Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 5:03 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afgelopen zaterdag voor de tweede keer naar Circus Louis Knie geweest, dit keer in de mooiste stad van ons land: Delft. Dat niet alleen omdat ik daar toevallig geboren ben.....
Op Lijm & Cultuur, in een omgeving waar ik vroeger heel wat stappen heb gezet. Niet alleen daardoor beroemd, maar meer omdat de overlevering weet te melden dat Alva ooit op reis door ons land in de tegenovergelegen boerderij (ooit annex herberg) die er nog steeds staat, overnachtte.
Lijm is naar de vroegere Lijm- en Gelatinefabriek die hier stond en waarvan gedeeltelijk de bedrijfsgebouwen er nog staan. Cultuur naar waar het gebied nu voor bestemd is. Prima dus dat het tevens de circusplaats van Delft is, want dat is en blijft tenslotte cultuur van de bovenste plank, wat anderen ook mogen beweren.
Geen mooie circusplaats overigens, feitelijk te klein en nauwelijks groen voor de dieren. En in feite aan de rand van de stad, bijna buiten de bebouwde kom. Geen huizen dicht in de buurt, alleen wat industrie en veel gebouwen van de Technische Universiteit. Het blijft behelpen.....
Dan was de oude historische Paardenmarkt midden in de binnenstad heel wat mooier, in ieder geval wat de ligging betreft. Ook weinig groen daar, want indertijd een sintelterrein. Bestaat nog steeds, maar is 'verworden' tot een groot parkeerterrein (betaald, uiteraard) met heel veel mooie bomen. Waardoor er dus nooit meer een tent zal kunnen staan.....Tot zover de historische mijmeringen.
Was er tijdens mijn tweede bezoek aan dit circus -na het eerste op de heetste dag van het jaar in augustus in Deventer- met gasten.
Ervaren mensen op een dermate gezegende leeftijd dat ze al weten wat kleinkinderen zijn. De eerste is vier, de tweede had juist deze dag geboren kunnen worden, maar liet gelukkig nog even op zich wachten. Zodat Oma, die anders -net als bij olifanten- mogelijk in actie had moeten komen nu ongestoord van de voorstelling kon genieten. Wat ze naar hartenlust deed, want wat bleek: ze waren nog nooit naar HET CIRCUS geweest! Onvoorstelbaar, en dat is dan ook nog familie van me......
Misschien later meer over de ervaringen, eerst maar wat plaatjes die de in andere kringen bekende Gerard van Oel maakte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tot zover het buitengebeuren, we gaan naar binnen.....

-wordt vervolgd.....-


Laatst gewijzigd door Didier op ma okt 03, 2016 5:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 4:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Deel 2

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pauze.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 4:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Deel 3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-wordt wellicht vervolgd......-


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 1:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ziet u ook geen foto's? Jammer hoor, ze zijn de moeite waard!
Kreeg bericht dat ik de enige ter wereld ben die ze wel kan zien, en nog steeds!
Er wordt aan gewerkt om iedereen mee te laten genieten.
Nog even geduld.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 3:38 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Didier schreef:
Ziet u ook geen foto's? Jammer hoor, ze zijn de moeite waard!
Kreeg bericht dat ik de enige ter wereld ben die ze wel kan zien, en nog steeds!
Er wordt aan gewerkt om iedereen mee te laten genieten.
Nog even geduld.....


Helaas zijn ze niet te zien inderdaad


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 3:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar het komt goed, dus nog maar even geduld!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 12:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Maar het komt goed, dus nog maar even geduld!

Bij dezen, scroll maar even naar boven..

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 12:58 pm 
Offline

Lid geworden op: di okt 04, 2016 8:26 pm
Berichten: 2
Camera informatie
Voor de techneuten hier wat informatie over de gebruikte systeem camera.
Ik twijfelde welke lens ik zou meenemen.
De standaard lens 3.5-5.6/16-50 mm of mijn telelens 4.5-6.3/55-210 mm
Omdat er niet geflitst mag worden heb ik de lichtsterkere standaard lens genomen.
Achteraf een prima keuze.

