Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di jun 17, 2025 11:09 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Diepe buiging voor Krone
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2015 10:28 pm 

Gisteren de avondvoorstelling van cicus Krone bezocht. Fantastische avond gehad met een top voorstelling. Hoogtepunten voor mij Msrtin Lacey jr., Fumagalli en Darix en Picasso jr. Te weinig bezoekers maar wel veel sfeer. Staande ovatie voor Crazy Wilson, Msrtin Lacey jr en na afloop vsn deze voorstelling die ouderwets maar liefst drie uur duurde.
Zou jammer zijn als de stekker van het tentcircus eruit zou gaan.

BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 4:55 pm 

Dus ook in het weekend niet extra druk, erg jammer!
Wees maar blij dat jullie er geweest zijn, de kans dat dit nogmaals gaat gebeuren lijkt snel kleiner te worden.
Volgens eigen opgave passen er zelfs 5.000 mensen in die tent!
Heel veel Nederlanders, las ik al. Waarschijnlijk heel veel liefhebbers die het al wisten dat ze daar kwamen.
Want van bijvoorbeeld een grensoverschrijdende reclamecampagne heb ik weinig (niets dus) gemerkt!

BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 8:59 pm 

Didier schreef:
Dus ook in het weekend niet extra druk, erg jammer!
Wees maar blij dat jullie er geweest zijn, de kans dat dit nogmaals gaat gebeuren lijkt snel kleiner te worden.
Volgens eigen opgave passen er zelfs 5.000 mensen in die tent!
Heel veel Nederlanders, las ik al. Waarschijnlijk heel veel liefhebbers die het al wisten dat ze daar kwamen.
Want van bijvoorbeeld een grensoverschrijdende reclamecampagne heb ik weinig (niets dus) gemerkt!

Het blijkt dat in Emmen in diverse winkels een poster hing van Circus Krone.

BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 9:51 pm 

Helaas is een bezoek aan Krone voor mij nu geen optie.
Waarom slanken ze dit bedrijf niet af? Als je leest hoeveel mensen er in dienst zijn en hoeveel wagens er worden meegevoerd. Waarom niet naar de grote van bijvoorbeeld Charles Knie? In een kleinere tent. Wat ik al helemaal niet begrijp is waarom er tussen al die medewerkers niet een stuk of 8 zitten die een instrument spelen!

BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 10:26 pm 

Waarom niet kleiner? Krone bleibt Krone is het motto. Denk dus niet dat dit zal gebeuren. Het orkest is er overigens vanaf 1980 al niet meer bij. Ik hoor altijd graag een circus orkest maar bij Krone is het ontbreken ervan niet storend.

BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 10:45 pm 

Ze hebben maarliefst 400 man in dienst en zo'n 200 dieren... dat is echt ongelooflijk.

stars schreef:
Wat ik al helemaal niet begrijp is waarom er tussen al die medewerkers niet een stuk of 8 zitten die een instrument spelen!

Je kan niet alles hebben denk ik dan. In Krone Bau is wel een orkest aanwezig. In de show zit trouwens 1 violist, die heel duidelijk geen viool kan spelen :), zo playback als wat haha. Maar clown Tonito speelt wel aardig trompet.

BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 12:09 am 

Geen 400 hoor. Er reizen ca 120 mensen mee.
Dat is het werkelijke aantal.
Nog steeds ca 12.000 euro.
De totale kosten bedragen per dag momenteel ca 35.000 euro.
Gemiddeld moeten 1500 bezoekers per dag komen. Met hoge kortingen wordt niet gewerkt. Per persoon komt gemiddeld 25 euro binnen
Krone gaat nooit kleiner omdat zij het grootste tentcircus willen zijn inclusief het beste programma.
Ook ik vindt het gemis van een orkest niet storend. Sterker nog: bij Krone is de muziek zo goed dat je je afvraagt of een orkest dit beter kan. Met alle drumeffecten erbij is het formidabel.
En IK ben een orkestliefhebber.

De show is een combinatie van klassieke elementen en moderne acts.
Nummers als Crazy Wilson en Martin Lacey geven een zeer moderne sfeer weer. Maar ook het ouderwetse paardenspul is zeer goed aangepast aan deze tijd.
Het is allemaal flitsend overgoten door glitter en glamour.

