Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mar 19, 2024 12:14 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 24, 2013 8:59 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7472
Locatie: Maassluis
Weer terug naar het Tilburgse circus:
de pasgeboren tijgertjes hebben een publieksdoop gekregen!

http://www.brabantsdagblad.nl/regio/til ... -1.4151044

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 7:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Vandaag was ik de voor de tweede keer bij het kerstcircus. De opkomst was opvallend hoog; ik schat dat zo'n 80% van de plaatsen bezet waren en voor de voorstelling van vijf uur begon zich ook al een flinke rij te vormen. Ik dacht dat Tilburg een 'moeilijke' stad was voor circussen, maar daar was vandaag niets van te merken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 1:01 pm 
cedric schreef:
Vandaag was ik de voor de tweede keer bij het kerstcircus. De opkomst was opvallend hoog; ik schat dat zo'n 80% van de plaatsen bezet waren en voor de voorstelling van vijf uur begon zich ook al een flinke rij te vormen. Ik dacht dat Tilburg een 'moeilijke' stad was voor circussen, maar daar was vandaag niets van te merken.


Ik dacht ook dat het daar niks zou worden. Sterker nog, ik zou er bijna om gewed hebben dat het niks zou worden, want het is daar
nog nooit iets geweest voor een kerstcircus, en dat komt omdat er dan ook nog nooit iets heeft gestaan dat het begrip kerstcircus
waardig was, en een dieptepunt was wel het great belgium circus, want dat moet wel zo'n armoederige bende geweest zijn
waar de honden geen brood van lusten, en dan vertel ik eigenlijk niks nieuws. Maar goed, ik zit er dus naast, maar dat durf ik dan
ook best toe te geven.
Wel heb ik gehoord dat er een stukje in de krant heeft gestaan waar ze aangevallen zijn over hun dierenhuishouding,
en wel omdat ze verteld hebben dat veel dieren aan andere circussen verhuurd zijn, en tot zelfs in spanje, en dat werd
ze niet in dank afgenomen, omdat de dieren dan zulke lange reizen moesten maken, en of dat allemaal wel verantwoord is.
Anyway, ze hebben dus goed gedraaid, dus dat stukje negativiteit heeft dan totaal geen invloed gehad op de bezoekersaantallen,
en dat is toch wat telt, en niet het geklaag van een een of andere emo.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 3:14 pm 
Offline

Lid geworden op: zo jan 05, 2014 2:24 pm
Berichten: 1
Circusmeisje
En we gaan niet afwachten wie er gelijk heeft, we willen dit gewoon van tevoren weten!
Wie ben jij dat wij je van te voren op de hoogte moeten stellen van ons doen en laten

Kevin
Je connecties zijn toch niet zo goed als je denkt. Jammer.

Circusmeisje
De organisatie vindt het zelf niet nodig hierop te reageren en zwijgt in alle talen.
Dat op deze wijze onduidelijkheid ontstaat en het publiek mogelijk misleid wordt krijgt vervolgens de instemming van de CKC, of wat daar nog van rest.


Ook al is de circuswereld vaak een wereld van illusie, ook hier geldt: eerlijkheid duurt het langst!
En dat geldt zelfs in Tilburg!

Wij vinden het inderdaad niet nodig om op dit soort roddel verhalen te reageren.

circusfan
Mijn voorspelling gaat dan ook uitkomen, en daarvoor hoef je dan ook geen
glazen bol te hebben, want zoals ik al eerder zei, tilburg is nog nooit iets geweest voor een kerstcircus. Wellicht dat ze nog op de kerstdagen
zelf een paar keer de tent goed vol zullen krijgen, maar de rest vd dagen gaat het niks worden, en dat bijna 2 weken lang.
Ook stom om de premiere op zaterdag te doen, want ik zou dat op vrijdag gedaan hebben, zodat de pers dan al zaterdag wat in de krant had kunnen schrijven, want van die weekends moet je het wel hebben tijdens de feestdagen, want dat publiek had het dan mooi rond kunnen vertellen voor diegene die dan met de kerstdagen willen gaan, dus niet erg strategisch te noemen. Daarnaast komt de organisator zelf uit tilburg, dus die zou dan toch als geen ander moeten weten dat het daar geen plaats is voor een kerstcircus?

