Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:30 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 12:38 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Het Wintercircus Martin Hanson gaat weer op tournee door ons land. Natuurlijk door verschillende theaters in ons land.
Vanaf 4 december t/m 19 januari zal het Wintercircus Martin Hanson in 28 theaters te zien zijn. Hier een link naar de speellijst: http://www.wintercircus.nl/speellijst

Ook de eerste artiesten van de jubileum voorstelling zijn bekent:
Four Men Group: Groeps Acrobatiek
Nella & Sanni: Trapeze
Erkinbek Saralaev: Jongleur
Karolina Berouskova: Groot en Klein (Paard en Pony), Vrijheid met 6 pony's, Hond en Tinkerpaard.
Selam & Tiblet: Antipode
Charlotte de la Bretèque: Bijzonder Luchtact
FeestFanfare: Jofri, Vincent en Hilbert

Circusorkest o.l.v: Vincent Van Lent

Meer artiesten zullen zeker nog toegevoegd worden aan het programma. Kijk voor meer info op: http://www.wintercircus.nl/startpagina


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nog één vergeten, of die is er later bijgeplaatst:

DENIS NAVOLNEV - Oekraïne, slangenmens

De al genoemde artiesten komen respectievelijk (volgens het lijstje van Yoshi) uit: Wit-Rusland, Finland, Rusland, Tsjechië,
Ethiopië (en zij zijn zelfs voor het eerst buiten Afrika te zien!), Frankrijk en Nederland.
Dit ter onderstreping van het internationale karakter!

En wat de 19-jarige Karolina Berouskova, een telg uit het bekende Tsjechische circusgeslacht Berousek, betreft is het te hopen dat zij op de hoogte is van de huidige standaard in ons land ten aanzien van wel dan niet gebruikelijke dieren.
Want wat in dat land kennelijk nog kan is hier passé.....

Afbeelding

Afbeelding

of

Afbeelding

En allemaal nog redelijk actueel ook hoor!
Maar ik denk niet dat we daar bang voor hoeven te zijn, de familie Hanson kennende......!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De Beer op de motor is momenteel te zien bij Grand Fete Lilloise du Cirque en aangezien de Berousek Familie daar meerdere dieren bij heeft is het logisch dat ze zich deze winter verspreiden over west Europa met o.a. exoten , beren en paarden


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 6:10 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Citeer:
Nog één vergeten, of die is er later bijgeplaatst:

DENIS NAVOLNEV - Oekraïne, slangenmens


Deze artiest was ik idd vergeten. Excuus voor het ongemak :D En volgens mij staat er bij de artiesten en hun act's die ik hier heb geplaats niets over apen en beren. En op de website http://www.wintercircus.nl ook niet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 05, 2013 11:59 am 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
De familie Berousek is vergelijkbaar met Duitse circusfamilies als Spindler, Köllner, etc. Er zijn vele leden met dezelfde naam en daar houdt het verder mee op. De bovenstaande foto's zijn allemaal gemaakt bij andere circussen dan waar Karolina vandaan komt.

Het is dus zeker niet zo dat de familie met de beren in Lille met andere dierenacts op deze manier in Nederland komt. In hoeverre zij van elkaar verwant zijn, tja geen idee.

Wat ik weel weet is dat Karolina Nederland gaat verblijden met vriendelijke acts met een hond, paarden en pony's. De overige dieren van haar familie hun circus als kamelen, lama's en duiven komen niet mee. Uiteraard heeft Arlette Hanson er naar gekeken dat stallen en transporten in orde zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 05, 2013 3:35 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Dat laatste schreef ik, als je goed leest, ook al. En daar twijfelde ik dus niet aan!

Over de naam Berousek ben ik het helemaal met de opmerking in het laatste bericht eens. De gemaakte vergelijking met Duitse circusfamilies is treffend. Sterker nog: in het niet eens zo dichtbevolkte Tsjechië wemelt het van de circussen met die naam, van behoorlijk groot tot piepklein. Wat wij aan Renzen kennen is daarbij vergeleken nog maar kinderspel!

Natuurlijk wist ik ook al wel dat Karolina met een paard, pony's en een hond naar het Wintercircus komt. Yoshi had dat duidelijk vermeld. Maar op zoek naar een plaatje van haar kwam ik eerdergeplaatste foto's tegen. Mede gezien de toenemende dierenarmoede in ons land kon ik het niet laten ze te plaatsen.....

Het plaatje dat ik zocht denk ik ook gevonden te hebben, alleen is dat ook weer niet met haar lievelingspony.....

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 05, 2013 6:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
circusmeisje schreef:
niet met haar lievelingspony.....


Klopt, met een coati of neusbeertje. Staan op de lijst van dieren als goedgekeurde huisdieren van voormalig minister Bleeker n.a.v. onderzoek door de Universiteit van Wageningen naar dieren die je als huisdier zou kunnen houden in Nederland.

Vind het wel jammer dat circusvrienden hier nu juist foto's zetten van dieren die niet in Wintercircus Martin Hanson komen, vooral ivm het topic.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 05, 2013 7:56 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Citeer:
Vind het wel jammer dat circusvrienden hier nu juist foto's zetten van dieren die niet in Wintercircus Martin Hanson komen, vooral ivm het topic.


