Het is jammer om te constateren dat, als gevolg van een veranderende wereld, mensen weinig de tijd en rust nog lijken te hebben om een stukje te lezen of schrijven. Hetzelfde beeld geven fora op andere interessegebieden. Gelukkig stond het Circuswereld forum nog in mijn favorieten om er deze Paasdagen op af te stemmen, want ik hecht er waarde aan om te noemen dat dit forum mij veel vreugde heeft gebracht. Door erover te lezen heb ik ontdekt waar zich fraai circus afspeelde (zo bracht het mij voor het eerst in 2014 in Lille bij het Grande Fete Lilloise du Cirque om er sindsdien jaarlijks terug te komen) en andersom kon ik achteraf nog eens nagenieten door te lezen hoe jullie mede forumers het ervaren of er zelf actief iets over te schrijven. Mij staan ook goed bij de vele en uitgebreide bijdragen van de goed ingelezen Didier die wel eens apart uit de hoek kwam, wat reactie uitlokte en daarmee het forum levendig maakt. Kortom heeft Circuswereld mijn passie voor circus mij nog intenser doen laten beleven, waarvoor hartelijk dank aan de oprichters. Bedankt Sjaak Heuvels! Tot slot wil ik alle mede forummers tippen over het bestaan van een kwaliteitsblad dat schrijft over circus (zowel binnen als buitenlands circus). Het blad komt 9x per jaar uit en bevat naast goeie reviews ook prachtige foto rapportages. Kijk voor meer info en een abonnement op:
https://www.circusvrienden.nl/circusvrienden