde: gisteren was ik nog in Duitsland, en wanneer ik dan ergens koffie ga drinken moet ik echt zorgen vantevoren niet teveel gegeten te hebben.
Want kennen wij een vrij algemene maat voor gebakjes, daar komt dus een stuk Wiener Kirschtorte tevoorschijn dat niet op een ontbijtbordje past!
En uiteraard te lekker om niet helemaal op te eten!

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2016 6:32 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Het heeft allemaal alles te maken met marketing!
Waarom betalen mensen lachend €40,- entree voor een pretpark, staan vervolgens twee uur in de rij voor de achtbaan, consumeren nog eens €20,- per persoon voor zacht uitgedrukt niet al te hoogstaand voedsel :(
lopen vervolgens langs de parkeer automaat waar nog een tientje in verdwijnt, en na afloop zeggen ze tegen elkaar: 'we hebben een heerlijke dag gehad!'
Call me stupid maar ik denk dat een goede circus beleving met naar mijn mening een betere prijsstelling dan menig pretpark, met de juiste marketing prima zaken kan doen!!
CdS is voor veel mensen een belevenis maar ik vind het zwaar overpriced


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2016 7:22 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Kwa beleving is Roncalli denk ik hét voorbeeld, daar begint de voorstelling eigenlijk al een halfuur/uur (geen idee hoe lang van te voren de voortent opengaat) voor de voorstelling. En daarvoor kan je natuurlijk ook nog een hapje eten en vooral genieten van het prachtige circus.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2016 10:36 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Code:
Denk er wel aan wanneer je daar aan meedoet dat er altijd € 5,- kosten bijkomen!
Soms zal je dus gewoon aan de circuskassa zelfs goedkoper uit zijn!


Net een rondje meegedaan.
23 euro voor 2 tickets,inderdaad plus 5 euro administratie, dus 28 in totaal.
Nog altijd goedkoper als de 43 euro die de kaarten normaal aan de kassa zouden komen.
En als trouwe bezoeker van de ticketveiling facebook pagina een kortingscode van 5 euro ingewisseld.

Dus zit ik op een zaterdag in oktober in Rotterdam bij Knie :)

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 10:02 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De tournee volgens de website:

Deventer Platvoet Wo 24-08 t/m Zo 28-08
Den Bosch Pettelaarse Schans W0 31-08 t/m Zo 4-09
Utrecht Prinses Amaliapark Wo 21-09 t/m Zo 25-09
Oss Rusheuvel Wo 5-10 t/m Zo 9-10
Rotterdam Zuiderpark Wo 12-10 t/m Zo 16-10
Den Haag Malieveld Wo 19-10 t/m Zo 23-10
Heerlen Bekkerveld Wo 26-10 t/m Zo 30 -10


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2016 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Volgens welke website? Niet van Hillenaar en niet van het circus!
Bovendien nog altijd maar zeven speelplaatsen, terwijl Hillenaar er eerder negen aankondigde.
De tekst op de site is inmiddels aangepast, het kunnen er zelfs nog tien worden, kennelijk is men nog in onderhandeling.
Er staat nu:

Tot en met oktober 2016 worden maximaal tien steden bezocht met een voorstelling die uniek is voor Nederland.

Die uitbreiding kan ook best, want er zit nog altijd ruimte in de tournee, ook zoals Martijn die nu aankondigde.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2016 7:28 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Didier schreef:
Volgens welke website? Niet van Hillenaar en niet van het circus!
Bovendien nog altijd maar zeven speelplaatsen, terwijl Hillenaar er eerder negen aankondigde.
De tekst op de site is inmiddels aangepast, het kunnen er zelfs nog tien worden, kennelijk is men nog in onderhandeling.
Er staat nu:

Tot en met oktober 2016 worden maximaal tien steden bezocht met een voorstelling die uniek is voor Nederland.

Die uitbreiding kan ook best, want er zit nog altijd ruimte in de tournee, ook zoals Martijn die nu aankondigde.


www.louisknie.nl ;-)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.