Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 7:31 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2015 4:09 pm 
Didier schreef:
Toch niet in plaats van naar het (echte) Kerstcicus te gaan, mag ik hopen!
Voor kinderen bovendien een beetje gedateerd, niet snel genoeg!


Nee hoor, ik zie het eerder als een soort van reclame dat kinderen juist beweegt
om naar een echt circus te willen. En het is idd wel oud bollig die serie,
maar het is bijna een halve eeuw oud, en de meeste acteurs
zullen dan ook wel overleden zijn, en de jongere zitten waarschijnlijk
in een bejaardentehuis. Maar hoe dan ook, een beetje nostalgie is nooit weg natuurlijk,
en zie je nog een europa dat voor de europeanen was, dus een mooiere tijd
dan waarin we nu leven, zeker als je nu kijkt wat voor teringbende heel de multikul
met zich meegebracht heeft, en zo'n beetje half europa onder de terreurdreiging
leeft, met nu België in het bijzonder, want ik hoorde op de Belgische radio vandaag
dat veel kantoorpersoneel opgeroepen is om thuis te werken, en dat de komende dagen
dan ook van kracht blijft, dus wat een ellende allemaal, en begin je steeds meer te
verlangen naar die goede ouwe tijd zonder al die haatbaarden van de religie des doods.
Zo en nu hou ik op, want ik kan wel uuuuren lang m'n gal spugen over dat tuig,
en daar is dit forum niet voor bedoelt.


Laatst gewijzigd door circusfan op zo nov 22, 2015 5:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2015 4:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste is waar, alleen jammer dat je dat zo laat in ziet!
Want ik dacht net.......daar gaan we weer!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2015 5:24 pm 
Didier schreef:
Dat laatste is waar, alleen jammer dat je dat zo laat in ziet!
Want ik dacht net.......daar gaan we weer!


Tja, het is wellicht een beetje teveel politiek en dus niet op z'n plaats op dit forum, dus heb ik het al
ingekort.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2015 3:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
circusfan schreef:
Didier schreef:
Dat laatste is waar, alleen jammer dat je dat zo laat in ziet!
Want ik dacht net.......daar gaan we weer!


Tja, het is wellicht een beetje teveel politiek en dus niet op z'n plaats op dit forum, dus heb ik het al
ingekort.
Ik snap je ongerustheid, ik heb daar ook last van. En ik verlang ook nog wel eens naar de tijd dat geluk heel gewoon was... Komt misschien van de leeftijd, jij bent zeker ook niet meer zo jong?
Maar "religie des doods" moet je eigenlijk maar inslikken want dat is niet zo. Mijn standpunt is dat alles wat extreem is niet deugt. Voorbeelden zat.
Ik las vandaag een stukje in de NRC hoe de gemiddelde moslim zich voelt onder de terreur in Parijs en Brussel.
Ik weet niet of deze link voor iedereen werkt, anders zet ik het hele verhaal hier wel.

http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/11/2 ... gn=Paywall

Citeer:
Moslims nemen nooit genoeg afstand

Andreas Kouwenhoven Sheila Kamerman

21 november 2015
Nourdeen Wildeman op station Utrecht Centraal. „Wat mensen van ons denken, interesseert mij geen zak meer.” Foto Ilvy Njiokiktjien

De ochtend na de aanslagen in Parijs klapt Umar Mirza zijn laptop open. Namens zijn moskee Minhaj ul Quran tikt hij gauw een persbericht. „Wij keuren de aanslagen in de sterkste bewoordingen af en condoleren de Franse bevolking.”

En tegelijk denkt hij: Waarom doe ik dit eigenlijk?

Het is niet dat hij zich niet wíl uitspreken. Integendeel. Umar Mirza (28) heeft zich talloze keren hard en duidelijk uitgesproken tegen IS en terrorisme. Hij vindt deze mensen geen moslims, maar barbaren.

En daar wringt de schoen. Want het is nooit genoeg. „Ik wil best op een zeepkist gaan staan op een plein”, zegt Mirza, projectmanager, presentator en columnist. „Ik wil keihard roepen dat ik terrorisme veroordeel. Ik wil duizend moslims verzamelen en het samen met hen roepen. Maar dan moet het daarna klaar zijn. Dan moet de boodschap begrepen zijn.”

Dat gevoel heerst breed onder moslims in Nederland. Hun eerste gedachte na het bericht over een aanslag in Parijs is: als de daders maar geen ‘Allahu Akbar’ hebben geroepen. Want dan worden wij, moslims, er op aangekeken.

De daders riepen ‘Allahu Akbar’ dus verscheen rap na de aanslagen een stroom aan persberichten van moskeeën en andere islamitische organisaties, gematigd tot ultraorthodox, waarin de aanslagen werden veroordeeld. De één in nog fellere bewoordingen dan de ander: de aanslagen waren „onmenselijk”, „laf”, „absoluut niet verenigbaar met onze waarden”; één moskee riep haar bezoekers zelfs op medegelovigen die zij verdenken van terrorisme direct aan te geven bij de politie.

Is het daarmee klaar?

Na de aanslagen in Parijs zat Filiz Islekter (45) samen met twee moslima’s zonder hoofddoek koffie te drinken toen een kennis langskwam. Wat zij nou van de aanslagen vindt, wilde de kennis weten. Afschuwelijk, afschuwelijk, zei ze, maar waarom vroeg zij dat aan haar? Gewoon, zei de kennis, ik wil het graag van joú weten.

Veel moslims hebben het gevoel dat anderen denken dat ze toch een beetje bij IS horen

Umar Mirza, columnist

„Van mij”, zegt Filiz Islekter. „Omdat ik een hoofddoek draag? Een paar idioten doen iets, gooien er een religieus sausje overheen, en opeens ben ik ook verdacht.”

Er valt Filiz Islekter, die werkt bij een Rotterdamse welzijnsorganisatie, nog iets op. Zij krijgt dit soort vragen na iedere terreuraanslag in Europa. En niet nadat er slachtoffers zijn gevallen door terreur in Beiroet, of in Syrië. „De aanslagen daar zijn óók verschrikkelijk. Het is frustrerend dat daar niemand bij stilstaat.”

Islamitische bezoekers van het Rotterdamse winkelcentrum Keizerswaard zeggen hetzelfde. Waarom wappert boven concerthal Ahoy nu wel een Franse vlag, vraagt student Ali Kayoumi (19), maar niet als er in het Midden-Oosten mensen dood gaan? Hij geeft zelf het antwoord: „Daar geeft niemand wat om.” Deze reacties waren ook terug te zien in de één minuut stilte die deze week werd gehouden voor de slachtoffers van Parijs. Op meerdere middelbare scholen verstoorden leerlingen de stilte door ‘Allahu Akbar’ of ‘Free Palestina’ door de klas te roepen.

Ook Turkse voetbalsupporters verstoorden de minuut stilte, naar verluidt omdat zij het niet terecht vonden dat er zoveel aandacht is voor ‘Parijs’, maar niet als er aanslagen plaatsvinden in Turkije.

Intussen wordt Umar Mirza gevraagd om in een televisie-uitzending met zes andere moslims te debatteren over de nasleep van de terreuractie in Parijs. En hoe de moslimgemeenschap daarmee om moet gaan. Hij weigert. Op Facebook schrijft hij waarom: „De Franse moslimgemeenschap heeft hier niets mee te maken, laat staan de Nederlandse. Het feit dat moslims gevraagd wordt of ze wel of niet tegen de aanslagen zijn, is een belediging an sich.”

Binnen twee dagen is zijn post 3.000 keer geliked, een eindeloze stroom reacties volgt. Hij heeft een gevoelige snaar geraakt. Mirza wijst op het effect van zo’n tv-uitzending. „Ik kan me niet herinneren dat we na de aanslag van Breivik vier avonden op rij rechts-extremisten / PVV’ers / christenen op televisie lieten reageren op de terroristische daden. Bij moslims doen we dat wel. Begrijpt u dan wat voor link de kijkers thuis continu voorgeschoteld krijgen?”