Het publiek gaat uit zijn dak en dus bewijzen zij dat er animo voor is.
Ik kan best wat minpunten noemen wat vooral de reclame en de ticketverkoop betreft evenals de vooroorlogse kostumering van de suppoosten wat je soms doet denken aan het vroegere communisme maar dat doe ik niet want de boel staat daar voor 98% overeind.
In mijn ogen zou iedereen dit mooi moeten vinden maar ja, smaken verschillen waarbij ik wil aantekenen dat goede en slechte smaak nog steeds bestaat.

BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 3:36 pm 

Citeer:
Het blijkt dat in Emmen in diverse winkels een poster hing van Circus Krone.

Heel goed mogelijk, maar ik woon niet in Emmen. Bovendien dacht ik aan iets meer dan een paar posters....

Wat dit circus beweegt, we kunnen er alleen maar naar raden!
Want waarom geen jaarlijkse tournee zoals bijvoorbeeld Arlette Gruss, steevast langs dezelfde (grotere) steden en nog steeds met succes.
Nu is bewust gekozen voor juist veel kleinere steden. Ik zocht er een paar op: Uelzen - 33.000, Itzehoe - 30.000, Kaltenkirchen - 20.000, Heide - minder dan 20.000, Husum - 22.000, Rendsburg - 27.000, Süderbrarup - 4.000(!), Eutin - 17.000, Vechta - 30.000, Lübbecke - 25.000, en Diepholz, waar ze nu staan, 16.000. Zomaar een greep.
In de laatste plaats kon je vandaag ook nog eens gratis naar de dierentuin, tel uit je winst....!
Gezien de ervaringen die we hier lazen vanuit Meppen kunnen ze dit nooit heel lang volhouden.

Er werd ergens geschreven dat het circus korter in plaatsen moest komen, maar dat lijkt me met zo'n grote onderneming onhaalbaar.

Kort of lang? Dat zou een leuke discussie kunnen worden....

Want voor beide is wat te zeggen. Eén dag per plaats werd al gezegd, liefst zonder uitvaldagen. Dat laatste, geen uitvaldagen, heeft Charles Knie een paar jaar geleden geprobeerd. Ze zijn er op teruggekomen, omdat de op- en afbouwploeg dan vaak ligt te slapen tijdens een voorstelling. En dan heb je die mankracht toch eigenlijk ook weer hard nodig....

Ik denk eerder dat het in Duitsland de andere kant op zal gaan: juist langer op dezelfde plaats staan. Roncalli is daar een succesvol voorbeeld van. En het Duitse uitgaanspubliek is dat van oudsher gewend: toneel en opera kennen geen of nauwelijks reisvoorstellingen, wanneer je een voorstelling wilt zien zul je ervoor moeten reizen!
Wij komen niet naar jullie toe, komen jullie maar naar ons!

Een ander aspect dat circussen in Duitsland de das om doet is dat men daar tegenwoordig ook een minimumloon kent. Diverse zelfs grotere bedrijven als Probst Oost hielden het daardoor al voor gezien.
Mogelijk proberen ze het bij Krone om die reden ook met minder mensen, maar met nòg minder zal niet gaan...

BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 4:12 pm 

De reden dat zij kleinere steden bezoeken heeft meer redenen. Teneerste zijn de kleinere steden vereerd met het bezoek van dit circus. Dat brengt weer met zich mee dat er vooral wat betreft de reclame meer mogelijkheden zijn. Ook is is zo dat het dierenbeleid in kleine plaatsen achter loopt op de grote steden. Er mag gewoonweg meer. Bovendien heeft Krone bewezen vooral in Zuid Duitsland veel publiek te trekken in kleine plaatsen. Ofwel zet 200 borden in Hamburg en geen hond weet dat je er bent en zet er vijf in Rees en iedereen praat er over.
Ook Roncalli heeft met zijn 2e circus gekozen voor plaatsen van 10 dagen. Maar daar gaan slechts een derde van het publiek in als bij Krone en zij spelen vaak niet op maandag en dinsdag. De strategie van Krone is momenteel plaatsen van 4 tot 8 dagen met echt elke dag 2 volle shows. Maar ook dat wil niet overal lukken blijkbaar. Maar wie lukt het nog wel ? Volgens mij alleen Arlette Gruss want zelfs Charles Knie heeft dit jaar regelmstig voor 300 mensen gespeeld.

Het is een teken des tijds. Het zal allemaal wel eerst stuk moeten voor we het vreselijk missen.
De meest zakelijke weg is de weg die de komedianten. Veel wol maar weinig verf. Maar een echte circus direkteur wil een echt circus laten zien. Dat kost bloed zweet en tranen en momenteel vaak zelfs de kop. Principes zijn duur.

BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 5:26 pm 

Het blijft jammer dat je niet evenveel van circus in het al zijn vormen en in het algemeen houdt!
Want daar gaan we weer, dit keer over de komedianten!
Circussen zonder een echte directeur, want ze willen geen echt circus laten zien.
Nee hoor, ik verdraai geen woorden, zoals je al eerder insinueerde, het staat er toch echt!!
Lulkoek eerste klas: dit soort circussen vormt de basis van alles!
Hieruit is alles gegroeid wat nu zo groot en prachtig is.
Dus mogen we blij zijn dat ze nog bestaan en dat we ook die kant van de circuswereld (nog) kunnen zien en beleven.

Het komt in feite weer op hetzelfde neer: wie het kleine niet eert is het grote niet weerd!

BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 6:51 pm 

De naam komediant plak je wel of niet op jezelf. De uitdrukking is breed bekend. Het groter maken dan het is. Vul de rest zelf maar in. Feit blijft dat er helaas circussen zijn die hun standplaats meer zien als een camping en oh ja...daar hoort zo nu en dan een showtje bij, want er moet boodschappen worden gedaan.
Iedereen met een beetje hersens ziet het verschil tussen een mooi groot of klein circus en rommel.
Wat niet wil zeggen dat elke komediant geen ambities heeft. Helaas is dat vaker op het gebied van rollend materieel dan programma.
Zeg ik nu iets geks ?

BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 7:38 pm 

Volgensmij doet Knie het ook nog wel goed

BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 7:52 pm 

Er zit een groot verschil in de kwaliteit van verschillende met name kleinere circussen. Van de zomer hebben we nog het voorbeeld gehad van het Circus dat in twee of drie weken tijd zichzelf volkomen belachelijk maakte en daarmee de circuswereld grote schade berokkende.
Circussen als Sijm, Magic en vroeger bijvoorbeeld Aladdin brengen kwalitatief goed circus en zijn vaak ook de start voor talenten in de circuswereld. Clown Frenky begon ooit bij Aladdin.
Zelf loop ik de deur bij deze circussen niet plat. Zij richten zich op een andere doelgroep namelijk expliciet kinderen. Ik rijd dan liever 500 kilometer naar Meppen om Krone te zien of ga een lang weekend naar Zwitserland voor Knie, Nock en Harlekin of Monti.
Ik vind Belly Wien een leuk circus vanwege de vele dieren, maar ben van de Duitse Renzen niet onder de indruk. Wel heb ik genoten van Freiwald dit jaar. Waarom? De dressuren waren goed en dit gold ook voor de acrobaten en de clowns. Geen Monte Carlo kwaliteit maar vooral het enthousiasme van artiesten en medewerkers sloeg over op her publiek waardoor ik een heerlijke voorstelling heb gezien.
Ik heb te vaak voorstellingen gezien waarbij artiesten gemaakt en gehaast hun nummertje opvoeren waardoor een voorstelling tegenvalt.
Kwalijk is dat er dus ook circussen zijn die de zaken voor anderen verpesten en de branche een slechte naam bezorgen. Zo blijf ik vinden dat er de laatste jaren teveel negatieve publiciteit geweest is die veroorzaakt is door incidenten. Die negatieve publiciteit heeft zonder meer zjjn invloed gehad op het wilde dieren verbod.

BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 9:26 pm 

ohne "komedianten" gäbe es keinen circus mehr, vorallem wenn wenn es um tierdarbietungen geht. ohne die dressuren der "komedianten" würde es in vielen chapiteaux schon lange keine pferdedarbietungen usw. mehr geben!!!!

BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 9:34 pm 

borm schreef:
Geen 400 hoor. Er reizen ca 120 mensen mee.
Dat is het werkelijke aantal.

Ik dacht laatst 400 gehoord te hebben. Maar toevallig zat ik vandaag het programmaboekje nog eens na te lezen = nagenieten ;). Op pagina 89, daar staat 300 man...
Op dezelfde pagina staat ook: meer dan 1 miljoen bezoekers per zomerseizoen.
Het zomerseizoen draait dit jaar van 2 april t/m 15 nov = 227 dagen.
Dus in ieder geval 4405 bezoekers per dag. Als je de opbouwdagen daar vanaf haalt, wordt het bezoekersaantal per dag nog hoger.
Zou dat kloppen??

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00