Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 7:49 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 11:27 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Arnhem had al jarenlang de traditie van een kerstcircus in de Rijnhal. Het "Wereldsterrencircus" was een begrip in Arnhem en de wijde omgeving. Tot de laatste editie in 2007. Kerst 2008 zou Arnhem met een nieuw fenomeen kennis maken. De evenementenkoning Robin Hagen meldt zich om een vegetarisch kerstcircus in de Rijnhal te produceren. Met veel tamtam wordt het Zwitserse Cirque Bouffon naar Nederland gehaald. We kennen dit gezelschap al van Circo Circolo. Maar in Arnhem misbruikt Robin Hagen dit goede gezelschap om zich te verzetten tegen alle circussen met dieren. Zelfs partij-voor-de-dieren-boegbeeld Marianne Thieme wordt aangesteld als "beschermvrouwe". Of dit de reden is, is nooit duidelijk geworden. Maar na twee seizoenen van diervrij circus trekt Robin Hagen de stekker er uit. Tegenvallende bezoekersaantallen zullen de belangrijkste reden zijn, maar in de media had Robin Hagen ook al vaker laten weten "dat hij eigenlijk niets met circus heeft".

Daarmee maakte Robin Hagen de weg vrij voor een andere onderneming die het graag in Arnhem wil proberen met de kerst. Circus Belly-Wien gaat na meerdere jaren Zoetermeer met kerst 2010 naar de stad aan de Rijn. En met succes. We herinneren ons allemaal nog de berichten over de grote toestroom bezoekers bij de première. Maar ook op de andere dagen trok het circus met dieren veel bezoekers. Waarmee Circus Belly-Wien, dat zichzelf "het dierenrijkste circus van Nederland" noemt, het bewijs levert dat mensen toch liever naar een circus met dieren gaan. Over ongeveer twee weken gaat Circus Belly-Wien weer naar Arnhem. Ze staan er al klaar voor.

Net als in 2010 komt ook nu weer de partij voor de dieren in actie. Alweer wordt de gemeente bestookt met verzoeken om toch vooral maar geen circussen met dieren toe te laten. Zie http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... circus.htm

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 4:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zojuist een vlammend pleidooi gestuurd aan Omroep Gelderland over het behoud van Siberische tijgers in het algemeen en bij Belly Wien in het bijzonder, naar aanleding van de reacties van Klara en David. Maar ook daar kennelijk een PvdD'er op de redactie, want tot op heden niet geplaatst! Hoezo objectief, hoezo hoor en wederhoor?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 2:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Na een paar dagen, regelmatige pogingen en zelfs contact met de redactie, opnieuw geprobeerd en er nu wel doorgekomen!
Kijk zelf maar even, zijn wel handige (en ware) argumenten in discussies met andersdenkenden! Hoef ik dat hier niet te herhalen. Niet dat we het allemaal al niet wisten, natuurlijk, maar iets goed uitleggen is niet ieders vak. Het mijne trouwens ook niet....
Maar het werkt wel, heb ik gemerkt! In Groningen (bijvoorbeeld) heb ik gezien hoe bepaalde lieden aan mijn lippen hingen. Oké, ze kenden me misschien ook in een andere hoedanigheid. Maar ondertussen is daar bij Belly Wien iedere vorm van protest uitgebleven, terwijl dat met name in Groningen wel verwacht werd... Woorden werken nog altijd beter dan verf of oliefantenpies!
Om mijn reactie te lezen: in bovenstaand bericht van de Comm Klassiek Circus linken op Omroep Gelderland.

En een kkoiwagen is natuurlijk een kooiwagen (met een dakje er op)....! ;-) En uiteraard gekoppeld aan een ......(enzovoort). Het moest allemaal heel snel, anders kon ik het niet meer versturen. Of bevestigen, zoals dat hier heet!

(En dat schele lachebekje in mijn tekst is niet mijn werk hoor! Ik beloofde laatst al dat soort onzin niet te zullen gebruiken...! Nu maar hopen dat het wèl blijft staan, anders slaat deze zin weer nergens op....)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 2:32 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Prachtig verhaal hoor, maar wel een beetje breedsprakig.. :wink: Ik kan me voorstellen dat de leesmoede redactie even tijd nodig had dit te verteren.. :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wel alle lachebekjes, knipoogjes en dronken clowntjes nogantoe! Het is ook zelden goed!
Wanneer jij al die kindertjes en hun ouders op het (vrij toegankelijke) circusterrein toespreekt hoef je ze niet het hele verhaal te vertellen hoor! En 't had nog langer gekund, dat weten jullie ondertussen wel!
Maar discussiëren gaat wel beter wanneer je alle argumenten kent!
Overigens ben ik daar zelf op schrift (ook) aardig beter in dan in de vrije natuur. Dan denk ik later vaak: ik had dit of dat moeten zeggen, ja, dan is het te laat om een discussie te winnen! Want meestal lig je dan al in bed! Dus vandaar.....
Kun je nagaan hoe trots ik was op het bereikte resultaat in Grunn!