Op de Nederlandse tv zien we moslims vooral in combinatie met terrorisme, zegt Filiz Islekter. En het gevolg is angst. „Als je zelf geen moslims kent, omdat je ze niet in je omgeving hebt, of omdat je geen contact hebt, word je vanzelf bang voor ze.”

Angst die alle moslims voelen, maar waar vooral mensen die er herkenbaar islamitisch uitzien last van hebben. Nourdeen Wildeman – bekeerling, lange baard – kwam laatst terug van vakantie uit Marokko. Toen hij op Schiphol in de trein stapte, merkte hij dat de hele coupé hem aanstaarde. „Ik dacht eerst nog: zit er soms een vlek op mijn kleren? Tot ik mij realiseerde: oh ja, natuurlijk, ik ben terug in Nederland.”

Vrouwen met een hoofddoek hebben soortgelijke ervaringen. De 22-jarige bekeerlinge Nadia werd vaak uitgescholden voor bedrieger of landverrader. Nu ze geen hoofddoek meer draagt, heeft ze er geen last meer van.
Doodsbang

Bouchra (41) wil niet met haar achternaam in de krant omdat ze bang is. Niet zomaar bang, doodsbang. „Direct na de aanslagen in Parijs wilde ik bij alle buren een kaartje in de bus stoppen. ‘Ik ben niet zo.’ Natuurlijk ben ik niet zo. Mensen die zo iets doen, zijn gestoord, ontworteld, haatdragend en onthecht. Maar anderen zien dat niet zo. Dat is totaal verlammend.”

Na de aanslag op Charlie Hebdo begin dit jaar werd ze in de supermarkt hard geduwd zodat ze op de grond viel. ‘Daar horen moslims thuis’, kreeg ze toegesist. Toen ze met haar twee kinderen op het zebrapad overstak, werden ze bijna aangereden. Het autoraampje ging open. ‘Teringmoslims, rot op naar je eigen land.’ Vooral haar toen achtjarige zoontje had daar nog maandenlang last van.

Nu bleef ze het hele weekend thuis. Haar kinderen hield ze ook binnen. Ramen en deuren gesloten. „Ik was bang dat iemand iets naar binnen zou gooien.”

Mijn wortels liggen hier, zegt Bouchra. „Niet in Marokko. Het liefst zou ik hier thuishoren.” Dan komen de tranen.

Ook moslims die zoiets niet zelf hebben ervaren, zijn bang voor geweld. Ze wijzen op incidenten waarbij moslima’s worden bespuugd of uitgescholden op straat. Ze horen van kennissen of familie dat zulke dingen gebeuren. Of ze lezen het op Facebook, waar het platform Meld Islamofobie incidenten registreert. Zo werd afgelopen zaterdag, een dag na de aanslag, een moslima uitgescholden in een Schiedams winkelcentrum door een autochtone man. Een islamitische supermarktmedewerker die er wat van zei, kreeg te horen dat hij met zijn baard niet welkom is in Nederland. De manager van supermarkt Dirk van den Broek bevestigt het incident. De scheldende man werd meegenomen door de politie.

Tekenend voor de angst is een video die afgelopen week massaal werd gedeeld door moslims op Facebook. Te zien is hoe een moslima in Londen tegen een rijdende metro wordt geduwd door een blanke kale man – later bleek hij Japans te zijn; ze raakte lichtgewond. „Dit kan net zo goed in Nederland gebeuren”, staat bij de video, die door 140.000 Nederlanders werd bekeken.

Nourdeen Wildeman, een veelgevraagd islamprediker, was degene die de video online zette. „Ik dacht altijd dat als wij ons als moslims goed zouden gedragen, we vanzelf wel geaccepteerd zouden worden”, zegt hij. „Maar nu geloof ik dat niet meer. De publieke opinie zal nooit zeggen: jullie zijn geen onderdeel van terrorisme. Dus probeer ik het ook niet meer. Wat mensen in Nederland van ons denken, interesseert mij geen zak meer.”

En zo verhardt het klimaat. Deze scherpere tegenstellingen werken radicalisering verder in de hand, blijkt uit studies. Beleidsonderzoekers van de Tilburg University stelden vast dat polarisering ervoor zorgt dat groepen zich bedreigd voelen. „In die gevallen groeit de bereidheid geweld te gebruiken jegens anderen”, stellen de onderzoekers. Want hoe meer een partij zich bedreigd voelt, des te meer hij die andere partij als immoreel zal beschouwen, waardoor de neiging ontstaat het conflict te beslechten door te vechten.
Verhard

In het klein zie je dit terug bij opinieleiders als Wildeman. Waar hij tot voor kort bekend stond als een verbinder die een zeer orthodoxe levensstijl wist te combineren met Nederlandse normen en waarden, is de toon van zijn lezingen inmiddels verhard. Begin deze maand zei hij tijdens een lezing in een Utrechtse moskee dat „het overgrote deel” van de Nederlandse bevolking moslims liever vandaag dan morgen ziet verdwijnen. „Ze willen niets met ons of de islam te maken hebben”, hield hij zijn publiek voor. De meeste politieke partijen denken er ook zo over, predikte hij.

„Inderdaad, mijn houding is veranderd”, zegt Wildeman. „Een grote groep Nederlanders geeft hun stem aan een partij die vindt dat er van een bepaalde etniciteit minder moeten zijn. Dat is puur racisme. Dan kom je op een punt dat je gaat inzien: die mensen willen niets van ons, ze willen gewoon dat we weg gaan.”

„Als je het gevoel hebt dat je erbij hoort, kan je de wereld aan”, zegt Bouchra. „Als je je ontheemd voelt, ben je kwetsbaar.” Ze is bang dat ze dat gevoel overbrengt op haar kinderen en doet haar uiterste best mensen om zich heen te hebben die zeggen dat ze erbij horen.

Ze heeft chronische pijn en zou zich graag aansluiten bij een lotgenotengroep. Tegelijk is ze bang voor de blikken als ze de eerste keer binnenkomt met haar lange hoofddoek. „Ik weet hoe iedereen me zal aanstaren en het gesprek alléén daarover zal gaan.”

Als je het gevoel hebt dat je erbij hoort, kan je de wereld aan

Bouchra, moslima

„Hoe goed je ook je best doet, het is nooit goed genoeg”, zegt Filiz Islekter. „Het thuis voelen, je bent één van ons. Dat gevoel is voor mensen belangrijk. Moslims in Nederland hebben dat gevoel niet. Ik merk het zelf ook. Een vroegere werkgever zei tegen mij: Je mag blij zijn dat je op deze plek zit. Ik vroeg hem: Waarom? Je hebt me toch niet uit medelijden aangenomen? Nee, nee, nee zei hij. Waarom moet ik dan blij zijn? Nou, voor de kansen die je krijgt. Het is een bepaald superioriteitsgevoel. Ik heb geleerd ermee om te gaan. Maar voor jongeren is dat soms lastig.”

Umar Mirza: „Ik mis leiderschap in Nederland. Veel moslims hebben het gevoel dat anderen denken dat ze toch een beetje bij IS horen. Het zou zo fijn zijn als de minister-president zou zeggen: IS, oprotten. Maar die moslims, die zijn van ons.”

Afgelopen maandag kwamen zo’n 600 mensen bijeen op het Vredesplein naast de Rotterdamse Essalammoskee, juist om de noodzaak van samenhorigheid te benadrukken. Moslims en niet-moslims stonden zij aan zij. Imams, een dominee, een rabbijn en een humanist hielden speeches, net als de Rotterdamse burgemeester en de minister van Veiligheid en Justitie. De Pakistaanse imam Chisti schreeuwde het bijna het publiek in: „Ik zie allemaal mooie bloemen! In verschillende kleuren en vormen. Een boeket van dezelfde bloemen is mooi. Maar een boeket van verschillende bloemen is nóg mooier.” Hij kreeg een daverend applaus.

