Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 1:03 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 10:54 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Herman Renz staat weer in Amsterdam, de plaatselijke pvdd roert zich weer. Een filmpje:

http://www.dailymotion.com/video/xkielf ... us_animals
(met beelden van het pasgeboren zeeleeuwtje)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 10:19 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di dec 29, 2009 1:37 pm
Berichten: 69
Locatie: Tiel
toch altijd weer vreemd.. tegenstanders praten en vervolgens zie en hoor ik alleen maar positieve dingen over de dieren van Circus Herman Renz,

't zou toch mooi zijn als alle circussen zo zouden reageren i.p.v. geweld en bijv. olifanten-urine.
op deze manier dwing je toch veel meer respect af dunkt mij!

_________________
www.circushondjes.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2012 3:05 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Geachte Jeannine Julen,

Blijkbaar heeft u ons persbericht van enkele weken geleden gemist. Dat maken wij op uit uw publicatie op http://www.parool.nl/parool/nl/5/POLITI ... rcus.dhtml

De Commissie Klassiek Circus heeft in Amsterdam ook ruim 3000 handtekeningen ingezameld. Maar dan voor het behoud van het circus met dieren. Precies het omgekeerde als "Wilde Dieren De Tent Uit" samen met de DierenBescherming Amsterdam heeft ingezameld. Wij gaan die handtekeningen ook op een geschikt moment aanbieden aan het bestuur van Stadsdeel Zuid. Maar zolang de vertegenwoordiger van de circusbranche in Zuid aan tafel zit heeft het aanbieden van onze petitie een lage prioriteit.

Het is ook aan ons te danken dat Amsterdam Stadsdeel Zuid de motie en "nota dierwelzijn" op 9 december jongstleden, op enkele minuten voor het begin van de raadsvergadering, van de agenda heeft verwijderd. Stadsdeel Zuid zit tegenwoordig aan tafel met vertegenwoordigers van de circusbranche om te komen tot goede edoch strenge en duidelijke regels waar circussen aan moeten voldoen.

Leugens en halve waarheden
In diverse steden laten raadsleden zich leugens en halve waarheden influisteren door leden van de Partij voor de Dieren, die in de meeste gemeenten zelfs geen zitting heeft in de gemeenteraad. Een recent voorbeeld uit Maastricht: "Zo zou bij Circus Renz, dat eerder in Maastricht is geweest, in Goes een olifant zijn ontsnapt." Feit: Bij het Duitse Circus Renz International is in Goes een olifant in een greppel gegleden. De olifant was daarbij niet ontsnapt en het dier heeft het circusterrein geen enkel moment verlaten. Verder is Circus Renz International nog nooit in Maastricht geweest. Dat is Nederlands Nationaal Circus Herman Renz. Bij dat circus zijn nog nooit dieren ontsnapt. Zo worden raadsleden in het hele land op een verkeerd been gezet.

Ook over het wetenschappelijk onderzoek, dat in opdracht van de toenmalige minister van LNV, Gerda Verburg, is uitgevoerd worden foutieve mededelingen gedaan. De wetenschappers trekken in hun rapport 13 conclusies en ze doen 5 aanbevelingen aan de opdrachtgevende minister, en daarmee ook aan de circusbranche. Geen enkele conclusie of aanbeveling wijst in de richting van een verbod. Hoe leden van een enkele politiek partij andere conclusies kunnen trekken is niet alleen voor ons maar ook voor de wetenschappers van Wageningen Universiteit een volkomen raadsel.

Gemeentelijke bevoegdheden
Jurisprudentie in de inmiddels bekende "Zaak Winschoten" en antwoorden op Kamervragen over moties welke recent in enkele gemeenten zijn aangenomen maken duidelijk dat het verbieden - op welke wijze dan ook - van circussen omwille van dieren niet tot de gemeentelijke bevoegdheden behoort. Er is landelijke wetgeving die voldoende bescherming geeft voor het welzijn van dieren; ook voor dieren in circussen.

