Citeer:
Ook in diverse gemeenten ging deze dag geruisloos voorbij zoals ook in mijn woonplaats Assen.
Ook ik heb weinig meegekregen van deze dag. 3 dagen voor HET gebeuren kreeg ik pas wat feedback over wat, wie en waar. Het is dan nog moeilijk organiseren. Als op de dag zelf dan een krantenbericht melding maakt van deze dag, dan is het ook voor vele toeschouwers te laat.
Natuurlijk, het komt op organiseren aan, en dit was een landelijk/Europees gebeuren, en niet iets wat geconcentreerd werd op EEN plek, zoals de Jaar vanhet Circus dag in Utrecht.
Voor het organiseren zijn mensen [vrijwilligers en circusliefhebbers] nodig die het belang van zo'n dag inzien en ervoor willen gaan.
Citeer:
Ook zou men dit b.v. op een zondag kunnen doen, want dan zijn er nog meer mensen vrij om hiervan te kunnen genieten, zoals b.v. de ambulante handel en het personeel in de detailhandel.
Beste Max,
Tegenwoordig zijn de mensen op zondag ook druk met winkelen omdat er nu eenmaal in diverse steden de winkels op zondag open zijn. Dit heeft ook tot gevolg dat het personeel in de detailhandel aan de bak moet. Maar wat te denken van alle sportwedstrijden die op zondag gehouden worden, en het publiek dat daarnaar toe gaat!!! En is het dan toevallig op die dag lekker en warm weer, zullen er ook nog een hoop landgenoten kiezen voor de camping, het strand of zwembad of gewoon lekker een dagje in de tuin.