Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo jun 15, 2025 9:23 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 12:08 pm 

En zij danken u weer hartelijk voor de links.

Of begrijpen jullie dat niet ?

BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 12:44 pm 

Met "jullie" zul je ongetwijfeld mij bedoelen.

Ik begrijp het heus wel. Met de links kan iedereen zich ervan overtuigen dat ook ik weet waarover de activisten schrijven en waar ze dat doen. Dat geldt ook voor de andere forumleden. Zelfs politici, circusmedewerkers en circusdirecties weten via dit forum wat er over circussen, circusmensen en hun dieren wordt gebrald op de genoemde sites. Gewoon "man en paard noemen" is dat.

Lees jij je eerst maar eens goed in in de materie die over enkele jaren verspreid op dit forum is verzameld en gepubliceerd, alvorens oppervlakkig te reageren op de laatste berichten in dit forum.

Dan kan ik mijn "nrgy" weer besteden aan de zaken die dat harder nodig hebben.

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 9:24 am 
nrgy schreef:
Sommige mensen hebben blijkbaar een probleem met "franse" circusbazen. Alvorens zulke uitspraken te doen in het openbaar, gelieve je eerst serieus te informeren en niet de plaatselijke pers na te kakelen. Of zijn ze meer politiek geïnspireerd ? Ik ken evengoed "oostenrijkse" of "duitse" directies die niet correct zijn, om maar te zwijgen van 1 alhier constant opgehemelde "nederlandse" directie, die aan medewerkers volgens afspraak betalen een broertje dood heeft.
Daartegenover staan dan weer andere echte zigeuners die uiterst correct en hoffelijk zijn. Dus een beetje vakkennis is hier wel op z'n plaats, zoniet helpt men nog meer aan het verspreiden van vooroordelen tegenover alle reizende ondernemingen.

Ik praat enkel over de circussen die ik zelf heb gezien, dus ik praat uit ondervinding.... Ik heb absoluut niets tegen franstaligen, ik ben geen fanatieke flamingant hoor, allesbehalve zelfs....
De waarheid mag echter wel gezegd worden vind ik.....

Aan de anderen : Het was Herman Renz en ze stonden in Sint Niklaas, het terrein was niet vrij toegankelijk, je kon dus enkel foto's nemen van achter de afsluitingen....
Maar nogmaals, er was niets mis met de manier waarop men mij aansprak.

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 6:09 pm 

David J schreef:

Aan de anderen : Het was Herman Renz en ze stonden in Sint Niklaas, het terrein was niet vrij toegankelijk, je kon dus enkel foto's nemen van achter de afsluitingen....

Ga ergens anders onzin lopen verklaren...inderdaad er stonden hekken om het terrein en ook om het caravan gedeelte dat klopt maar niemand die je ookmaar een stro breed in de weg zou leggen om via de voorkant of de auto toegang aan de achterkant het terein op te lopen en foto's te maken. Ben er zelf ook geweest namenlijk in het winterse weer toen.

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 6:35 pm 

Die moment was ik ook bij Renz in St-Niklaas, er was inderdaad redelijk wat afsluiting, maar het was welzo dat je ook vanachter de afsluiting even goede foto's had. De dieren waren wel iets minder zichtbaar, maar het was ook erg koud !!

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 6:57 pm 

Guidoos schreef:
David J schreef:

Ga ergens anders onzin lopen verklaren...inderdaad er stonden hekken om het terrein en ook om het caravan gedeelte dat klopt maar niemand die je ookmaar een stro breed in de weg zou leggen om via de voorkant of de auto toegang aan de achterkant het terein op te lopen en foto's te maken. Ben er zelf ook geweest namenlijk in het winterse weer toen.

