Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 2:20 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Zoals de titel al vermeld, alle kerst en wintercircussen in heel West Europa, en dan gewoon nóg completer
dan in het andere topic, en met meteen de prachtige bijbehorende posters van elk circus.
http://www.circus-online.de/weihnachtscircus.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 19, 2017 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Vindt u echter Nederland groot genoeg om in de komende Kerstperiode naar het circus te gaan dan kunt u ook eens kijken op www.circusagenda.info.
Daar vindt u onder 'Nederland' alle Kerst- en Wintercircussen op een rij! Compleet met kaarten waar het circus zich afspeelt en alle aanvangstijden.
Met ook voor alle circussen een link naar de site van het circus van keuze teneinde kaarten te reserveren of via internet te kopen.
Buiten de kersttijd vindt u op deze site gedurende het hele jaar de speelplaatsen en verdere informatie over alle circussen in Nederland!

Veel circusplezier in de komende tijd!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 19, 2017 7:09 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Didier schreef:
Vindt u echter Nederland groot genoeg om in de komende Kerstperiode naar het circus te gaan.....


es soll im 21 jahrhundert sogar menschen geben die über die grenzen hinaus schauen :mrgreen:

dann findet man alle infos hier http://www.circus-online.de/weihnachtscircus.html


viel spass in europas weihnachtsmanegen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 20, 2017 4:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar natuurlijk! Helemaal gelijk!
Er zijn in Nederland snelgeteld 24 kerst- of wintercircussen de komende tijd. Eigenlijk 25, maar Tilburg staat er nog niet op. Dat komt doordat daar pas eind januari wordt begonnen. Ook op genoemde Duitse site staat die nog niet.
Maar dat aantal is kennelijk sterk onvoldoende!
Zelfs een echte circusliefhebber moet zich in heel wat bochten wringen om in een tijdperk van goed 14 dagen alle aansprekende circussen te bezoeken.
Een flink aantal -waarbij ook nog sommige leukere- is bovendien maar een week (of zelfs korter) te zien.
Maar vergeet dat allemaal onmiddellijk: Nederland is te klein en anno heden kijken veel mensen ook graag eens over de grens heen.
Vandaar de gestarte promotieactie voor de Duitse site die normaal inderdaad veel circusnieuws brengt. En mooie foto's, niet te vergeten.

De titel van dit onderwerp is echter misleidend: daar zijn niet ALLE kerst- of wintercircussen van heel West-Europa te vinden.
Het zou een onmogelijke opgave worden om die allemaal te presenteren. West-Europa telt overigens meer dan 11 landen.
Neemt niet weg dat er heel veel Duitse circussen op staan en die komen er niet vanzelf op. Dat is best veel werk.
Meer misleidend is echter de van een ander onderwerp gepikte term 'in één oogopslag'. Kennelijk weet de schrijver niet goed wat dat betekent.
Er zijn weliswaar veel circussen te vinden -ingedeeld per land en zelfs per regio- maar nooit die van alle West-Europese landen in een oogopslag.
Dat dit op http://www.circusagenda.info met alle Nederlandse circussen wel het geval is valt niet te ontkennen.

Verder is circus-online erg leuk om te zien en te bezoeken, maar toch vooral gericht op de Duitse gebruiker. Ondanks dat ze een medewerker hebben die denkt de Nederlandse taal machtig te zijn.
Wat zich echter beperkt tot het lezen van die taal. En niet eens in alle gevallen begrijpend lezen....
Zo staat Circus Freiwald als jarenlang in Nijmwegen (in het Duits dan wel weer een j teveel) en zullen veel Nederlanders ook niet weten waar het Belgische Lüttich zich bevindt.

Circusagenda is wel op Nederland gericht, in ieder geval wanneer u vanuit ons land de site bezoekt.

Maar gelukkig hebben we in Nederland ook nog de agenda van Circusweb. Daar staan in de laatste week van het jaar per dag gemiddeld 4 (van de meer dan 20) circussen op en in de 1e week van het nieuwe jaar slechts 1 per dag.
Inderdaad, het rondreizend Wintercircus.
De oorzaak is simpel: om daar op de agenda te komen moet er betaald worden!
Dus hoe dan ook: op genoemde Duitse sites bent u op dit gebied altijd beter af!

Fijn dat Stalknecht ook of weer eens met echt nieuws komt, nog mooier zou het zijn wanneer het ook nog waar was.