Make - Sony
Model - ILCE-6000
Software - ILCE-6000 v3.20
Flash - Flash not fired, compulsory flash mode
FocalLength - 19.00 mm
FocalLengthIn35mmFilm - 28 mm
Lens Info - 16.00 50.00 3.50 5.60
Lens Model - E PZ 16-50mm F3.5-5.6 OSS
High ISO NoiseReduction - Normal
Image Stabilization - On
Color Mode - Standard
Quality - Fine


Laatst gewijzigd door leonav op wo okt 05, 2016 6:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 4:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooi, dat weten we dan ook weer. Is inderdaad gebruikelijk op veel andere fora en wellicht een uitdaging aan andere fotografen.

Nog even terug naar de voorstelling afgelopen zaterdag in Delft. En de foto´s, uiteraard.
Ja, daar is geen twijfel over mogelijk: hier is sprake van een dierenliefhebber! Niet geheel toevallig want erfelijk belast, dat weet ik.
Vandaar dus ook het redelijk grote aantal foto's van de kamelen. Magische dieren blijven het, en op dit moment -in de herfst- op hun allermooist door hun nieuwe wintervacht. Vanwege de lang aanhoudende warmte zijn sommigen zelfs al geschoren!
Magische dingen spelen zich op dit gebied ook af bij Circus Louis Knie jr. Was er in Deventer bij mijn eerste bezoek nog (maar) sprake van een handjevol kamelen, inmiddels is het aantal uitgebreid tot meer dan tien, waaronder twee dromedarissen.
In Deventer vertoonden vier blote kamelen (= zonder dekjes) een prima vrijheidsdressuur onder leiding van meneer Knie himself, daarbij wel geestdriftig bijgestaan door zijn nieuwe partner Adriana Folco. Zo van: 'zonder mijn hulp lukt het hem niet zoals het zou moeten'. Misschien is dat de reden dat zij later, onder meer in Dordrecht, dit nummer zelf presenteerde. Of dat ze elkaar afwisselden, want René schreef dat Louis het in Gouda weer wel deed.
Nou, om een lang verhaal kort te maken: in Delft deden ze het geen van beiden. Kennelijk is een nieuwe dresseur ingevlogen voor een vervangend exotennummer, zie de laatste twee foto's. Mogelijk heeft die ook de dieren meegebracht die er eerder niet waren. Hij presenteerde het vol vuur, maar het nummer bleef wat aan de korte kant. Eerst twee dromedarissen met twee bruine Arabieren gevolgd door (apart) drie lama's.
Kamelen kregen we binnen niet te zien, gelukkig hebben we de foto's!

Dan de al langere tijd in veel publicaties beloofde Katerina in haar waterbowl. Was er niet in Deventer, en werd ook later niet genoemd. Toevallig zag ik in Delft wel een waterbowl op een aanhanger, maar gebruikt werd die dus niet. Maak me bovendien sterk dat de juffrouw die nu het luchtnummer deed een andere was dan die in Deventer aan de rode tissues. Dit keer ook geen doeken, maar meer een verend lint. Misschien was er wel een echte kenner die weet hoe zoiets heet.

Dan iets over de bestelde kaarten. Voor de tweede keer kocht en betaalde ik kaarten via de Persgroep in samenwerking met Red Tickets. Ging vlot en goed, de e-cards zouden door de organisator (Hillenaar Events) worden gestuurd. Maar voor de tweede keer moet ik die kaarten vandaag de dag nog steeds toegestuurd krijgen! Een slechte afwerking, die gelukkig opnieuw perfect opgevangen werd door een medewerker van de Nationale Theaterkassa, aan de kassa dus.
Geen idee waar de kortsluiting zit, maar dat er ergens iets niet klopt staat wel vast.

