Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:34 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: wo jun 28, 2017 7:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Behalve dat Circus Herman Renz dit najaar niet op tournee gaat is ook het voortbestaan van het Kerstcircus in Haarlem onzeker, aldus De Piste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: do jun 29, 2017 3:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat komt dan mooi uit, dan hoeven ze de schade aan het terrein ook niet te herstellen......

Hoe was het ook weer? Het eerste jaar draaien we verlies, het tweede jaar spelen we quitte en het derde jaar maken we winst.
Persoonlijk denk ik dat dit laatste het eerste jaar al het geval was. Daarbij hoef je niet eens uit te gaan van de door Milko genoemde en sterk naar boven afgeronde bezoekersaantallen.
Er was flink bezuinigd op de artiesten. Waar bleef die beloofde wereldact waarvoor iedere circusliefhebber uit zijn stoel zou komen? Die kwam dus niet.....
Verder kan ik mij niet herinneren ooit van mijn leven een slechter orkest gehoord te hebben en de belichting was, zacht uitgedrukt, allerbelabberdst.
Een piste met de reuk van zand en zaagsel? Zeker tegen het einde een smerige grijze drap. De samenstelling van de grond ter plaatse in combinatie met het weer had daar waarschijnlijk invloed op.
Hemeltergend waren (op de laatste dag in ieder geval) de crossmotoren die al voor de pauze in een dichte tent warm stonden te draaien. Tot een groot deel van die tent vol hing met uitlaatdampen.
Ongezond want schadelijk, helemaal met veel jeugdige bezoekers binnen.
Volkomen overbodig bovendien, want dat warmdraaien kon evengoed buiten en het nummer kwam pas tegen het eind. Het zal wel een opwarmertje zijn geweest....

Toch waren er bezoekers die ook hier melden dat het een geweldige voorstelling was. Waarschijnlijk was voor hen alleen de naam van het circus al voldoende......

Waarom er dan toch geen herkansing in zit wordt naar mijn idee veroorzaakt doordat dit evenement in verhouding tot andere te arbeidsintensief was.
Circusmensen staan er om bekend dat ze zo gek zijn om niet naar het aantal uren te kijken en gewoon door te gaan tot de klus geklaard is.
Dat is in andere bedrijven en branches doorgaans geen gewoonte......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: do jun 29, 2017 8:22 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Er is inderdaad nog niet veel bekend, maar dat betekent niet dat het geheel uitgesloten is dat Herman Renz nog voorstellingen gaat geven ;)

Rene Duursma (eigenaar) heeft het in het seizoen erg druk met de vele kermissen die hij organiseert en zal daardoor niet veel tijd hebben om informatie te verstrekken over dingen waar hij nog mee bezig is.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: vr jun 30, 2017 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar gelukkig heeft hij een kundig adviseur die vorig jaar ook ineens opstond als PR-man. Juist ja........


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: di jul 04, 2017 12:00 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Ik vraag me af of dit echt nog nodig was,
Een half jaar na datum nog met modder gaan gooien naar de organisatie! :roll:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: di jul 04, 2017 1:18 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Circusboy schreef:
Ik vraag me af of dit echt nog nodig was,
Een half jaar na datum nog met modder gaan gooien naar de organisatie! :roll:


Petje af en een dieper dan diepe buiging voor Rene Duursma. Een ondernemende kerel met ballen, inzicht en een smak aan evenementen-ervaring.
Dan gaan er wat dingetjes mis, zo'n eerste editie - so what, het zij dit keihard werkende team vergeven. =o=

Over tot de orde van de dag.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: di jul 04, 2017 3:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat zal allemaal, maar daar gaat het niet om. Het gaat er (hier) over of er een tweede editie komt in Haarlem.
Dit naar aanleiding van een bericht elders over het al dan niet doorgaan van de (toegezegde!) najaarstournee van Circus Herman Renz. Die schijnt er dus niet te komen.....

Met modder gooien is makkelijker dan gedacht: er ligt daar in Haarlem nog genoeg.

En wat de voorstelling van het voorgaande Kerstcircus in Haarlem betreft: ik heb me van 8 januari tot kortgeleden ingehouden.
Dat vond ik wel lang genoeg nu er opnieuw negatief nieuws verscheen.

Alle respect voor meneer Duursma, ook dat kon je lezen.
Maar, en ik herhaal:

Waarom er dan toch geen herkansing in zit wordt naar mijn idee veroorzaakt doordat dit evenement in verhouding tot andere te arbeidsintensief was.
Circusmensen staan er om bekend dat ze zo gek zijn om niet naar het aantal uren te kijken en gewoon door te gaan tot de klus geklaard is.
Dat is in andere bedrijven en branches doorgaans geen gewoonte......