Een Afghaans-Nederlandse rechtenstudent van twintig uit Barendrecht zegt na afloop: „Ik vond het een mooie bijeenkomst. Wat ik vooral fijn vind, is dat moslims niet apart werden aangesproken en gevraagd werden om afstand te nemen.”

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2015 4:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Doe dan ook even het plaatje erbij, dat praat makkelijker.....

Afbeelding

En de koppen wat groter, was ook wel duidelijker.....
Want we hebben hier vast ook wel minder doorgewinterde krantenlezers.....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2015 5:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Maar hoe dan ook, een beetje nostalgie is nooit weg natuurlijk,
en zie je nog een europa dat voor de europeanen was, dus een mooiere tijd
dan waarin we nu leven, zeker als je nu kijkt wat voor teringbende heel de multikul
met zich meegebracht heeft, en zo'n beetje half europa onder de terreurdreiging
leeft, met nu België in het bijzonder


Een mooie zinsnede om te ontleden!
De tijd waar dit geachte forumlid het over heeft is een halve eeuw geleden, dus pakweg halverwege de jaren '60.
Toen Europa nog voor de Europeanen was. Van de Europeanen bedoelt hij denk ik.

Sta mij toe een kleine rondgang te maken.
Beginnen we dicht bij buis, in Nederland. Het is de tijd van de eerste Provorellen en de demonstraties tegen de oorlog in Vietnam. Aardige veldslagen soms, maar weinig doden, op een enkele uitzondering na wanneer ook bouwvakkers zich in de strijd mengen om voor hun rechten op te komen. Allemaal niets met Muzelmannen van doen.....

De naweeën van de soms felle strijd tussen de vetkuiven en het langharig gespuis of Pleiners en Dijkers doen zich nog steeds voor. Persoonlijk was ik er ooggetuige van hoe iemand met een schaar werd doodgestoken op de Herengracht in Den Haag. Sindsdien huiver ik elke keer wanneer ik een geopende schaar zie.... Nog steeds! Geen muzelman in de buurt.....

De jaarlijkse confrontatie tussen de inwoners van Duindorp en de politie was een van de hoogtepunten in het Haagse of zo u wilt Scheveningse leven! Denk haast niet dat toen in die wijk muzelmensjes zouden worden getolereerd....

In tal van plaatsen in het land doen zich flinke vechtpartijen voor tijdens de jaarlijkse kermis. Er wordt naar toe geleefd! Muzelmannen mogen absoluut niet meedoen!
Zo ook de beruchte Nacht van Assen, voorbehouden aan Nederlandse en hooguit buitenlandse motorrijders en sensatiezoekers, mits niet afkomstig uit muzellanden.
Om nog te zwijgen van kampers die zich uitleefden en plaatsen die berucht werden vanwege de messentrekkers..... Van Friesland tot in Brabant en alles wat daartussen ligt....

(In Indonesië, tot kort daarvoor beter bekend als Nederlands Indië, hadden we ons tot een paar jaar daarvoor wel lekker uitgeleefd op die stomme moslims! Want in die gemeenschap, de grootste op aarde, waren er immers nog veel te veel die niet door een van de 38 kerkgenootschappen die daar zendingswerk verrichten teneinde die inboorlingen onze normen en waarden bij te brengen waren 'bekeerd'. Tot vandaag de dag eist dit nog altijd doden, waar christenen en moslims elkaar te vuur en te zwaard bestrijden. Allemaal door onze handelsgeest en bedilzucht!)

In diezelfde tijd, ik heb het over die jaren '60, begonnen wij hier wel met de import van dat soort mensen. Ik citeer:
Citeer:
In 1964 sloot de Nederlandse regering een wervingsovereenkomst met Turkije, in 1969 volgde Marokko.

Om hen de werkjes te laten doen die we zelf liever niet deden, en zeker niet voor dat geld! Zie hier: de eerste muzelmannen (en later -meisjes), volledig vrijwillig en eigen import!
Een deel van ons land schreeuwde (toen ook al) moord en brand. Het werd het begin van onze multiculturele samenleving, of we wilden of niet....

Europa was nog steeds overwegend voor de Europeanen, dus een mooiere tijd....

Behalve in (hetzelfde) Parijs! Waar bomaanslagen aan de orde van de dag waren, en mensen niet meer heen wilden op vakantie.
Studenten en anderen gingen er flink te keer, de oproerpolitie kwam handen te kort! Maar Europeanen onder elkaar....

Duitsland werd geteisterd door het rode gespuis, de RAF of de Baader Meinhof Gruppe sloeg wild om zich heen. Politici en zakenmensen werden ontvoerd en vermoord. Ook al Europeanen onder elkaar...

Eenzelfde beeld in Italië. Niet alleen de maffia die flink tekeer gaat (dat zijn immers ook Europeanen) maar ook dat linkse gespuis.
Bomaanslagen en vele doden onder meer in treinstations. Geen muzelman nam er aan deel.

Spanje, de naweeën van dictator Franco en de voorweeën van de bomaanslagen (met doden) van de afscheidingsorganisatie ETA. Europa voor de Europeanen!

In Noord-Ierland brak een echte oorlog uit. Tussen de protestanten en de katholieken, moslims mochten absoluut niet meedoen!
Honderden bomaanslagen en heel veel doden en met name Belfast veranderde in oorlogsgebied!

De muur werd gebouwd. Tussen twee Europese landen. De eerste doden vielen bij pogingen daar overheen of onderdoor te komen! Streng verboden toegang voor moslims, voorbehouden aan eigen inwoners!

In de Balkan... o nee, dat was pas later.

Maar verder in Europa? Heerlijk rustig wonen en genieten! Een mooiere tijd kun je niet bedenken! Geen haatbaard (haast) nog te bekennen!
Goed, hier en daar dus wel een religie des doods, maar dat had helemaal niets met moslims van doen.

Ook ik kan nog wel uuuuuren doorgaan, maar doe dat niet.

Want wanneer je vergeten bent dat we in een land leven dat bij de vijf welvarendste op deze aardbodem hoort is er pas echt iets goed mis met je!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2015 7:39 pm 
Didier schreef:
Citeer:
Maar hoe dan ook, een beetje nostalgie is nooit weg natuurlijk,
en zie je nog een europa dat voor de europeanen was, dus een mooiere tijd
dan waarin we nu leven, zeker als je nu kijkt wat voor teringbende heel de multikul
met zich meegebracht heeft, en zo'n beetje half europa onder de terreurdreiging
leeft, met nu België in het bijzonder


Een mooie zinsnede om te ontleden!
De tijd waar dit geachte forumlid het over heeft is een halve eeuw geleden, dus pakweg halverwege de jaren '60.
Toen Europa nog voor de Europeanen was. Van de Europeanen bedoelt hij denk ik.

Sta mij toe een kleine rondgang te maken.
Beginnen we dicht bij buis, in Nederland. Het is de tijd van de eerste Provorellen en de demonstraties tegen de oorlog in Vietnam. Aardige veldslagen soms, maar weinig doden, op een enkele uitzondering na wanneer ook bouwvakkers zich in de strijd mengen om voor hun rechten op te komen. Allemaal niets met Muzelmannen van doen.....

De naweeën van de soms felle strijd tussen de vetkuiven en het langharig gespuis of Pleiners en Dijkers doen zich nog steeds voor. Persoonlijk was ik er ooggetuige van hoe iemand met een schaar werd doodgestoken op de Herengracht in Den Haag. Sindsdien huiver ik elke keer wanneer ik een geopende schaar zie.... Nog steeds! Geen muzelman in de buurt.....