Heemskerk, de juridische speeltuin van "wilde dieren de tent uit"
Winschoten was "de eerste juridische speeltuin" van de tegenstanders van circusdieren. Hoewel men toen ook al wist, dat het niet aan gemeenten is, heeft men daar toch een verbod ingesteld. Met als doel: het afdwingen van een uitspraak van de rechter. Die uitspraak kwam er op 28 oktober 2008. De uitspraak werd in Hoger Beroep door de Raad van State bevestigd op 26 augustus 2009. Daarna hebben de tegenstanders van circusdieren een hele tijd moeten nadenken hoe ze toch een verbod zouden kunnen krijgen. Daarvoor is een tweede poging in Heemskerk gedaan. Met een iets andere opzet in de vorm van "een voorkeursbeleid". Uit antwoorden op Kamervragen is intussen wel duidelijk geworden dat ook die constructie niet mag. Het is aan gemeenten op geen enkele manier toegestaan om een verbod in te stellen omdat er immers overkoepelende landelijke wetgeving bestaat. En dan is het volgens het Gemeenterecht niet aan gemeenten om eigen regels te stellen. De voorbereidingen voor de rechtszaak tegen Heemskerk worden momenteel getroffen. De uitslag ligt feitelijk al vast. De wetgevende minister heeft juist vorige week (alweer!) Kamervragen beantwoord.

Verbod in andere steden.
Gemeentebesturen worden door "wilde dieren de tent uit" ook misleid met de mededelingen dat Amsterdam, Groningen, Den Haag, Heemskerk, Alphen aan den Rijn en sinds kort ook Almelo, een verbod op [bepaalde] circusdieren zouden hebben. In een enkele stad is een motie aangenomen voor zo'n verbod. Maar dat betekent nog niet dat er dan ook beleid zou bestaan. Dat is verre van waar. U weet zelf ook, om het bij Amsterdam te houden, dat er zelfs in Stadsdeel Centrum elk jaar circusvoorstellingen zijn met dieren in een gebouw dat zelfs eigendom van de gemeente is: Koninklijk Theater Carré. Elke Amsterdammer kan de leugens van de tegenstander dus meteen doorprikken...

Draagvlak voor verbod is klein
Het draagvlak voor een verbod op dieren in circussen is zeer klein. Actiegroep "wilde dieren de tent tit" heeft in meer dan 7 jaar ongeveer 60.000 handtekeningen verzameld voor hun wens voor een verbod op dieren in circussen. Verder doen slechts 4 van de 90(!) afdelingen mee in Actiegroep "wilde dieren de tent uit". Daar staan de ruim 1,5 miljoen mensen tegenover welke jaarlijks een circusvoorstelling bezoeken van een klassiek circus; mét dieren dus. Dat blijkt ook uit de succesvolle petitie van de Commissie Klassiek Circus op http://www.klassiekcircus.nl en "in het veld". Met gemak halen wij meer dan 1000 handtekeningen op per week. Lezers van deze krant kunnen de petitie voor het behoud van het circus met dieren ook tekenen op http://www.klassiekcircus.nl

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2012 9:04 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
En het resultaat:

http://www.parool.nl/parool/nl/5/POLITI ... rcus.dhtml

De steunbetuigingen stromen binnen (met dank aan Leonie Vestering :mrgreen: )

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2012 8:13 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
En terecht Mikkenie, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook erg ben tegen aapjes in glitterpakjes, vooral chimpansees! Dat is toch te gek voor woorden dat Herman Renz hier nog steeds mee in Amsterdam optreedt! Waar kan ik tekenen?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2012 8:18 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ga jij maar lekker bij Circus Herman Renz op zoek naar een aapje in een glitterpakje dat door een brandende hoepel springt. Zodra je dat gevonden hebt kun je naar www.wildedierendetentuit.nl gaan.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2012 8:28 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Maar eh, ben jij er nu al achter waarom WDDTU dit soort niet bestaande situaties in argumenten gebruikt? Is de situatie waarin circusdieren verkeren nu niet overtuigend genoeg om mensen te motiveren om tegen circusdieren te zijn? Ik snap het niet. Als iets echt slecht is voor circusdieren, dan moet de waarheid toch genoeg zijn? Ik zie ze de laatste jaren alleen overdrijven en de waarheid verdraaien. Afgelopen week had ik nog een discussie met een mevrouw die niet naar het circus wilde omdat het zo zielig was, en die kwam ook niet verder dan brandende hoepels en aapjes.
Ik vraag me af of WDDTU, als spinoff van de Stichting Aap bezig is met dit soort dingen om vragen over al die miljoenen die op de balans staan bij de SA te verdoezelen. Het geld moet toch ergens aan worden besteed nu er nauwelijks apen zijn te vinden in nood... de Nederlandse stichting moet ze van heinde en verre halen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2012 8:32 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
gera schreef:
En terecht Mikkenie, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook erg ben tegen aapjes in glitterpakjes, vooral chimpansees! Dat is toch te gek voor woorden dat Herman Renz hier nog steeds mee in Amsterdam optreedt! Waar kan ik tekenen?