Dan nog iets waar ik al wel eens eerder over schreef bij andere circussen. Het volume. Zelf had ik daar dit keer totaal geen last van. De intro van Thunderstruck van AC/DC tijdens het slotnummer van de Skyfighters deed mijn hartje zelfs een paar keer overslaan.
Het vrouwelijke deel van mijn gasten bezocht, misschien schreef ik dat al, voor het eerst van haar leven een circusvoorstelling. Zij reageerde hetzelfde als een eerdere gaste, een jaar of wat geleden bij Belly Wien in Dordrecht, met de opmerking: Ik wist niet dat circus zo leuk kon zijn!
Kijk, beste dames en heren, hier ligt voor ons liefhebbers nog een groot terrein braak! Neem vooral mensen mee naar het circus die dat nog niet eerder zagen! Het kan een zinvolle bijdrage betekenen aan een betere en langdurige toekomst voor het circus in het algemeen!
Maar dit terzijde, hoe belangrijk dan ook. Ik had het tenslotte over het geluid.
Doordat zij over de voorstelling zo enthousiast was ontsproot bij haar de gedachte de volgende dag (zondag) nog een keer te gaan maar dan met haar kleinzoon van vier. Even snel als ze het bedacht had liet ze het plan echter ook weer varen. Want het leuke jong kon heel erg slecht tegen harde muziek.....
Dat zou bij heel veel circussen best eens wat meer aandacht mogen krijgen.
In de loop van de jaren heb ik weleens ouders met gillende kinderen om die reden de tent zien verlaten. En ik zag meerdere malen kindertjes met de handen over de oren zitten. Maar ik zie soms ook de invloed van het hoge volume op de dieren en dan met name paarden.
Kom circusmensen, let op uw zaak! We willen tenslotte meer mensen ìn de tent, en niet wegjagen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 4:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
leonav schreef:
Camera informatie
Voor de techneuten hier wat informatie over de gebruikte systeem camera.
Ik twijfelde welke lens ik zou meenemen.
De standaard lens 3.5-5.6/18-50 mm of mijn telelens 4.5-6.3/55-210 mm
Omdat er niet geflitst mag worden heb ik de lichtsterkere standaard lens genomen.
Achteraf een prima keuze.

Make - Sony
Model - ILCE-6000
Software - ILCE-6000 v3.20
Flash - Flash not fired, compulsory flash mode
FocalLength - 19.00 mm
FocalLengthIn35mmFilm - 28 mm
Lens Info - 16.00 50.00 3.50 5.60
Lens Model - E PZ 16-50mm F3.5-5.6 OSS
High ISO NoiseReduction - Normal
Image Stabilization - On
Color Mode - Standard
Quality - Fine

Mooi setje zo te zien, complimenten voor de foto's.
Circusfoto's maken blijft een uitdaging. Veel beweging en soms slecht licht, vooral bovenin de nok.
Steeds zoeken naar een compromis tussen sluitertijd en diafragma.
Manual instellen werkt bij mij het beste, en een vaste hand natuurlijk.
En mijn flitser laat ik altijd thuis. Dwarrelende stofjes maken lelijke reflecties. Daarnaast flits je de sfeer weg. En invulflitsen werken niet goed door de afstand.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 6:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di okt 04, 2016 8:26 pm
Berichten: 2
De omgevallen kruiwagen

Afbeelding

Tijdens het uitmesten van de box wilde het paard onder de kruiwagen door nog net even de lekkerste groene grassprietjes proeven.
Met een uiterste precisie maneuvreerde hij zijn hoofd tussen de hengsels van de kruiwagen door.
Toch viel de kruiwagen om waarschijnlijk doordat de verzorger het paard terug in zijn box terug duwde.


Laatst gewijzigd door leonav op wo okt 05, 2016 7:55 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 7:32 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
De "nieuwe" dresseur is de zoon van Adriana , Amedeo Folco en is met zijn caravan gewoon over de weg naar Nederland gekomen :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 1:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
De "nieuwe" dresseur is de zoon van Adriana, Amedeo Folco en is met zijn caravan gewoon over de weg naar Nederland gekomen


Zoiets dacht ik al, maar nu weten we dat dus zeker. Bedankt. En zo doet de prille happy family het dus eerlijk omstebeurt.....
Dat invliegen was symbolisch bedoeld hoor! Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Louis Knie in Delft
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 5:33 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Guido schreef:
.......Amedeo Folco en is met zijn caravan gewoon over de weg naar Nederland gekomen :wink:



wenn er denn schon einen führerschein hat :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.