Is getekend,
De Werkgroep Woeste Dieren van de Afdeling Noord-Drenthe van de MWMdTI (= Meer Wilde Mensen de Tent In).


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 7:59 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Didier, dank je voor het prachtige en zinvolle betoog bij De Gelderlander.

Ik deel een ervaring met je: In Arnhem hadden de plaatselijke dieractivisten kinderen geronseld om bij Circus Herman Renz voor de poorten te demonstreren. Ze hingen aan mijn lippen toen ik uitleg gaf over het vervoer van dieren in circussen in Nederland. Dat kwam helemaal niet overeen met wat ze van de Nijmeegse "Respect voor Dieren" groep (lees: bewoners van het plaatselijke kraakpand) moesten vertellen aan de circusbezoekers. Hun geloof in die krakersgroep daalde zienderogen. De jaren daarna is er ook nooit meer door deze groep gedemonstreerd in Nijmegen. (vind het bericht terug door in het forum te zoeken naar "kindsoldaten".

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2011 5:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gerne gemacht!
Maar wel de soorten blijven onderscheiden hoor: het was bij Omroep Gelderland, de Gelderlander is een dagblad.
(Kort hè? Kennik ook wel...)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 9:53 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Het Kerstcircus zit er weer op. En de Rijnhal moet leeg voor de komende vlooienmarkt. Maar al weer zijn er geen goede afspraken gemaakt tussen een circus en een gemeente...

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... worden.htm

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 6:26 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tijdens de aanwezigheid van Circus Belly-Wien in de Rijnhal is het faillissement van de Rijnhal uitgesproken. Dat is op zich al een bizarre situatie, want je maakt in de aanloop naar het kerstcircus afspraken met de gemeente. Waarbij het uitgangspunt is dat de hal gewoon beschikbaar is en zeker niet failliet gaat. Of houdt u er bij het in een trein of vliegtuig stappen ook rekening mee dat de firma van die trein of dat vliegtuig onderweg failliet gaat? Ik dacht toch van niet...

Toen de hal failliet ging kon het circus in de hal blijven. Genoeg redenen om de communicatie niet goed te laten verlopen. Zou de gemeente wel duidelijk genoeg zijn geweest? Uit ervaring weet ik dat sommige gemeenteambtenaren echt onleesbare brieven kunnen schrijven. Je krijgt zo'n brief, je leest hem maar wat er nou precies wordt bedoeld? Als zo'n brief voor een geboren en getogen Nederlander al abracadabra is, wat is het dan voor iemand die zijn hele leven aan de Duitse taal gewend is?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 9:44 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Belly Wien moet weg van parkeerplaats Rijnhal Arnhem

ARNHEM - De gemeente Arnhem heeft circus Belly Wien gesommeerd onmiddellijk van het parkeerterrein naast de Rijnhal te vertrekken. Circusdirecteur Roman Zinnecker weigert dit vooralsnog. Hij voelt zich benadeeld door het faillissement van de Rijnhal en wil nu in Arnhem 'overwinteren'.

Lees verder in De Gelderlander
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... 228624.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 7:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Een woordvoerder van de gemeente Arnhem liet dinsdag weten dat de parkeerplaats van de Rijnhal geen geschikte plek is voor een circus. „Circus Belly Wien heeft een plek om te overwinteren in Zuid-Duitsland. Ze moeten zelf zorgen voor een plek en niet de parkeerplaats van de Rijnhal blijven bezetten.”

Lees de rest over het "gestrande" circus op: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1127 ... ats__.html

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 7:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circus verlaat parkeerplaats Rijnhal
Circus Belly Wien vertrekt vrijdag van de parkeerplaats bij de Rijnhal in Arnhem. Dat gebeurt op aandringen van de gemeente.

Circus Belly Wien bleef eerst langer dan afgesproken in de Rijnhal zelf, omdat het circus naar de mening van de directie was gedupeerd door het faillissement van de Arnhemse hal. Dat faillissement werd bekend op de dag dat het circus begon aan een reeks voorstellingen. Daardoor kwamen er veel minder bezoekers. Later verhuisde Belly Wien uit de hal naar de parkeerplaats.

Arnhem kondigde maatregelen aan als het circus niet zou vertrekken.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1129 ... binnenland

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 1:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ze verhuizen (of zijn inmiddels verhuisd) naar een plaats een paar kilometer van de Rijnhal, waarschijnlijk dezelfde plaats waar ze ook stonden in afwachting van het begin van het Arnhemse Kerstcircus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 1:39 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Didier schreef:
Ze verhuizen (of zijn inmiddels verhuisd) naar een plaats een paar kilometer van de Rijnhal, waarschijnlijk dezelfde plaats waar ze ook stonden in afwachting van het begin van het Arnhemse Kerstcircus.


Hoorde deze week dat ze niet naar de meinerswijk konden omdat dat terrein helemaal vol met water staat.
Maar blijkbaar is de waterstand in 2 dagen 30 cm gezakt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad is het water de afgelopen dagen aanzienlijk gezakt, hier in het Noorden zeker.
Maar ik weet ook niet of het om exact dezelfde plaats ging of daar ergens in de buurt....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.