Blij dat je zoveel verstand van zaken hebt. Maar even voor alle duidelijkheid wij organiseerden als circus in Tilburg, toen jij nog in de luiers lag. Bovendien waren wij het 1e Nederlandse circus die in een Tent kerstcircus organiseerde. Den Haag 1984/1985
Ik las net dat herman renz 1200 mensen tijdens de première binnen had zitten, dus een zwaar contrast met de 250 mensen die in Tilburg
zijn geweest,
De mensen die voor ons belangrijk waren zijn op de première geweest, het is een koud kunstje om een tent vol te stouwen met vrijkaarten, maar waar is hier het voordeel.
De enige manier om daar verandering in te brengen is stug volhouden en jaarlijks gewoon terug blijven komen, maar
dan moet je wel een pak geld achter de hand hebben om de eerste jaren door te komen, en dat heeft die familie gewoon niet.

Wij zijn blij dat je onze financiën zo goed in de gaten houd

een stukje in de krant heeft gestaan waar ze aangevallen zijn over hun dierenhuishouding,

Er heeft helemaal niets in de krant gestaan, de dieren die wij ingehuurd hebben krijgen de beste verzorging. En de dieren van Belly Wien die naar Spanje zijn gegaan hebben hier geen enkele vorm van hinder van gehad. Het zijn dit soort berichten van de zgn. circusfans die circussen met dieren in een kwaad daglicht proberen te zetten. Dagelijks gaan er honderdduizenden dieren op transport. Denk b.v. alleen al aan dressuurpaarden etc.

Verder voor alle betweters die hier hun kromme commentaren hebben gegeven: Wij zijn nu aan de laatste dag en we kunnen wel stellen dat de 1e editie van Het Groot Tilburgskerstcircus een groot succes is geweest. Tilburg is inderdaad een dorp. Als je met iets goeds komt dan gaat dat als een lopend vuurtje rond. Als geboren en getogen Tilburgers weten we dat, dit is ook de reden dat wij Tilburg het kerstcircus hebben gegeven dat het verdiend. Wij zijn al druk aan het brainstormen over de 2e editie. Contacten met de eerste artiesten zijn al gelegd, want inderdaad dit moet je opbouwen en dit kan alleen met een nog beter en mooier programma.

Fam. Charel Mullens
Directie Groot Tilburgs Kerstcircus


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 5:24 pm 
GrootTilburgsKerstcircus schreef:
circusfan
Mijn voorspelling gaat dan ook uitkomen, en daarvoor hoef je dan ook geen
glazen bol te hebben, want zoals ik al eerder zei, tilburg is nog nooit iets geweest voor een kerstcircus. Wellicht dat ze nog op de kerstdagen
zelf een paar keer de tent goed vol zullen krijgen, maar de rest vd dagen gaat het niks worden, en dat bijna 2 weken lang.
Ook stom om de premiere op zaterdag te doen, want ik zou dat op vrijdag gedaan hebben, zodat de pers dan al zaterdag wat in de krant had kunnen schrijven, want van die weekends moet je het wel hebben tijdens de feestdagen, want dat publiek had het dan mooi rond kunnen vertellen voor diegene die dan met de kerstdagen willen gaan, dus niet erg strategisch te noemen. Daarnaast komt de organisator zelf uit tilburg, dus die zou dan toch als geen ander moeten weten dat het daar geen plaats is voor een kerstcircus?

Blij dat je zoveel verstand van zaken hebt. Maar even voor alle duidelijkheid wij organiseerden als circus in Tilburg, toen jij nog in de luiers lag. Bovendien waren wij het 1e Nederlandse circus die in een Tent kerstcircus organiseerde. Den Haag 1984/1985
Ik las net dat herman renz 1200 mensen tijdens de première binnen had zitten, dus een zwaar contrast met de 250 mensen die in Tilburg
zijn geweest,
De mensen die voor ons belangrijk waren zijn op de première geweest, het is een koud kunstje om een tent vol te stouwen met vrijkaarten, maar waar is hier het voordeel.
De enige manier om daar verandering in te brengen is stug volhouden en jaarlijks gewoon terug blijven komen, maar
dan moet je wel een pak geld achter de hand hebben om de eerste jaren door te komen, en dat heeft die familie gewoon niet.