De jaarlijkse confrontatie tussen de inwoners van Duindorp en de politie was een van de hoogtepunten in het Haagse of zo u wilt Scheveningse leven! Denk haast niet dat toen in die wijk muzelmensjes zouden worden getolereerd....

In tal van plaatsen in het land doen zich flinke vechtpartijen voor tijdens de jaarlijkse kermis. Er wordt naar toe geleefd! Muzelmannen mogen absoluut niet meedoen!
Zo ook de beruchte Nacht van Assen, voorbehouden aan Nederlandse en hooguit buitenlandse motorrijders en sensatiezoekers, mits niet afkomstig uit muzellanden.
Om nog te zwijgen van kampers die zich uitleefden en plaatsen die berucht werden vanwege de messentrekkers..... Van Friesland tot in Brabant en alles wat daartussen ligt....

(In Indonesië, tot kort daarvoor beter bekend als Nederlands Indië, hadden we ons tot een paar jaar daarvoor wel lekker uitgeleefd op die stomme moslims! Want in die gemeenschap, de grootste op aarde, waren er immers nog veel te veel die niet door een van de 38 kerkgenootschappen die daar zendingswerk verrichten teneinde die inboorlingen onze normen en waarden bij te brengen waren 'bekeerd'. Tot vandaag de dag eist dit nog altijd doden, waar christenen en moslims elkaar te vuur en te zwaard bestrijden. Allemaal door onze handelsgeest en bedilzucht!)

In diezelfde tijd, ik heb het over die jaren '60, begonnen wij hier wel met de import van dat soort mensen. Ik citeer:
Citeer:
In 1964 sloot de Nederlandse regering een wervingsovereenkomst met Turkije, in 1969 volgde Marokko.

Om hen de werkjes te laten doen die we zelf liever niet deden, en zeker niet voor dat geld! Zie hier: de eerste muzelmannen (en later -meisjes), volledig vrijwillig en eigen import!
Een deel van ons land schreeuwde (toen ook al) moord en brand. Het werd het begin van onze multiculturele samenleving, of we wilden of niet....

Europa was nog steeds overwegend voor de Europeanen, dus een mooiere tijd....

Behalve in (hetzelfde) Parijs! Waar bomaanslagen aan de orde van de dag waren, en mensen niet meer heen wilden op vakantie.
Studenten en anderen gingen er flink te keer, de oproerpolitie kwam handen te kort! Maar Europeanen onder elkaar....

Duitsland werd geteisterd door het rode gespuis, de RAF of de Baader Meinhof Gruppe sloeg wild om zich heen. Politici en zakenmensen werden ontvoerd en vermoord. Ook al Europeanen onder elkaar...

Eenzelfde beeld in Italië. Niet alleen de maffia die flink tekeer gaat (dat zijn immers ook Europeanen) maar ook dat linkse gespuis.
Bomaanslagen en vele doden onder meer in treinstations. Geen muzelman nam er aan deel.

Spanje, de naweeën van dictator Franco en de voorweeën van de bomaanslagen (met doden) van de afscheidingsorganisatie ETA. Europa voor de Europeanen!

In Noord-Ierland brak een echte oorlog uit. Tussen de protestanten en de katholieken, moslims mochten absoluut niet meedoen!
Honderden bomaanslagen en heel veel doden en met name Belfast veranderde in oorlogsgebied!

De muur werd gebouwd. Tussen twee Europese landen. De eerste doden vielen bij pogingen daar overheen of onderdoor te komen! Streng verboden toegang voor moslims, voorbehouden aan eigen inwoners!

In de Balkan... o nee, dat was pas later.

Maar verder in Europa? Heerlijk rustig wonen en genieten! Een mooiere tijd kun je niet bedenken! Geen haatbaard (haast) nog te bekennen!
Goed, hier en daar dus wel een religie des doods, maar dat had helemaal niets met moslims van doen.

Ook ik kan nog wel uuuuuren doorgaan, maar doe dat niet.

Want wanneer je vergeten bent dat we in een land leven dat bij de vijf welvarendste op deze aardbodem hoort is er pas echt iets goed mis met je!


Mijn verhaal is hoe ik de wereld van kinds af aan beleefd heb, en dat is dat ik geen last had van moslims, en ook niet van kampers, ook niet vd ira
en noem maar op. Op mijn school zaten geen hooofddoekjes en later op de LTS zaten er op dik 500 leerlingen, wellicht 5 allochtonen.
In mijn wijk woonden geen buitenlanders en onze winkels waren allemaal nederlandse ondernemers en de woensdag markt was dan
ook de enige plek waar je dan wel eens een turk met een vrouw met een hoofddoek zag, en dat was het dan.

Nu worden blanke kinderen gepest en getreiterd door moslimkinderen, vooral op scholen waar ze in de meerderheid zijn.
Dan de kampers die op kermissen de boel onveilig maakten, die heb ik nooit gezien, en ik deed toch al op 12 jarige leeftijd graag helpen opbouwen
op de kermis en hing dan ook van de opbouw tot na de kermis het laatste stuk stophout opgeruimd was, rond op de kermis.
Op latere leeftijd, dus tot een jaartje of 25 geleden, zag ik wel marokaantjes dominant gedrag vertonen bij de botsauto's,
dus hebben de kampers het veld geruimd, en dat is geen onzinverhaal, maar gebaseerd op de vele verhalen die de ronde gaan
over kermissen, en dat is zelfs zo erg dat sommige exploitanten gewoon in bepaalde gemeenten niet meer willen staan, al kregen
ze er geld bij.
Dan woon ik nu alweer dik 17 jaar in een wijk dat toen ik er kwam wonen, nog leefbaar was. Nu is het een en al jurken met baarden
en hoofddoeken, en de winkels zijn veranderd in belwinkel, shoarma, belwinkel, coffeeshop, islamslager, belwinkel, pizza en islamitische
supermarktwinkeltjes en de uitbaters dan ook gezellig met hun meubels op de stoep gaan zitten en dan komt de hele club gezellig buurten
en geen blanke die z'n eigen daar dan nog op z'n gemak voelt. En dit is dan een heel kort verhaal van een groter geheel,
want ik kan ook uren, dagen en maandenlang doorgaan als het moet, en dat lijkt me niet verstandig op een circus forum,
want elk woord word ook door de google zoekmachines opgepikt, en voor je het weet krijg je ineens een heel ander volk
dat hier mee leest, en dan heb je al snel het stempeltje van racist en/of nazi te pakken, en dan zijn ineens alle circussen
vieze kk racisten, en daar is geen een circus bij gebaat.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2015 10:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Het is jouw verhaal circusfan. Ik ben het niet met je eens en beleef het anders. De woorden van Sjaak spreken mij zeer aan in elk geval.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2015 12:29 am 
Hugo schreef:
Het is jouw verhaal circusfan. Ik ben het niet met je eens en beleef het anders. De woorden van Sjaak spreken mij zeer aan in elk geval.


Er zijn niet alleen extreme moslims, maar ook fanatiekelingen, en die zijn bijna net zo rot als de terroristen, behalve dat ze (nog) niemand dood maken
in de naam van hun geloof, maar provoceren en islamitische wetten en regels aan het westen opdringen is wel hun dagelijkse doel in het leven,
en dat zijn er meer dan je denkt, en het meest erge is dan nog dat die ook nog eens in het westen wonen en daar ook aanslagen plegen
en wel op de sociale voorzieningen, en geen regering die daar naar kraait, laat staan actie tegen onderneemt, want dergelijke fanatiekelingen
horen imo hier niet thuis. En om didier zijn voorbeeld te volgen, een foto, want dan weten we meteen wat voor soort volk ik dan
als fanatiek beschouw, dus bij deze.
Afbeelding

Moet je de teksten eens aanpassen in "behead those who refuse to accept the western way of life"
of "islam you wil pay, your 911 is on it's way", en daarmee op straat gaan lopen. Dan krijg je eerst
een hoop racist en nazi verwijzingen naar je kop geslingerd, en als je pech hebt, klappen van wat moslims,
en daarna oom agent die je dan afvoert en je met een bekeuring wegens discriminatie aan je broek naar huis stuurt.
Hoe bestaat het dan dat deze westen haters, want dat zijn het op de foto, no doubt about that,
dan wel wegkomen met zulke dood verwensingen?
En dat is niet een klein groepje, maar een heleboel kleine groepjes verdeeld over heel europa,
dus een onzalige ontwikkeling als je het eens van deze kant bekijkt.

