Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 8:07 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2016 4:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Via de webwinkel van het AD, waar je ook terecht komt via allerlei regionale nieuwsbladen, voor alle voorstellingen nog volop kaarten te koop met 40% korting. Niet helemaal waar, er komen wel € 3,- handlingkosten bij.
Nu bestellen en betalen, de kaarten komen per email een week voor de voorstelling. Beloven ze......

Zie hiervoor: https://webwinkel.ad.nl/page/circus-louis-knie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2016 11:41 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Bij het land van de ANWB tot euro 7.00 korting

https://www.anwb.nl/landvananwb/circus-louis-knie

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2016 1:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Plus € 2,- PER TICKET handlingkosten en uitsluitend voor leden van de ANWB.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2016 4:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Eerst maar even een belangrijke wijziging. De speelplaats in Dordrecht is namelijk veranderd en wordt nu

DORDRECHT - Laan van Europa (Amstelwijck)

Dat is tussen de A16 en de Randweg, nabij het Van der Valk Hotel Dordrecht.
Niet of nauwelijks per openbaar vervoer bereikbaar.

Afbeelding
Midden in de cirkel rechts. Op een terrein waar een nieuwe woonwijk moet verrijzen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan het programma. Daar wordt zo nu en dan ook het nodige aan gewijzigd.
Volgens de eigen site is daar op dit moment nog van over:

FRANCESCO - Clownerie
LOUIS KNIE JR - Koeien
GRETA BUCUR - Magie
LOUIS KNIE JR - Vrijheidsdressuur Paarden, Friezen en Arabieren
KATARINA - Water Bowl en Doeken
JAN NAVRATIL - Antipode en Messenwerpen
THE SKYFIGHTERS -Freestyle Motocross
KENIA TROUPE - Afrikaanse acrobaten
...............(?) - Rad des Doods

Verdwenen van het lijstje dat we hier eerder dit jaar lazen, gebaseerd op de oorspronkelijke Oostenrijkse tournee, zijn dus Los Desperados (Globe of Death en Strakke koord), Martina (luchtacrobatiek), Michael (diabolo), Serge Massot (buikspreker), Ilona Knie's Magic Company (magie, waar Greta Bucur voor in de plaats kwam) en de kamelen van Louis Knie jr.
Over de samenstelling van het orkest is niets bekendgemaakt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 3:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Grote drukte bij de kaartverkoop kennelijk, en Hillenaar Events, die dit circus naar Nederland haalde, kan die drukte naar het schijnt niet aan.
Kaarten waren in de voorverkoop op diverse plaatsen te koop en werden geveild, in alle gevallen uiteraard goedkoper dan aan de kassa.
De lagere prijs komt veel Nederlanders wel goed uit maar is niet altijd de enige reden.
Velen hebben een hekel om in de rij te staan, al helemaal in de stromende regen of brandende zon, en/of willen graag zekerheid voor ze van huis gaan.

Voor dit circus werden werkelijk alle registers opengetrokken: de aanbiedingen vlogen ons om de oren.
Tja, en wat dan volgt is het nawerk. Veel nawerk. En dat levert momenteel problemen op.

Zo was er bijvoorbeeld een voorverkoop-actie onder de regie van dagblad De Gelderlander, voor alle voorstellingen en alle plaatsen!
Op zich al een beetje vreemd, want dit circus komt niet eens in die provincie. Maar goed, het doel heiligt de middelen.

Al enige tijd geleden bestelde ik daar een kaart. Daarbij werd beloofd dat ik die minstens een week van tevoren in huis zou hebben.
Die termijn is inmiddels ruimschoots overschreden, dus trok ik aan de bel. De mailbel dan. Daarbij kwam ik niet terecht bij genoemde krant, zoals ik verwachtte, maar rechtstreeks bij de kaartverkoper, in dit geval Red Tickets in Den Haag.
Een dag later kwam het antwoord, waaruit ik citeer:

Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben contact gehad met de producent betreft het verzenden van de e-tickets.
De e-tickets worden vandaag of morgen naar u gemaild.
Mocht u de tickets niet op tijd ontvangen, krijgt u ook toegang op vertoon van de bevestiging van uw bestelling. De tickets worden in dat geval uitgedraaid bij de kassa.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Het contact heeft ondertussen niet geleid tot het verzenden van de e-ticket door de producent.
En wat mij overkomt, kan ook anderen overkomen.
Dus in dat geval geen paniek, u weet uit bovenstaand citaat hoe nu verder te handelen.