Wij zijn blij dat je onze financiën zo goed in de gaten houd

een stukje in de krant heeft gestaan waar ze aangevallen zijn over hun dierenhuishouding,

Er heeft helemaal niets in de krant gestaan, de dieren die wij ingehuurd hebben krijgen de beste verzorging. En de dieren van Belly Wien die naar Spanje zijn gegaan hebben hier geen enkele vorm van hinder van gehad. Het zijn dit soort berichten van de zgn. circusfans die circussen met dieren in een kwaad daglicht proberen te zetten. Dagelijks gaan er honderdduizenden dieren op transport. Denk b.v. alleen al aan dressuurpaarden etc.

Verder voor alle betweters die hier hun kromme commentaren hebben gegeven: Wij zijn nu aan de laatste dag en we kunnen wel stellen dat de 1e editie van Het Groot Tilburgskerstcircus een groot succes is geweest. Tilburg is inderdaad een dorp. Als je met iets goeds komt dan gaat dat als een lopend vuurtje rond. Als geboren en getogen Tilburgers weten we dat, dit is ook de reden dat wij Tilburg het kerstcircus hebben gegeven dat het verdiend. Wij zijn al druk aan het brainstormen over de 2e editie. Contacten met de eerste artiesten zijn al gelegd, want inderdaad dit moet je opbouwen en dit kan alleen met een nog beter en mooier programma.

Fam. Charel Mullens
Directie Groot Tilburgs Kerstcircus


Beste familie Mullens, ik heb even gebeld met iemand die het stukje heeft uitgeknipt, en dat is door een een of ander willekerig figuur ingezonden,
en dat figuur heeft nogal commentaar gehad over dat de dieren zo'n eind in wagens door europa zijn vervoerd, dus niet iemand van dit forum,
en heeft het dus wel degelijk in de krant gestaan, en was dat een reactie op jullie eigen woorden, want jullie hebben dus zelf verteld dat
er dieren naar spanje zijn gegaan, dus moet je diegene die dat stukje heeft geschreven aan z'n jas trekken en niet mij.
Verder ben ik wel voorbarig geweest om over jullie financiën te speculeren, en dat had ik dus niet mogen doen, waarvoor mijn excuus,
en daar ben ik, in tegenstelling tot veel forummers hier, dan weer wel mans genoeg voor om die aan te bieden, dus bij deze.
Verder heb ik in mijn vorige comment al aangegeven dat ik me dus vergist heb in hoe het zou gaan lopen, en dat komt
omdat de afgelopen jaren niks fatoenlijks te zien is geweest in dat tilburg, en met de crisis erbij, had ik dan ook nooit verwacht
dat het nu wel iets zou worden, dus dat heb ik zelf al even netjes rechtgezet, en nog vóór dat jullie nu hier een stukje hebben geplaatst,
maar goed, daar kun je dan wel eens overheen gelezen hebben, en dat kan gebeuren natuurlijk.
Verder zou ik jullie nog een goedbedoelde tip willen geven en wel om voortaan wat voorzichtiger te zijn met te vertellen waar de dieren
allemaal naar toe gaan, want jullie zullen ook wel weten hoe gevoelig dat ligt, en je dan van die zeikers krijgt die daar over gaan vallen.
En als laatste wil ik even laten weten dat ik al werkte toen jullie in de jaren 80 samen met Sjef mullens een circus zijn begonnen,
dus van luiers was al heel lang geen sprake meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 6:03 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5342
Locatie: Belgie
GrootTilburgsKerstcircus schreef:
Wij zijn al druk aan het brainstormen over de 2e editie. Contacten met de eerste artiesten zijn al gelegd, want inderdaad dit moet je opbouwen en dit kan alleen met een nog beter en mooier programma.

Fam. Charel Mullens
Directie Groot Tilburgs Kerstcircus


Veel succes alvast met een topprogramma in elkaar te steken.

En tot in de eindejaarsperiode van 2014 !!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 11:35 am 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Nog een foto van de show, met fraaie acrobatiek:


Bijlagen:
belly.jpg
belly.jpg [ 34.88 KiB | 3122 keer bekeken ]
Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.