En dan komen we bij de volgende categorie fanatiekelingen, want als je een beetje respect hebt voor het westen,
dan ga je niet wekelijks een straat in hartje London afzetten en daar demonstratief met je kont omhoog liggen
bidden om meer moskeeruimte af te dwingen. Heel dit plaatje zegt mij dan ook dat de lieden die er op staan,
dan ook absoluut geen binding hebben met whatever dat westers is, vandaar we ook de getto's hebben
waar ze op een kluitje wonen en daar gewoon hun eigen wetten en way of life er op na houden.
Samen, worden geregeld geroepen door politici, maar daar is geen sprake van, maar wel van tweedeling,
want we leven niet met maar langs elkaar, met ieder eigen wetten en a way of life,
en wie krijgen daar de schuld van? Juist, het westen, wie anders?
En van de foto kun je wel zeggen dat het een vreedzaam protest is, maar ik zie het
als eenzelfde provocatie als op de eerste foto, behalve dat er geen doods verwensingen geuit worden,
maar wat hun wel bind is het streven van meer islam in het westen, en dat moet gewoon afgelopen zijn,
want ten eerste heeft de islam helemaal geen verleden in het westen en dus ook heel geen roots,
dus heeft het hier niks te zoeken. 2e punt is dat religie een privéaangelegenheid is en geen maatschappelijke
plicht, en derhalve ook geen rechten aan religies ontleend zouden mogen worden imo,
want de maatschappij is van iedereen en daar hebben religies geen druk op uit te oefenen, laat staan
eisen aan te stellen, en dat gebeurt dus wel en dat is een kwalijke zaak imo.

Afbeelding


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2015 11:33 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Natuurlijk heeft circusfan gelijk dat dit soort dingen gebeuren, of gebeurd zijn.
Maar daartegenover staat dat het overgrote deel van de hier woonachtige moslims niets liever wil dan hier vreedzaam samenleven en werken.
Ik woon ook in een plaats met veel moslims, hier in Maassluis staan twee moskeeën, een Turkse en een Marokkaanse. Ik ken meerdere mensen met Turkse of Marokkaanse buren, en geloof me: je kunt veel beter een goeie moslim naast je hebben wonen dan een slechte Nederlander.
Wat hier gebeurt is dat men probeert de conflicten in het Midden-Oosten te exporteren naar het westen. En daar moeten we ons tegen wapenen. Weg met haatpredikers en jihad-ronselaars. En vanuit de moslimgemeenschap moet er meer sociale controle zijn op wat hun nageslacht uitspookt op straat.
Het deporteren van alle moslims is geen optie, we kunnen net zo goed mopperen op het weer. We zullen moeten leven met deze situatie, en er het beste van maken. Als we alle moslims over een kam scheren (Wilders!) dan bereiken we alleen maar dat zij de kont tegen de krib gooien en extremistische neigingen gaan krijgen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2015 2:37 pm 
heuvels schreef:
Natuurlijk heeft circusfan gelijk dat dit soort dingen gebeuren, of gebeurd zijn.
Maar daartegenover staat dat het overgrote deel van de hier woonachtige moslims niets liever wil dan hier vreedzaam samenleven en werken.
Ik woon ook in een plaats met veel moslims, hier in Maassluis staan twee moskeeën, een Turkse en een Marokkaanse. Ik ken meerdere mensen met Turkse of Marokkaanse buren, en geloof me: je kunt veel beter een goeie moslim naast je hebben wonen dan een slechte Nederlander.
Wat hier gebeurt is dat men probeert de conflicten in het Midden-Oosten te exporteren naar het westen. En daar moeten we ons tegen wapenen. Weg met haatpredikers en jihad-ronselaars. En vanuit de moslimgemeenschap moet er meer sociale controle zijn op wat hun nageslacht uitspookt op straat.
Het deporteren van alle moslims is geen optie, we kunnen net zo goed mopperen op het weer. We zullen moeten leven met deze situatie, en er het beste van maken. Als we alle moslims over een kam scheren (Wilders!) dan bereiken we alleen maar dat zij de kont tegen de krib gooien en extremistische neigingen gaan krijgen.


Ik snap dan ook niet dat de gematigde moslims dan niet openlijk afstand nemen van hun radikale geloofsgenoten, en in hun leefomgeving gewoon uitsluiten
en desnoods aangeven. Verder lees je geregeld dat moslims boos zijn om dit en dat, en dan dat vervelende gedoe met het stellen van eisen, zoals bidruimtes
op scholen, werk en bv luchthavens, maar ook jezuskruizen die uit klaslokalen verwijderd zijn geworden, moslims die hun eigen storen aan kerstbomen,
enzovoort, dus dat soort moslims zijn dan ook geen gematigde moslims, dus hoe bestaat het dan dat regeringen en ook werkgevers dan toch gehoor geven
aan dergelijke achterlijke eisen? Want voor de gematigde moslim hoeft die onzin allemaal niet, dus voor wie dan wel?
Waar het dan ook aan ontbreekt is een profiel van wie er wel en niet gematigd zijn, en daar zou dan eens duidelijkheid in geschept moeten worden.
Verder plaatste Didier een foto van die moslim uit jou verhaal, maar sorry dat ik het zeg, maar als je zo met een hoofdeksel en een lange baard rondloopt,
dan moet je ook niet zeuren dat mensen je met afschuw aankijken, want een dergelijk uiterlijk staat voor ons gewoon gelijk aan fanatieke islam,
dus kleed je dan ook representatief, dus zorg er voor dat je er niet islamitisch uitziet, en dan nog hoef je niet van je geloof af te stappen.
We kennen bv ook gothic types, je weet wel, van die figuren met een bleek gezicht, zwarte haren, nagels en lippen en een heksengewaad aan,
en die zul je dan ook nooit bij een suupermarkt achter een kassa zien zitten of als baliemedewerker bij een bank, want dat word gewoon
niet als representatief beschouwd, en gelijk hebben ze, want je wilt bij een circus toch ook geen lange baard in een soepjurk die de kaartjes komt afscheuren?
En dan kom ik bij de hoofddoekdragers uit, want die zijn dan imo ook niet gematigd, maar hypocriete provocateurs, want ze zijn gelovig als het hen uit komt,
maar wel de friettenten binnen lopen waar het varkensvlees voor hun neus ligt uitgestald, dus hypocriete gelegenheidsmoslims, en dat moet dan
ook maar eens afgelopen zijn, door werkgevers de vrijheid te geven om religieuze zichtbare symbolen te verbieden onder het personeel,
en ook geen bidruimte en geen haramvrije kantines, want het is de bedoeling dat men zich maar aanpast. En nogmaals, ze hoeven niet van hun geloof te vallen,
maar de opzichtige symbolen ervan wel thuis laten, en verder geen eisen aan anderen gaan stellen, want dat hoeven we gewoon niet te pikken.
Voor elke cultuur is er een plek op aarde, en de westerse cultuur is de onze en het westen is dan ook onze plek, en alle vreemdelingen
hebben dat maar te respecteren.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2015 4:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou mooi, het woord circus valt zo nu en dan, en zo hoort het hier!
Want ook de circuswereld past zich aan de omstandigheden aan, dat schreef ik een poosje geleden ook al in een andere reactie.
Weet je wel dat er een Nederlands circus bestaat, een keurig VNCO-lid overigens, waar je zo maar een kaartjesscheurder in jurk en met baard zou kunnen verwachten?
Juist ja, bij Magic! Want daar hebben ze met enige regelmaat voorstellingen waar het overgrote deel van het publiek uit dit soort mensen bestaat!
In datzelfde Amsterdam, waar het haast ondoenlijk is bij AH nog een vakkenvulster of caissière zonder hoofddoekje te vinden!
Kennelijk de geschiedenis die zich herhaalt: geen blank verwend kind dat dit soort werk nog wil doen!
En let op: ik heb het hier niet over de AH in één of andere achterstandswijk maar die op de Oostelijke Handelskade, tegenover het Javaeiland waar zo goed als uitsluitend beter gesitueerde (blanke....?) Amsterdammers wonen.
Of die in het voormalig PTT(telefoon)gebouw achter het Paleis op de Dam.