Hetgeen dan wel impliceert dat er toch weer aangeschoven moet worden in die omstreden rij.......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 10:33 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
voor de nieuwsgierige onder ons op de prive pagina van louis knie jr staan foto's van uit deventer ook meerdere dieren acts paarden koeien lama's kamelen op de foto's is ook te zien dat er een rad des doods is en knie heeft een andere voortent


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2016 5:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Even in het kort, de tijd voor een uitgebreid verslag ontbreekt me momenteel. Dat volgt mogelijk niet eerder dan na het weekend.
Het circus heeft dus wel degelijk Deventer bereikt, al mis ik ruime aandacht in de plaatselijke en regionale pers volledig!
Was er tijdens de warmste dag van het jaar (naar schatting), de voorstellingen gingen wel door ondanks een uiterst geringe belangstelling van hooguit 60 personen per keer. Dat had dus makkelijk in één voorstelling gepast! Maar ja, weet alles maar vooruit.....

Mooi en ruim terrein dat Platvoet. De vier kamelen -die er dus wel degelijk bij zijn- beschikken samen over een wei ter grootte van een voetbalveld!
De witte tent met rode ruiten staat er. Een andere voortent (restauratie) dan eerder, nu in rood, wit en blauw.
Compleet met de EIGEN paarden en staltenten met naamborden. Arabieren, Friezen, pony´s, een mooie Palomino en meer. Lama´s en honden, de laatste niet in de show. En de van oorsprong Nederlandse koeien zijn er ook gewoon bij. Leuke dressuur met drie roodbonte en drie zwartbonte, waarbij het om de kleur gaat....
Alle aangekondigde nummers zijn er, met uitzondering van Katarina en haar Water Bowl. Het onbevestigde gerucht wilde dat ze nog onderweg is (vanuit Las Vegas....?) en wellicht later zal arriveren. Wellicht.....
De Kenia Troupe is geslonken tot vier man. Een buikspreker maakt het aantal acts weer even groot. Maar daar las ik eerder ook al over, denk ik.
Mogelijk een dubbelrol van de Nederlands sprekende (wat wil je als Nederlander...) clown.

Een aardig programma, heb me prima vermaakt.
Veel licht, haast teveel. Geen uitgekiend lichtprogramma, alle kleuren door elkaar en steeds weer van die draaiende projecties tegen het tentdoek. Zoals je bij andere circussen vaak alleen voor aanvang ziet.

Geen groot orkest, maar vergelijkbaar met Alberti of Paul Busch. Boven de ingang, ongewone plaats, maar noodzakelijk vanwege de neerkomschans van de motorcoureurs. Dat is namelijk een beklede vrachtwagen die via de artiesteningang komt binnenrijden.
Ondanks dat stadioncross voor mij geen vreemd terrein is spreekt me door de lucht vliegende crossers toch aanzienlijk meer aan dan in een bol rondtollende....

Nederlands sprekend kassapersoneel van de Nationale Theaterkassa uit Maasland. Waarbij uiteraard gepind kan worden.
Consumpties, inclusief koffie, € 2,50, suikerspin € 3,-, popcorn € 4,-. Maar dan krijg je wel een reuzezak, zo groot dat die niet eens in Kevin van Geet past!
Dierentuinbezoek (pffffff....) € 2,-, dezelfde prijs als een rondritje in de piste op een Fries. Niet direct het meest geschikte rijpaard overigens.

Zo, zijn jullie toch nog een beetje op de hoogte. Geen reden tot ongerustheid dus, zoals enkele buitenlandse collega's ons wilden doen geloven.
Zoals het er nu uitziet gaan ze de voorgenomen tournee dan ook gewoon afmaken.

O, en de toegezegde kaart heb ik vooraf niet ontvangen. Maar het vriendelijke kassapersoneel loste dit keurig en snel op nadat ik de bewijzen van reservering en betaling had overhandigd.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2016 3:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De Nederlandse site van het circus c.q. Hillenaar heeft een waarschuwing geplaatst voor bezoekers in Den Bosch:

LET OP! BEPERKT PARKEREN BIJ PETTELAARSE SCHANS DEN BOSCH

In verband met regelgeving vanuit de gemeente Den Bosch, zijn er maar beperkt parkeerplaatsen beschikbaar bij het circusterrein (Pettelaarse Schans). Er geldt een parkeerverbod aan beide zijde van de Oude Gestolseweg en de Zuiderplasweg (ook in het gras parkeren is niet toegestaan). We raden u aan om te parkeren bij Transferium Pettelaarpark. Hier vandaan is het ongeveer 15 min lopen naar het circusterrein.


Eerstgenoemde straatnaam moet Oude Gestelseweg zijn!