Ik vind het nodig David hier toch wel even te verdedigen. Ook ik was getuige toen een arbeider naar een voor mij onbekende fotograaf (David?) riep: "No pictures please" "Please no animal pictures!". Dit wellicht omdat men bij Renz heel sterk op de hoogte is en was van de wetgeving in België en van het feit dat ze hiermee niet in regel waren. Circussen in Sint Niklaas worden geplaagd door dierenrechtenactivisten. Het enige wat helpt is het hele terrein effectief af te sluiten en enkel mensen toe te laten op schriftelijke toelating van de directie. Zo heb je in de hand wie daar ronddoolt en wie opmetingen doet. GAIA heeft hier geen bevoegdheid toe, zij kunnen enkel melding maken van een vermoedelijke tekortkoming in het KB. Dat hebben ze overgens ook gedaan. Zie: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/508142/2008/11/25/GAIA-vraagt-Sint-Niklaas-wilde-dieren-in-circussen-te-bannen.dhtml

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 8:31 pm 

Xavier schreef:
Guidoos schreef:
David J schreef:

Ik vind het nodig David hier toch wel even te verdedigen. Ook ik was getuige toen een arbeider naar een voor mij onbekende fotograaf (David?) riep: "No pictures please" "Please no animal pictures!". Dit wellicht omdat men bij Renz heel sterk op de hoogte is en was van de wetgeving in België en van het feit dat ze hiermee niet in regel waren. Circussen in Sint Niklaas worden geplaagd door dierenrechtenactivisten. Het enige wat helpt is het hele terrein effectief af te sluiten en enkel mensen toe te laten op schriftelijke toelating van de directie. Zo heb je in de hand wie daar ronddoolt en wie opmetingen doet. GAIA heeft hier geen bevoegdheid toe, zij kunnen enkel melding maken van een vermoedelijke tekortkoming in het KB. Dat hebben ze overgens ook gedaan. Zie: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/508142/2008/11/25/GAIA-vraagt-Sint-Niklaas-wilde-dieren-in-circussen-te-bannen.dhtml

Effectief afsluiten zou betekenen dat men een 4 meter hoge schutting rondom het terrein zou zetten maar of dat dat de sfeer ten goede zou komen aan het verder prima verlopen evenement? Van buiten de hekken was het ook prima foto's maken zoals gezegt waarvoor zou je dan een schriftelijke aanvraag nodig hebben als alles van buiten de hekken ook te zien was? Over de leugens in het stukje hebben we het al gehad daar ga ik geen woorden meer aan vies maken.

Verder ben ik er klaar mee.

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 8:37 pm 
Site Admin

Leugens vind ik wel erg sterk uitgedrukt. Guidoos die praktisch kind aan huis is zal gemakkelijker binnenraken dan een wildvreemde.

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 8:48 pm 

heuvels schreef:
Leugens vind ik wel erg sterk uitgedrukt. Guidoos die praktisch kind aan huis is zal gemakkelijker binnenraken dan een wildvreemde.

Ik doelde daarmee op het stukje in "De Morgen" ter verduidelijking.

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 11:08 pm 

Mensen, pas alstjeblieft op voor die dierenrecht activisten. Op een enkele goedwillende en vooral onwetende ziel na bestaat de harde kern hiervan uit je reinste criminelen met een heel vertekend wereldbeeld die er niet voor terugdeinzen om allerwegen te manipuleren. Bijvoorbeeld de geneesmiddelenindustrie wordt zwaar geterroriseerd door deze mensen tot en met aanslagen op mensen, auto's en gebouwen. Naar verluidt is de harde kern inmiddels uit Engeland verjaagd en hebben ze hun werkgebied naar Nederland verplaatst.

Ik kan me best voorstellen dat een circusdirectie niet altijd wil dat er zomaar door iedereen foto's worden gemaakt. Een handig iemand kan immers met Photoshop van een aan alle normen voldoend dierverblijf een zeer zielig kooitje maken.

Ik vind het heel jammer dat door dit soort acties er veel negatieve publiciteit over circussen komt en er gemeenten zijn die circussen met dieren weigeren. Natuurlijk er zullen misstanden bestaan (en bestaan hebben) en het is goed dat die aangepakt worden, maar het lijkt mij (toegegeven: mijn ervaring is beperkt tot een klein circus met overwegend paarden hier in de buurt) dat als je serieus met je dieren optreedt en daarmee je brood (en dat voor je dieren) verdient, je niet anders kunt doen dan goed voor ze zorgen.