Met mijn relaas over die fantastische jaren ´60 was ik lang niet compleet. Verre van dat zelfs. Bij Noord-Ierland hoorde natuurlijk ook de jarenlange dreiging in Londen voor terroristische aanslagen.
Pubs bleven dicht en verder overal bewakers voor de deur die iedereen fouilleerde. Net zoiets als in Parijs nu, maar dan veel langer......
In Hongarije was toen al de opstand bloederig neergeslagen, met veel vluchtelingen deze kant uit. Ze waren welkom. De Praagse Lente werd geen Praagse Zomer, want ook al met grof geweld neergeslagen...
Allemaal blanken tegen blanken en Europeanen tegen Europeanen! Nee, het was goed toeven in het Europa van de jaren '60!
Afbeelding

In ons land deden de eerste voetbalrellen zich voor, ook al blank tegen blank! Soms met de dood tot gevolg! Maar minimaal met vernielde bussen en treinstellen....
Nog even, en de eerste grote krakersrel zou van zich doen spreken.
Maar kennelijk allemaal niet in de achtertuin van Circusfan, die beperkte zich in die tijd tot kermissen waar nooit iets gebeurde....

Als het begin van de vele rellen in ons land (maar ook daarbuiten) geldt het eerste felle politieoptreden tijdens een demonstratie tegen de NAVO-taptoe in het Olympisch Stadion in Amsterdam:

Citeer:
Jaren zestig

Henk Hofland schreef hierover in zijn beroemde boek Tegels lichten:

‘Misschien voelde het gezag zich toen voor het eerst direct bedreigd. Het werd nu werkelijk overgevoelig voor iedere vorm van twijfel, en het weigerde dan ook elke discussie over het orgaan dat het meest kwetsbaar was en dat in deze omstandigheden tegelijkertijd het belangrijkst werd bevonden: de politie.’

Die discussie zou de jaren erop echter alleen maar heviger worden en leiden tot de generatiekloof van de jaren zestig. En dat allemaal omdat in juli 1963 enkele tientallen politieke heethoofden op de maat van Hand in Hand door het Olympisch Stadion werden geknuppeld.

Afbeelding

Heuvels schreef:
Citeer:
Het deporteren van alle moslims is geen optie, we kunnen net zo goed mopperen op het weer. We zullen moeten leven met deze situatie, en er het beste van maken. Als we alle moslims over een kam scheren (Wilders!) dan bereiken we alleen maar dat zij de kont tegen de krib gooien en extremistische neigingen gaan krijgen.

En zo is het maar net!
Want deporteren, zoals voorgesteld werd, is inderdaad geen optie. Want waarheen? Bij die mongolen die de aanslagen pleegden in Parijs praat je al wel over derde generatie Belgen!
Uitroeien, een andere optie. Maar dat hebben we, na wat er zich in het midden van de jaren '40 afspeelde, wel afgeleerd.
Overigens uitgevoerd onder leiding van Hitler, maar geenszins door hem bedacht! In zijn jeugd werden ideeën in die richting immers onder mee van de kansel gepredikt en door andere haatpraters verkondigd!
Kijk, en daar schuilt ook nu weer het gevaar in de eerste plaats. Niet die haatbaarden (ook wel), maar die haatzaaiers! Heuvels noemde de grootste, zijn volgelingen kunnen er ook wat van.
Volgelingen met weinig verstand, een groot deel met een beetje meer heeft hem inmiddels de rug toegekeerd.
Helaas leven we wel in een land met tamelijk veel mensen die niet te lang ergens over willen nadenken.
Hij is het die mensen ook zonder aanleiding tegen elkaar opzet met mogelijk fatale gevolgen!

Een troost voor ons: aan de macht komt dat heerschap dus never nooit!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2015 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De aanslagen in Parijs, u weet het, alle sporen leidden naar België. Dichterbij kan haast niet. In een sarcastisch bedoelde ingezonden brief werd al aan Wilders gevraagd: wat nu te doen? Een muur bouwen aan onze zuidgrens?
Sint Jans Molenbeek of kortweg Molenbeek. Broeinest van het kwaad.
Een (zelfstandige) deelgemeente van Brussel. Kende de laatste jaren een stormachtige groei, van 71.000 inwoners in 2000 naar nu ongeveer 95.000.
Staat bekend als een migrantenwijk of etnische enclave van moslims. Heeft deels, voor een groot deel zelfs, zijn eigen regels.
Misschien niet zo gecreëerd, dan toch toegestaan door de Belgische overheid.
Want waarschuwingen waren er wel.
Op het spoor gezet door mijn favoriete columniste Sheila Sitalsing (uit Delft, schreef ik al eerder) afgelopen maandag in de Volkskrant.
Zij verwijst naar een reportage van het Belgische tv-programma Panorama uit 1987, die nu dan als profetisch wordt beschouwd. Een beetje laat om daar nog lessen uit te trekken, maar je weet maar nooit waar het goed voor is. Voor ons in Nederland bijvoorbeeld, om te laten zien hoe het niet moet!
De uitzending is inmiddels een hit: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... /1.2498081

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding

Ook de schrijver Arthur van Amerongen staat plotseling volop in de belangstelling vanwege zijn acht jaar geleden verschenen boek Eurabia.
Over het leven in deze voor een groot deel Marokkaanse enclave, waar hij toen een aantal maanden verbleven had.
Toen zijn boek verscheen was er onder andere weerstand tegen zijn voorspelling dat het een kwestie van tijd was voor de Islamitische bom zou barsten.
Nou, de bom is inmiddels gebarsten, zoals we weten, en de schrijver zegt zelf: 'Toen was ik een ketter, nu plots een profeet.'
Dit voorjaar was daar nog geen sprake van. Met een ingekort verhaal voorzien van foto's door de oorlogsfotograaf (!) Teun Voeten heeft hij zonder resultaat alle belangrijke media af lopen leuren.
Over kennis wat het onderwerp betreft beschikt de schrijver wel: ooit studeerde hij af aan de Universiteit van Amsterdam op het onderwerp salafisme.
En voor wie niet precies weet wat dat is: salafisme is een fundamentalistische stroming die in een terugkeer naar de originele manieren van de Islam gelooft.
Boute uitspraken deed hij ook al eerder, zoals een pleidooi voor het bombarderen van de IS omdat bidden nu eenmaal niet helpt. Het werd toen in ieder geval niet opgepakt. Niet zo verwonderlijk, want hij deed zijn uitspraak bij de EO!
Van jihadisten, het mag duidelijk zijn, heeft hij geen hoge pet op. Hij noemt hen deels vroegere drugdealers -rebels without a case- die veranderd zijn in rebels with a case, een 'ideaal' dus. En daardoor staan ze plotseling in hoog aanzien. Ook in Amsterdam, maar niet te vergelijken met Molenbeek.
Daar zijn hele stukken waar de politie (tot voort kort dan....) nooit komt. De armoede is er veel groter, de sociale voorzieningen veel minder.
In sociale programma's tegen radicalisering, zoals Amsterdam die kent, gelooft hij ook niet. 'Allemaal gelul. Goede mensen hoor, die het organiseren, maar de Marokkanen liggen in een deuk als ze weer een zak geld krijgen om te gaan kickboksen!'
Hoe het dan wel zou moeten vertelt Van Amerongen er in de krant althans niet bij....!

