Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:24 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 5:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nederland was weer eens aan de beurt, en wel het Sinterklaas in de Piste-circus in Helmond.
Friedrich Klawiter van http://www.circus-online.de was er het afgelopen weekend ooggetuige van en maakte er (uiteraard) een bijzonder sfeervolle reportage van.
Die vindt u hier: https://photos.google.com/share/AF1QipM ... RPLU0zR3lB

En een samenvatting houdt u tot morgen tegoed.......

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2017 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Goed, het werd dus nog een dagje later. De foto's van Friedrich Klawiter van http://www.circus-online.de zijn er niet minder mooi om!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2017 7:18 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Ik ben vanmiddag naar de voorstelling geweest en telde +-75 mensen in de loge en 100 op de tribunes, dus dat valt wel een beetje
tegen want op de foto's hier had ik al de indruk dat het de andere dagen niet echt druk is geweest. Maar goed, het programma
was geen hoogstandje maar wel leuk genoeg voor de kleintjes en met 1,5 uur meer dan lang zat, want sommige kinderen hadden
het wel een beetje gehad na een uur en een kwartier, maar dat heb je nou eenmaal met hele kleintjes.
2 minpuntjes, de tent was niet waterdicht want toch een aantal zitbanken waren kletsnat, dus maar goed dat ik eerst keek voordat
ik ging zitten, en was het ook niet erg warm en stond er ook maar 1 kachel die via een thermostaat werkte en dus maar af en toe
aansprong, en hoorde ik wel wat mensen zeggen dat ze het niet echt lekker warm vonden, maar met een dikke jas aan was het wel
vol te houden en hadden veel kinderen ook hun jas uit, dus die kunnen er schijnbaar beter tegen dan de volwassenen.
Ik snap best dat je niet meteen het eerste jaar een top programma kunt neerzetten en dat zoiets gewoon met de jaren
moet groeien, dus zullen we het wel zien wat de toekomst brengt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 30, 2017 4:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook het geschreven verslag van Friedrich Klawiter is er inmiddels: http://www.circus-online.de/sinterklaas_helmond_17.html

Leuke omschrijving van de Sinterklaastijd, waarbij iedere vorm van controverse wordt vermeden. Zo kan het dus ook!
Enige vergis(je) is dat de Sint niet voor de Weihnachtszeit naar ons land reist, maar voor zijn verjaardag.
Die is op 6 december (en dat weten zelfs veel Nederlanders niet), maar wordt op 5 december gevierd.
In de geest van Kerst, met cadeaus, surprises en gedichten.
Maar de Kerstman ligt op de loer: steeds meer Nederlanders geven elkaar met de Kerst (ook) cadeaus.
En in die tijd dan ga je uiteraard (opnieuw?) naar het Circus!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 06, 2017 3:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kleine correctie: 6 december is niet de verjaardag, maar de sterfdag van Sinterklaas.
Een beetje raar voor iemand die nog steeds leeft.......
Waarschijnlijk wist niemand zijn geboortedatum, voor zover hij al ooit bestaan heeft....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.