Dat klopt dan weer helemaal met het beeld dat nu van hem geschetst wordt.
Hij lijkt me bovendien slim genoeg om te weten dat hij een vergunning voor een volgende editie in gevaar brengt wanneer hij zich niet aan gemaakte afspraken houdt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 11:40 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Circusboy schreef:
Ik vraag me af of dit echt nog nodig was,
Een half jaar na datum nog met modder gaan gooien naar de organisatie! :roll:


Een circus dat modder zaait zal modder oogsten. :clown


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 10:03 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Dit onderstaande nieuws in de link schijnt nog maar 5 uur oud te zijn bij dit schrijven, en ziet het er dus naar uit dat het niet eens zeker
is of de plaats aan duursma gegund gaat worden. En schijnt het dus dat duursma het terrein helemaal niet heeft laten
herstellen, maar de gemeente. En geen wonder dat er dus meerdere organisatoren/circusdirecties in de rij staan, want wie wil er nou niet
de kip met de gouden eieren overnemen?

https://www.haarlemsdagblad.nl/haarlem- ... inaldapark


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 3:07 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Wel erg laat. Het is al bijna Kerst. Nu nog een goed programma samen stellen lukt niemand meer. Elke goede act is allang gearrangeerd. Het zou al een familiecircus moeten worden met eigen programma. Dus ik blijf thuis want heb genoeg van geit en gans, dochter van 8 met hoela hoep en zoon van 13 met koppetje duikelen.

Maar...even voor de critici op dit forum; mijn mening. Ik kan mij zo voorstellen dat gratis koffiedrinkende circusvrienden oh en ah roepen bij de zoveelste act aan hangend doek met zwijmende trage muziek van cassettebandje uit 1969.

Ik zit dus gewoon in Carre straks. En ga ook nog even naar Ahoy en Arlette Hanson. Ook Den Haag heeft weer een spannend mooie nieuwe show. 4x echt circus


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het artikel van 6 oktober in het Haarlems Dagblad:



Ruimte voor kerstcircus in Reinaldapark


Afbeelding

De gemeente Haarlem wil ook eind dit jaar weer een kerstcircus mogelijk maken in het Reinaldapark.
Onduidelijk is nog wie dat circus eventueel zal verzorgen.

Er liggen momenteel vier vergunningaanvragen voor een dergelijk circus bij de gemeente.
In de loop van komende maand besluit B en W welke aanvraag ze wil honoreren.

Een van de aanvragen komt van de Duursma Groep, die vorig jaar de tent van Circus Herman Renz daar opstelde.
Dat leidde uiteindelijk echter tot flink schade aan het park, omdat de tent was opgezet buiten het officiële evenemententerrein van het park.
Dat gebeurde met toestemming van de gemeente, echter met de afspraak dat eventuele schade door de gebruiker zelf zou worden hersteld.
Dat laatste verzuimde de Duursma Groep, waarna de gemeente uiteindelijk de schade aan het veld zelf liet herstellen.
De gemeente meldt nu dat na lang aandringen de rekening daarvoor alsnog door Duursma is betaald.

Een woordvoerder laat verder weten dat aan een nieuwe vergunning nadere voorwaarden zullen worden verbonden.
Zo zal dit keer wel het evenemententerrein moeten worden gebruikt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een inwoonster van Haarlem reageert op facebook op dit artikel en schrijft:

Waarom is de Waarderpolder niet goed genoeg meer??
Daar is tenslotte ook genoeg parkeerruimte.
Vorig jaar was het een chaos van auto’s die op de Prinx Bernhardlaan stopten voor in en uitladen van passagiers.
Maar dat is zeker niet belangrijk....


Voor alle duidelijkheid: met Waarderpolder bedoelt ze de speelplaats aan de Veerplas (Barbeelpad), waar het Kerstcircus voorgaande jaren stond.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 10:46 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Ik zou zeggen, laat diegene die commander jeep persoonlijk kent hem even bellen, en dan horen we het wel wat die wel en niet kwijt wil.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Haarlem
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 2:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dan kun je wel aan het bellen blijven, want zijn rol (als die nog bestaat) is niet meer dan die van figurant.
Dus geen idee wat hij nog voor licht op de zaak kan werpen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 5:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Na alle consternatie nog maar even de link naar de enig juiste site: http://kerstcircushermanrenz.nl/
Daarop is van alles te lezen, zoals de dagen en tijden van de voorstellingen alsmede een beschrijving van het leuke en gevarieerde programma. Inclusief foto's van de artiesten, uiteraard!
Op dit moment is de voorverkoop echter nog niet begonnen, maar dat kan nooit meer lang op zich laten wachten.....

Dat werkelijk niets onmogelijk is -nou ja, bijna niets dan- valt te lezen op de pagina zakelijk.
Bij de sponsormogelijkheden komen we een bekende naam tegen:

Afbeelding

Ach ja, de circuswereld in ons land is natuurlijk niet zo groot. En een overstap van Renz naar Renz -naam of afkorting, maakt niet uit- is al snel gemaakt.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.