Ja, en misschien wel de volgende fout die ze maken. Want als er één land was waar ze in het verleden veel last van activisten hadden was dat uitgerekend België!
En dat gespuis communiceert onderling voorbeeldig, dus die staan al klaar na wat er in Ierland allemaal is gebeurd!
Zelf adviseerde ik ze ooit Denemarken. Franz Renz had daar geen slechte ervaringen van niet eens zo heel lang geleden.
Niet dat daar alle bomen tot in de hemel groeien, maar met één of twee landelijke circussen minder (ook al wist ik dat toen nog niet) was dat wellicht een goede keus geweest.
Het is dunbevolkt, ik weet het. Maar de mentaliteit van de Denen, die een sterke band hebben met de agrarische wereld, is wel te prijzen.
Daar kregen ze inderdaad nog wel eens hooi voor niks, kom daar maar eens om in ons deel van de wereld!
Nu kunnen ze dat maar beter meenemen uit Frankrijk, want daar wordt veel vandaan geïmporteerd.
Maar erg oppassen, er is alweer een nieuwe giftige plant (Herfsttijloos) in ontdekt, die op termijn dodelijk is voor onder andere paarden!
Zie hiervoor:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/20932 ... Eifel.aspxDaarnaast hebben ze in Denemarken op dit moment in ieder geval geen dierenverboden.
Wat Ierland betreft zit ik nog wel met een vraag. Waren de tijgers niet mee? Want wat je ook las, er werd uitsluitend tegen olifanten geprotesteerd!
Wel las ik in de teksten van de activisten in het begin iets over drie jonge giraffen die mee zouden reizen.
Dat zou op zich prachtig nieuws zijn voor ons dierenliefhebbers, maar ook die zijn uiteraard niet meer toegelaten in België.
Ja, en ze doen alles voor hun dieren. Maar om een groot deel de rest van het seizoen ergens te stallen is ook al een weinig aantrekkelijke oplossing.....