Kijk, vergelijk en geniet volop in deze prachtige circustijd:

www.circus-online.de
www.circusagenda.info


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 21, 2017 1:50 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Maar natuurlijk! Helemaal gelijk!
Er zijn in Nederland snelgeteld 24 kerst- of wintercircussen de komende tijd. Eigenlijk 25, maar Tilburg staat er nog niet op. Dat komt doordat daar pas eind januari wordt begonnen. Ook op genoemde Duitse site staat die nog niet.
Maar dat aantal is kennelijk sterk onvoldoende!
Zelfs een echte circusliefhebber moet zich in heel wat bochten wringen om in een tijdperk van goed 14 dagen alle aansprekende circussen te bezoeken.
Een flink aantal -waarbij ook nog sommige leukere- is bovendien maar een week (of zelfs korter) te zien.
Maar vergeet dat allemaal onmiddellijk: Nederland is te klein en anno heden kijken veel mensen ook graag eens over de grens heen.
Vandaar de gestarte promotieactie voor de Duitse site die normaal inderdaad veel circusnieuws brengt. En mooie foto's, niet te vergeten.

De titel van dit onderwerp is echter misleidend: daar zijn niet ALLE kerst- of wintercircussen van heel West-Europa te vinden.
Het zou een onmogelijke opgave worden om die allemaal te presenteren. West-Europa telt overigens meer dan 11 landen.
Neemt niet weg dat er heel veel Duitse circussen op staan en die komen er niet vanzelf op. Dat is best veel werk.
Meer misleidend is echter de van een ander onderwerp gepikte term 'in één oogopslag'. Kennelijk weet de schrijver niet goed wat dat betekent.
Er zijn weliswaar veel circussen te vinden -ingedeeld per land en zelfs per regio- maar nooit die van alle West-Europese landen in een oogopslag.
Dat dit op http://www.circusagenda.info met alle Nederlandse circussen wel het geval is valt niet te ontkennen.

Verder is circus-online erg leuk om te zien en te bezoeken, maar toch vooral gericht op de Duitse gebruiker. Ondanks dat ze een medewerker hebben die denkt de Nederlandse taal machtig te zijn.
Wat zich echter beperkt tot het lezen van die taal. En niet eens in alle gevallen begrijpend lezen....
Zo staat Circus Freiwald als jarenlang in Nijmwegen (in het Duits dan wel weer een j teveel) en zullen veel Nederlanders ook niet weten waar het Belgische Lüttich zich bevindt.

Circusagenda is wel op Nederland gericht, in ieder geval wanneer u vanuit ons land de site bezoekt.

Maar gelukkig hebben we in Nederland ook nog de agenda van Circusweb. Daar staan in de laatste week van het jaar per dag gemiddeld 4 (van de meer dan 20) circussen op en in de 1e week van het nieuwe jaar slechts 1 per dag.
Inderdaad, het rondreizend Wintercircus.
De oorzaak is simpel: om daar op de agenda te komen moet er betaald worden!
Dus hoe dan ook: op genoemde Duitse sites bent u op dit gebied altijd beter af!

Fijn dat Stalknecht ook of weer eens met echt nieuws komt, nog mooier zou het zijn wanneer het ook nog waar was.

Kijk, vergelijk en geniet volop in deze prachtige circustijd:

http://www.circus-online.de
http://www.circusagenda.info


Wat ben je toch een klein onhebbelijk kind zeg!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 21, 2017 3:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dan weer een opa, nu weer een klein kind! Ja, je hebt er wel kijk op hoor!
Maar erg fijn dat je de vorige reactie hebt verwijderd en deze nu is aangepast!
Want de mijne lag uiteraard al klaar.....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat wij ons in alle gemoederen wel eens af mogen vragen is hoe de buitenwereld op al die onzin-reacties reageert.
Het zal wel weer teveel gevraagd zijn om je lezers voor te stellen die hier (per ongeluk als buitenstaander of als niet al te actief lid) komen omdat het ze leuk lijkt eens of weer naar een kerstcircus te gaan.
Nou, dan moet je op Circuswereld toch wel terecht kunnen, of niet dan?
En jawel, daar staan in een bericht zelfs al twee sites genoemd waar je een volledig overzicht vindt van alles wat zich op dat gebied in ons land afspeelt!
Doel bereikt!
Ware het niet dat zich onder dat bericht een derderangs discussie heeft ontwikkeld die je lust om nog naar een kerstcircus te gaan in één klap doet verstommen.....