Overigens was Molenbeek deze week de enige plek in Brussel waar het leven gewoon zijn gang ging. Elders alles dicht? Daar niet, winkels en cafés gewoon open! Voor heel wat Brusselaren reden daar heen uit te wijken. Nou ja, een de buitenkant dan, dieper de wijk in durft niemand.....

Wat je er wel van kunt leren is dat spreiding en het creëren van aantrekkelijke leefomstandigheden belangrijk zijn. Het leven moet, dat geldt voor iedereen, uitdagingen bevatten en de mogelijkheden tot verbetering moeten er dan ook wel zijn. Die waren er daar in België niet.
Hier doen we het denk ik een stuk(je) beter.
Nog een les die we uit het verleden kunnen trekken: laat buitenlanders langer buitenlander. Vluchtelingen: prima, ze hebben groot gelijk. Wij zouden ook niet in het huidige Syrië willen wonen. Niet eens kunnen wonen.... Maar laat ze minstens langer Syriër (of wat dan ook) blijven dan we eerder met onze Turkse en Marokkaanse gasten deden. Daar kleven vast weer de nodige problemen aan wat huisvesting en werken betreft. Dan moet dat ook maar op de schop...

En vluchtelingen? Niks mis mee, zou bijna iedere Nederlander moeten zeggen. Want oorspronkelijke inwoners waren hier vroeger nauwelijks en dus stammen we bijna allemaal af van mensen die om geloofsredenen (zoals Hugenoten) of om economische redenen hier hun heil kwamen zoeken.
En je eigen voorouders moet je tenslotte in ere houden!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een ongekend belangrijk persoon deze week blijkt Beatrice de Graaf te zijn. Op een pagina van De Correspondent leest u haar visie, die zelfs internationaal als baanbrekend wordt beschouwd!

https://decorrespondent.nl/3668/Elf-les ... 8-5ea22047

Afbeelding

De recent overleden zanger en levenskunstenaar Armand liet voor zijn verscheiden weten: Er is nog nooit zoveel vrede op aarde geweest als nu.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet!

Zoals hij dus bewees.....
Afbeelding

Een cartoon tenslotte op de voorpagina van de NRC van afgelopen maandag: Manneke Pis dat niet plast maar poept!

En kattenfoto's, doen wij daar hier niet aan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de dank van de politie:

Afbeelding

Vandaag toch weer een Brussels plein afgezet na de ontdekking van een verdacht voertuig:

Afbeelding


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do nov 26, 2015 2:29 am 
Didier schreef:
Nou mooi, het woord circus valt zo nu en dan, en zo hoort het hier!
Want ook de circuswereld past zich aan de omstandigheden aan, dat schreef ik een poosje geleden ook al in een andere reactie.
Weet je wel dat er een Nederlands circus bestaat, een keurig VNCO-lid overigens, waar je zo maar een kaartjesscheurder in jurk en met baard zou kunnen verwachten?
Juist ja, bij Magic! Want daar hebben ze met enige regelmaat voorstellingen waar het overgrote deel van het publiek uit dit soort mensen bestaat!
In datzelfde Amsterdam, waar het haast ondoenlijk is bij AH nog een vakkenvulster of caissière zonder hoofddoekje te vinden!
Kennelijk de geschiedenis die zich herhaalt: geen blank verwend kind dat dit soort werk nog wil doen!
En let op: ik heb het hier niet over de AH in één of andere achterstandswijk maar die op de Oostelijke Handelskade, tegenover het Javaeiland waar zo goed als uitsluitend beter gesitueerde (blanke....?) Amsterdammers wonen.
Of die in het voormalig PTT(telefoon)gebouw achter het Paleis op de Dam.

Met mijn relaas over die fantastische jaren ´60 was ik lang niet compleet. Verre van dat zelfs. Bij Noord-Ierland hoorde natuurlijk ook de jarenlange dreiging in Londen voor terroristische aanslagen.
Pubs bleven dicht en verder overal bewakers voor de deur die iedereen fouilleerde. Net zoiets als in Parijs nu, maar dan veel langer......
In Hongarije was toen al de opstand bloederig neergeslagen, met veel vluchtelingen deze kant uit. Ze waren welkom. De Praagse Lente werd geen Praagse Zomer, want ook al met grof geweld neergeslagen...
Allemaal blanken tegen blanken en Europeanen tegen Europeanen! Nee, het was goed toeven in het Europa van de jaren '60!
Afbeelding

In ons land deden de eerste voetbalrellen zich voor, ook al blank tegen blank! Soms met de dood tot gevolg! Maar minimaal met vernielde bussen en treinstellen....
Nog even, en de eerste grote krakersrel zou van zich doen spreken.
Maar kennelijk allemaal niet in de achtertuin van Circusfan, die beperkte zich in die tijd tot kermissen waar nooit iets gebeurde....

Als het begin van de vele rellen in ons land (maar ook daarbuiten) geldt het eerste felle politieoptreden tijdens een demonstratie tegen de NAVO-taptoe in het Olympisch Stadion in Amsterdam:

Citeer:
Jaren zestig

Henk Hofland schreef hierover in zijn beroemde boek Tegels lichten:

‘Misschien voelde het gezag zich toen voor het eerst direct bedreigd. Het werd nu werkelijk overgevoelig voor iedere vorm van twijfel, en het weigerde dan ook elke discussie over het orgaan dat het meest kwetsbaar was en dat in deze omstandigheden tegelijkertijd het belangrijkst werd bevonden: de politie.’

Die discussie zou de jaren erop echter alleen maar heviger worden en leiden tot de generatiekloof van de jaren zestig. En dat allemaal omdat in juli 1963 enkele tientallen politieke heethoofden op de maat van Hand in Hand door het Olympisch Stadion werden geknuppeld.

Afbeelding

Heuvels schreef:
Citeer:
Het deporteren van alle moslims is geen optie, we kunnen net zo goed mopperen op het weer. We zullen moeten leven met deze situatie, en er het beste van maken. Als we alle moslims over een kam scheren (Wilders!) dan bereiken we alleen maar dat zij de kont tegen de krib gooien en extremistische neigingen gaan krijgen.

En zo is het maar net!
Want deporteren, zoals voorgesteld werd, is inderdaad geen optie. Want waarheen? Bij die mongolen die de aanslagen pleegden in Parijs praat je al wel over derde generatie Belgen!
Uitroeien, een andere optie. Maar dat hebben we, na wat er zich in het midden van de jaren '40 afspeelde, wel afgeleerd.
Overigens uitgevoerd onder leiding van Hitler, maar geenszins door hem bedacht! In zijn jeugd werden ideeën in die richting immers onder mee van de kansel gepredikt en door andere haatpraters verkondigd!
Kijk, en daar schuilt ook nu weer het gevaar in de eerste plaats. Niet die haatbaarden (ook wel), maar die haatzaaiers! Heuvels noemde de grootste, zijn volgelingen kunnen er ook wat van.
Volgelingen met weinig verstand, een groot deel met een beetje meer heeft hem inmiddels de rug toegekeerd.
Helaas leven we wel in een land met tamelijk veel mensen die niet te lang ergens over willen nadenken.
Hij is het die mensen ook zonder aanleiding tegen elkaar opzet met mogelijk fatale gevolgen!

Een troost voor ons: aan de macht komt dat heerschap dus never nooit!