Volgens Google is het 19 minuten lopen. Je kunt ook een paar haltes met lijn 11 (ri. station) en vervolgens lopen vanaf de halte Provinciehuis. Vandaar een minuut of tien, ook vanuit de andere richting.
Bijkomend nadeel: lijn 11 rijdt niet 's avonds en op zaterdag en zondag.
Alternatief vanaf het centrum/station is altijd lijn 1, alleen die gaat weer niet naar genoemd transferium.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2016 3:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
rene schreef:
voor de nieuwsgierige onder ons op de prive pagina van louis knie jr staan foto's van uit deventer ook meerdere dieren acts paarden koeien lama's kamelen op de foto's is ook te zien dat er een rad des doods is en knie heeft een andere voortent



Leuk, maar heb je ook een link?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2016 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het Brabants Dagblad meldt de verschijning in Den Bosch, compleet met twee foto's.
Plus het foutje dat ze hierna naar Oss gaan. Dat komt pas later tijdens de tournee aan de beurt, begin oktober.

http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/s- ... -1.6317596

Kamelen en koeien op de Pettelaarse Schans in Den Bosch voor Circus Louis Knie

Afbeelding

en de voortent zoals die ook in Deventer te zien was:

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: za sep 17, 2016 2:24 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
met 50% korting naar CLK in het zuiderpark in rotterdam www.louisknie.nl/rijnmond


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2016 5:51 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Afgelopen zaterdag de voorstelling bezocht in gouda in het goudasfalt de slechte circus locatie waar ik ooit geweest ben erg afgelegen buiten de stad in the middle of nowhere het leek wel een grote bouwval niet eens plaats voor de voortent die knie tijdens deze tour gebruikt de tent was een stuk minder aangekleed dan normaal bij louis knie na plaats genomen te hebben in de loge kwam er een italiaans vent verkleed als clown samen met Mickey mouse zonder te vragen met iedereen op de foto waarna er een fotograaf je de geweldige foto wilde aansmeren voor 10 euro groot min punt zie ik toch liever iemand suikerspinnen popcorn of lapjesverkopers

De Show
Clown francesco beloo begon met opwarm klapnummer reprise
Rad des doods erg goed nummer erg hoogtempo met veel risico de naam van vader en zoon weet ik niet
Clown francesco beloo bekende stoelennummer
Louis Knie Jr Koeiennummer erg goed
Magic nummer door 2 Italiaanse dames niet echt heel bezonder
Louis Knie jr paarden nummer beste nummer van de avond erg hoog niveau
Jan navratil messen en lasso nummer een van de betere messen nummers die ik gezien heb
Gilberto Beloo buikspreeknummer gewoon goed vol humor
Kenia Troupe acrobaten opvulnummer.

Deel 2
Clown francesco beloo xylophone circus renz leuke opwarmer voor deel 2
Doeknummer naam van de italiaans artieste in mij onbekend leuk nummer
Clown francesco katapult ballonnummer
Louis Knie jr Exoten erg kort nummer wel leuk
Jan navratil antipode goed vlot nummer
Clown francesco louis knie bezoekers band
The Skyfighters Motorstunt nummer erg goed en spectaculaire stunt
Finale met een speciaal nummer gezongen voor francesco

al bij al een erg goed programma goed acts wat wel jammer is dat er geen groot live orkest is maar alle muziek semi live is komt het circus in de buurt is dit zeker een aanrader


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2016 4:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog steeds actieve kortingssactie voor de overige plaatsen vanaf Delft, met uitzondering van Heerlen:

https://www.uitjekrant.nl/circus-louis- ... UgYYEdProh

Werkt prima, komen nog wel wat servicekosten bij, ik denk € 3,-, ook al staat er op de openingspagina € 0,00!
Vergeet de 2e categorie, die is niet al te best, twee kleine stukjes aan de achterkant bij de artiesteningang. Maar 1e categorie is prima, zo goed als de hele tribune in de rest van de tent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2016 5:57 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
via ticketveiling zijn er ook nog zat tickets te koop kaarten gaan er voor mooie prijzen uit


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Louis Knie
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2016 1:52 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
gisteren middag naar de show in rotterdam geweest 2 veranderingen vergelijk met de laatste keer dat ik bij louis knie was in gouda kataria met haar waterbowl nummer was nu wel aanwezig en de kamelen zijn weg uit de show voor hun zijn in de plaats gekomen 2 paarden en 2 dromedarissen het nummer was zo te zien vrij nieuw ging een aantal keren ook fout aan het begin gleed al een paard hard uit en kwam ten val de dieren die niet op de juiste volgorde wilde een dromedaris die vast kwam te zitten aan het link wat vast zat aan het paard dit was toch echt een groot min punt van gisteren verder is het programma gewoon top


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.