Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:07 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 9:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jun 23, 2011 11:12 am
Berichten: 113
Het duitse circus Renz

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 9:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jun 23, 2011 11:12 am
Berichten: 113
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 10:18 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Bedankt dirk!
Mooie foto's

Zie daar ook nog een grote lijnbus als woonwagen , kwam ik vorig jaar ook nog bij Louis Knie jr. een tegen.
Wel origineel en ruim als woonwagen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2012 2:35 pm 
Offline

Lid geworden op: wo nov 28, 2012 10:26 am
Berichten: 5
Oude foto's van het Duitse Renz roepen herinneringen op. Heb je er misschien nog meer kamelendrijver? Ik zal van de week eens even kijken. Volgens mij heb ik er ook nog een boel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2012 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
VZwieten schreef:
Oude foto's van het Duitse Renz roepen herinneringen op. Heb je er misschien nog meer kamelendrijver? Ik zal van de week eens even kijken. Volgens mij heb ik er ook nog een boel.


Zou leuk zijn als je die online zet.... ben benieuwd!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 8:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jun 23, 2011 11:12 am
Berichten: 113
In begin 1996 kwam er op het Haagse Malieveld een Italiaans (circus) gezelschap aan. Vlak daarna ben ik naar Tsjechie vertrokken en weet er verder weinig vanaf. Ik zou eigenlijk de naam wel willen weten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 8:18 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Er staat Circo Tribertis op de wagen maar dat wil natuurlijk zeggen dat dat dit circus is.
Wel bijzondere transporten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 11:34 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
In 1996 haalde Toni Boltini het Italiaanse Theater-Circus TRIBERTIS voor een tournee naar Nederland. Dit circus onderscheidde zich van de rest door in een vierkante tent zonder piste maar met een podium het publiek in het eerste bedrijf getuige te laten zijn van diverse optredens die in het oude Rome van 2000 jaar geleden zeer gebruikelijk waren, en in het tweede bedrijf het publiek via zeer moderne circuskunst mee te nemen naar het jaar 2000.
Ik heb hiervan een videomontage gemaakt. Aankomst en opbouw van dit circus in Utrecht op 28 en 29 mei '96, en tevens een montage van de show, opgenomen tijdens de premièrevoorstelling in Utrecht op 30 mei 1996.

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 20, 2014 1:59 pm 
4 pagina's met heel wat leuke foto's, maar ik mis toch een circus die makkelijk 50 pagina's met foto's kan vullen,
en dat is Toni Boltini natuurlijk, dus waar zijn die foto's en de bijbehorende verhalen, want er is niet een nederlandse circusmedewerker of circusartiest of circusdirectie die
niet bij boltini is begonnen of heeft gewerkt, en hun hele bestaan aan "ome Toni" hebben te danken. Had je geen werk? Dan kon je altijd bij Boltini terecht,
en schijnt het voor velen een geweldige tijd geweest te zijn, want er is heel wat afgelachen daar en hebben ze heel wat meegemaakt, want Toni Boltini
heeft heel wat rare streken uitgehaald om de aandacht te trekken, zoals leeuwen of tijgers gewoon los laten, of een vrachtwagen het kanaal in laten rijden
of gewoon met het hele circus een centrum binnenrijden en dan zogenaamd met stukken komen te staan, waardoor het in notime een verkeerschaos was
en dat alles dan weer gratis reclame opleverde. en heb me zelfs laten vertellen dat hij de Kennedytunnel in Antwerpen geblokkeerd heeft gehad ivm
met een speelvergunning. En dan nog het mooie winterkwartier in Veenendaal, het koetshuis that is. Daar zat een heel bos bij en waar hij gewoon
een lap van dik 100x100meter bomen liet kappen, uiteraard zonder vergunning, en kwam hij er mee weg, want hij kreeg een boete van ik dacht 400 gulden,
maar voor dat geld had hij dan wel een kwak ruimte om z'n materiaal te kunnen stallen.
En heb ik ook wel eens gehoord dat het "opknappen"want het wagenmateriaal nogal met de "franse slag" gedaan werd, en dan
gewoon een emmer verf op het dak leeg laten lopen, en dan met een mannetje of wat, snel met kwasten de verf over de roest en rottigheid uitsmeren, en
dan was het "klaar" Het was dan ook vaak een rijdende schroothoop, maar dat gaf niks, want de mensen keken hun ogen toch uit in die tijd, maar
als medewerker was het gewoon spelen met je leven, want apk was er niet, en als je op de rem trapte die het dan ook nog deed, dan had je geluk. :lol:
Anyway, vroeger raakte men niet uitgepraat over Boltini, en vind ik het vreemd dat er nu niemand is die dergelijke verhalen en foto's
op dit forum plaatst, want ook nu zou ik van de verhalen en foto's kunnen genieten, en denk ik, nee, ik weet het zeker, velen met mij.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.