Veel commentaar van buitenstaanders komt vanuit onwetendheid. Deze winter nog waren er diverse situaties waarbij sommige paardeneigenaren in een kwaad daglicht werden gesteld omdat hun paard bij -10 buiten stond, ik bedoel maar....

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 1:32 am 

Guidoos schreef:
heuvels schreef:

Ik doelde daarmee op het stukje in "De Morgen" ter verduidelijking.

Op Belgische grond voldeden ze niet aan de wet die in België geldig is. Over welke leugens heb je het dan?

Verder wil ik toch even duidelijk maken dat ik vind dat het circus H. Renz haar dieren perfect verzorgd. Niet enkel de tierhaltung, maar ook het open karakter van repetities en stallen zijn een voorbeeld naar collega's wereldwijd.

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 8:09 am 

[quote="Xavier"]Op Belgische grond voldeden ze niet aan de wet die in België geldig is./quote]
De politiek functioneert in België duidelijk anders dan bijvoorbeeld in Duitsland of Nederland. In Nederland is binnen een gemeente de gemeenteraad het hoogste orgaan. Daarin zitten - afhankelijk van de grootte van een gemeente - tot wel 45 personen die allen lid zijn van politieke partijen. De burgemeester en Wethouders (wat in België schepenen heet) voeren de wensen van de gemeenteraad uit. "Even die paar Schepenen verleiden" om een gemeentelijk verbod er door te drukken zit er in Nederland echt niet in. Ook op landelijk niveau werkt het in Nederland anders. Wat er in België is gebeurd zal in ons land niet mogelijk zijn. Er mag gerust worden getwijfeld aan de oprechtheid en werkelijke bedoelingen van de Belgische wet die het voor circussen bijna geheel onmogelijk maakt om nog met dieren te werken. Waarom is het in de rest van Europa geen probleem voor Circus Herman Renz om aan de lokale en landelijke wetgeving te voldoen?

====================================================================

Wanneer je als fotograaf vlak na een dieractivist op het terrein verschijnt dan loop je inderdaad de kans dat het fotograferen wordt "verboden", ook bij Circus Herman Renz. Je kunt dat voorkomen door je even bij het personeel te melden en dan pas je camera uit te pakken. Bedenk dat (zoals reeds geschreven is dat ook in België) circussen soms worden overspoeld door dieractivisten die handig zijn in het manipuleren van beelden. Niet alleen met behulp van PhotoShop, maar ook door bijvoorbeeld de camera uitdrukkelijk scherp te stellen op de tralies...

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 9:19 am 
Guidoos schreef:
David J schreef:

Geen onzin, maar de waarheid. Bedankt Xavier voor de steun. Ik vind het jammer dat er ook op dit forum mensen zitten die hun mening blijkbaar de enige juiste vinden en die hun ervaring als de norm beschouwen. Als je de directie kent zal het idd geen probleem zijn geweest om op het terrein te komen, maar als je ze niet persoonlijk kent was het dus niet vanzelfsprekend. Ik maak hier geen probleem van, dat heb ik ook gezegd.
Nu ik ga hier verder niet meer op in want anders blijft het een welles nietes spelletje en daar ging het niet om.

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 12:49 pm 

Het is gewoon tijd dat al die nationale en regionale wetjes van de tafel geveegd worden en dat alle euro-landen zich richten naar de europese reglementering. Dan is er gelijk voor geen enkel serieus circus (met dieren) meer een probleem.

BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 1:06 am 
Guidoos schreef:
David J schreef:

eigenlijk zou ik het zelf ook niet meer als normaal vinden zou je eerst vragen of je wel mag fotograferen..
persoonlijk zou je van mij mogen fotograferen als je het vraagt maar zou ik ook vragen om weg te gaan als je het niet gevraagd hebt..
ten eerste als je dieren wilt fotograferen.. moet je eerst eens nadenken.. wat als je te kort bij gevaarlijke dieren komt?

bijvoorbeeld.. ik ben het lief van iemand in circus universal.. een van de kamelen is uiterst gevaarlijk, daar is in de show niets van te zien maar daar kom je beter niet in de buurt.. als bezoeker of als fotograaf kan je dat niet weten, daarom hebben ze liever niet dat je zomaar zonder te vragen op het terrein komt..

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00