Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 8:54 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Wereldkerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2017 5:23 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
rene schreef:
Maro schreef:
Vanavond naar Carre geweest. Althans in de buurt. We gaan elk jaar. Was om 19.00 in Amsteram en de voorstelling begon om 20.00 uur. Ik had na 1 uurvrondrijden en vooral stilstaan nog geen parkeer plek gevonden. De Stopera garage zat bomvol met 80 auto's wachtend ervoor. De grachten stonden vol en voor je het weet was het bijna 20.00 uur en te laat om heel ver te parkeren en een taxi te nemen. Ik was best pissig en ben maar naar huis gereden. Ik woon onder de rook van Hoorn en ben al 300 keer in Carre geweest maar heb zo'n drukte in Amsterdam nog niet eerder meegemaakt.

Geef mij maar een tentcircus op een groot veld met veel ruimte. Ben Amsterdam even zat.
circus op een groot veld levert niet altijd een parkeerplaats op heb afgelopen week ook bijna een uur gezocht naar een parkeerplaats rond het malieveld aangezien de garage vol was


Ik zet de auto altijd neer langs de Binckhorstlaan (gratis), dan is het max.20 minuten wandelen naar Malieveld.
Met de trein of tram vanaf Centraal Station 10 minuten wandelen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereldkerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2017 7:12 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
heuvels schreef:
rene schreef:
Maro schreef:
Vanavond naar Carre geweest. Althans in de buurt. We gaan elk jaar. Was om 19.00 in Amsteram en de voorstelling begon om 20.00 uur. Ik had na 1 uurvrondrijden en vooral stilstaan nog geen parkeer plek gevonden. De Stopera garage zat bomvol met 80 auto's wachtend ervoor. De grachten stonden vol en voor je het weet was het bijna 20.00 uur en te laat om heel ver te parkeren en een taxi te nemen. Ik was best pissig en ben maar naar huis gereden. Ik woon onder de rook van Hoorn en ben al 300 keer in Carre geweest maar heb zo'n drukte in Amsterdam nog niet eerder meegemaakt.

Geef mij maar een tentcircus op een groot veld met veel ruimte. Ben Amsterdam even zat.
circus op een groot veld levert niet altijd een parkeerplaats op heb afgelopen week ook bijna een uur gezocht naar een parkeerplaats rond het malieveld aangezien de garage vol was


Ik zet de auto altijd neer langs de Binckhorstlaan (gratis), dan is het max.20 minuten wandelen naar Malieveld.
Met de trein of tram vanaf Centraal Station 10 minuten wandelen.
dat is een goede tip


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereldkerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: ma jan 01, 2018 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ben vanmiddag naar de voorstelling van 1300 uur geweest. Parkeer mijn auto altijd tegenover het Amstel station in de Wibautstraat. Vervolgens de metro nemen en je bent binnen een kwartier in Carré. Nog altijd een bijzondere plek om naar het circus te gaan.
Net als andere jaren weer een topprogramma. De Werner Guerrero-groep met een hoge draadnummer van absolute wereldklasse, Fredy Knie met zijn paarden, eenmaal de hogeschool aan de lange teugel en een vrijheidsdressuur. Uiteraard ook Chinezen bij deze Stardust productie. Een circusvariatie van het Zwanenmeer en een nummer Lassowerpen. Exponenten van het nieuwe circus was het zduo 2-zen-0 met acrobatiek aan het crossed wheel. Geen Noord Koreanen deze keer. Wel zeer gewaagd trapezewerk van Alex Michael, Shirley Larible aan een net en het perchenummer van de Yarovs. Parterre acrobatiek van de White Gotics en het rolschaatsnummer van Leo en Ursula. Spreekstalmeester Tony Wilson is dit jaar korter vsn stof dan andere jaren en dat doet de voorstelling goed. Voor het eerst zag ik Menno van Dyke en zijn Emily aan het werk. Een nummer dat niet alleen in een circus tot zijn recht zal komen. Tot slot Housch Ma Housch een clown die past bij de traditie van Carré. Al met al een boeiende voorstelling gezien met een staande ovatie.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereldkerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Op de site van Carré onder meer:

Het theater ligt in het centrum van Amsterdam en is goed bereikbaar met het openbaar vervoer en de auto.

Parkeren voor slechts € 10 voor 24 uur.
Koninklijk Theater Carré verwijst u graag door naar Qpark garage Centrum Oost/Amstelcampus.
Deze bewaakte parkeergarage bevindt zich op acht minuten lopen van Carré.

Reserveren kunt u via onze website of mailen naar kassa@carre.nl.
De kosten voor een parkeerplaats zijn € 10 en u kunt dan vanaf 17:30 uur de parkeergarage inrijden.
Om hier gebruik van te maken dient u voorafgaand aan de voorstelling een parkeerplaats te reserveren.
Bij een reservering via de website ontvangt u een voucher en deze kunt u samen met de inrijkaart die u ontvangt bij het inrijden, voorafgaand aan de voorstelling bij de kassa van Carré verzilveren voor een uitrijkaart.
Reserveren is alleen mogelijk in combinatie met een toegangskaart voor de voorstelling.


Om over de uitstekende OV-mogelijkheden nog maar te zwijgen!
Op 6 minuten lopen van metro-station Weesperplein.
Daar kom je bijvoorbeeld vanaf Amsterdam CS.
Om de paar minuten een metro die er 4 minuten (!) over doet. En in die 4 minuten ook nog twee keer stopt......
Een belevenis op zich voor inwoners van de provincie!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereldkerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 10:03 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De laatste voorstelling vanmiddag van het 33ste Wereldkerstcircus had een emotioneel randje. Niet alleen omdat het de laatste voorstelling was.

Maar ook omdat Tony Wilson als laatste 'act' voor de pauze zijn afscheid als spreekstalmeester aankondigde. Tien jaar lang - sinds 2007 - is hij spreekstalmeester geweest bij het wereldkerstcircus. Maar het programma van dit jaar vond hij het mooiste dat hij ooit heeft mogen presenteren, daarom heeft hij zelf de keuze gemaakt om er na deze editie een punt achter te zetten, zo vertelde hij. Niet alleen voor hem, ook voor de producenten was het een bijzonder en emotioneel moment, Henk van der Meyden bedankte hem voor zijn jarenlange geweldige werk. Daarna mocht Tony Wilson een minutenlange staande ovatie in ontvangst nemen. Geheel terecht wat mij betreft.

Want er zijn heel veel goede spreekstalmeesters (of spreekstalmeesteressen) - en het is natuurlijk een vak apart - maar voor wij persoonlijk is Tony Wilson de beste spreekstalmeester die ik ooit heb gezien en gehoord. Één zoals je het je voorstelt. Mooi pak, hoge hoed, een tikje plechtig maar een fijne stem en sympathieke uitstraling. Ook als er iets even fout ging wist hij de momenten op te vullen. En iheb hem maar één keer ontmoet maar het is ook absoluut een hele aardige man.

De circuswereld zal hem missen!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.