Niet naar bedoeld hoor circusmeisje Maar ik vindt wel dat PH Out gelijk heeft dat al die teksten en foto's niks toe voegen aan dit topic


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 27, 2013 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En nog een act/artiest aan het programma toegevoegd: de Nederlander Vincent met een naar het belooft schitterende en spectaculaire bellenblaasact.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Afgelopen dinsdag was de eerste voorstelling, we zijn toch wel erg nieuwsgierig naar de eerste reacties uit Friesland!
Temeer daar er kennelijk heel wat circusliefhebbers naartoe zijn geweest.....
Normaal hadden we hier al wel de eerste recensie voorzien van mooie foto's. Houden ze een keer de première in een theater met een afmeerplaats recht voor de deur zit uitgerekend de grote ongeblondeerde roerganger van de MS Staatsie(-geld) in de lappenmand.....
Oké, ik had er vanmiddag zelf heen kunnen gaan. Ze spelen op dit moment (zondagmiddag, 15.56 uur) op slechts een paar kiometer afstand.
Maar dat was natuurlijk weer te dicht bij....
En zo is dit wel een beetje erg de pot verwijt de ketel!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 4:28 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Een filmpje van de voorstelling: http://www.youtube.com/watch?v=9tQZoYux3Jg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Bedankt! Mooi en sfeervol filmpje! Prima programma!
Als ik dit een dag eerder gezien had was ik vanmiddag toch naar MartiniPlaza gegaan!
Maar ik zal ze weten te vinden...........!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 10:54 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Arnold Balk was in Heerenveen en maakte onderstaand verslag
Citeer:
Veel muziek en prachtig ensemble werk in 35ste editie Wintercircus Hanson in Heerenveen.

Afgelopen woensdagmiddag was de officiële première van dit programma. Zondag hadden wij al een voorproefje gehad en dat was veelbelovend.Vooraf zorgden Nella Niva, Hilbert Geerling en clown Jofri als feestfanfare voor animatie met de bezoekers, maar ook gedurende de voorstelling lieten zij zich naast hun eigen nummers niet onbetuigd. Als introductie van of entre act tussen de nummers o.a. bij de aanvang met een reusachtige gong en muzikaal op meerdere blaasinstrumenten met orkestleider Vincent van Lent.
Ook met het gehele ensemble in een bordennummer als laatste nummer voor de pauze, direct na de pauze aan een lange tafel een ritmisch nummer waarbij je alleen de handen van de medewerkers zag, een soort ‘Zwart Theater Praag ‘,
en in de kleurrijke finale. Als eigen nummers zagen wij Jofri met de geiten van circus Sijm, Hilbert met een onvoorstelbare goochelact waarin hij meters servetten opat die er uiteindelijk in één lint weer uitkwamen en Nella met partner Sanni in een verrassende duo trapeze act waarin zij soms gevaarlijke tricks lieten zien, Voor een poëtische inleiding van deze laatstgenoemde act zorgden Hilbert met een speeldoosje en Vincent van Lent, die op de pisterand gezeten een zingende zaag bespeelde.
Deze voortreffelijke orkestleider had dit jaar ook een eigen nummer met zeepbellen blazen in diverse vormen, zelfs uit een trompet.
Weinig dieren dit jaar, naast de geiten van Jofri was er uit Tsjechië de jonge Karolina Berousková. Zij presenteerde met een Iers Tinker paard en pony groot en klein, en een gevarieerde pony vrijheid met paardjes van verschillende grootte, o.a. 3 fallabellas. In combinatie een veel blaffende hond en het Tinker paard, die ook enige hogeschool passen toonde.
Verkleed als kikvors boog Denis Navolnev zich bijna griezelig in de meest onmogelijke bochten en kroop tenslotte in een glazen kistje.
Naast eerder genoemde Nella & Sanni bracht Charlotte de la Bretèque aan een gordijn van touwen een luchtnummer wat je een bijzondere variatie op de bekende tissue act kon noemen.
Na veel ambtelijke en communicatie problemen was het duo Selam & Tiblet toch nog op tijd uit Ethiopië gekomen. Deze 2 enthousiaste meisjes lieten duo antipode met 5 tapijten zien, maar ook de jongste in kopstand staande op de voetzool van het ondermeisje terwijl beiden met de vrije handen en voeten de tapijtjes lieten ronddraaien!
Voor het eerst buiten Rusland de 22 jarige Erkinbek Saralaev, een jongleur die in hoog tempo tot 8 balletjes stuiterend op een grondplank alle kanten liet uitvliegen, waarbij ze steeds weer terug kwamen.
Als laatste nummer voor de finale de Four Men Group, matrozen uit de Wit-Rusland, welke bepaald geen dekschuivers waren maar uitstekende acrobaten. Met vaart toonden zij hun evenwicht en sprongkracht met handvoltiges en balans in een piramide, ook voor salto’s opgegooid vanaf de piramide draaiden zij hun hand niet om.
In een wervelende finale werd er na 2 uren circus in het Posthuis door het uit 14 personen bestaande ensemble met directeur Arlette Hanson afscheid genomen van de enthousiaste bezoekers. Rest ons nog te vermelden dat het geweldige orkest en Cadil Radek met zijn fraaie lichteffecten een grote bijdrage hadden aan het succes van deze jubileum voorstelling.

Arnold Balk

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2013 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Op dit moment lukt het niet, via welke weg dan ook, het nieuwe filmpje, noch andere eerder gemaakte, te bekijken. Na een paar seconden gaat het beeld op zwart. Misschien is de belangstelling wel te groot.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 24, 2013 12:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
:D Afgelopen zondag (22/12/13) naar de voorstelling geweest in Doetinchem (circa 100 meter van mijn huis), erg genoten, een echt verjaardags feestje. De feestvreugde werd vergroot door de feestfanfare. Meest op merkelijk was dat Vincent (de muzikaallieder) meerdere malen in de piste komt!!!
Als u in de gelegenheid bent zeker zeker gaan kijken en mischien zet Piet-Hein de huisfotograaf u wel op de foto!!! :D

8)

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.