Ik denk niet dat er jurk dragende baardmansen bij magic circus naar de voorstelling komen, en anders zal ik gemakshalve het voorbeeld veranderen
dat je geen jurk dragende baardmansen het 8 uur journaal ziet presenteren, en dan het journaal in westerse landen, want anders kom jij wel
met een niet westerse zender aanzetten, om TOCH aan proberen te tonen dat ik ongelijk heb.
Verder beledig je alle blanke kinderen, want ze zijn bi voorbaat verwend in jou ogen, en halen ze hun neus op om vakken te vullen
of achter de kassa te zitten, en doe je het nog aandikken door de suggestie te wekken dat het zo'n beetje alleen maar hoofddoekjes zijn
die dat werk nog willen doen. Nou, ik doe hier bij 3 jumbo's en 1 albert heijn m'n boodschappen, en het merendeel van het personeel
zijn nog altijd blanke kinderen, en dat zal dan wel liggen aan het feit dat ik in branbant woon, en we hier nog allemaal
domme boeren zijn, en de blanke kindertjes dus helemaal niet per defenitie verwend zijn, maar gewoon werken voor hun centen,
dus ben je in feite een racist, want je scheert alle blanke kinderen over een kam, maar gelukkig beledig je dan ook blanken
en dan is het nooit racisme, want dat geld alleen als een blanke een niet-blanke discrimineert, maar blanken die blanken
discrimineren telt niet voor de linkse samenleving en politiek en hetzelfde als een niet blanke een blanke discrimineert.
Verder begin je over de ira, maar dat was een probleem tussen ierland en engeland, dus geen conflict dat we in elk westers land hebben
en alle burgers last van ondervinden zoals we dat wel in alle westerse landen nu met de islam wel hebben,
dus kampers die op kermissen ruzie maakten met andere tokkies, zijn geen bedreiging voor de gehele westers bevolking in alle westerse landen,
en voetbal hooligans evenmin, dus allemaal argumenten die er totaal niet toe doen, want het gaat er om dat we nu in ALLE westerse landen
dezelfde problemen hebben met de islam en ook de overige multikul, want de keiharde feiten en (Ik durf het bijna niet ze zeggen, maar daar gaan we weer)
cijfers liegen er niet om, en dan beperk ik mij niet tot Nederland, maar tot alle westerse landen, en koploper is nu wel zweden,
want dat land is reddeloos verloren, want er is geen geld meer en binnen 15 jaar zijn de zweden een minderheid in hun eigen land,
en zijn ze nu al hun leven niet meer zeker, want de misdaden gepleegd door allochtonen gieren de pan uit, en de verkrachtingscijfers
zijn al helemaal van de kaart geschoten, en dat is dan slechts 1 voorbeeld van hoe geweldig de zogenaamde meerderheid van
alle gemodereerde en gematigde blije moslims en allochtonen het doen in een westers land.
Het gaat in zweden al zover dat er al geroepen word dat vluchtelingen en overige nieuwkomers maar moeten
gaan accepteren dat ze in tenten zullen moeten wonen, want de huizen zijn he-le-maal op!

Hier nog een filmpje van een zweedse geert wilders, want die stempel krijgt eenieder die de multikul durft
te bekritiseren.
https://www.youtube.com/watch?v=Qa4LtSgOeao

En deze rechts extremistische vrouw verteld ook waarschijnlijk allemaal leugens.
https://www.youtube.com/watch?v=nbkmhYQDJH4

Zweden op instorten
http://nl.gatestoneinstitute.org/6751/zweden-instorting

Dan nog over deporteren, van mij mag elke haatbaard die ik al in de foto's liet zien,
meteen opgepakt en gedeporteerd worden naar waar the fuck ze maar willen, behalve
naar een westers land, want het kan niet zo zijn dat we lieden van een dak boven hun hoofd
en een uitkering voorzien, die hier niks bijdragen en alleen maar hier zijn voor de sociale
voorzieningen en hun dagen slijten met het verspreiden en opdringen van de islam in het westen.
Dan heb je nog wat commentaar op de haatzaaiers, dus wilders en volgelingen,
maar wilders heeft het alleen over de enige groep allochtonen die je elke dag hoort en ziet in de media,
en niet omdat ze weer wat positiefs aan het westen hebben bijgedragen, maar omdat ze weer
eens boos zijn op het westen, en wie zijn dat? Juist, de moslims! En dan te bedenken
dat we in elk westers land, wel 200 nationaliteiten hebben werken en wonen, en die hoor
en zie je niet, behalve... juist, moslims, dus alle allochtonen kunnen prima met de westerse way of life
leven, behalve...... ja helaas maar weer die moslims, dus aan wie ligt het dan?
Is het onze schuld dat ze ZELF op een kluitje zijn gaan zitten in de pauperwijken?
Oh ze kunnen niks beters betalen, dus zitten ze daar noodgedwongen. Dan zeg ik, hoezo noodgedwongen?
Als je als nederlander emigreert, dan ga je toch ook eerst eens kijken wat het nieuwe land je te bieden heeft,
en als je dan geen fatsoenlijk huis kunt kopen of huren, dan moet je er niet heengaan en dan tegen
diens regering gaan zeiken dat ze niks voor je doen. Simple as that.
En verder maken ze er geen geheim van dat ze niks ophebben met de westerse way of life, dus wiens
schuld is dan de tweedeling in de samenleving?
En dan zo'n stom voorbeeltje van aparte zwemuren voor moslima's. Is dat dan de perfecte
manier van intergreren? En jezuskruisen uit klaslokalen en de hoofddoekjes erin, en de fricandellen
uit de schoolkantine en het halalvoer erin. Nederlandse vlaggen van de schooltassen en agenda's
want anders te nationalistisch, dus kijk vooral ook uit als je op koningsdag de nederlandse vag uit hangt,
want dan kon dat wel eens verkeerd opgevat worden. En dan nog de kerstbomen van de luchthavens
want er zijn moslims die daar aanstoot aan nemen, en dit alles zuig ik niet uit mijn duim.
Oh, en nog een goeie, polygamie is toch verboden in het westen?
Kijk en huiver hoe ALWEER een KLEIN groepje het verpest voor de overgrote meerderheid,
volgens deze rechts extremistische racist, want alweer zo'n iemand die de geslaagde multikul
durf te bekritiseren, dus het stempeltje even op plakken, want je wilt we weten wie
er andere mensen zonder aanleiding tegen elkaar opzet met mogelijk fatale gevolgen!
(vanaf 36.30)
https://www.youtube.com/watch?v=laK83WTh0J4

Nou, dit alles is slechts een greep uit de vele nieuwsfeiten die ik in mijn favorieen verzameld heb,
en het meeste dus de nederlandse media amper of helemaal niet haalt, en uiteraard gemaakt
door extreem rechtse racisten, nazi's en volksopruiers, dus neem het allemaal vooral niet serieus
en blijf volhouden dat het nog steeds om een kleine minderheid gaat.

En zeg nou zelf. als de problemen dan echt door een piepkleine minderheid veroorzaakt word,
is het dan niet vreemd dat die het hele westen op hun kop kunnen zetten?
Zou je dan niet zo'n kleine minderheid gewoon oppakken en er uit knikkeren,
om zo ook de goeden te verlossen van degene die hen allen een slechte naam bezorgen?
Want de goeden KUNNEN er gewoon geen problemen mee hebben als je de slechte
er uit flikkert, dus hoe zit dat dan met die zogenaamde minderheid die het telkens weer verpest
voor de grote groep goeden? En dan altijd weer dezelfde, want als het elke keer anderen zijn,
dan is het toch niet zo'n kleine groep als beweerd word. Tja, verwarrend en tegenstrijdig allemaal he?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do nov 26, 2015 10:33 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Volgens mij zijn alle standpunten, meningen en argumenten nu wel verwoord.
We zullen echt niet ergens in het midden gaan uitkomen, daarvoor liggen de meningen te ver uiteen.
Zullen we dit onderwerp maar even laten voor wat het is?

Gelukkig denken we over circus (nagenoeg) het zelfde.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.