Natuurlijk krijg ik nu weer te horen dat ik HET CIRCUS weer veel te serieus neem, en dat je er gewoon over moet kunnen zwetsen op kroegniveau. Met een flinke slok op dan.....
Jammer, want er worden kansen gemist, juist in een tijd dat de belangstelling steeds meer tanende is.
En daar draagt die onzin nu uitgerekend aan bij......

Tot zover deze welgemeende kerstboodschap.
Prettige Kerstdagen en veel circusplezier in de komende weken!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 21, 2017 6:14 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Allemaal onnodig gezeik, gekakel, gedoe, gedram en gezeur.

Het valt te vrezen dat buitenstaanders op zo een wijze tegen dergelijke onnodige en veel te lange zeurdraadjes (die nergens meer over gaan en niets toevoegen) aankijken.
Ik kan mij daar helemaal in vinden.
Kan dit onnodig kinderachtige gedoe nu eindelijk eens eindigen?

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 21, 2017 7:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
FrankCirc schreef:
Allemaal onnodig gezeik, gekakel, gedoe, gedram en gezeur.

Het valt te vrezen dat buitenstaanders op zo een wijze tegen dergelijke onnodige en veel te lange zeurdraadjes (die nergens meer over gaan en niets toevoegen) aankijken.
Ik kan mij daar helemaal in vinden.
Kan dit onnodig kinderachtige gedoe nu eindelijk eens eindigen?

Schitterend voornemen voor het nieuwe jaar =o=

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 21, 2017 8:15 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Dan weer een opa, nu weer een klein kind! Ja, je hebt er wel kijk op hoor!
Maar erg fijn dat je de vorige reactie hebt verwijderd en deze nu is aangepast!
Want de mijne lag uiteraard al klaar.....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat wij ons in alle gemoederen wel eens af mogen vragen is hoe de buitenwereld op al die onzin-reacties reageert.
Het zal wel weer teveel gevraagd zijn om je lezers voor te stellen die hier (per ongeluk als buitenstaander of als niet al te actief lid) komen omdat het ze leuk lijkt eens of weer naar een kerstcircus te gaan.
Nou, dan moet je op Circuswereld toch wel terecht kunnen, of niet dan?
En jawel, daar staan in een bericht zelfs al twee sites genoemd waar je een volledig overzicht vindt van alles wat zich op dat gebied in ons land afspeelt!
Doel bereikt!
Ware het niet dat zich onder dat bericht een derderangs discussie heeft ontwikkeld die je lust om nog naar een kerstcircus te gaan in één klap doet verstommen.....

Natuurlijk krijg ik nu weer te horen dat ik HET CIRCUS weer veel te serieus neem, en dat je er gewoon over moet kunnen zwetsen op kroegniveau. Met een flinke slok op dan.....
Jammer, want er worden kansen gemist, juist in een tijd dat de belangstelling steeds meer tanende is.
En daar draagt die onzin nu uitgerekend aan bij......

Tot zover deze welgemeende kerstboodschap.
Prettige Kerstdagen en veel circusplezier in de komende weken!


Jij komt hier vertellen dat jou linkje beter is dan de mijne, en dat het niet klopt dat alle circussen in één oogopslag te zien zijn
en dat het misleidend is bla bla, zaag zaag, klaag klaag, en dan nu weer janken als ik je terecht een onhebbelijk kind noem. :lol:
En wat al helemaal op de lachspieren werkt is dat dreigement dat je elders plaatste, en wel dat als "wij" zo doorgaan, jij
dan volgend jaar niet meer rond de kerst op het forum te vinden bent. Alsof iemand er ook maar ene rotte moer om geeft
als jij dan niet meer komt zeg! :lol:

Volgens mij is dit dan ook jou lijflied dat je elke dag draait als je opstaat en naar de spiegel in de badkamer loopt. :mrgreen: :clown

https://www.youtube.com/watch?v=vxqgcdnPjOM


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 21, 2017 10:41 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
ik word hier zo moe van!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een cursus begrijpend lezen zou geen kwaad kunnen!
Het is dat de Kerst al geweest is, anders was dat wellicht het ideale kerstcadeau!

Maar inderdaad, ik zoek je weer op!
En dat terwijl jij juist mij opzoeken tot levensdoel hebt verheven!

Je schreef:

Citeer:
En wat al helemaal op de lachspieren werkt is dat dreigement dat je elders plaatste, en wel dat als "wij" zo doorgaan, jij dan volgend jaar niet meer rond de kerst op het forum te vinden bent.
Alsof iemand er ook maar ene rotte moer om geeft als jij dan niet meer komt zeg!