Huh? is dit dubbelzinnig bedoeld of zo? Nog nooit een echt aapje gezien bij HR, ook niet in Amsterdam.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2012 12:44 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
gera schreef:
En terecht Mikkenie, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook erg ben tegen aapjes in glitterpakjes, vooral chimpansees! Dat is toch te gek voor woorden dat Herman Renz hier nog steeds mee in Amsterdam optreedt! Waar kan ik tekenen?


Gera,
Aapjes in glitterpakjes bij Herman Renz.?? Nog nooit gezien!! Wel bij de tijd blijven hoor, of anders eens loge gaan zitten. Waarom?? Zo kun je beter zien welk soort dier er in de piste optreed.

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2012 1:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Juist, volgens mij is er nog nooit een dierenactivist in t circus geweest, ik nog in Oss.. en toen zag ik alleen leuke dingen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: a
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2012 6:30 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
De laatste keer dat ik zelf een brandende hoepel in een circus zag toen sprong er een mens door. En geen tijger of aapje!

Aapjes in glitterpakjes is inderdaad ook al zeer lang geleden: hier in het westen zijn er nog zeer weinig nummers met chimpansees

de laatsten die zoiets nog hadden waren de rhesusaapjes van Ulrich Malter bij het Wiener circus
en ik ben niet zeker maar die treden ondertussen ook niet meer op.

Ze verzinnen de meeste dingen gewoon ter plekke: en zelfs de videos die dan als bewijs moeten dien daar is dan ook duchtig aan geknipt en geplakt of er is commentaar onder gezet dat op andere beelden slaat.

Is het een idee dat er eens iemand de circussen zou aansporen om een weekje lang een onafhankelijk camera man alles te laten filmen : van de verzorging tot het werk in de piste enz... en daar dan een soort grote documentaire van te maken. Zoals de activisten het doen: maar dan eerlijk en zonder knip en plakwerk.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: a
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 3:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Mario Rutelli schreef:
Is het een idee dat er eens iemand de circussen zou aansporen om een weekje lang een onafhankelijk camera man alles te laten filmen : van de verzorging tot het werk in de piste enz... en daar dan een soort grote documentaire van te maken. Zoals de activisten het doen: maar dan eerlijk en zonder knip en plakwerk.


Is ook al wel gebeurd, nog niet zo lang geleden kwam Heuvels ergens dergelijke beelden tegen van een regionale zender gemaakt bij Belly Wien. Schitterend!
Ander mooi positief voorbeeld: vorig jaar reisde een team van de Volkskrant een week mee met Herman Renz, wat toen tot een pagina's lang boeiend verhaal en hele mooie foto's leidde in hun weekenbijlage.

Maar tegen dat de boel verdraaiende addergebroed is echt geen kruid(t?) gewassen!

En dat wordt dan ook nog gesubsidieerd!

Schande!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 5:43 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
En helaas is circus ook al is het eigenlijk een kunstvorm zoals elke andere nog steeds niet van overheidswege gesubsidieerd !!

je moet een zien wat voor bagger ze tegen woordig allemaal als modern theater en als moderne dans verkopen.
en dit is letterlijk he niet bij wijze van spreken: drie dansers liggen poedelnaakt een beetje te stuiptrekken op een podium en ze zijn gedrenkt in chocopasta
en daarna nog met echt varkensbloed.
Miljoenen van dat en dat word verkocht als cultuur met grote C ook nog.

komt dan gemiddeld 100 mensen op af want voor de rest interesseert dat geen hond

Maar circus daar waar iedereen groot of klein, ongeacht hun achtergrond van kan genieten dat krijgt geen halve cent: ja triest is het !

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 02, 2012 2:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Wie had dat gedacht, zijn we het toch nog ergens over eens!

Mag dat eigenlijk wel?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 02, 2012 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Uiteraard mag dat.

En als jij een beetje een normale mening formuleerd dan is dat best mogelijk ook
en dan zou het nog wel eens kunnen dat het er zelfs meer mensen mee eens zijn ook ;)

hangt er alleen een beetje van af hoe je het verkondigd en hoe extreem het is.
simpel he. Ik geloof dat je het begrepen hebt =o=

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.