Nergens, maar dan ook nergens heb ik dat geschreven!
Vind je het raar dat dit soort discussies van de onwaarheden aan elkaar hangen wanneer je steeds maar dingen uit zijn verband rukt?

Wel schreef ik:

Citeer:
Maar goed, en dat geldt dan ook voor Martijn en Stalknecht, als het dan allemaal zo waardeloos en achterhaald is beloof ik volgend jaar iets anders en meer nuttigs met mijn tijd te gaan doen!


En dat sloeg uitsluitend op de samenstelling van http://www.circusagenda.info.
Ja hoor, dat doe ik jaarlijks in de periode voor de Kerst. Het is aardig wat werk, het verzamelen van alle informatie en het op de site zetten. Ieder leesteken, één voor één.
Ik schat het op een kleine week werk, al is het natuurlijk minder zwaar dan ankers handmatig de grond in jassen....
Tegen http://www.circus-online.de heb ik niet het minste bezwaar, in mijn berichten over de agenda maakte ik daar ook steeds melding van en reclame voor.
Er waren maar een paar mensen die de boel gingen afkraken, of afzeiken zo je wilt.
Van Georg vind ik dat een beetje laf, hij is tenslotte betrokkene.
Van Martijn kan ik me het voorstellen, hij klaagt over lange woorden. Hij bedoelt denk ik dat hij liever plaatjes kijkt dan lettertjes leest.
Speciaal voor hem staat op de agenda 'tournee gegevens' als twee woorden (om ze niet te lang te maken......) terwijl dat in goed Nederlands toch echt één woord is.
Oorzaak daarvan is dat de site beheerd wordt door een inwoner van Duitsland, die het Nederlands er maar even bij doet.....

Dat Stalknecht zo maar ineens het licht zag en een eigen onderwerp bij elkaar imiteerde over dit onderwerp zegt eigenlijk genoeg.
Wanneer ik daar niet bij betrokken was of over had geschreven was dat nooit gebeurd!
Wie zoekt wie nu op?

Nog één opmerking over http://www.circusagenda.info.
Die site is er niet uitsluitend met de Kerst, in tegenstelling tot de agenda van circus-online.
Maar het hele jaar door, en bijna altijd compleet.
Gewaardeerd door de circussen en het publiek. Voor die laatste categorie doet de eigenaar het allemaal.
Vandaar dat sommige commerciële mededelingen als 'première' (in iedere plaats de eerste voorstelling) of 'familievoorstelling' meestal niet door de selectie heen komen.
Hetzelfde geldt voor een te commerciële aanduiding van een speelterrein: op het parkeerterrein van huppeldepup wordt dan vervangen door het juiste adres.
Want commercie is de eigenaar eigenlijk een gruwel, ook al realiseert hij zich best dat hij op dat gebied de circussen een (grote) dienst bewijst.
Nooit hoeft er, door wie dan ook, voor betaald te worden. Niet door de gebruikers en al helemaal niet door de circussen.
Dat is elders wel eens anders!

Jammer dat niet meer mensen er hun waardering over uitspreken: het is tenslotte wel de enige zo compleet mogelijke Nederlandse circusagenda.
Het hele jaar door!
Gratis en voor niets, op een site zonder wat voor reclame dan ook!
Terecht dan ook dat dit forum naar die site doorverwijst.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nog even persoonlijk worden dan: wat ik me met de Kerst afvroeg is wat stalknecht nou eigenlijk het mooiste cadeau zou vinden.
Wanneer ik er hier (echt) mee zou stoppen of juist niet.
Hij schrijft alsof hij dat eerste geweldig zou vinden, maar realiseert zich ongetwijfeld ook dat hij dan zijn speeltje kwijt is!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 7:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
heuvels schreef:
ik word hier zo moe van!


Gezien de laatste bijdrage van meneer didier, zul je dan nu wel gruwelijk uitgeput zijn.
ik zou zeggen, snel verplaatsen naar de besloten rubriek, en dan hier vermelden dat je
de onnodige discussie van stalknecht verwijderd hebt, want didier de schuld geven,
nee, dat nooit he?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 7:41 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
stalknecht schreef:
heuvels schreef:
ik word hier zo moe van!


Gezien de laatste bijdrage van meneer didier, zul je dan nu wel gruwelijk uitgeput zijn.
ik zou zeggen, snel verplaatsen naar de besloten rubriek, en dan hier vermelden dat je
de onnodige discussie van stalknecht verwijderd hebt, want didier de schuld geven,
nee, dat nooit he?

Als ik gedwongen word een keuze te maken, zal die niet moeilijk zijn.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.